הגדלת המכירות וההמרות בעזרת קמפיין PPC אפקטיבי
שיווק במנועי חיפוש (SEM) הוא אסטרטגיה שנועדה להציג מודעות בדפי תוצאות מנוע חיפוש (SERP). השימוש באסטרטגיית SEM נעשה על מנת להגדיל תנועה לאתר, לידים ומכירות וכן למטרות נוספות כגון הגדלת מאגרי הדאטה (מנויים לניוזלטר למשל) או הגברת המודעות למותג. יש להשתמש באסטרטגיה זו באופן התואם את היעדים העסקיים.
משמעות PPC היא pay-per-click - תשלום עבור הקלקה והוא מונח המגדיר את סוג המודעות המשמשות בקמפיינים של SEM. PPC (search engine marketing) היא שיטת פרסום בה משווקים משלמים עמלה בכל פעם שמשתמש במנועי חיפוש לוחץ על אחת מהמודעות שלהם. זהו תהליך הכרוך במחקר קפדני והבנה מעמיקה של השוק (קהל היעד) ואופן עבודת מנועי החיפוש. מכיוון ש- PPC מסתמך מאוד על מחקר מילות מפתח ועל התפקיד שיש למילות מפתח בחיפוש בתשלום, PPC נקרא לעתים קרובות פרסום מילות מפתח. PPC היא אסטרטגיית SEM רווחית ביותר. חלק מהסטטיסטיקה שלהלן מראה מדוע כל כך הרבה משווקים מסתמכים על PPC כדי לשפר את המכירות ואת ההחזר על ההשקעה :
- על כל דולר שהוצא על מודעות גוגל, המפרסמים נהנים מהכנסה ממוצעת של שני דולרים (Google).
- מודעות ברשת החיפוש יכולות להגביר את המודעות למותג בשיעור של עד 80% (Google).
- גוגל מעבד מעל 40,000 שאילתות חיפוש בכל שנייה בממוצע, המתורגמות ליותר מ- 3.5 מיליארד חיפושים ביום (Internet Live Stats).
- מודעות גוגל מגיעות לרשת אתרים ואפליקציות בשווי של מעל 2 מיליון דולר. (Google)
- למבקרים שהגיעו דרך מודעות PPC יש 50% יותר סיכוי לבצע רכישה מאשר כאלה שנכנסו לאתר בצורה אורגנית (Unbounce).
- יותר מ- 40% מהקליקים על מודעות PPC מתבצעים על שלוש המודעות הראשונות (Wordstream).
Google Ads ו- Facebook Advertisingהן פלטפורמות ה-PPC הגדולות ביותר באינטרנט. עם זאת, יש לציין כי למרות שפייסבוק מציעה מודל פרסום של PPC, לא מדובר ב-SEM, אלא שיווק במדיה חברתית בתשלום.
גוגל הציגה את פלטפורמת AdWords שלה בשנת 2000, וקבעה את הסטנדרטים הראשונים לשיווק PPC עבור מנועי חיפוש. בתחילת הדרך, מודעות PPC היו מורכבות מטקסט בלבד. הפלטפורמה התפתחה מאז וכיום, לרשות המפרסמים עומדים מגוון פורמטים המותאמים לצרכים הייחודיים של כל מפרסם, חלקם משלבים אלמנטים חזותיים כמו תמונות, מפות, קבצי GIF מונפשים או אפילו סרטוני ווידאו. היתרונות העיקריים של SEM ו-PPC הם היכולת המעקב והמדידה המדויקות, אשר מאפשרות ביצוע אופטימיזציה של הקמפיינים ובתוך כך לקבוע את הערוצים, מילות המפתח והפורמטים הטובים ביותר שמגדילים את החזר ההשקעה -ROI. בנוסף, ניתן להגיע לקונים פוטנציאליים בזמן אמת, ממש כשהם מחפשים את המוצרים שלכם או מוצרים דומים ברשת.
היסודות לקמפיינים SEM / PPC מוצלחים
כל מפרסם יודע שההיבט החשוב ביותר לקמפיין פרסומי מצליח הוא הבנת השוק. הנחה זו נכונה גם לגבי SEM ו- PPC:
- הגדירו את היעדים העסקיים שלכם: מהן הציפיות שלכם מהקמפיינים? מכירות נוספות, שיחות או כניסות לחנות?
- מחקר מילות מפתח - הבסיס של SEM / PPC מצליח –
- גלו את מילות המפתח והביטויים בהם אנשים משתמשים כדי למצוא את אתר האינטרנט שלכם / מוצרים דומים.
- נתחו את מילות המפתח ובחרו את הרלוונטיות והפרודוקטיביות ביותר.
- פלחו וקבצו את מילות המפתח על סמך הרלוונטיות שלהן.
- תעדפו את תוכן המודעה על בסיס קבוצות מילות המפתח הממירות והרלוונטיות ביותר.
- מומלץ שלא להשתמש במילות מפתח רחבות (גנריות) - הן עשויות לזלול את התקציב ולהביא לקליקים מבוזבזים (קליקים שלא ממירים).
- בנו דף נחיתה טוב למודעה. שימו לב שהדף רלוונטי למה שאתם מוכרים, כולל מידע ברור, הנעה לפעולה וכמובן חווית משתמש ללא רבב.
- השקיעו בכתיבה ובקופי של המודעות: על מנת להוביל להמרה, יש לספק את התשובה הטובה ביותר לשאילתת החיפוש של המשתמש באמצעות טקסט המודעה.
- נטרו את חשבון המודעות מדי יום כדי לראות מה עובד ומה לא. התאימו ומדדו שוב. בדקו ציוני איכות והתאימו את הצעות המחיר שלכם עבור קליק, כך שיגדל הסיכויים שהמודעה שלכם תופיע בעמודים הראשונים.