אסטרטגיית תוכן שמובילה לשיפור חוויית המשתמש ומגדילה את התנועה וההמרות האורגניות.
אסטרטגיית תוכן היא חלק מהותי בפיתוח נוכחות עסקית מקוונת מצליחה. אסטרטגיית תוכן נכונה תכלול תכנון נכון של יצירה והפצה של כל סוגי התכנים - טקסטואליים או ויזואליים - בכל הערוצים הדיגיטליים, באופן שמשרת את האתר ואת היעדים העסקיים שלכם.
אסטרטגיית תוכן טובה כוללת את כל מה שמועלה לרשת, ולא רק כתבות או טקסטים שמפרסמים. היא צריכה להיות שזורה בכל השלבים, החל מתכנון האתר, על כל האלמנטים הוויזואליים והטקסטואליים שלו - כפתורי הנעה לפעולה, כותרות, תמונות וכו'. כל האתר צריך לדבר באותה שפה שהיא חלק מאסטרטגיית התוכן של המותג כמובן דרך התכנים המתפרסמים באתר ככתבות, סרטוני ווידאו וכו' וכלה בתוכן המפורסם במדיה החברתית ובאתרים של צד שלישי. על כל אלו יתבססו הקמפיינים השיווקיים - שיווק תוכן, פרסום, יחסי ציבור ומאמצי פרסום אחרים שיעזרו לאתר שלכם לייצר לידים ולהגדיל את שיעור ה-ROI.
אין לטעות ולחשוב שאסטרטגיית תוכן מסתכמת בהעלאת טקסט לאתר. מדובר בתהליך מורכב וממושך אשר צריך ליישר קו עם סיפור המותג, פרסונות קהל היעד, מפות תוכן ותוכנית השיווק. כדי להצליח, אסטרטגיית התוכן צריכה להיות ברורה ובנויה בצורה שיטתית שעומדת בקו אחד עם ערכי המותג וכמובן היעדים העסקיים. לשם כך יש צורך במומחי תוכן, בעלי ידע וניסיון, אשר מכירים את המגמות האחרונות ויודעים למה הקהל מצפה, ולא פחות חשוב כיצד ומתי להגיש לו את זה.
נקודות מפתח לבניית אסטרטגיית תוכן טובה:
- הכירו את העסק שלכם: אסטרטגיית התוכן שלכם צריכה לשקף בבירור מי אתם ומה אתם עושים ולתקשר באופן ברור וחד אילו בעיות המוצר שלכם פותר, מהם היתרונות שאתם מציעים לעומת המתחרים ואיך אתם שונים או טובים יותר מהם.
- הגדירו את היעדים העסקיים שלכם: כדי שאסטרטגיית תוכן תעבוד, היא חייבת להתאים ליעדים העסקיים. חשבו על מה אתם רוצים להשיג והגדירו KPI כדי לקבל תמונה ברורה של היעדים שלכם בתחום התוכן.
- הכירו את הלקוחות שלכם: התוכן שלכם צריך להיות רלוונטי לאנשים שאתם רוצים להפוך ללקוחות. הגדירו את קהלי היעד שלכם על סמך פרסונות של רוכשים וצרו תכנים המעניינים אותם ונותנים מענה לצרכים שלהם.
- מצאו את הקול הייחודי שלכם: ישנם ארבעה סגנונות כתיבה עיקריים: מסביר, מתאר, משכנע ומספר. בחרו את הסגנון שמתאים למטרה העסקית שלכם ומעביר את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר. הקפידו על אותנטיות ומקוריות. האופן שבו אתם מתקשרים למעשה מגדיר את קול המותג שלכם.
- בחרו בסוגי התוכן: החל מתוכן בתוך האתר, דרך מאמרים בבלוג, ספרים אלקטרוניים (e-Books) ועד תמונות, אינפוגרפיקות, וידאו, פודקאסטים ועוד - ישנן דרכים רבות להעביר את המסר שלכם ללקוחות. בחרו את סוגי התוכן המתאימים ביותר ליעדים העסקיים שלכם.
- בחרו בערוצי ההפצה הנכונים: האתר או הבלוג שלכם הם רק ערוץ הפצה אחד. כחלק מאסטרטגיית שיווק התוכן, אפשר ואף רצוי לתקשר את התוכן הייחודי שלכם לרוכשים פוטנציאליים באתרי צד ג' כמו YouTube, Medium, BuzzFeed וכן הלאה.
- צרו גאנט עבודה מסודר וברור: זהו חלק מהותי מאסטרטגיית תוכן טובה. כאן יפורטו הנושאים עליהם נכתוב, מי יעשה מה, אילו דפים באתר זקוקים לטיפול, תוספת, תיקון, עדכונים מיוחדים וכן הלאה.
- מדדו את הביצועים שלכם: אסטרטגיית תוכן טובה ניתנת למדידה. מומלץ להשתמש בכלי ניתוח חכמים כדי לראות כמה משתמשים קוראים או משתפים את התוכן שלכם, ואת האופן שבו תוכן זה הועבר ביחס לייצור מכירות או לידים. מדדים אלה יסייעו לכם להמשיך ולשפר את אסטרטגיית התוכן שלכם כך שתשיג ביצועים טובים יותר ותשרת את המטרות העסקיות שלכם.