הגדל את התנועה לאתר ואת הכנסותיך בעזרת תובנות לביצוע ב- Google Analytics
גוגל אנליטיקס היא פלטפורמה חינמית מקוונת המסופקת על ידי גוגל כדי לעזור למנהלי ובעלי אתרים לנתח את התנועה באתר. ערכו של הכלי הוא חסר תקדים מכיוון שכל חברה מסתמכת על אתר האינטרנט שלה כמרכז הדיגיטלי של העסק - כלומר, גוגל אנליטיקס חיונית למעקב הוליסטי ולכל אפיקי השיווק הדיגיטלי של מוצר/מותג.
גוגל אנליטיקס מספק נתונים מעמיקים, מעבר לסטטיסטיקה של תנועה: כמות המבקרים באתר, המקורות מהם הגיעו, הדפים בהם ביקרו באתר, אופן הגלישה באתר, תחומי העניין שלהם והתנהגותם בתוך האתר, כמו גם שלל נתונים סטטיסטיים המתייחסים לביצועי מודעות Google, המרות, הפניות חברתיות, מקורות תנועה אחרים, ביצועים ניידים ועוד. ללא הכשרה או ידע בנושא SEM, הנתונים קשים לפרשנות. משתמשים יזדקקו לסיוע ממומחי גוגל אנליטיקס בכדי לעזור להם להבין את הדוחות.
כיצד עובד גוגל אנליטיקס?
על מנת להתחיל להשתמש בגוגל אנליטיקס, יש להוסיף מספר שורות קוד לאתר, כדי לקשר אותו למערכת ולאמת את בעלותכם. ברגע שהוטמע, הקוד מאפשר לגוגל לעקוב אחר כל תנועה באתר - החל ממספר המבקרים, פעולותיהם ומידעים ספציפיים עליהם כמו גיל, מין, תחומי עניין וכו'. נתונים אלה מתורגמים למידע עסקי שמיש. הסבר מפושט על מספר מושגי מפתח החיוניים לניתוח נכון ויעיל של נתוני GA:
- ברמת "משתמש"GAמתעד פעולות.
- ברמת "ביקור"GAמאחסן נתונים על כל ביקור באתר (גם מספר ביקורים שבוצעו על ידי אותו משתמש).
- ברמת "תצוגת דף"GAשומר את כל הדפים שביקרו בהם.
- ברמת "אירוע"GA מתעד פעולות שונות שבוצעו באתר באופן שהוגדר מראש (כמו למשל לחיצה על כפתור מסוים, או שהייה בדף מסויים מעבר לזמן שהוגדר מראש וכו').
האלגוריתמים המתקדמים המשמשים לאחסון, ארגון, איסוף וניתוח נתונים מורכבים מכדי לתאר. GA מעבד נתונים לשתי קטגוריות או פונקציות:
- GAמשתמש במדדים, או בסטטיסטיקות בפועל שגוגל אספה על התנהגות משתמשים באתר כבסיס לענות על סוגים מסוימים של שאילתות.
- "ממדים"מעניקיםלמשתמש תצוגה של נתונים אלה המסייעים לענות על שאלות מסוימות.
דרך אחת להבין זאת היא לחשוב על הקשר ומערכות יחסים. למשל, לדעת כמה אנשים ביקרו באתר כנראה לא כל כך תעזור לקבלת החלטות עסקיות מרכזיות. עם זאת, להיווכח כי 75% ממבקרי האתר הם גברים בגילאים 25-35 שגלשו מפלורידה וג'ורג'יה בארה"ב, יכולים לסייע במאמצי מיקוד מודעות לגרום להחזר ROI טוב יותר.
הערך האמיתי של גוגל אנליטיקס
אי אפשר להפריז בחשיבותו של גוגל אנליטיקס לכל עסק הפועל במרחב הדיגיטלי. אך יחד עם זאת, מספר נמוך יחסית של חברות ממנף נכון את הכלי החשוב הזה. כאמור, חוסר ידע ב- SEM מונע ממקבלי החלטות להבין את המדדים ולנקוט בפעולות המשפרות את הנתונים בשורה התחתונה. מכיוון שגוגל אנליטיקס הוא כלי המעקב והניטור אחר סטטיסטיקות אתרים המדויק ביותר, אף בעל עסק לא יכול להרשות לעצמו לא ליישם את הקוד ולסנכרן אותו עם האתר שלו. בעזרת GA ניתן לנטר את הנוכחות הדיגיטלית של המוצר / המותג בזמן אמת. המשתמשים ב-GA יכולים לראות בזמן אמת היכן עומד האתר בכל אחד מפרמטרי הקידום האורגני והממומן, במדיה החברתית או בגוגל וכו'. המשמעות היא שניתן לבדוק מה עובד טוב ומה לא. ברגע שיש לבעלי אתרים נתונים אלה, הם יידעו מה לתקן כדי לשפר את ההמרות ולהגיע ליעדיהם. GA מאפשר לבעלי אתרים להבין ולנתח את האינטראקציה שמנהלים הגולשים באתר עם התוכן והממשק.
לדוגמה, הנתון "Bounce Rate" (שיעור יציאה מדף כניסה) מציג את אחוז המבקרים שיוצאים מהאתר (תוכן) לאחר שביקרו רק בדף בודד. מדד זה בשילוב עם פעילויות באתר מגלה את האפקטיביות של אסטרטגיית תוכן למשל. ערכים אחרים, כמו משך ביקור ממוצע, חושפים למשתמשי GA את משך הזמן המוקדש לאתר על ידי לקוחות פוטנציאליים. ומכאן, שאלמנטים כמו תוכן משכנע, הצעות מכירה טובות יותר, תמונות ופיצ'רים אחרים, יכולים למלא תפקיד לא מבוטל בהשארת הגולשים באתר וכפועל יוצא, שיפור תפקוד האתר והתוצאות שהוא מספק. החל מדברים פשוטים כמו לדעת מאילו מכשירים גולשים באתר, וכלה בשילוב יעדים עסקיים עם נתוני GA כדי לראות ביצועים אמתיים, הכלים שגוגל סיפקה בחינם הם הכרחיים.
בשורה התחתונה, GA הוא הכרחי להערכת וניטור ביצועי האתר. ניתוח מקצועי ונכון של הנתונים המתקבלים ב-GA הוא הכרחי להסקת מסקנות שתביא לשינויים ושיפורים אמיתיים בתוצאות שהאתר מספק והשגת היעדים העסקיים שלו.