מערכות ניהול התוכן הטובות ביותר ל- SEO

אוגוסט 24, 2020 מיכאלה ליקה באטלר

SEO הוא אחד מהכלים החשובים ביותר להפעלת עסק דיגיטלי מצליח באינטרנט, והוא תהליך הכרחי ומתמשך המחייב תפעול שוטף לכל אורך חיי האתר שלכם. למערכת ניהול התוכן שלכם (CMS) יש השפעה מכרעת על תהליך ההטמעה של SEO באתר, ביכולתה להפוך את העבודה לקלה ויעילה יותר. באותו יחס - מערכת CMS פחות איכותית עלולה לפגוע בדירוג האתר שלכם במנועי החיפוש. בהתאם לצרכים שלכם, אתם יכולים להשתמש במערכת ניהול תוכן בקוד פתוח או סגור. קוד פתוח כולל מערכות ניהול כמו וורדפרס וג'ומלה, המתאימות לאתרים קטנים, בעוד מערכות ניהול בקוד סגור מתאימות יותר לארגונים גדולים.

הפתרון הטוב ביותר כמובן הוא מערכת ניהול תוכן בקוד סגור שנמצאת בבעלותכם הבלעדית ושפותחה במיוחד עפ"י הצרכים העסקיים, הדרישות ונפח העבודה שלכם. למערכות ניהול תוכן אלו יש יתרון  אבטחה ברור מאשר מערכות קוד פתוח, אבל, מן הסתם, הן גם הרבה יותר יקרות. מכשול נוסף נעוץ בכך שהעברת תוכן ממערכת ניהול תוכן בבעלותכם אל מערכת קוד פתוח - יכולה להיות יקרה ומאתגרת גם כן.

כך או כך, לפני שתבחרו במערכת ניהול התוכן של האתר שלכם - ישנם כמה תנאים עקרוניים שכדאי לקחת בחשבון בהקשר של SEO:

  • חשוב לוודא שמערכת ניהול התוכן שלכם תומכת ביצירה ובשימוש של סוגי תוכן שונים - כתובות URL לדפים, כל סוגי הקבצים, מאמרים, תמונות, דפי מוצר, מצגות, וידאו ושמע, עדכוני RSS, מפות, אירועים, רכיבי דף משתנים ועוד. בנוסף, ה-CMS חייבת לתמוך גם בזרימת מדיה (streaming media)
  • במקרים בהם מנהל האתר צריך להטמיע תגים וסקריפטים ספציפיים (כמו מטא טאגס של גוגל אנליטיקס ומיקרו-דאטה) - מערכת ה-CMS חייבת לאפשר עריכה של קוד המקור בכל דף ודף
  • מערכת ה-CMS חייבת לאפשר למנהלי אתרים ליצור כתובות דפים ידידותיות למנועי חיפוש, כמו גם לאפשר שליטה מלאה על מבנה הכתובת של דפי האתר, חדשים וקיימים כאחד
  • מערכת ה-CMS חייבת לאפשר למנהל האתר למחוק כתובות מסוימות או לבצע, בעת הצורך, רי דיירקטים 301 או 302
  • מערכת ה-CMS חייבת לתמוך במבנה הקישורים הפנימי מדף מסוים אל קבצים שונים, וכן מדף אחד לדף אחר
  • מערכת ה-CMS צריכה לאפשר למנהלי אתרים ליישם ניווט בראדקרבמס כדי לסייע למשתמשים ולמנועי החיפוש להבין כיצד לנווט באתר
  • מערכת ה-CMS צריכה לדעת לייצר XML sitemap באופן אוטומטי, אך לאפשר למנהל האתר לשנות את ה-Sitemap הנוכחי בהתאם לצרכי ה-SEO של האתר
  • מערכת ה-CMS צריכה לדעת לייצר קובץ txt ולאתר אותו באופן אוטומטי. קובץ ה-robots.txt גם צריך להיות בנוי כך שניתן יהיה לערוך אותו
  • מערכת ה-CMS חייבת לאפשר שליטה מלאה בקובצי CSS השולטים בפריסות העמודים, בגופנים, בצבעים ובאלמנטים אחרים של הדף. מנהל האתר חייב להיות מסוגל גם להעלות למערכת הניהול קבצי CSS מותאמים אישית, לפי הצורך
  • מערכת ה-CMS חייבת לאפשר למנהל האתר ליצור מטא טאגס מותאמים אישית עבור כל דף באתר: טייטלים ומטה-דיסקריפשן, כשנכון לעכשיו, ניתן לוותר על הזנת מטה מילות מפתח כי הן פחות חשובות כיום ל-SEO. בנוסף, על המערכת לאפשר אופטימיזציה של האתר עבור כותרות דפים ואלמנטים אחרים
  • מערכת ה-CMS חייבת לבצע גיבוי קבוע לאתר באופן אוטומטי, אך גם לאפשר למנהל האתר לבצע גיבוי ידני
  • מערכת ה-CMS חייבת לאפשר למנהל האתר לכלול תכונות אלט טאגס ותגיות אלט טאגס לתמונות, ואמורה לתמוך גם בתגי no-index ותגי canonical
  • מערכת ה-CMS צריכה לתמוך בתרשימים וגרפים פתוחים (Open Graph tags), כמו גם תגים מותאמים אישית, מיקרו-דאטה ונתונים מובנים (structured data)
  • מערכת ה-CMS צריכה לאפשר למנהלי אתרים לשנות את גודל התמונות לצורך שיפור מהירות האתר, הוויזואליה והשימושיות
  • מערכת ה-CMS צריכה לייצר דפים ידידותיים לנייד (mobile-friendly pages)
  • מערכת ה-CMS צריכה להיות מאובטחת: מערכות ניהול תוכן מותקפות לא פעם על ידי האקרים. מערכת ה-CMS שתבחרו צריכה לקבל עדכוני אבטחה שוטפים וכן בדיקות תקינות באתר, כדי למנוע פעולות ענישה ידניות של גוגל ובעיות אחרות

הרשימה הזו נותנת סקירה כללית של המאפיינים העיקריים שכל מערכת CMS חייבת לספק. הרשימה המלאה כוללת כוללת דרישות הרבה יותר מורכבות ממערכת ניהול התוכן, אך היסודות שמנינו לעיל מספקים דיים כדי לעזור לכם לבחור את המערכת הטובה ביותר לעסק שלכם.

כעת נבחן ונשווה את שני פתרונות ה-CMS המובילים בעולם שיתנו לכם מושג מדוע וורדפרס היא מערכת ה-CMS הפופולארית ביותר עבור SEO (אבל האם היא גם הכי טובה?)

מערכות ניהול התוכן המובילות לפי נתח שוק

וורדפרס (WordPress)

על פי W3Techs, וורדפרס משמשת כ-31.1% מכלל האתרים, עם נתח שוק של 59.9%, מה שהופך אותה למערכת ה-CMS הפופולארית ביותר בעולם. אחריה ניצבות ג'ומלה (עם 6.1% נתח שוק) ודרופל (עם נתח שוק של 4.0%).

וורדפרס משמשת הרבה מאוד אתרים, בהם גם את אתרי המותגים המובילים בעולם, וכן שפע אתרים קטנים ובינוניים. הפופולאריות הגדולה שלה נובעת בעיקר מפני שהיא קלה להתקנה ולשימוש. היא מתוכננת היטב, מצטיינת במבנה פשוט וגלוי ומכילה מגוון רכיבי SEO טכני מובנים הדרושים לתקינות האתר:

  • וורדפרס מציעה לכם את היכולת ליצור מבנה כתובות URL מותאמות אישית עבור הקישורים והארכיון שלכם
  • לוורדפרס יש סימון XHTML תקין והיא יכולה לתקן XHTML לא חוקי באופן אוטומטי
  • וורדפרס מודיעה באופן אוטומטי על שירותי עדכון פופולאריים, כמו Ping-o-Matic שמאשר שעדכנתם את הבלוג שלכם על-ידי שליחת XML-RPC ping בכל פעם שאתם יוצרים או מעדכנים פוסט. רשימה מלאה של שירותי העדכון זמינה כאן
  • וורדפרס יוצרת הזנות הפצה (RSS) באופן אוטומטי
  • וורדפרס מאפשרת העלאות מדיה ומארגנת אותן לתיקיות מבוססות חודש ושנה
  • וורדפרס מאפשרת יצירת תוכן קל ואופטימיזציה לתמונות (כולל alt attributes, תגי טייטלים, גודל תמונה, וכו'). היא תומכת גם בהזרמת מדיה
  • וורדפרס תומכת בשפע של תוספי צד שלישי שהופכים את עבודת ה-SEO לקלה יותר: Yoast SEO, בודק קישורים שבורים (Broken Link Checker), W3 לניקוי קאש, פלאג-אין WPtouch למובייל וכו'

מפני שוורדפרס כל כך פופולארית, היא מהווה לא פעם מטרה עבור האקרים, ולכן חיוני ביותר להקפיד שהאתר שלכם מאובטח. תוסף כמו  iThemes Security מסייע לשמור על האתר שלכם בטוח. הגרסה החינמית שלו מצוינת, אבל שדרוג לגרסה מקצועית יותר תספק ביצועים טובים יותר.

בנוסף, קהילת המפתחים של וורדפרס איתנה ופעילה מאוד. הם עובדים על שיפור המערכת באופן שוטף ומספקים עדכוני מערכת עם תאימות לאחור, כך שהגרסאות החדשות יותר נשארות תואמות לגרסאות קודמות - כלומר ניתן לשדרג את המערכת לעדכון האחרון באופן אוטומטי, מבלי שהדבר ישפיע על פריסת האתר שלכם. כמובן, גיבויים באתר הם חובה עבור כל עדכון.

המערכת מאפשרת לבחור מתוך יותר מ-37,000 נושאים, אבל וורדפרס גם מציעה הזדמנות עבור מפתחים שרוצים לבנות נושא מאפס או עם מסגרת כמו Genesis. גם עניין זה הופך את וורדפרס למערכת גמישה מאוד, הן עבור טירונים שאינם מבינים בענייני קידוד, והן עבור מפתחים מיומנים.

ג'ומלה! (Joomla!)

ג'ומלה! היא גם מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח, אבל מיועדת למפתחים עם ניסיון בקידוד. עבור משתמשים חסרי ניסיון, ג'ומלה לא מציעה ניהול תוכן אטרקטיבי כמו זה של וורדפרס. זוהי מערכת הקוד הפתוח השנייה בעולם בפופולאריות שלה, והיא נמצאת בשימוש על ידי אתרים רבים, כולל כמה מותגים מפורסמים.

למרבה הצער, יכולות ה-SEO של ג'ומלה חלשות למדי, והרחבות כמו (Frontend SEO EFSEO) , אינן מציעות מספיק אפשרויות כדי להפוך אותה למערכת ניהול תוכן אטרקטיבית ל-SEO. תכונות ה-SEO של ג'ומלה! כלולות רק את אלה:

  • מטה-דאטה ומילות מפתח
  • תמיכת Mod_rewrite עבור כתובות SEF
  • יצירת תפריט מובנה עם מחשבה על יצירת קובצי Sitemap ברורים ועקביים (לכל פריט בתפריט יכולות להיות הגדרות מטא, מילות מפתח ובוטים משלו)
  • אבטחה טובה, עם אימות מובנה של שני גורמים ורמות בקרת גישה גבוהות
  • ניהול קאש (מטמון) משולב
  • ג'ומלה! משתמשת ב-Bootstrap עבור עיצובים ריספונסיביים מושלמים
  • ג'ומלה! מתאפיינת ב-LESS CSS

שלא כמו וורדפרס, ג'ומלה! אינה מציעה ספריה של נושאים, כך שמשתמשים צריכים למצוא טמפלטים על ידי גלישה באינטרנט. עם זאת, המערכת מציעה ספריה של הרחבות עם הרבה אפשרויות זמינות בחינם או בתשלום. מכיוון שג'ומלה! פחות פופולארית מוורדפרס, יש גם פחות מפתחים זמינים שמומחים בתפעול שלה וביכולת שלהם לבנות אתר מותאם אישית. עם זאת, היא קלה לשימוש, כך שזה לא יהיה מאתגר מדי ללמוד לתפעל אותה.

דרופאל (Drupal)

כמו וורדפרס, גם דרופל היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח וללא תשלום. עם זאת, בשונה מוורדפרס, שהיא כמעט פתרון של Plug-and-Play, דרופל, שהיא "פלטפורמה של מפתחים עבור מפתחים", דורשת מומחיות טכנית גבוהה כדי ליצור אתרים ולנהל עדכונים. המערכת מספקת פתרון עבור אתרי אינטרנט עם תוכן רב (אלפי עמודים), כשמותגים מפורסמים רבים משתמשים בה כדי להעצים את אתרי האינטרנט שלהם.

  • כל 8 העיצובים המובנים של דרופל הם ריספונסיביים
  • דרופל כוללת בליבה שלה RDF (Resource Description Framework), כך שאתם מקבלים סימון org בסיסי, שיוצר את הקטעים העשירים (rich snippets) המופיעים בתוצאות החיפוש
  • דרופל כוללת HTML5 סמנטי ותמיכה נרחבת בתקני נגישות
  • דרופל מצטיינת בזיהוי שפה, בעיצוב קל משמאל לימין ובתמיכת תעתיק מובנית
  • דרופל מתקינה כתובות URL נקיות כברירת מחדל
  • הריספונסיביות למובייל מובנית בתוך פונקציונליות הליבה של דרופל 8
  • מודול BigPipe, המובנה בפונקציונליות הליבה של דרופל 8, גורם לטעינה מהירה יותר של האתר
  • עורך ה-WYSIWYG הפשוט מאפשר יצירת וניהול תוכן בצורה קלה
  • דרופל מתגאה ברמת אבטחה גבוהה ברמת הארגון ומשמשת אתרים ממשלתיים רבים

כדי להגביר עוד יותר את יעילות ה- SEO באתר שלכם, אתם יכולים להתקין את מודול דרופל "SEO checklist", שיסייע לכם להבין מה לייעל וכיצד לעשות זאת.

ככלל, דרופל טובה יותר במונחים של מהירות, אבטחה ו-SEO, אך עדיין לעדכונים שלה אין תאימות לאחור, כלומר, כדי לעצב מחדש את התוכן ולהעבירו לאתר חדש, עליכם לשכור מפתח, דבר שעלול להיות יקר עבור עסקים עם תקציב קטן. בנוסף, ככל שאתר הדרופל שלכם גדל ויש בו יותר תוכן - כך תצטרכו לגייס מנהל אתר ייעודי שיהיה אחראי על התחזוקה השוטפת.

(https://www.ecommerce-nation.com/infographic-cms-wordpress-joomla-drupal/)

 

לסיכום, ניתוח של שלוש מערכות ניהול התוכן שמנינו, מעלה כי דרופל היא הטובה ביותר עבור אתר ידידותי ל-SEO. עם זאת, יש לזכור כי היא אינה מתאימה לאתרים קטנים ומתחילים, אלא עבור אתרים עם תוכן רב. וורדפרס, לעומת זאת, יכולה להיות מקור כוח משמעותי ל-SEO אם תיעזרו בכמה תוספים חינמיים, והיא גם הפתרון הזול והגמיש ביותר עבור עסקים קטנים.

השירותים שלנו

Traffic

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

Data & Analytics

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

Conversion Optimization

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

Content

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!