לעקוב, לשפר, להצליח: איך תגברו על המתחרים שלכם ברשת?

אוגוסט 06, 2020 מיכאלה ליקה באטלר

בעולם הפיזי, ובהתאם למיקום ולתחום הפעילות שלכם, אתם בוודאי מכירים חלק ניכר מהמתחרים שלכם, בוודאי את העיקריים שבהם. באינטרנט הדברים שונים בתכלית. בזירה הדיגיטלית אתם מתחרים למעשה על התוצאות המובילות במנועי החיפוש, כאשר כיבוש המיקומים הראשונים הללו היא משימה קשה שעלולה להיכשל ללא ניטור ופיקוח מתמיד על המתחרים שלכם.

אם בעולם הממשי, המתחרים שלכם הם אלו שפועלים קרוב למיקום שלכם או מציעים שירותים זהים לאלו שאתם מעניקים – הרי שבאינטרנט המתחרים העיקריים שלכם הם האתרים המדורגים בעשר התוצאות המובילות במנועי החיפוש של גוגל, וגם אתרים שמובילים על פניכם במפות גוגל ובמנועי החיפוש למובייל.

כדי לגבור על המתחרים שלכם באינטרנט, אתם צריכים למעשה לעקוף אותם בתוצאות החיפוש, וזה תהליך מסובך הכולל מאמצי SEO מתמשכים, שיסייעו לכם להשיג מיקומים גבוהים, ולשמור עליהם מרגע שהשגתם אותם.

איספו מידע על המתחרים באמצעות כלי SEO

לשם השגת מטרה זו, עומד לרשותכם ארסנל שלם של כלי SEO שיסייעו לכם לאסוף מידע על המתחרים שלכם ברשת. חלק מהכלים, כמו תמיד, מוצעים בחינם, אבל הטובים ביותר גובים תשלום ומציעים שפע דרכים כדי לגלות את נקודות החוזק והחולשה של המתחרים.

SE Ranking מציעה פתרון באמצעות מחקר ומעקב אחר מיקום של מילת מפתח, ובכך אתם יכולים לעקוב אחר עד 5 אתרים מתחרים בו זמנית, לגלות את מיקומם במנועי החיפוש עפ"י מילות מפתח רלוונטיות; לחשוף באופן אוטומטי את עשרת המתחרים המרכזיים שלכם במנועי החיפוש ולעקוב אחריהם; למצוא את הרשימה המלאה של המתחרים שלכם במנועי החיפוש.

כמו כן, כלי ה- SE Ranking מציע בדיקה של קישורים המפנים לאתר (backlink checker), ומאפשר לכם לחקור את המתחרים מחוץ לאתר שלהם ולבחון את האופטימיזציה שערכו במסעות הפרסום שלהם. בנוסף בודק הכלי את תקינות ה-SEO הטכני באתר שלכם, מאתר שגיאות מפתח שעלולות לפגוע בדירוג תוצאות החיפוש, ומספק המלצות לפעולה כדי לשפר את ה-SEO שלכם.

לכלי ה- SE Ranking יש גם פלטפורמת ניהול SEO למדיה החברתית, המאפשרת לכם לעדכן ולפקח על הפרופילים בפייסבוק ובטוויטר שלכם בכמה הקלקות פשוטות. חבילת כלים זו מוצעת בתשלום, אולם ניתן לקבל 14 ימי ניסיון בחינם. בנוסף, התוכנית הזולה ביותר שלהם עולה כ-5 יורו בחודש בלבד, ומציעה שירותים מצוינים לבעלי אתר קטן – אך אינה מספקת גישה לכלי ניהול המדיה החברתית בשילוב תוכניות אחרות.

עוד כלי קידום אתרים מצוין הוא SEMRush המציע תכונות מעמיקות יותר מאשר הכלי של SE Ranking, ומאפשר איסוף נתונים מעמיק על המתחרים שלכם ברשת.  עלות השימוש בכלי זה אינה זולה, ומתחילה בלא פחות מ-$99 לחודש, אבל הם מציעים חבילת כלים עשירה עבור SEO מקצועי. הנה חלק קטן מהתכונות שהופכות את SEMRush לכלי המחקר המועדף בקרב מומחי SEO ו-SEM (שיווק במנועי חיפוש) לצורך מעקב אחר המתחרים:

  • כלי מחקר מרתק המסייע במציאת מילות מפתח נכונות עבור מסעות פרסום ב-SEO וב-PPC
  • גילוי מילות מפתח בשרשור ארוך (long-tail keywords)
  • מחקר שווקים רב לשוני ורב אזורי
  • קבלת תובנות מהירות של דירוגי מילות המפתח של המתחרים, הן בדסקטופ והן במובייל
  • הצגת דפי הנחיתה של המתחרים המוצגים במנועי החיפוש עבור כל מילת מפתח נתונה
  • גילוי המתחרים האורגניים המקוונים החדשים בגוגל או בבינג (20 הראשונים)
  • מעקב אחר שינויים של המתחרים במנועי החיפוש (בגוגל ובבינג) והשוואה לדירוג האתר שלכם
  • הבנת אסטרטגיות ה-PPC של המתחרים והתקציב שלהם; ניתוח ה-AdWords שלהם; בדיקת התנועה ואומדני העלות לקליק עבור כל מילת מפתח; המלצות כיצד ניתן לשפר את האסטרטגיה שלכם בהצעות המחיר, בביצועים וביעילות ה-PPC, תוך הקטנת תקציבי המודעות המקוונות שלכם
  • גילוי מתחרים חדשים במודעות בינג ובמודעות גוגל (לשעבר AdWords)
  • מיקוד מסעות הפרסום שלכם תוך ניתוח מילות מפתח וטקסטים של מודעות ביותר מ-100 מדינות ובכ-20 שפות
  • ניתוח מודעות הדיספליי של המתחרים
  • גילוי פרסומים חדשים ברשתות מדיה שהמתחרים שלכם משתמשים בהן
  • ניתוח מעמיק של קישורים במטרה לשפר את אסטרטגיית בניית הקישורים שלכם ולמצוא מקורות חדשים לתנועה מהפניות שונות

עם תכונות רבות ועמוקות כל כך, SEMRush היא מכרה זהב עבור מנהלי אתרים המעוניינים לשפר את ה-SEO שלהם כדי לגבור על מתחריהם באינטרנט. גם הגרסה החינמית של כלי מילות המפתח של SEMRush מציעה נתונים עשירים, אם כי מוגבלת ל-10 חיפושים ביום בלבד.

SEMRush. מכרה זהב עבור מנהלי אתרים

עוד כלי מצוין לרגל אחר המתחרים שלכם ברשת הוא SpyFu, המציג סקירה חודשית של כל אתר שאתם רוצים לפקח עליו, כולל סקירת ה-SEO של המתחרים בחיפוש האורגני, מילות מפתח תואמות, מילות מפתח יקרות ערך, מילות מפתח חדשות, דירוגים של מילות מפתח, מילות מפתח בדף הראשון, מילות מפתח שהוסרו מהעמוד הראשון, קישורים נכנסים והיסטוריית הדירוג האורגני. SpyFu הוא גם כלי מצוין לגילוי החוזקות והחולשות של המתחרים בכל הקשור ל-SEO ול-PPC. הגרסה החינמית נהדרת ומספקת סקירה כללית, אבל עם גרסת ה-Pro אתם יכולים להיחשף להרבה יותר נתונים. התוכנית הבסיסית שלהם עולה רק $33 בחודש, ובכל תוכנית שתבחרו – תוכלו לקבל גישה בלתי מוגבלת לכל הנתונים שרק תרצו.

סקירה חודשית של כל אתר שאתם רוצים לפקח עליו. SpyFu

הנה עוד כמה כלים מצוינים לצורך מעקב אחר המתחרים:

  • ahrefs - מוסיף פיצ'רים וכלי SEO חדשים כמעט על בסיס שבועי כדי לעזור לכם בניתוח המתחרים, ומספק מחקר מילות מפתח, מחקר backlink, מחקר תוכן, מעקב אחר הדירוג, וניטור נתונים ברשת
  • BuzzSumo – מספק ניתוח של סוג התוכן שיניב את הביצועים הטובים ביותר עבור כל נושא או מתחרה, ועוזר במציאת המשפיעים המרכזיים שיכולים לקדם את התוכן שלכם
  • Ranksignals – מסייע בגילוי קישורים נכנסים של המתחרים שלכם
  • SimilarWeb – מסייע להשוות את האתר שלכם אל מול כל מתחרה בעולם, תוך בדיקת מצב האתר שלכם בכל הקשור לתנועה, ביקורים, זמן שהות באתר, שיעור יציאה מדף הכניסה וכמות דפים נצפים לפי ביקור. הכלי הזה גם נהדר עבור מחקר מילות מפתח, אבל הוא בעיקר מאפשר לכם לגלות באילו אתרים אנשים מבקרים באותו זמן גלישה, דבר שמאפשר לכם להיחשף לקהלים חדשים. הכלי גם מגלה לכם איזה מקורות יוצרים תנועה לכל אתר, מי האתרים הפופולאריים ביותר, מה המגמות בדפים הפנימיים, ועוד, ובנוסף, מציע גם תוכנית חינמית מעולה.

עיקבו אחר פעילות המתחרים במדיה החברתית

בדיוק כמו SEO, שיווק במדיה החברתית היא מחולל הכנסות משמעותי ביותר עבור חברות רבות ברחבי העולם. אם אתם רוצים לגבור על המתחרים שלכם ברשת בערוצי המדיה החברתית, תשמחו לגלות שלרשותכם מגוון כלים שיסייעו באיסוף מידע ויגלו לכם את החוזקות והחולשות של המתחרים.

הנה כמה מהכלים הטובים ביותר שיעזרו לכם לבחון מה המתחרים שלכם עושים במדיה חברתית כדי למשוך אליהם עוקבים, תגובות ולייקים:

  • Fanpage Karma - מאפשר ניתוח של הפרופילים שלכם בפייסבוק ופיקוח על פעילויות המתחרים, כמו גם ניתוח עבור אינסטגרם, גוגל +, יוטיוב, טוויטר ופינטרסט. הנה כמה מהשירותים המעניינים ביותר המוצעים על ידו:

» ניתוח מידת המעורבות, הזמנים הטובים ביותר לפרסום, נושאי התוכן הטובים ביותר וסוגי הפוסטים בדפים שלכם ובדפים של המתחרים

» השוואה בין מספר בלתי מוגבל של דפים וזיהוי מגמות בזמן אמת

» חשיפת העוקבים המשפיעים ביותר שלכם - תחומי העניין שלהם, איך הם אוהבים לתקשר עם הדף שלכם וכו'

» הערכת איכות של הפוסטים שלכם לשם השגת KPIs הטוב ביותר

» פיקוח על הדפים שלכם ושל המתחרים בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל +, יוטיוב, טוויטר, פינטרסט ו-LinkedIn

» יצירה, תזמון ופרסום פוסטים במדיה החברתית

  • Social Mention - עוקב אחר יותר מ-100 רשתות חברתיות ומאפשר לכם לעקוב אחר מה שאנשים אומרים עליכם, על העסק שלכם, על המתחרים שלכם, על מוצר חדש או על כל נושא שמדובר במדיה החברתית בזמן אמת
  • HootSuite - אחד הכלים הטובים ביותר לניהול תוכן במדיה החברתית שלכם, באמצעותו ניתן לנהל, לנתח ולתזמן עד 10 פרופילים בזמן אמת. הכלי תומך בפייסבוק, טוויטר, יוטיוב, אינסטגרם, פינטרסט ו-LinkedIn, ובאמצעותו תוכלו ליצור חיפוש סטרימינג לפי האשטאגים, מיקום או מילת מפתח ולמצוא תוכן מרתק ובעל ערך שניתן לשתף במהירות.

טיפים וכלים שימושיים אחרים לגבור על המתחרים שלכם ברשת

כדי לגבור על המתחרים שלכם ברשת, חובה להבין ולהכיר את הדרך שבה הם מצליחים לעניין את הלקוחות שלהם. מעקב אחר פעילות המדיה החברתית שלהם יחשוף בפניכם את סוג התוכן שבו הם משתמשים כדי ליצור באז ולשפר את המוניטין שלהם ברשת.

בנוסף, אתם יכולים גם להשתמש בכלי כמו Built With, כדי למצוא את כל הטכנולוגיות בהן השתמשו המתחרים כדי לבנות ולשפר את הביצועים של האתר שלהם.

חשוב גם לבדוק על בסיס קבוע את אתרי הביקורת כדי להבין כיצד לקוחות המתחרים מדברים עליהם ברשת. חיקרו את הבלוגים והאייטמים החדשים שלהם, בידקו על מה הם כותבים, הגדירו התראות גוגל (Google Alerts) שיאפשרו לכם לדעת מתי מדברים עליהם במדיה ובבלוגים, ואילו ביקורות חדשות מתפרסמות עליהם ב-TripAdvisor.

כאשר אתם אוספים את כל הנתונים הדרושים לכם - נסחו תוכנית שיווק טובה יותר מזו של המתחרים שלכם: תוכן טוב יותר, הצעות מושכות יותר, הטבות אישיות מפתות יותר עבור הלקוחות שלכם. ובמשפט מסכם אחד - שפרו את הנוכחות המקוונת שלכם ללא הרף, ותצליחו להישאר בליגה של הגדולים ולהתחרות בהם בכבוד.

השירותים שלנו

Traffic

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

Data & Analytics

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

Conversion Optimization

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

Content

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!