כאמור, אחת הפעולות הראשונות עם קבלת לקוח חדש, היא בדיקת נושא GBP. במידה ולא קיים עמוד GBP, אנו נקים עבורכם עמוד שכזה, כולל הזנת כל המידע הרלוונטי באופן שיטתי ומסודר. במידה וקיים כבר עמוד עסק GBP, אנו נתפעל אותו בצורה שוטפת ונדאג שיהיה מעודכן ומלא במידע. פעולות אלה יסייעו לנו בשיווק הלוקאלי וכן ב-SEO.
כיצד אנו משתמשים ב- GBP לשיווק המוצר/מותג שלכם ברמה המקומית?
ישנן ארבע דרכים מרכזיות שבהן ניתן להשתמש ב- Google Business Profile כדי להפוך את פרופיל העסק שלכם ב- Google לכלי שיווקי מקומי טוב יותר.
- תקשורת עם הצרכנים -
ישנן דרכים רבות בהן הצרכנים יכולים לתקשר עם פרופיל עסק, וחשבון ה-Google Business Profile מאפשר לכם לתת לצרכנים היזון חוזר, למשל להגיב לביקורות בדירוגים, לענות על שאלות, לאפשר הודעות ישירות ולהגדיר התראות משויכות. אפשר להשתמש ב- Google Business Profile כדי לפרסם פוסטים בפרופיל העסקי, בדיוק כמו בפייסבוק ופלטפורמות מדיה חברתית אחרות.
- הדגשת העסק -
פרופיל עסקי בלבד מכיל מידע מוגבל על העסק שלכם. אך באמצעות הדשבורד של Google Business Profile תוכלו לספק מידע רלוונטי כגון שעות הפעילות, קישור לאתר, מוצרים ותמחור, מאפיינים ופרטים אחרים שהופכים את העסק/המוצר שלכם לייחודי. תוכלו גם לערוך עדכונים לפי הצורך.
- לקבל נתוני שימוש ותובנות אחרות -
תוכלו להשתמש בדשבורד של Google Business Profile כדי לקבל תובנות מרכזיות לגבי קהל היעד שלכם וביצועי החיפוש המקומי שלכם. בכרטיסיית האנליטיקה של הפלטפורמה תוכלו לראות את השאילתות בהן הלקוחות משתמשים כדי למצוא את פרופיל העסקים שלכם, בין אם הם מצאו אתכם במפות Google או בחיפוש Google, פירוט הפעולות שבוצעו בעמוד ה-GBP שלכם וכיצד ביצועי התמונות שלכם לעומת פרופילי עסקים אחרים בקטגוריה. שימו לב גם שישנן דרכים לעקוב אחר קליקים מפרופיל GBP באמצעות פרמטרים של UTM ו- Google Analytics.
- בצע קידום אתרים מקומי (SEO לוקאלי) -
כמו האלגוריתמים לדירוג מודעות ממומנות ואתרים, לגוגל יש אלגוריתם לדירוג פרופילים עסקיים. דרך הדשבורד של Google Business Profile תוכלו לשלב מילות מפתח בפרופיל העסקי שלכם ולבצע אופטימיזציות אחרות שיעזרו לכם לקבל דירוג גבוה בתוצאות מקומיות.
כיצד אנו משתמשים ב- GBP ל- SEO?
פרופילים עסקיים של גוגל הם דינמיים. לא רק שהם משנים צורה על בסיס פלטפורמה, אלא שגם גוגל תתעדף חלקים בפרופיל שלכם על פי המונח המחופש, כמו גם סוג המידע החשוב ביותר לצרכנים בקטגוריה שלכם. גוגל אף תעצים מילות מפתח בתוכן הפרופיל שלכם שלהערכתה הן רלוונטיות.
כדי ליהנות מיתרונות אלה, צריך שיהיה מידע לתעדוף ומילות מפתח להעמיד בפרופיל מלכתחילה. בדיוק כמו שאנו משתמשים במערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס כדי לייעל את האתר למנועי חיפוש, Google Business Profile משמש לייעל את הפרופיל שלכם ולהרחיב את טווח החשיפה. כיצד משתמשים ב- Google Business Profile לצורך SEO לוקאלי? היות ואופטימיזציה עבור גוגל היא למעשה אופטימיזציה עבור מחפשים, הכל מסתכם בשלושה דברים: מיקוד, איכות המידע ואמון.
מיקוד המידע
מומחי ה-SEO שלנו יקפידו לשלב את מילות המפתח הרלוונטיות בפרופיל העסקי - בתיאור העסק, בתגובות לביקורות ודירוגים, בתשובות לשאלות גולשים ובפוסטים השוטפים. כמובן חשוב שמילים אלה תהיינה משולבות באופן טבעי.
איכות המידע
השלמות והדיוק של פרופיל העסק משפיעים על דירוגו, לכן אנו נבקש מכם לספק את המידע המבוקש בכל החלקים במרכז השליטה של Google Business Profile. חשוב במיוחד לעדכן פרטי יצירת קשר, שעות עבודה / קבלה מיוחדות ושירותים / תכונות ייחודיים.
בניית אמון
הסיבה השלישית לשימוש ב- Google Business Profile לצורך SEO מתבססת למרכיב האמון באלגוריתם של גוגל. אנו נקפיד שהמידע מעודכן ומדויק ומתואם עם התפתחות העסק שלכם. נשים דגש על זרם קבוע של דירוגים ונדאג להגיב לכל דירוג / ביקורת. כמו כן, נסמן לגוגל שהעסק פעיל על ידי העלאה קבועה של תמונות ופרסום פוסטים בפרופיל העסקי.
SEO חשוב לכל עסק, אך במיוחד עבור עסקים קטנים שיכולים להשתמש במיקוד לוקאלי כדי להתחרות בעסקים הגדולים יותר ב- SERP. גוגל מקלה מאוד על ביצוע SEO לוקאלי עם פרופילי העסקים המקומיים, ולכן חשבון Google Business Profile הוא חיוני לכל עסק שמנסה למקסם את החשיפה בשוק המקומי.
לסיכום, כמו מוצרים ופי'צרים רבים מאת גוגל, ענקית החיפוש מעודדת את המשתמשים לנצל את GBP ודואגת לספק לפלטפורמה זו יתרונות שיהפכו את הוויתור על עמוד GBP לטעות. אנשי המקצוע שלנו יעזרו לכם לנצל עד תום את היתרונות שבניהול שוטף של עמוד GBP על מנת לקדם את העסק שלכם ולהביא לשיפור בכמות ואיכות הלידים / מכירות / הזמנות.