ניהול מוניטין וחוות דעת ברשת

"למילים אין כנפיים אבל הן יכולות לעוף אלפי קילומטרים"

נדמה כי כשמדובר בחיי עסק, פתגם עתיק זה נכון כפליים. התנהלות לא מוצלחת של עובד מול לקוח או שיקול דעת מוטעה, יכולים לגרום לחוויה שלילית ומשם להגיע עד לכדי פגיעה ממשית בעסק.

מוניטין העסק שלכם ברשת מבוסס לא רק על האופן בו העסק מוצג על ידכם באתר החברה וברשתות החברתיות, אלא גם (ובימים אלה, בעיקר) על מה שכותבים עליכם בערוצי האונליין השונים - רשתות חברתיות, בלוגים, אתרי חוות דעת וכדומה. לפיכך, לגולשים יכולה להיות השפעה עצומה על העסק שלכם.

אם עדיין לא התחלתם להקצות משאבים לנושא חוות דעת גולשים ברשת, כולל מעקב, עידוד חוות דעת חיובית וטיפול בחוויות לקוח שליליות לפני שהן מגיעות לדיון ברשת – הנתונים הבאים ישכנעו אתכם שהגיע הזמן לעשות זאת:

  • בכל דקה מפורסמות ברשת למעלה מ-50 חוות דעת.
  • לאדם ממוצע יש 130 חברים/עוקבים ברשתות החברתיות.
  • מעל 3.5 מיליארד פוסטים משותפים בפייסבוק מדי שבוע.
  • כ-250 מיליון ציוצים מועלים בטוויטר מדי יום.

הרשת כיום מהווה פלטפורמה נהדרת לחכמת ההמונים. אנו מתייעצים הרבה לפני רכישות, שואלים, מבררים ובודקים והיצע חוות הדעת הוא גדול. החל מקבוצות פייסבוק, דרך חוות דעת בגוגל ובאתרי המכירות – נדמה שלא קיים מוצר או שירות ללא שלל דיעות וחוויות מתועדות עליו. לכל אחד יש את הכוח להשפיע על החלטת הצריכה של האחר באמצעות שיתוף דעותיו על חברות מסחריות ומוצריהן.

אתרי חוות דעת וסוכני הזמנות באונליין TripAdvisor, Booking, Expedia) וכדומה) מהווים כיום גורם מכריע בהחלטת הגולש בעת ביצוע ההזמנה.

יותר מ-80% מהצרכנים קוראים חוות דעת על בתי מלון בטרם יבצעו הזמנה. יותר מ-50% בודקים חוות דעת בטרם הזמנת מקום במסעדה ו- 44% לפני הזמנת אטרקציה.

חוות דעת חיוביות על מלון מגדילות את הביקוש להזמנות ובהתאם מובילות לצמיחה בהיקף המכירות ואף בגובה המחיר שניתן לדרוש.

מחקר של אוניברסיטת קורנל (2012) מעיד ששיפור ציון חוות דעת של מלון בנקודה אחת בסולם של 5 נקודות, מאפשר למלון להעלות את המחיר ב-11.2% ללא איבוד נתח שוק.

שיטת עבודה

ישנם מספר כלים שמטרתם להקל במעקב אחר חוות הדעת ברחבי הרשת.
הכלי המרכזי והמוכר ביותר נקרא מערכת  Online Reputation Management – ORM.

מערכות אלה מבצעות מעקב וניתוח של חוות הדעת בזמן אמת ממגוון רחב של מקורות (ביניהם רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים וערוצי חוות דעת מובילים כגון: TripAdvisor, Booking.com, Expedia).

המערכת מציגה את הנתונים בממשק אחד עם סיכום משוקלל של מדדי האיכות(KPI’s)  בחלוקה לציונים לפי קטגוריה (חדרים, שירות, מזון ומשקאות וכדומה) ואפשרות השוואת המדדים למתחרים.

מערכות ORM אלה תאפשרנה לכם לעקוב אחר הנכתב עליכם בזמן אמת, "להקשיב" לביקורות ולפעול במהירות ויעילות לשביעות רצון הלקוחות.

ניתוח תוכן חוות הדעת והציונים בקטגוריות השונות, יאפשר לכם לשמר את החוזקות ולשפר את החולשות. במקביל, תוכלו לראות את הדירוג שלכם בחוות הדעת ביחס למתחרים.

כל אלו בסופו של דבר מובילים לשיפור המוניטין שלכם ברשת, ומכאן להגדלת התשואה.

אנו מתמחים בניטור ושיפור מוניטין ברשת עבור מלונות לטובת הגדלת התשואה ושיפור יחס ההמרה.
לרשותנו ניסיון עשיר ומגוון בשיווק דיגיטלי וניהול מוניטין ברשת של רשתות האירוח הגדולות בארץ. אנו נייעץ, נתמוך ונלווה אתכם בתהליך הבקרה ושיפור המוניטין בהתאם למטרות והאסטרטגיה שנגדיר יחדיו.

מטרות מרכזיות:

  • הגדלת חוות דעת חיוביות לטווח ארוך כגורם משמעותי בתהליך ההזמנה של הלקוח.
    יותר חוות דעת חיוביות = יותר מכירות!
  • מניעה וניהול של חוות דעת שליליות על ידי הנעה לשיח ישיר, מכובד ומבוקר בטווח זמן קצר לטובת שיפור חווית האירוח וצמצום היקף החשיפה השלילית.
  • עידוד הרחבת מאגר חוות דעת של לקוחות ושיתוף חוות דעת חיוביות בפרט.
  • שיפור שביעות רצון הלקוחות בכל הקטגוריות (חדרים, שירות, מזון ומשקאות וכו') על ידי הצבת יעדים ומשימות בהתבסס על אסטרטגיית ניהול מוניטין שתקבע מראש. 

להלן השירותים שאנו מציעים לטובת שיפור המוניטין וניהול חוות הדעת:

    • יעוץ וליווי בבחירה והטמעת מערכת לניהול מוניטין ברשת ((ORM system.
    • הדרכות טכניות לשימוש נכון ויעיל במערכת ניהול מוניטין ברשת.
    • עזרה בבניית אסטרטגיה לניהול מוניטין ברשת.
    • יעוץ בכתיבת מדיניות לטיפול בחוות דעת.
    • ניתוח דו"חות תקופתיים לטובת בקרה והנעה לשיפור חוות הדעת.
    • עזרה בהגדרת יעדים ומשימות על בסיס מדדי האיכות  (KPI’s).
    • השוואה למתחרים במטרה להוביל בכל קטגוריה.
    • תמיכה ויעוץ בשוטף בניהול חוות הדעת באמצעות מערכת ה-ORM

לסיכום, ניהול מוניטין ברשת הוא נושא שאנו עוסקים בו שנים רבות, בעיקר בתחום התיירות והמלונאות, בהן לחוות דעת משמעות רבה. לפיכך, יש לנו את הניסיון והיכולת לסייע לכם לשפר את המוניטין של העסק שלכם ברשת ולהמיר חוות דעת חיוביות של לקוחות להזמנות ומכירות.

 

תתי-שירותים

סיפורי הצלחה

צור קשר

אנא מלאו את פרטיכם ואנו נשמח ליצור איתכם קשר בהקדם.
*כל השדות הם חובה