מומחים ב- Google Tag Manager

ניהול כל התגים במקום אחד עם GTM

מנהל התגים של גוגל (GTM Google Tag Manager)  הוא כלי לניהול תגים המאפשר למשתמשים ליצור ולנהל תגים באמצעות ממשק פשוט ונגיש. תגים הם למעשה קטעי קוד או פיקסלים המשמשים לתיעוד ומעקב אחר התנהגות הגולשים באתר, והם משמשים אותנו למספר מטרות, כגון ניתוח ביצועי האתר והעמודים השונים בו לשם מיטוב האתר, תיעוד של פעולות המרה שונות באתר ו-"צביעת" הקהל על מנת לפנות אליו מחדש בפלטפורמות שונות (רימרקטינג). 

גוגל תג מנג'ר מאפשר לנו למעשה לאחסן את כל התגים והקודים בתג מנג'ר במקום להכניס אותם בנפרד לקוד האתר, ובכך משחרר אותנו מתלות במתכנת שיעשה זאת עבורנו ובעצם חוסך לנו עלויות.  

חשבון הגוגל תג מנג'ר מורכב מקונטיינר ייחודי לכל אתר. אותו "חשבון" אליו מוזרקים כל הקודים והתגים שמשמשים אותנו. ישנם מספר סוגים של תגים: 

  1. מעקב  תגים שעוקבים אחר כל הפעולות המתבצעות באתר על כל עמודיו. דוגמא לתג כזה הוא  גוגל אנליטיקס (Google Analytics)  כלי חינמי נוסף של גוגל אשר דרכו ניתן לראות את כל מה שקורה באתר, החל ממספר הגולשים בכל רגע נתון, דרך אופן השימוש בכל אחד מדפי האתר ועד תיעוד של פעולות מוגדרות מראש, במידה ונרצה. גוגל אנליטיקס בעצם נותן לנו מידע על מה שקורה באתר ומהווה את כלי הניתוח המשמעותי ביותר שיש לכל אתר אינטרנט כיום. 

  2. תיעוד  כאמור, אם נרצה נוכל להגדיר תיעוד של פעולות מסוימות באתר. למשל, כאשר מתבצעת פעולה מסוימת באתר שלנו כמו לחיצה על כפתור "צור קשר", או "שלח" בטופס וכו'.

    דוגמא נוספת היא קוד המרות  במידה ומתנהלים קמפיינים בגוגל / פייסבוק וכו', נטמיע תג ייחודי לפלטפורמת הפרסום, אשר יעקב אחר המרות ופעולות באתר שמקורן מתנועה מקמפיין מסוים.

    שימוש נוסף בתגים המתעדים פעולות באתר מתבצע לשם "צביעת" קהל  כלומר, תיעוד התנועה שמגיעה ממקור מסוים או לעמוד מסוים, על מנת שנוכל לזהות את הגולשים הללו בפלטפורמות אחרות ולהגיש להם מסרים פרסומיים ייחודיים על פי מאפיינים שהגדרנו מראש. 

    לבסוף, ישנם תגים של כלים מקצועיים נוספים, כמו Lucky Orange למשל, אשר עוקבים אחרי הגולשים בצורה אחרת, ומטרתו להקליט פעולות של גולשים באתר, לשם ניתוח הנתונים ומיטוב האתר  

כיצד משתמשים בגוגל תג מנג'ר? 

על מנת לעשות שימוש נכון ויעיל במידע שנאסף ומתועד על ידי התגים, אנחנו גם צריכים להגדיר תגים אלה באופן מדויק. ולכן ישנן למעשה 3 פעולות אותן מבצעים בגוגל תג מנג'ר: 

1. אחסון וניהול תגים  כאמור, במקום להטמיע בקוד האתר, ניתן פשוט להטמיע את התג בקונטיינר והוא מתווסף לאתר שלנו.

2. הגדרת טריגרים  בחלק זה נגדיר בעצם מתי ואיך "יוזרק" התג, על פי סוג המידע אותו אנחנו רוצים לאסוף ואופן השימוש שאנו מתכוונים לעשות בו. 

3. משתנים  ההגדרה אחרי מה בעצם נרצה לעקוב ואיפה. האם בכל עמודי האתר או בעמוד/ים מסוים/מים? האם בביצוע פעולה מסוימת או לחיצה על כפתור כזה או אחר וכו'.  

לפיכך לא רצוי להשתמש בגוגל תג מנג'ר ללא ניסיון קודם. משווקים רבים מבצעים טעויות כיוון שאינם מספיק מיומנים בעבודה עם הכלי. 

שיטת עבודה

כאשר אתר עובר לאחריותנו, ישנו פרוטוקול מוגדר מראש על פיו אנו פועלים, על מנת לוודא שניתן להוציא את כל האינפורמציה האפשרית על האתר ולעשות בה את השימוש היעיל ביותר עם הכלים העומדים לרשותנו, על פי המטרות שהוגדרו מראש.  

כחלק מפעולות אלו, אנו נגדיר קבוצות איוונטים (כלומר, תג שיאותת לנו בכל פעם שפעולה מסוימת מתבצעת באתר, כגון לחיצה על כפתור "צור קשר" לדוגמא) לפי נושאים / עמודים, כאשר לכל קבוצת איוונטים יהיה תג משלה. בנוסף נטמיע תגיות הקשורות לקמפיינים פעילים, באם ישנם, שישמשו לרימרקטינג ותגיות המרה שיאותתו לנו בכל פעם שמתבצעת המרה באתר. 

בהמשך, נטמיע תגים של תוכנות חיצוניות שאנו עובדים איתן, ומטרתן ניתוח נתונים או שיפור יחסי המרה. 

מדוע GTM חשוב? 

GTM הוא הכלי הטוב והבטוח ביותר לאיסוף ביג דאטה. איסוף נתונים הוא הליך קריטי לניתוח יעיל של ביצועי האתר, על מנת להגדיל את שיעורי ההמרה של / להפוך לידים לרכישות ולמיטוב כל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית.  

עם זאת, איסוף כל הנתונים הרלוונטיים אינה משימה פשוטה. ישנו המון מידע אשר מגיע ממגוון מקורות שונים, מה שיכול ליצור עומס ובלבול ולכן חשוב לברור מהם הנתונים החשובים ביותר לצורך מיטוב פעילות האתר, מה בדיוק אנחנו צריכים לדעת ומתי. לכן אנו ממליצים להשתמש במנהל התגים של גוגל, אשר עוזר לעשות סדר ובכך למקסם את יעילותם של הכלים השונים. 

הנתונים שבדרך כלל מתקבלים מהתגים יכללו את משך הזמן שמשתמשים מבקרים בדף באתר, מאילו מקורות הגיעו לאתר, על אילו קישורים לחצו וכו'. כל תג ספציפי יחשוף פיסת נתונים נוספת על משתמשי האתר, שיכולים להעצים את Google Analytics או מודעות Google לפעול בצורה יעילה הרבה יותר עבור העסק שלכם. ישנם עשרות סוגי תגיות, ולכן חשוב מאוד להגדיר איזה סוג נתונים אנו רוצים לראות והיכן הם ינותחו 

בחירת סוגי התגים יכולה למטב את הנתונים עבור גוגל אנליטיקס, מודעות, DoubleClick, או אפילו ליצור קטגוריית תגים מותאמת אישית. הקפדה על הקטגוריה הנכונה (והמשימה) של כל תג והגדרת הטריגר הנכון להזרקת מידע מהתגיאפשרו ללקט שפע של נתונים נחוצים למיטוב תפוקות האתר ויישום האסטרטגיה השיווקית הנכונה 

לסיכום, הצוותים שלנו מורכבים ממומחים למנהל התגים של גוגל, עם ניסיון במאות אתרים. כמשווקים דיגיטליים מוסמכים של Google Partner, אנו ממשיכים לעדכן את המתודולוגיה והידע שלנו כדי לשרת את לקוחותינו בצורה שקופה ואמינה. 

 

צור קשר

אנא מלאו את פרטיכם ואנו נשמח ליצור איתכם קשר בהקדם.
*כל השדות הם חובה