פרקטיקות ה- SEO הטובות ביותר לאתרי מלונות

ינואר 03, 2019 מיכאלה ליקה באטלר

Mobile-first, חוויית הזמנה חלקה במובייל, תוכן איכותי וחיפוש קולי. בכל הקשור לטכנולוגיה, סוגיית ה-SEO נמצאת במגמת שינוי עמוק, הן באתרים נייחים והן באתרים מותאמים למובייל. המאמר הבא מביא חלק מפרקטיקות ה-SEO המתוחכמות והמומלצות ביותר, וכולל את כל מה שנדרש לקידום אתר בשנת 2018 על מנת להישאר במשחק התחרותי והמאתגר.

SEO טכני: בנו את האתר שלכם בצורה נכונה

השקיעו את מירב המאמצים בבניית אתר חדש, ממש מאפס.

  • הגדירו את כתובת האתר המועדפת עליכם (או דומיין - canonical כתובת אינטרנט ראשית הנבחרת מתוך כמה כתובות אפשריות) וידעו את גוגל
  • הגדירו כתובות ULR קנוניות (canonical ULRs) עבור כל האתר שלכם
  • תכננו עץ אתר מאוזן היטב, עם כתובות מותאמות באופן סמנטי
  • טייבו את הניווט באתר עבור המשתמשים וכללו פירורי לחם (breadcrumbs) בדפים השונים
  • הגישו את מפת האתר בקובץ XML לגוגל Search Console
  • צרו קובץ robots.txt
  • בידקו ושפרו את מהירות הדף של האתר

בנוסף לכל אלו, חשוב לזכור שב-2018, אתרי אינטרנט צריכים גם לעמוד בדרישות נוספות על מנת להיות מדורגים היטב במנועי החיפוש.

Mobile-first הוא בראש סדר העדיפויות

במרץ 2018 השיקה גוגל את אינדקס ה- mobile-firstהראשון שלה, הדורש אתרים מותאמים למובייל. לפי הצהרות רשמיות של גוגל - אתרים שיכבדו ויאמצו את השיטות המומלצות למגמת המובייל פירסט – ידורגו טוב יותר במנועי החיפוש למובייל.

אם בעבר, אתר נייח היה נחשב למדד הראשי לאינדקוס במנועי החיפוש, הרי שעם השקת ה-mobile-first ב-2018, הדברים השתנו לבלי חזור, וגוגל מעדיפה כעת לאנדקס קודם כל כתובות של אתרים המותאמים לגלישה מהמובייל.

עם שינוי זה, סוגיית ה-SEO משתנה גם היא; בעוד שבעבר כל מאמצי ה-SEO התמקדו בגרסת שולחן העבודה של האתר (גלישה ממחשב נייח), כך שגרסאות האתר למובייל סבלו מתוכן מועט ומ-SEO דל – אזי שעכשיו אתם צריכים למקד את המאמצים ב-SEO מותאם למובייל.

לדברי גוגל: "אם יש לכם אתר רספונסיבי או אתר שירותי דינאמי, שבו התוכן שווה ערך באתר הנייח ובאתר המותאם למובייל גם יחד – מצבכם מצוין ואינכם צריכים לשנות דבר. עם זאת, אם יש לכם תצורת אתר שבה התוכן העיקרי שונה בין האתר הנייח לאתר המובייל – מומלץ מאוד שתשקלו לבצע כמה שינויים באתר שלכם".

וגוגל ממשיכה להמליץ על השינויים הנדרשים, אותם תוכלו למצוא כאן:

  • השתמשו בסימון מובנה הן עבור שולחן העבודה והן עבור הגרסה הניידת
  • השתמשו בכלי הבדיקה של robots.txt כדי לוודא שהגרסה למובייל נגישה ל-Googlebot
  • אמתו את הגרסה לנייד ב-Search Console

כמו כן, עליכם להקפיד על כמה כללים חשובים:

  • לוודא שיש לכם מטא-דאטה חברתי, כמו כרטיסי OpenGraph וכרטיסי טוויטר, הן על שולחן העבודה והן על אתרי המובייל
  • להקפיד על טייטלים ותיאורי מטה דיסקריפשן בשני סוגי האתרים, תוך הקפדה על כותרות קצרות יותר במובייל שייצרו תצוגה מושכת יותר במנועי החיפוש במובייל
  • לכלול תוכן באיכות גבוהה ומטוייבת - טקסט, תמונות (עם תכונות alt) וסרטוני וידאו - בתבניות הניתנות לסריקה ולאינדקוס
  • להקפיד כי בעת שימוש באלמנטים של link rel = hreflang להפיכת האתר לבינ"ל, יווצר קישור בין כתובות אתר המובייל לאתר הנייח באופן נפרד

בנוסף, תוכלו להשתמש במבחן ההתאמה למובייל של גוגל (Mobile-friendly test) על מנת לבדוק את הביצועים של דפי האתר שלכם.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי mobile-first פירושו לא רק הקמה של אתר אינטרנט רספונסיבי, המתאים לגלישה בכל סוגי המכשירים, אלא גם הקפדה על עיצוב האתר שיציע חווית גלישה מיטבית מהמובייל. משמעות הדבר היא ממשק נקי וייעודי המתאים למשתמשי המובייל, וכולל לחצנים גדולים, גלילה קלה, תמונות שובות לב, וטעינת דף מהירה מאוד.

חשוב יותר מאלו הוא שחיוני מאוד להקפיד שחוויית ההזמנה במובייל תהייה לא פחות ממושלמת: מאובטחת, מהירה ואמינה. הנה כמה נתונים סטטיסטיים שעלו מדו"ח Criteo Travel Flash לשנת 2018 בנוגע לחשיבות ההתאמה של האתרים לגלישה במובייל:

  • 45% מההזמנות שנעשו דרך OTAs (סוכנויות נסיעות מקוונות) – הגיעו מהמובייל
  • מטיילים שמורידים אפליקציות של הזמנות - עושים 60% מהעסקאות שלהם מהמובייל
  • 80% מההזמנות של הרגע האחרון מתבצעות במובייל
  • מלונות מייצרים 61% מההזמנות שלהם באמצעות מחשבים נייחים, 6% מטאבלטים ו-33% מטלפונים חכמים

המסקנה: כאשר אתם מציבים את mobile-first בראש סדרי העדיפויות – אל תשכחו לפתח גם מנוע הזמנות מדויק וחווייתי.

6 SEO practices everty hotelier should know - Part 16 SEO practices everty hotelier should know - Part 26 SEO practices everty hotelier should know - Part 36 SEO practices everty hotelier should know - Part 4

6 נוהלי SEO שכל מלונאי צריך לדעת - מתוך: https://blog.netaffinity.com

הטמיעו דפי AMP

דפי אינטרנט מואצים - (Accelerated Mobile Pages (AMP - משמשים עבור אתרים גדולים עם תוכן עשיר, אך הם גם עשויים להיות פופולאריים עבור אתרים מכל הגדלים, שכן מטרת ה-AMP היא "בניית האינטרנט של העתיד".

הנה כמה טיעונים שישכנעו אתכם להשתמש בדפי AMP:

  • דפים ומודעות שפורסמו בפורמט הקוד הפתוח של AMP נטענים בעת ובעונה אחת גם באתר הנייח וגם באתר המובייל כאחד
  • הגברת מהירות הטעינה עשויה להעניק לאתר שלכם שיפור בדירוג במנועי החיפוש במובייל
  • AMP מגדילים את ההמרות ומקטינים את שיעורי הנטישה מדף הכניסה
  • AMP מקדמים קטעי טקסט נבחרים בגוגל במובייל, כך שגוגל בהחלט מעדיפה דפי AMP

עד כה, AMP שימשו בעיקר באתרי חדשות ובלוגים, אך גם עבור דפי נחיתה של מודעות גוגל. לכן, רצוי שתגדירו מסעות פרסום של מודעות גוגל עם דפי נחיתה של AMP, גם אם אינכם משתמשים ב-AMP עבור כל האתר שלכם. בנוסף, אם אתם מפעילים גם בלוג באתר המלון, השתמשו עבורו ב-AMP.

הבשורה של 2018: חיפוש קולי

עם עליית החיפוש הקולי, כללי ה-SEO השתנו גם הם. אופטימיזציית התוכן לחיפוש קולי נמצאת בעדיפות עליונה ונחשבת לאחת ההמלצות החמות ביותר לשנת 2018. הנה כמה נתונים סטטיסטיים התומכים בטענה זו:

  • Alpine.AI מעריכה כי למעלה ממיליארד חיפושים קוליים מתבצעים מדי חודש (ינואר 2018)
  • שוק הקניות הקוליות צפוי לגדול מ-2 מיליארד דולר כיום ל-40 מיליארד דולר עד 2022 (Alpine.AI)
  • כמעט 70% מהבקשות ל-Google Assistant מוגשות בשפה טבעית ולא עפ"י מילות המפתח האופייניות שאנשים מקלידים בחיפוש באינטרנט (Think with Google, מאי 2017)
  • 52% מהצרכנים שבבעלותם רמקול קולי יהיו מעוניינים לקבל מידע על עסקאות, מכירות וקידומי מכירות מהמותגים השונים (Think with Google, אוגוסט 2018)
  • עד 2020, 50% מכלל החיפושים יהיו חיפושים קוליים (ComScore, 2016)
  • 22% ממשתמשי החיפוש הקולי מחפשים מידע מקומי (KPCB Internet Trends, 2016)

עפ"י הנתונים הללו, אין כל ספק כי כבר עכשיו חיוני לייעל את החיפוש הקולי באתר שלכם.

SEO for hotel websites - Voice search on mobile

בקרוב נעלה מאמר מקיף שידון בהרחבה בדרכים לייעל את התוכן שלכם כך שיותאם לחיפוש קולי. עד אז, הנה כמה טיפים בסיסיים בנושא:

  • כיתבו תוכן בסגנון QA שעונה על שאלות אפשריות של משתמשים. התמקדו בשאילתות שמתחילות ב"היכן", "מה", "איך" ו"מתי". לדוגמא:

    ש: "אני יכולה לראות את הים מהחדר?"

    ת: כן, נוף לים נמצא בכל סוגי החדרים"

    ש: מתי הזמן הטוב ביותר לבקר ב[יעד]?

    ת: הזמן הטוב ביותר לבקר ב___הוא בקיץ, כאשר מזג האוויר חם, וטמפרטורת הים מאפשרת לשחות ולתרגל ספורט ימי כל היום

  • השתמשו במילות מפתח - שלוש מילים או יותר – ונסחו את התוכן בסגנון של שיחה חופשית
  • החילו את הסימון הנכון של הנתונים המובנים (schema.org) כדי לספק למכשירים מופעלי קול מידע עשיר על העסק והתוכן שלכם
  • שפרו את הרישום המקומי שלכם ב-Google My Business, בפייסבוק ובאתרים אחרים המשתמשים בזיהוי מיקום

אל תשכחו את חוויית המשתמש

היבט קריטי נוסף המשפיע על ה-SEO הוא חוויית המשתמש, ובעבר דנו בנושא זה בהרחבה (למה SEO לא יכול לעבוד בלי חוויית משתמש איכותית?). המסקנה הבלתי נמנעת שעלתה ממאמר זה היא כי ממש כמו ש-SEO לא יכול לתפקד ללא UX, גם חווית המשתמש לבדה לא יכולה לעבוד ללא SEO. אז, ההמלצה הגורפת היא לייעל ולטייב את שניהם גם יחד, ובכך למקסם את הסיכוי שלכם לדירוג טוב יותר במנועי החיפוש.

בנוסף, כדי לשפר את חוויית המשתמש באתר, חשוב להוסיף תוכן נוסף שלוכד את תשומת הלב של הגולש ומסעיר את הדמיון. בהקשר זה, ווידאו, כמובן, עובד פלאים, וכאשר מלונות כוללים סרטונים על יעדי החופשה באתרים שלהם - סיורים במלון, תצוגות אוויריות של האזור, סרטונים עם המלצות בילוי במלון ומחוצה לו – אזיי המשתמשים יבלו זמן ארוך יותר באתר. עניין זה גם משפר את אחד הערכים החשובים ביותר לצורך דירוג טוב יותר במנועי החיפוש - משך זמן השהייה – המהווה את אחד הגורמים של גוגל לדירוג אתרים.

Backlinko מגדירים "זמן שהייה" (dwell time) ככמות הזמן שמחפש בגוגל מבלה באתר שלכם לאחר לחיצה על תוצאת החיפוש שהובילה לדף".

בשל כך, חשוב שתייעלו את האתר שלכם על מנת להגדיל את זמן השהייה של המשתמשים באמצעות שילוב וידאו ותמונות בכל פסקה בת 200 מילה. בנוסף, ניתן גם להפריד פסקאות בעזרת כותרות, רשימות, טבלאות וכל תוכן אינטראקטיבי אחר.

בנוסף יש לזכור כי כל סוגי התוכן שמעניינים את המבקרים באתר שלכם ומציעים להם ערך מוסף רלוונטי - מומלצים מאוד על ידי גוגל, גם במדרגי איכות החיפוש שלה (Search Quality Evaluator’s Guidelines), אותו חשוב להכיר כדי ללמוד אילו סוגי תוכן גוגל מחשיבה כתוכן איכותי.

במקום מסקנה ...

המשיכו ליצור תוכן מרתק ורלוונטי, הציגו את תיאור המלון שלכם בפירוט, בדגש על תמונות יפות ומושכות וסרטוני וידאו משכנעים; וודאו שמנוע החיפוש שלכם עובד חלק וברור. בנוסף, אל תשכחו לפקח כל הזמן על הביצועים שלכם במנועי החיפוש ולבדוק גם את מצבם ופעילותם של המתחרים בתוצאות החיפוש, הן בנייח והן במובייל.

SEO ימשיך להשתנות ככל שהטכנולוגיות יתפתחו ויתחדשו. טכנולוגיית ה-AI תגדיר עולמות חדשים, וייתכן שבקרוב צריך יהיה להסתגל לטכנולוגיות חדשות נוספות, לבנות יישומים עבור מוצרים לבישים, ליצור אולמות מציאות וירטואלית, וכן הלאה. לסיכום, על מנת להישאר במשחק התחרותי המאתגר - חשוב שתהיו מוכנים ופתוחים לאמץ בהקדם את השינויים הצפויים בקרוב.

תחומי פעילות

בהתבסס על הידע הרחב שלנו בענף התיירות, אנו מספקים פתרונות בהתאמה אישית המגדילים את שיעור ההזמנות הישירות באתרי המלונות.

סיפור ההצלחה של רשת מלונות פתאל

סיפור ההצלחה של רשת מלונות פתאל
אנו עובדים עם רשת מלונות פתאל משנת 2016, שיפרנו את תהליך ההזמנה במנוע ההזמנות, ואנו שותפים בהקמה וניהול קמפייני PPC ממוקדי ROI, בין כמה אסטרטגיות שיווק דיגיטלי אחרות המגדילות באופן משמעותי את כמות ההזמנות הישירות מהאתר.

קרא עוד

195%+ גידול בהמרות האורגניות, בהשוואה בין השנים
2019 ל-2018

"כחלק מאסטרטגיית השיווק שלנו לשווקים בינלאומיים, רצינו להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלנו ולמקד לקהלים חדשים ביעדים שונים. באמצעות הפתרונות שהמליצה לנו חברת כרמלון שיווק דיגיטלי, שיפרנו את התוצאות העסקיות של רשת מלונות פתאל בנכסים הדיגיטליים שלנו, תוך התמקדות בשיפור התנועה האורגנית מ- SEO, מדיה ממומנת ופרסום Metasearch. "
ענת אהרון
מנהלת אגף שיווק ומכירות
סחר אלקטרוני הוא ענף המתפתח בצמיחה מתמדת עם עסקים רבים המתחרים על לקוחות ומכירות. אנו מציעים שירותי שיווק דיגיטלי מדויקים המגדילים את שיעור המכירות המקוונות.

ענף הרכב יכול לנצל את מלוא היתרון של שיווק דיגיטלי חכם כדי להגיע ליותר לקוחות. אנו מציעים אסטרטגיות שיווק שיביאו יותר קונים לאולם התצוגה.

סיפור ההצלחה של אאודי

סיפור ההצלחה של אאודי
אאודי ישראל בחרה בנו ללוות אותה בהקמת פלטפורמות השיווק הדיגיטלי, שיתוף פעולה מוצלח שהביא לגידול של 20%+ ביחס ההמרה של האתר וגידול של 24%+ בתנועה האורגנית, בשנת 2019 לעומת 2018, .

קרא עוד

24%+ גידול בתנועה האורגנית,
2019 לעומת 2018

"אנו עובדים עם צוות כרמלון שיווק דיגיטל מאז שנת 2016, אנו שמחים מאוד מרמת השירות והמקצועיות הגבוהה והגישה הפרואקטיבית. יש לנו שיתוף פעולה מעולה ואנו מגדילים את היעדים ואת הביצועים הדיגיטליים של הנכסים הדיגיטליים שלנו."
ג'קי הר ציון
מנהל שיווק דיגיטלי, צ'מפיון מוטורס
אף שוק אינו זקוק לתובנות מדויקות וניתנות להפעלה יותר מאשר המגזר הפיננסי. אנו משתמשים באסטרטגיות UX, SEO ו- SEM כדי להגדיל את נראות המותג ולייצר יותר תנועה רלוונטית לאתר.

אנו עוזרים למותגי מוצרי צריכה להתגבר על האתגרים שבהתמודדות עם תאגידי הענק.

השירותים שלנו

Traffic

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

Data & Analytics

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

Conversion Optimization

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

Content

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!