יותר גולשים והכנסות: איך הנגשת אתרים משפרת את ה-SEO?

אוגוסט 16, 2017 צוות כרמלון שיווק דיגיטלי

לאלו מכם המחזיקים בעסקים כמו בתי קפה או מבנים ציבוריים, נושא הנגישות מוכר מאוד. מעבר לחשיבות האנושית הרבה להנגיש את בית העסק שלכם עבור קהל רחב של לקוחות הסובלים מבעיות מוגבלות, מדינות רבות בעולם מחילות חוק ברור להנגשת מקומות ציבוריים כשמפירי החוק צפויים לעונשים וקנסות כספיים לא מבוטלים.

אבל, בעידן הדיגיטלי המתפתח של ימינו, נגישות אינה מסתכמת רק במרחבים פיזיים, אלא רלוונטית לא פחות גם בסביבה הווירטואלית התוססת ברשת האינטרנט, ובעיקר עבור עסקים ומותגים המפעילים אתרים מקוונים ברשת.

מעבר לחובה החוקית בהנגשת אתרים, על כל העלויות והיישומים הטכנולוגיים הנלווים לה, והסיוע הברור של ההנגשה עבור בעלי מוגבלות  - גם לכם, כבעלי אתרים, יש הזדמנות להפיק מכך לא מעט תועלת, שהרי תהליך ההנגשה טומן בחובו גם לא מעט יתרונות משמעותיים.

על פי הערכות הרווחות כיום בעולם, כ-25% מאוכלוסיית הגולשים ברשת סובלים מקשיים בגלישה בשל מוגבלויות שונות, היכולות להתעורר בכל גיל  וכוללות קשיי ראייה, שמיעה, קשיים מוטוריים, קשיי קשב וריכוז ועוד. נתון זה כשלעצמו, אמור לדרבן כל מנהל אתר לבצע התאמות נגישות, ובכך להגדיל באופן אוטומטי את כמות הגולשים הרלוונטיים ולצרף קהלים חדשים שלא יכלו עד כה לגלוש באתר. כתוצאה מכך, נפח התנועה עשוי לגדול כמו גם כמות ההמרות המבוצעות באתר (רכישות, יצירת קשר וכו').

על קצה המזלג ניתן לקבוע כי הנגשת האתר עשויה לשפר את ה- SEO של האתר ואת דירוגו במנועי החיפוש, להגדיל את קהל היעד הפוטנציאלי, להקטין את הסיכוי לתביעה בשל הפרת חוק ההנגשה, לשדר מסר חברתי ולהעניק הזדמנות שווה לכל המשתמשים. בנוסף, הנגשת אתר משפרת פעמים רבות את ה- SEO שלו, כמו גם אופטימיזציה של נגישות, המובילים לשיפור תוצאות דירוג האתר במנועי החיפוש, לחווית גלישה משופרת, אחוזי נטישה נמוכים יותר, כמות המרות גבוהה יותר, ניווט פשוט יותר ושיפור כללי בחוויית המשתמש הכוללת. כל אלו עשויים להוביל לעלייה במוניטין של המותג, וכתוצאה מכך, לנאמנות הלקוחות, וכפועל יוצא - להביא לגידול משמעותי של כמות הגולשים והגדלת פוטנציאל ההכנסות

הנה כמה דרכים יעילות וקלות ליישום להנגשת האתר שלכם:

הליבה הבסיסית ביותר של נגישות היא ליצור סביבה ידידותית ל-100% מהמבקרים שלה -  משתמשים, לקוחות, אורחים וכו' - כשבאתר אינטרנט, משמעות הדבר היא שכל התוכן צריך להיות קריא, לרבות האלמנטים הוויזואליים – תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקה ועוד. הנה כמה דרכים יעילות וקלות ליישום להנגשת האתר שלכם:

  • שיפור תאימות למנועי חיפוש:  הנגשת אתר משפרת פעמים רבות את תאימותו עבור מנועי חיפוש ועשויה להגדיל את נפח התנועה לאתר ממנועי חיפוש. שיפור התאימות כוללת טיפול בשגיאות ולידציה, סימון נכון של ההיררכיה במסמך, הוספת תגים לתמונות ולקישורים, הוספת טקסט חי במקום טקסט סטטי ועוד
  • שיפור מדדי השימושיות ואחוזי המרה: הפיכת האתר לנגיש עבור בעלי מוגבלויות, הופכת אותו לשמיש ונעים יותר גם עבור הקהל הרחב. כתוצאה מכך גולשים יעשו שימוש נרחב יותר בתכני האתר, לרבות ביצוע פעולות והמרות רבות יותר. במילים אחרות - הנגשת האתר מביאה לרוב לשיפור ביעילות משפכי ההמרה, הגדלת זמן שהות ממוצע, הפחתת אחוזי נטישה, הגדלת מספר הפעולות לביקור, ממוצע העמודים הנצפים פר ביקור ועוד
  • שיפור תדמית ארגונית: כיום, בעידן המודעות החברתית הגוברת, אין ספק שביצוע התאמות נגישות מהווה חלק מהותי ממארג האחריות החברתית והארגונית, ומשפרת את תדמיתו של כל אתר, לא רק בקרב בעלי מוגבלות - אלא גם בקרב ציבור הגולשים הרחב
  • עיצוב רספונסיבי: רצוי להקפיד עיצוב אתר המותאם הן לגלישה במחשב נייח והן במובייל, כשגודל המסך והפרופורציות משתנים באופן אוטומטי בין מכשיר למכשיר, והאתר קריא וברור לגלישה בכל אחד מהמדיומים, וכמובן - נגיש לכל
  • פקודות קוליות: חלק לא מבוטל של גולשים באתר שלכם סובל מקשיים מוטוריים, המונעים מהם להשתמש בעכבר, במקלדת או באצבעות (בנייד). אם ברצונכם לצמצם את אי הנוחות שלהם ולאפשר גלישה חלקה ונעימה ללא מגבלות פיזיות - חשוב לבנות את האתר בדרך שתאפשר גלישה ללא צורך בשימוש בעכבר או מקלדת ולשקול להוסיף אפשרות של פקודות קוליות לאתר
  • שינוי גודל טקסט: ישנם לא מעט גולשים הסובלים מלקות ראייה המגבילה אותם לראות ולקרוא טקסטים קטנים מדי. יש אתרים שפשוט מעוצבים בטקסט גדול מאוד, אך הדבר פוגע בנראות האסתטית של האתר, ולכן כדאי לשקול להוסיף כלי לשינוי גודל טקסט, כך שהמבקרים יוכלו לבחור בעצמם את גודל הטקסט המתאים להם

  •  טקסט חלופי: עבור משתמשים החווים קשיי ראייה של תמונות, טקסט ב-alt tag (שדות טקסט המופיעים במעבר עכבר על גבי תמונה) - עשויים לעשות את כל ההבדל. בכל אתר קיימת מערכת ניהול תוכן, ולכן מומלץ לעדכן בשדה תיאור התמונה כמה מילים שיתארו את מה יש בה. האלט טאגס לתמונות ישפר גם את ה-SEO של האתר במנועי החיפוש וגם יהווה חלופה מצוינת במצבים בהם התמונות לא נטענות במלואן מסיבה כלשהי

  • תמלולים: סרטונים, פודקאסטים וכל תוכן אחר של סטרימינג, מדיה אינטראקטיבית ואינפוגרפיקה, עשויים להיות מאתגרים מאוד עבור גולשים הסובלים מקשיים מוטוריים או פיזיים שונים. כיתובים מתומללים שיתארו למעשה את כל תכולת דף התוכן – בהחלט יכולים להנגיש את המסר שאתם רוצים להעביר לקהלים רבים ומגוונים
  • קצר ולעניין: המלצה זו אומנם תקל מאוד על בעלי מוגבלויות, אך היא נכונה לכל האוכלוסייה  ולכל אתר באשר הוא – המעיטו בדפים עמוסים בתוכן רב מדי. זה פוגע במיקוד האתר, מסרבל מאוד על הקריאה ודורש מהגולש להקדיש זמן רב לקריאה ולגלילת הדף הארוך
  • ברור ופשוט: רצוי מאוד לבחור בסגנון כתיבה פשוט, ברור ומובן, ולהימנע משימוש בשפה גבוהה במיוחד, שלא תמיד מובנת על כלל האוכלוסייה, ובכלל זה ביטויים מקצועיים המוכרים רק למעטים, ז'רגון הנהוג בתעשייה ספציפית או סלנג מקומי שלא מובן לכל

כותרות וכותרות ביניים: עוד בשלב עיצוב האתר – חשוב להקפיד שדפי התוכן יהיו מחולקים לפסקאות מתאימות וקצרות יחסית, יכילו כותרת ראשית גדולה וממוקדת וכותרות ביניים לכל אורך הטקסט. שימוש בכותרות אלו "יאווררו" את העומס הטקסטואלי, יחלקו נכון את הנושאים השונים בהם דן הדף ויקנה לקוראים חווית קריאה רציפה וחלקה

  • צבעים וניגודים: צבע הוא אלמנט עיצובי חיוני מאוד בבניית האתר, וביכולתו ליצור תדמית מסוימת, להעביר רגשות ולהפעיל מנגנונים פסיכולוגיים ורגשיים עמוקים. יחד עם זאת, שימוש לא מושכל בצבע, עלול להפריע למיקוד האתר ולנראות שלו, והדבר נכון שבעתיים במקרים של נגישות האתר עבור בעלי מוגבלויות. כיום קיימים בשוק לא מעט כלים המאפשרים לגולש לבחור את ניגודיות הצבעים המתאימה לו, באמצעות כפתור הממוקם בסרגל הניווט ומציע בחירה של צבע הטקסט וצבע הרקע
  • בועות מידע: עבור גולשים בעלי ליקויים קוגניטיביים, כמו גם עבור גולשים מן השורה – חשוב לייצר Tooltips – מעין בועות מידע שעמידה עליהן חושפת מידע אודות מושג או תמונה כלשהי באמצעות שדה טקסט, המופיע לרוב על רקע צהוב, ונעלם כאשר מזיזים ממנו את העכבר

בנוסף, ניתן למקם לצידי הכפתורים בסרגל הניווט, בועיות עזרה, כך שעמידה עליהן עם העכבר תציג שורה קצרה שתסביר למה משמש הכפתור, ולחיצה עליהן תפתח תיאור מפורט יותר על הפעולה המתבקשת

  • ניווט חלק, חיפוש פנימי: מעבר לסרגל ניווט ברור ועקבי שחשוב שיופיע בכל דפי האתר, רצוי מאוד לספק לגולשים גם מנוע חיפוש פנימי קל ופשוט לתפעול, כך שיקל עליהם למצוא את מבוקשם במהירות ויעילות, ובכך יגרום לשביעות רצונם של הגולשים, ישאירם באתר ויגרום להם לבצע פעולות. אם ניתן והתקציב מאפשר, בהחלט כדאי לשקול גם להעמיד לרשות הגולשים חיפוש קולי
  • טפסים ומילוי פרטים: טפסים ליצירת קשר ומילוי פרטים, חיוניים מאוד בכל אתר באשר הוא, ומשמשים להרשמות לניוזלטר, לרכישות, לבקשות לתמיכה טכנית, לשאלות כלליות על המוצר או השירות או לכל מטרה אחרת. על הטופס להיות בנוי משדות ברורים ומעטים יחסית, אך שיספקו את כל המידע הרלוונטי לבעלי האתר לקבל מהגולש (פרטים אישיים, כתובת מייל, מהות הפנייה וכו')

תחומי פעילות

בהתבסס על הידע הרחב שלנו בענף התיירות, אנו מספקים פתרונות בהתאמה אישית המגדילים את שיעור ההזמנות הישירות באתרי המלונות.

סיפור ההצלחה של רשת מלונות פתאל

סיפור ההצלחה של רשת מלונות פתאל
אנו עובדים עם רשת מלונות פתאל משנת 2016, שיפרנו את תהליך ההזמנה במנוע ההזמנות, ואנו שותפים בהקמה וניהול קמפייני PPC ממוקדי ROI, בין כמה אסטרטגיות שיווק דיגיטלי אחרות המגדילות באופן משמעותי את כמות ההזמנות הישירות מהאתר.

קרא עוד

195%+ גידול בהמרות האורגניות, בהשוואה בין השנים
2019 ל-2018

"כחלק מאסטרטגיית השיווק שלנו לשווקים בינלאומיים, רצינו להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלנו ולמקד לקהלים חדשים ביעדים שונים. באמצעות הפתרונות שהמליצה לנו חברת כרמלון שיווק דיגיטלי, שיפרנו את התוצאות העסקיות של רשת מלונות פתאל בנכסים הדיגיטליים שלנו, תוך התמקדות בשיפור התנועה האורגנית מ- SEO, מדיה ממומנת ופרסום Metasearch. "
ענת אהרון
מנהלת אגף שיווק ומכירות
סחר אלקטרוני הוא ענף המתפתח בצמיחה מתמדת עם עסקים רבים המתחרים על לקוחות ומכירות. אנו מציעים שירותי שיווק דיגיטלי מדויקים המגדילים את שיעור המכירות המקוונות.

ענף הרכב יכול לנצל את מלוא היתרון של שיווק דיגיטלי חכם כדי להגיע ליותר לקוחות. אנו מציעים אסטרטגיות שיווק שיביאו יותר קונים לאולם התצוגה.

סיפור ההצלחה של אאודי

סיפור ההצלחה של אאודי
אאודי ישראל בחרה בנו ללוות אותה בהקמת פלטפורמות השיווק הדיגיטלי, שיתוף פעולה מוצלח שהביא לגידול של 20%+ ביחס ההמרה של האתר וגידול של 24%+ בתנועה האורגנית, בשנת 2019 לעומת 2018, .

קרא עוד

24%+ גידול בתנועה האורגנית,
2019 לעומת 2018

"אנו עובדים עם צוות כרמלון שיווק דיגיטל מאז שנת 2016, אנו שמחים מאוד מרמת השירות והמקצועיות הגבוהה והגישה הפרואקטיבית. יש לנו שיתוף פעולה מעולה ואנו מגדילים את היעדים ואת הביצועים הדיגיטליים של הנכסים הדיגיטליים שלנו."
ג'קי הר ציון
מנהל שיווק דיגיטלי, צ'מפיון מוטורס
אף שוק אינו זקוק לתובנות מדויקות וניתנות להפעלה יותר מאשר המגזר הפיננסי. אנו משתמשים באסטרטגיות UX, SEO ו- SEM כדי להגדיל את נראות המותג ולייצר יותר תנועה רלוונטית לאתר.

אנו עוזרים למותגי מוצרי צריכה להתגבר על האתגרים שבהתמודדות עם תאגידי הענק.

השירותים שלנו

Traffic

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

Data & Analytics

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

Conversion Optimization

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

Content

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!