איך להתמודד עם דוח פעולות ידניות של גוגל?

אוגוסט 20, 2020 מיכאלה ליקה באטלר

אתם ממש לא רוצים ליפול לדוח הפעולות הידניות של גוגל ולהסתכן בענישה מחמירה כנגד האתר שלכם - הסרה מהדירוג בתוצאת החיפוש ואיבוד תנועה והכנסות. במאמר המקיף שלפניכם ריכזנו את כל הפרות SEO הנפוצות ושיטות לתקן אותן ביעילות כדי ליצור אתר מצליח ומתפקד היטב

הבנת הדוח

למרות שגוגל פשוטה וברורה למדי לשימוש, הרי שבכל הקשור לפעולות הידניות שהיא מבצעת כנגד אתרים (Manual Actions) - עדיין יש הרבה פחד, אי ודאות ובלבול בקרב עסקים המצפים מאתרי האינטרנט שלהם למשוך יותר לקוחות והמרות. ענישה על פעולות ידניות, כפי שמסבירה זאת גוגל, מכוונת לאתרים שאינם מצייתים להנחיות האיכות למנהלי אתרים, שהם שקופים לחלוטין. מכאן עולה השאלה מדוע - אם גוגל כבר מציעה מדריכים ברורים לציות להנחיות האיכות שלה וממליצה מה לעשות במקרה של פעולות ידניות - עדיין ישנם אתרים שאינם פועלים כראוי ונופלים קורבן לפעולות ידניות?

מפני ש-SEO הוא לא תהליך פשוט ביסודו - ובמטרה לשפר את תוצאות הדירוג של האתר - נעשות טעויות טכניות רבות, שכתוצאה מהן תחול ענישה ידנית שקשה יהיה להתגבר עליה. SEO הוא תחום המשתנה ומתפתח כל הזמן, ומכאן שגם הנחיות האיכות של גוגל משתנות בהתאם. שיטת ה-SEO "השחורה", המוכרת בשם Black-hat , פעלה עד תחילת שנות ה-2000 וכללה אופטימיזציה לקידום אתרים שנעשתה בדרך לא כשרה ובניגוד להנחיות של גוגל. עם עדכון אלגוריתם פינגווין בשנת 2012, גוגל החלה להעניש אתרים רבים שהפרו את הנחיותיה והעלו קישורים לא טבעיים מהאתר ואליו, וסירבה לדרג ולאנדקס אותם בתוצאות החיפוש.

אבל בראש וראשונה, גוגל התמקדה באתרים בעלי תוכן ירוד, בעיקר כדי לרסן את עלייתם של אתרי (made-for-AdSense) MFA - אתרים שנוצרו אך ורק כדי לקדם מילות מפתח של AdSense והציגו תוכן דל, מועתק לעתים ובוודאי לא אמיתי ומקורי. במקביל, בשנת 2011 השיקה גוגל את עדכון Panda שהעניש תוכן ספאמי ושימוש מפורז במילות מפתח. גם כיום, דפים באיכות נמוכה ורדודה הם הסיבה העיקרית לכך שגוגל תנקוט בפעולה ידנית נגד אתר.

פעולות ידניות משמשות רק באתרים שמתנהגים בצורה בוטה במיוחד, ולא מותירים לגוגל ברירה אלא להגיב בחומרה. מי שמפר את הכללים בשנית מסתכן ביתר שאת בקבלת עונש ידני נוסף, אבל, ככלל, גוגל יהיו פתוחים לבטל את עונשי הפעולה הידנית אם לאחר ההתראה הראשונה - ההפרות לא יתרחשו בשנית. כדי לבדוק אם האתר שלכם נמצא בסיכון לענישה ידנית, אתם מוזמנים לבקר במסוף החיפוש (search console) של גוגל, שם בחרו את האתר שלכם והריצו את הדוח.

האם האתר שלכם נמצא בסיכון לענישה ידנית? כנסו ל-search console והריצו את הדוח

לפני שתמשיכו, זכרו כי:

  • פעולות ידניות הן נדירות למדי, וממוקדות רק לאתרים המתעלמים באופן בוטה מהנחיות האיכות למנהלי אתרים של גוגל
  • גוגל מבטלת את הענישה לאתרים שפתרו את בעיותיהם, אך עלולה לשמור טינה כנגד אתרים שחזרו להפר את התקנות
  • הנחיות האיכות של גוגל עשויות להשתנות, לכן, מדי תקופה מומלץ לעיין בהן שוב
  • בדקו את מסוף החיפוש שלכם באופן קבוע כדי לבדוק אם קיימים דוחות פעולה ידניים על האתר שלכם
  • אל תתעלמו מדוחות הפעולות הידניות של גוגל: אלה הם דגלים אדומים חמורים שיכולים להרוס את אמינות האתר ואת דירוגו במנוע החיפוש

הגורמים לפעולות ידניות של גוגל

גוגל מזהה את הגורמים הבאים שעלולים לגרום לפעולות ידניות כנגד אתר:

  1. בעיות אבטחה, כמו אתר פרוץ או אתר ללא HTTPS
  2. ספאם שנוצר על ידי משתמשים
  3. Freehosts ספאם
  4. סימון ספאם מובנה
  5. קישורים לא טבעיים המופנים לאתר
  6. תוכן דל וחסר ערך, כמות מועטה של דפים ותוכן באיכות נמוכה
  7. הסוואה ורי-דיירקטים ערמומיים
  8. קישורים לא טבעיים המופנים מהאתר שלכם
  9. דואר זבל טהור
  10. תמונות מוסוות
  11. טקסט ו/או שימוש מופרז במילות מפתח מוסתרות

הבה נבחן את הנושאים האלה אחד לאחד ונביא את ההצעות כיצד לתקן אותם.

1. בעיות אבטחה

כאשר גוגל מסמנת את האתר שלכם כאתר פרוץ, היא תשלח אזהרה ל-Google Search Console, אך למבקרים באתר יוצג מסך אדום שיחסום את הגישה שלהם אל האתר.

האתר חסום (מתוך: https://developers.google.com/web/fundamentals/security/hacked)

במקרה של פריצה לאתר שלכם, תוכלו לקבל על כך אזהרה מגוגל בנסיבות הבאות:

  • כאשר האקרים מעלים תוכנה זדונית או סוג אחר של תוכן באתר שלכם
  • כאשר האקרים מסתירים תוכן זדוני באמצעות הסוואה
  • כאשר קוד תוכנה זדונית נמצא באתר שלכם
  • כאשר לאתר שלכם מתווספים Cross-site Scripting (XSS) או מוזרק לו קוד זדוני
  • והרשימה עוד ארוכה...

לא משנה מה הסיבה, יש דרכים רבות לדעת אם האתר שלכם נפרץ, וגוגל אפילו ממליצה על מספר תיקונים לבעיה. לאחר שתטפלו בעניין באופן מיידי, עליכם לשלוח לגוגל בקשה לבדיקה מחדש כדי שתסיר את הדגל האדום ותאפשר לאתר שלכם גישה מחדש

ישנן עוד מספר סיבות מדוע חשוב מאוד לתקן מיידית את הפעולה הידנית של אתר שנפרץ:

  • לספק למבקרים באתר שלכם שקט נפשי ולהבטיח שהנתונים או המכשירים המשמשים אותם לגלישה אצלכם - אינם בסכנה
  • מכיוון שגוגל כרום הוא הדפדפן הפופולארי ביותר בעולם, אזי כל הדגלים האדומים שיעלו בכרום יובילו לאובדן מבקרים ולאובדן הכנסות
  • שהייה ממושכת בגיהנום הענישה הידנית של האתר שלכם תגרום לירידה בדירוג תוצאות החיפוש, ותשפיע על מספר המבקרים באתר, על ההכנסות ועל היבטים נוספים של SEO

מלבד בעיות הפריצה, יש כיום דגל אדום חדש בנושא אבטחת האתר, שעדיין לא מופיע בדוח הפעילות הידניות הרשמי של גוגל. כבר כמה שנים שענקית החיפוש דוחקת באתרים לאמץ הצפנת HTTPS, והחל מיולי 2018, כל האתרים שאינם תואמים להנחיות יסומנו באופן רשמי כלא בטוחים לשימוש. זכרו שכרום הוא הדפדפן המוביל בעולם, ולכן עשו את הדבר החכם שיש לעשות והעבירו את האתר ל-HTTPS כבר עכשיו.

השימוש בדפדפנים ברחבי העולם (מתוך: http://gs.statcounter.com/browser-market-share)

2. ספאם שנוצר על ידי משתמשים

אתרים המושפעים מסוג זה של ענישה ידנית ע"י גוגל, הם בדרך כלל קהילות מרובות משתמשים, פורומים ורשתות חברתיות, שסובלים משליטה מועטה על התוכן שפורסם ע"י המשתמשים שלהם. אם אתם מפקחים על התגובות שעולות באתר שלכם ומפיצים רק תוכן חוקי ומאומת, סוג זה של עונש אינו אמור להשפיע על האתר. עסקים בתעשיית המלונאות והאירוח המפעילים בלוג, צריכים לעקוב אחר תגובות שעלו מטעם פרופילים מזויפים, תגובות שאינן קשורות לנושא, קישורים רבים מדי או קישורים לא רלוונטיים בתגובות, קידום עצמי בוטה, הצפה של מילות מפתח, ועוד. ככלל, רצוי שלא לאשר סוג כזה של תגובות או למחוק אותן ברגע שתבחינו בהן.

3. ספאם שנוצר מאירוח חינם (Spammy freehosts)

אין כמעט יזם שיבחר להשתמש באירוח חינם (freehosts) עבור אתר העסק שלו, כך שעונש ידני זה חל על אתרים מעטים מאוד, ובעיקר כאלה שתוכננו במיוחד עבור מודעות ואתרי פורנו המתארחים על שרתים חינמיים. אם אתם משתמשים באירוח חינם ולא רוצים ליפול קורבן לפעולות ידניות של גוגל, הנה מדריך מקיף לשמירת האתר שלכם בטוח

4. סימון ספאם מובנה (Spammy structured markup)

בדומה לכל שאר הסוגיות בדוח פעולות ידניות, לגוגל יש כללים מפורשים לעסקים המשתמשים בנתונים מובנים (structured data), ואם אתם רואים סוג זה של הודעה במסוף החיפוש שלכם, סביר להניח שאתם מפרים את ההנחיות של Rich Snippets המומלצות על ידי גוגל. ההפרות הנפוצות ביותר שיכולות לגרום לעונשים ידניים כוללות:

  • סימון תוכן שאינו נראה או שלא מוצג כראוי למשתמשים
  • סימון תוכן המקדם פדופיליה, אלימות מינית, מעשים אכזריים, שנאה ממוקדת או פעילויות מסוכנות
  • סימון תוכן לא רלוונטי או מטעה, כמו ביקורות ודירוגים מזויפים
  • סימון אירועים שאינם אירועים כאירועים: לדוגמה, אין לסמן שירותים שאינם אירועים, למשל: "חבילת נסיעות: סן דייגו / לוס אנג'לס, 7 לילות" כאירוע

מלבד הפרות אלה, גוגל מציעה רשימה של שגיאות נפוצות שיכולות לעכב את האתר שלכם, וכן פרטים מלאים על אופן התיקון שלהם. לחלופין, תוכל לבקר באתר Schema.org, המתעד ביסודיות את אוצר המילים המרכזי המשמש לסימון תוכן. בתי מלון יכולים גם להיעזר בדף הבא: http://schema.org/Hotel.

Rich Snippets לא קלים ליישום, אבל הם יסודות חיוניים של SEO, הדורשים גיוס של מפתח מיומן שיוסיף לאתר את הנתונים המובנים בצורה נכונה. אם האתר שלכם קיבל עונש על שימוש שגוי בסימון מובנה, תקנו את הבעיות בהקדם האפשרי ושילחו בקשה לבדיקה מחודשת, שלאחריה גוגל תבטל את הפעולה הידנית

5. קישורים לא טבעיים לאתר שלכם

קישורים מניפולטיביים (Link Schemes) שמטרתם הבלעדית היא שיפור בדירוג האתר בתוצאות החיפוש, עשויים לגרום לענישה ידנית חמורה ע"י גוגל. הקישורים המניפולטיביים יכולים להיות חילופי קישורים, חוות קישורים וכן קישורים המכילים מילות מפתח לאתר שלכם העולים בתגובות בבלוגים או בפורומים. לא משנה מה אתם עושים על מנת לקבל קישורים רבים לדירוג טוב יותר בגוגל – האתר שלכם עלול להיענש על כך בחומרה, או כפי שגוגל מציגה זאת: "כל קישור שמטרתו להשפיע על דירוג דף או האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, עשוי להיחשב כחלק ממניפולציה וכהפרה של הנחיות גוגל למנהלי אתרים (Google’s Webmaster Guidelines)".

  • פוסט אורח או מאמר שיווקי המכיל קישורים: לא מומלץ! לדוגמה, בשנת 2014, גוגל הענישה רשת של בלוגים אורחים בשם MyGuestBlog, שכללה קהילה של למעלה מ-70,000 בלוגרים שהטמיעו קישורים לא טבעיים שלהם בבלוגים של חבריהם לקהילה. גוגל זיהתה בקלות את הכוונה הזדונית של קישורים אלה, ויכולה לעלות על מניפולציה כזו גם כאשר אתם רק מעלים פוסט אורח באתרי נישה ובלוגים. יחד עם זאת, אם יש לכם תוכן משלכם אתם בהחלט יכולים לארח פוסט כדי להגביר את טביעת הרגל הדיגיטלית שלכם. כדי לעשות זאת נכון, אותתו לגוגל שהכוונה שלכם היא לא ליצור בפוסטים שלכם קישורים לא טבעיים לאתר, או השתמשו ב-rel = "nofollow". כל הקישורים האחרים, המובילים לאתרי צד שלישי, פטורים מענישה
  • קשר לי ואקשר לך: החלפת קישורים נוחלת כישלון חרוץ וקל מאוד יהיה לעלות עליכם. אם אתם חייבים להחליף קישורים באתר שלכם עם שותפים עסקיים מסויימים, רצו שתצרו דף ייעודי עבור מטרה זו, הציגו אותם כראוי עם שם העסק הרשמי שלהם ולא באמצעות רשימת קישורים עמוסה במילות מפתח, ושוב - השתמשו ב-rel = "nofollow".
  • קניית קישורים: בין אם אתם משלמים כדי לקבל קישור אחד שייכלל במאמר כלשהו, או בין אם אתם נותנים חסות לפוסט - זו אחת מאסטרטגיות הקישורים שעלולות לגרור ענישה ידנית חמורה לאתר שלכם, שגם עלול להיות מוסר באופן מיידי מדירוג החיפוש. אם אתם רואים את ההודעה "קישורים לא טבעיים לאתר שלכם" בדף הפעולות הידניות שבמסוף החיפוש, המשמעות היא שגוגל זיהתה דפוס של קישורים מלאכותיים, מטעים או מניפולטיביים המצביעים על האתר שלכם, ועליכם לטפל בבעיה במהירות.

ראשית, הורידו את רשימת הקישורים ממסוף החיפוש ובדקו את אלו המפרים את הנחיות הקישוריות. לפני שתשתמשו בכלי Disavow Links בקונסולת החיפוש, פנו למנהלי האתרים המקשרים אליכם ובקשו מהם להסיר מיידית את הקישור אליכם או למנוע ממנו להימצא בתוצאות החיפוש באמצעות המאפיין rel = "nofollow". לאחר שתתקנו בעיות אלה, תוכלו לשלוח לגוגל בקשה לבדיקה מחדש של האתר.

במקרים מסוימים, אתם יכולים להתמודד עם מאות קישורים, ואז, התהליך יהיה מסורבל ויימשך זמן רב. גוגל מבקשת שתשלחו "תיעוד על הקישורים שהסרתם, וכן הסבר על קישורים שאינכם מצליח להסיר, בכדי לסייע בבקשתכם. בהנחה שעשיתם זאת כהלכה והגשתם את הבקשה לבדיקה מחדש, עליכם להמתין ולראות. כאשר גוגל תבדוק סוף סוף את האתר שלכם ותהיה בטוחה כי אינכם מפרים עוד את הנחיות הקישוריות, הענישה הידנית אומנם תבוטל, אך הדבר יקרה רק לאחר כמה שבועות או חודשים, ולכן עדיף לא ליפול למלכודת הקישוריות הזו מלכתחילה

6. תוכן דל ללא ערך מוסף

הדבר שגוגל מעריכה יותר מכל הוא תוכן שהמשתמשים אוהבים. מנהלי אתרים רציניים כבר יודעים שתוכן באיכות גבוהה הוא חובת SEO בלתי מעורערת, במיוחד לאחר עדכון האלגוריתם פנדה ב-2011, שנמנע לדרג אלפי אתרי אינטרנט עם תוכן דל ורדוד. פנדה הענישה אתרים עם טקסט באיכות נמוכה באופן אוטומטי, אבל בשנת 2014 גוגל הצהירה כי גם "תוכן רזה" הוא פעולת ספאם ידנית הראוי לענישה, כמו גם דפים עם תוכן שאינו מספק שום ערך מוסף.

אלו הם סוגי התוכן שעלולים להיענש ע"י גוגל, כפי שהיא עצמה הגדירה אותם:

  • תוכן שנוצר באופן אוטומטי
  • דפי שותפים דלים
  • תוכן ממקורות אחרים (לרוב תוכן מועתק, דל או המשכפל דפים שנמצאים ברחבי הרשת)
  • פוסטים אורחים בבלוג באיכות נמוכה
  • Doorway pages – דפים או אתרים שנוצרו במטרה לקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש מבלי להכיל תוכן אמיתי ממשי, אלא רק שימוש מופרז במילות מפתח

הדרך היחידה לתקן אתר המושפע מפעולת ספאם ידנית היא למחוק את התוכן המסוכן ולהחליפו בטקסטים איכותיים שהקוראים שלכם ייהנו מהם. תוכן טוב אינו מתמקד במילות מפתח, אלא במידע רלוונטי ומעניין. האתר יכול להיות עשיר וטוב גם בלי להעמיסו בכמות גדולה של תמונות, תרשימים, אינפוגרפיקות, וידאו ומדיה רלוונטית אחרת בנושא.

חשוב לזכור, שלא קל לייצר תוכן טוב, ובאופן אידיאלי רצוי לשכור כותב מיומן ואמין שיספק טקסטים מקוריים ללא סיכון בגניבה ספרותית. תמונות וסרטונים צריכים להיות אותנטיים גם הם, כאשר ישנם כיום מספיק כלים שמאפשרים לייצר תוכן חזותי איכותי מבלי להיגרר לעלויות כבדות, למשל: הטלפון החכם שלכם ליצירת תמונות HD וסרטוני וידאו חיים.

7. הפניות מטעות או מוסוות

הסוואה היא מנהג מסוכן, המוגדרת על ידי גוגל כ"פרקטיקה של הצגת תוכן או כתובות אתרים שונים עבור משתמשים אנושיים ועבור מנועי החיפוש". גוגל לא אוהבת את זה כי זה בעצם מראה למשתמשים דף שונה לחלוטין מהדף שקוראים הרובוטים של מנוע החיפוש, ולכן, כאשר משתמש נכנס לכתובת דף מסוימת ממנוע החיפוש, הוא לא ימצא את מה שהוא מצפה לו.

רידיירקטים מוסווים מעבירים את המשתמשים מדומיין אחד לאחר, בדרך כלל לאתר ספאם, או כדי להטעות את מנועי החיפוש על ידי הצגת תוכן שונה מזה שזמין למשתמשים. לדוגמה, אם אתם מפנים משתמשים מאתר ישן לאתר חדש באותו נושא ומותג, זו אינה טכניקה "ערמומית". עם זאת, אם אתם מפנים משתמשים מאתר ישן שאינו קשור לאתר החדש זו פעולה "זדונית".

לדוגמה, אם אתם מפנים מחדש משתמשים המחפשים "לינה במחיר זול" לדף שמוכר שעונים, אינכם יכולים לצפות שהם יקנו, שכן זה לא מה שהם ציפו לקבל כאשר מצאו אתכם בתוצאות החיפוש. סוג זה של כתובות אתרים להפניה מחדש יגרור פעולות ידניות של גוגל בהקשר של ספאם באינטרנט. ככל שתתקנו את הבעיות הללו מהר יותר, כך גוגל תבטל מהר יותר את העונשים כנגד האתר.

8. קישורים לא טבעיים מהאתר שלכם

בדיוק כמו שגוגל אינה אוהבת קישורים לא טבעיים שיוצאים מהאתר שלכם, כך היא תדחה כל אתר המעורב באסטרטגיות קישור מוסוות מהאתר שלכם. לכן, אל תשתתפו בתוכניות קישוריות שונות, ואל תמכרו קישורים באתר שלכם. בהקשר זה, מפרסמת גוגל רשימה מלאה של הפרות שהאתר שלכם עלול להיענש בהן. לאחר שתפתרו את כל הבעיות בקשו בדיקה מחודשת של האתר. באופן אידיאלי, מחקו קישורים המפרים את הכללים, ולחלופין, השתמשו במאפיין rel = "nofollow" כדי לסמן לגוגל שאינכם מתכוונים להפר את התנאים שלה.

9. דואר זבל טהור

זה אולי נשמע קצת מיותר, בהתחשב בכך שגוגל כבר מזהירה על דואר זבל שנוצר על ידי משתמשים, ועוד תכונות ספאם שונות, אך למרות אזהרותיה של גוגל, ישנם עדיין אתרים המשתמשים בטכניקות כגון ג'יבריש אוטומטי, הסוואה, משיכת תוכן מאתרים אחרים ו/או הפרות חוזרות ונשנות של הנחיות האיכות של גוגל. גם אם תפתרו את הבעיות - אזיי דואר זבל בוטה יכול לגרום לכם להסתבך גם אם הפעולה הידנית נגד האתר שלכם בוטלה. במצב זה האתר שלכם יסומן בדגל אדום וכל הפרה עתידית, לא משנה מה חומרתה, תאושר מיידית לענישה.

10. תמונות מוסוות

הסוואה של כתובות אתרים אינה האסטרטגיה היחידה שעלולה לגרור השלכות עונשין ידניות נגד האתר שלכם. גם תמונות מוסוות נחשבות הפרה במידה דומה. חשוב לזכור תמיד, שבין אם הם קוראים טקסט או מתבוננים בתמונות - המשתמשים תמיד צריכים למצוא באתר שלכם את מה שהם ציפו לקבל.

סוג של תמונות שיכולות לגרור פעולות ספאם ידניות כוללות:

  • תמונות ממוזערות ששונות בתוצאות החיפוש מהתמונה המוצגת בפועל באתר שלכם
  • הצגת עזרים שונים כתמונה כשמעליה תמונה אחרת או גוש טקסט
  • תמונות ממוזערות המפנות את המשתמש לתמונה אחרת או לדף ספאמי (הפניות מטעות למשל)

מיותר לציין שאם לא הצלחתם להימנע מתמונות מסוות, התיקון כאן הוא להציג לבוטים של מנועי החיפוש תמונה זהה לזו שהמשתמשים ימצאו באתר שלכם. לפעמים, הבעיה יכולה להיגרם על ידי פלאג-אין פגום, אבל יש גם אתרים המשתמשים בכוונה בתמונות מוסוות במטרה לגרום לתנועה רבה יותר. אם אתם לא רוצים לטעום את טעם הגיהינום של הענישה הידנית של גוגל - מומלץ מאוד להימנע מתמונות אלו, או לחלופין, למנוע מגוגל להציג את התמונות הללו בתוצאות החיפוש על ידי שימוש בפקודות פסילה מיוחדות בקובץ robots.txt (disallow commands in your robots.txt file)

11. טקסט מוסתר או מילוי מופרז של מילות מפתח

למרות שגוגל פרסמה כמה עדכוני אלגוריתם המצביעים על אתרים המטעים את הבוטים ע"י טקסט מוסתר ושימוש מופרז במילות מפתח, עדיין מקרים אלו ממשיכים להתרחש. טקסט מוסתר הוא בדרך כלל טקסט שלא יכול להיראות על ידי המבקרים באתר, כי הוא מוצג בצבע זהה לצבע הרקע. מילוי מופרז של מילת מפתח מתרחש כאשר אתר כולל ביטויים או מילים נטולי הקשר ברור לנושא האתר המרכזי. מכיוון שמקרים כאלה אינם רבים, אין טעם להעמיק בתיאורם, אולם אם אתם מוצאים הודעה כזו במסוף החיפוש שלכם, תוכלו תמיד לעיין בדוח הפעולות הידניות ולתקן את הבעיה, בדרך כלל על ידי מחיקת התוכן הפגום.

התמודדות עם פעולות ידניות של גוגל

למרות שגוגל מציעה הנחיות פשוטות לגבי טיפול בפעולות הידניות שלה; מזהירה אתרים במסוף החיפוש ובמקרים מסוימים אף קונסת אותם - התמודדות עם מצבים כאלה נחשבת משימה מאתגרת עבור בעלי אתרים חסרי מיומנויות SEO. הטיפול בשורש הבעיה לא יכול להיעשות רק בעבודה עצמית שלכם, וכאשר האתר שלכם מפר את ההנחיות ונענש בפעולה ידנית, ההתמודדות מורכבת למדי.

זוכרים שכתבנו למעלה כי על קישורים לא טבעיים, גוגל דורשת תיעוד כדי לבחון מחדש את האתר שלכם? הנה כמה תובנות שעזרו לכם עם המשימה המורכבת הזו:

  • כנסו למסוף החיפוש שלכם באופן קבוע את ובדקו התראות ידניות של פעולות ספאם
  • אם וכאשר קיבלתם הודעה על הפרה – טפלו בה מיידית. עיכוב יגרום נזק רב יותר לאתר
  • טיפול עצמי וחובבני בבעיה לא בא בחשבון, אלא אם אתם מומחי SEO. שכרו איש מקצוע מיומן לטפל בבעיות
  • תעדו את העבודה שלכם - למרות שגוגל דורשת תיעוד רק של קישורים לא טבעיים, מומלץ לעקוב אחר ההתקדמות גם עבור הפרות אחרות, אם יהיו
  • הגישו בקשה לבדיקה מחדש רק כאשר אתם משוכנעים שפתרתם את כל הבעיות שגרמו מלכתחילה לענישה הידנית
  • אל תשלחו בקשות חוזרות לבדיקה חוזרת. בכל שבוע גוגל מקבלת אלפי בקשות לבדיקה וכל יישום נבדק לעומק. לכן, היו סבלניים והימנעו מהפעלת לחץ על גוגל. בסופו של דבר היא תגיע אליכם

לסיכום, אם "הצלחתם" לגרום לאתר שלכם להיענש, ככל הנראה עשיתם משהו לא בסדר. במצב זה, מומלץ לשכור חברת SEO מקצועית שתסייע לכם מעתה והלאה. כמו כן, חשוב לזכור כי לאחר שגוגל תבטל את הענישה הידנית כנגד האתר שלכם, עדיין ייקח זמן מה עד שתצליחו לשחזר את הדירוג במנוע החיפוש ואת התנועה לאתר. כבדו את ההנחיות הכלליות של Google Structured Data General, את ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים (Google Webmaster Guidelines), ואת הנחיות הקישוריות, ומכאן, סביר להניח, שלא תסתבכו (שוב) בצרות.

השירותים שלנו

Traffic

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

Data & Analytics

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

Conversion Optimization

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

Content

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!