בינה מלאכותית (AI) ועתיד השיווק הדיגיטלי – חווית אירוח אישית והגברת המכירות

למרות שאסטרטגיות השיווק הדיגיטלי והטכניקות שלהן ממשיכות להתפתח כל העת – עדיין כמות בתי המלון האימוץ של בתי מלון את טכנולוגיות הבינה מלאכותית (AI) – המשפיעה רבות על התעשייה – נותרת עד כה בגדר תעלומה. בנוסף, למרות שטכנולוגיות מבריקות כמו גוגל AI וסירי כבר נפוצות מאוד, הפוטנציאל המהפכני של טכנולוגיות AI לשיווק דיגיטלי עדיין נשאר בצללים. על רקע העובדה הזו – הנה הסבר קצר על איך AI כבר פועלת היטב בעולם השיווק וממשיכה להתפתח כל הזמן.

AI ומלונות מחוברים
בעלי מלונות ומנהליהם מודעים יותר ויותר לכוחה הגובר של חוויית האורח, שניתוחים ומחקרים ממוקדים מוכיחים כי ביכולתה להגדיל את ההכנסות. עם זאת, מלונאים רבים, שטרודים ביום יום בניהול השוטף של העסק, נוטים לסמוך על מנהלי הכספים ומחלקת המכירות כדי "לגלות" את הכלים ושיטות העבודה הטובים ביותר.

לכן, טכנולוגיות כמו Google’s RankBrain AI (כדוגמה) לא נלקחות בחשבון באופן אוטומטי ומיידי כשמלונאים באים לתכנן את המאמצים השיווקיים של המחר. RankBrain היא למעשה מכונת למידה נהדרת המשתמשת ב-AI כדי לענות על שאילתות המשתמש, כאשר הכוח האמיתי של כלים שכאלה, הוא ביכולתם לחזות את העדפות האורחים ודפוסי התנהגויות שלהם. לפני שנצלול לתוך הקונספט המופלא הזה, נתעכב לרגע על הגדרה מהי בכלל AI.

בינה מלאכותית (Artificial Intelligence – AL), היא ענף של מדעי המחשב הבנוי על מכונות חכמות שחושבות ומגיבות כמו בני אדם.
ראשית, מכונת למידה הכוללת AI מאפשרות למכונות ללמוד באופן אוטומטי ולהשתפר מניסיון שמצטבר. שנית, קבוצת משנה של AI, הידועה בשם Deep Learning, משתמשת במעין רשתות עצביות מאסיביות ובמגוון של אלגוריתמים המחקים את האינטליגנציה האנושית.

כיום, מלונות משתמשים בתוכניות המופעלות באמצעות AI ומנצלים את הפיצ'ר המתמקד בעיבוד שפה טבעית במטרה לפתח ערוץ תקשורת דו כיווני בין האורחים למלון. עם ההתקדמות הטכנולוגית החדשה הזו, לא רק מלונאים, אלא גם משווקים בכל מגזר עסקי שהוא, אוספים מידע ותובנות יקרי ערך על הלקוחות שלהם, ובכך משפרים את החזר ההשקעה (ROI) על ידי אוטומציה של משימות מרובות, מייעלים את תהליכי העבודה וכן הלאה.

מלונאים שמטרתם לפקח ולמקסם בכל רגע נתון את מסעות השיווק שלהם, חייבים להבין איך AI תשתלט בקרוב בשוק השיווק, הפרסום וההזמנות במשך כמה שנים, משווקים דיגיטליים חששו להשתמש ב-AI כחלק מהאסטרטגיות שלהם. זה היה בגלל הרבה עמימות לגבי הכיוון, הדיוק והיעילות של הכלים הללו, אך עם הופעתן של מגמות כמו big data, האינטרנט של דברים (IoT), ולמידת מכונה ממוחשבת – יותר ויותר קבוצות קצה החלו באימוץ ה-AI.

לאחר מכן, ובעקבות הופעתם של סיפורי הצלחה, החלה בענף מגמה של שינוי, כשרוב המומחים מסכימים כי השנה שיווק דיגיטלי המופעל באמצעות AI צפוי לשגשג בשל יכולתה להגביר את חוויית האורח, לפשט את תהליך ההזמנה, לשפר את השימוש בזיהוי תמונות ולאפשר יצירת תוכן בהקשר הנכון.

עכשיו בואו נסתכל על כמה תחומים שבהם בינה מלאכותית כבר עושה את ההבדל עבור לא מעט עסקים.

אורח ממוקד AL
אירוח בהתאמה אישית אינו דבר חדש, אך כוחו של העידן הדיגיטלי מציע דרכים חדשות לשמירה על קשר בין העסק ללקוחות, דרכים שבעבר משווקים לא היו יכולים לחזות. AI היא אחת מאותם תחומים בהם מלונאים יכולים לצפות להשפעה משמעותית שלה בכסף ממשי, ולכן לא מעט מלונות כבר משתמשים בצ'אטבוטים ותכונות AI נוספות על מנת לשפר את חוויית האורח.

AI יכולה גם לעזור למשווקי מלונות בפיתוח אסטרטגיות שיווק ותוכן המבוססות על בינה מלאכותית, כשהיבט זה מצריך שימוש ב-AI כדי להעריך את נתוני האורחים על מנת לבדוק דפוסי קניות, דפוסי התנהגות שונים ותחומי עניין נפוצים. את המידע שמתקבל יש ליישם במסעות פרסום ותכנים מותאמים אישית על מנת לגרום למעורבות גדולה יותר של האורחים, אלו הקיימים ואלו הפוטנציאליים.

חיזוי התנהגותו של אורח
כיום, שיווק באמצעות AI מסתמך בעיקר על מודלים שנועדו לזהות לקוחות שיש לגביהם פוטנציאל סביר שיגיבו על הצעות המלון. סוג זה של שיווק הופך להיות יעיל מאוד, מפני שה-AI מאפשרת לצוות המקצועי של מלון לתאם בין מאפייני הלקוח לבין דפוסי ההתנהגות המצופים ממנו. משווקים משתמשים בכלים אלה להפעלת מודעות גוגל ובינג ובכדי לבצע אופטימיזציה של אסטרטגיות ההמרה.
בנוסף, ניתוח חיזוי ההתנהגות, המופעל על ידי צורות חדשות של AI, מאפשר למשווקים לחלץ מידע מהדאטה, ולהשתמש בו כדי לחזות רכישות, כמו במקרה של כלי החיזוי של Adobe . פלטפורמה זו מאפשרת למלונאים לנתח כמויות גדולות של נתונים כדי למנף את התובנות המשפיעות ביותר. באמצעות מערכת זו ניתן ליצור מודלים שיווקיים שונים, ולאחר מכן להחיל ולנבא דפוסים מתואמים. כמו כן, סצורות של AI, כמו Adobe החדשנית, ניתן להשתמש כדי לדמות את מודל השיווק העתידי ולהגדיר החלטות עסקיות שונות במטרה למקסם את התוצאות.

גוגל AMP ועתיד דפי האינטרנט
באוקטובר 2015, הציגה גוגל את דפי האינטרנט AMP (Accelerated mobile page – עמוד מואץ למובייל), המהווים גרסה קלה יותר של דפי האינטרנט ה- HTML המסורתיים, ונועדו לשפר באופן דרסטי את הביצועים של אתרי אינטרנט למובייל. התוצאה הייתה שיפור עצום בזמני טעינת הדפים וחוויית משתמש כוללת טובה יותר במובייל. שימוש ב-Google RankBrain AMP מציג תוצאות מותאמות למשתמשי המובייל במקומות כמו מפות וחדשות קרוסלה, ובנוסף, הם ממגדילים את סיכוי המלון להופיע בשלוש תוצאות החיפוש הראשונות, באותו אופן שבו מפות ואיזורי תוכן אחרים עושים זאת.

מלונאים יוכלו ליהנות מיתרון אם יחילו את פרויקט AMP באמצעות הדרכות וסיוע, עליהם ניתן ללמוד כאן. ביסודו של דבר, AMP HTML היא קבוצת משנה של HTML שנוצרה עבור כתיבת דפי תוכן, כמו "מאמרי חדשות באופן המבטיח מאפייני ביצוע מסוימים".
שימוש בסימון זה למאמצי השיווק שלכם במובייל ובמודעות הפרסום מועיל גם למשתמשים עצמם:

"מטרת הפרויקט של AMP היא לעשות את הטוב ביותר עבור המשתמש בעזרת דפי אינטרנט מהירים. פרסום ב-AMP ממלא את אותן מטרות באמצעות תמיכה במודעות מהירות, בטוחות, משכנעות ויעילות יותר עבור המשתמשים"

דפי AMP כבר נהנים מהסכמה נרחבת, ועד כה המו"לים יצרו מעל 1.5 מיליארד מסמכי AMP המתארחים על כמעט מיליון דומיינים ייחודיים.

העתיד ותוכן שיווקי מבוסס AI
משווקים דיגיטליים אשר אימצו AI רואים כעת בכלים כמו Wordsmith ו-Acrolinx את הערך הרבה שהם תורמים למינוף השפה הטבעית של הדור הנוכחי (NLG – natural language generation), כלים ההופכים את הנתונים לטקסט בכל פורמט או שפה. Wordsmith כבר יצרה כמעט שני מיליון מאמרים "אנושיים" על פני מגוון נושאים, ובעתיד, משווקי מלונות יוכלו להסתמך על טכנולוגיות אלה כדי ללכת בעקבות חברות כמו פייסבוק, יבמ ומיקרוסופט שיוצרות תוכן מדהים באמצעות טכנולוגיה זו.

כוחו של עיבוד שפות רב לשוניות נועד להפוך את תיאוריית השיווק האוטומטי לעובדות ממשיות. בקרוב, מחלקות שיווק יוכלו לייצר מגוון רחב של תוכן המומקד לקהלי יעד שונים ומגוונים. למרות שייצור תוכן מקצועי המדמה ככל האפשר את השפה האנושית, רחוק עדיין ממימוש מלא בשנים הקרובות, עדיין הפוטנציאל של יעילות והפחתת עלויות באמצעות הפצת תוכן AI הוא עצום.

הם כבר כאן: כלי שיווק בפלטפורמות AI
למרות ש-AI היא תעשיית צעירה יחסית, יש כבר לא מעט פלטפורמות המבוססות עליה המספקות מגוון רחב של צרכים שיווקיים.
אלברט, "המשווק הדיגיטלי הראשון והאוטונומי היחיד בעולם", הוא פלטפורמת בינה מלאכותית המיועד למסעות פרסום דיגיטליים. הוא מבין מה עובד ומה לא, ויכול לנהל מודעות, ללא התערבות אנושית, על סמך קהלים, הצעות מחיר, מילות מפתח, מיקוד, דומיינים, מיקומים ונתונים נוספים אחרים. אלברט גם מזהה ומסיר מקורות תנועה מזויפים ומזקק ומדייק קמפיינים על סמך ממצאים אלה.

Acrolinx, הוא כלי מבוסס AI שיכול "לקרוא" את התוכן שלכם ולעזור לכם לעשות את זה טוב יותר. הוא תומך כרגע באנגלית, צרפתית, גרמנית, שוודית, סינית ויפנית בלבד, ועובד עם Microsoft Word, One Drive, Google Docs, וכלי עריכה רבים אחרים.

Drift היא "פלטפורמת השיווק הראשונה והיחידה בעולם", המשמשת כעוזר וירטואלי לאתר, ומציעה מגוון תכונות חכמות, כמו צ'אטבוט הנקרא LeadBot (עוזר מכירות), שלוכד את פרטי הקשר של המבקר באתר, מטפל בליד הלאה על סמך השאלות שחשובות לעסק, וקובע פגישה לפי הלו"ז המתאים. כמו כן, הכלי הזה יכול לשלוח מיילים שיווקיים, והוא עומד באופן מלא בתקנות אבטחת המידע החדשות והמחמירות GDPR.

Conversica היא פלטפורמת שיחה ומכירות מבוססת AI, המזהה את הפניות והלידים החמים באופן מהיר יותר באמצעות שיחות טבעיות ודו-כיוונית, דבר המאפשר להתמקד במאמצי השיווק שלכם ליצירת קשר עם לקוחות רציניים שמתכוונים לקנות.

MarketMuse מסייעת לכם לשפר את התוכן באתר, כך שידורג גבוה יותר במנועי החיפוש, בעוד Market Brew מאפשרת לכם לשפר את התוכן לצד היבטי SEO אחרים.

Market Brew - שיפור התוכן באתר לצד היבטי SEO אחריםכאן תמצאו רשימה של כלי AL אחרים לשיווק, שכבר כיום ניתן לאמץ אותם ולחדד את מאמצי השיווק שלכם

 

לסיכום…
עבור מלונות, AI היא כבר עובדה קיימת היוצרת שינוי באסטרטגיות השיווק וביישומן. AI תחליף ללא ספק את ריבוי המשימות ותהליכי העבודה המרובים, כך לדוגמה, צ'אטבוטים שיהפכו לשולחן עזרה וירטואלי או אפילו שירות חדר מציאותי. בנוסף, ככל שיותר ויותר אורחים ישתמשו בטכנולוגיות האישית שלהם, כך שילוב של AI ישפר את חוויית האורח עוד יותר, ובקרוב תכונות מבוססות AI יהפכו לדרישה לגיטימית של האורח מהמלון, ולא רק יחשוק בהן באופן תיאורטי. מאחורי הקלעים, משווקים יכולים לצפות לקבל תובנות מיידיות על המודעות או התכנים שסיפקו את הביצועים הטובים ביותר, וכן הלאה.

עניין נוסף ולא פחות חשוב, הוא שבניגוד לאמונה המקובלת, בינה מלאכותית ומכונות למידה לא מהוות איום על מקומות עבודה קיימים, אלא שהן מציעות דרכים יעילות לבצע ולנהל את מכלול המשימות בצורה פשוטה וקלה יותר, עם התערבות אנושית ואישית הנדרשת במקומות מסויימים, דבר שיאפשר למלונאים לזהות את הבעיות וההזדמנויות שעולות מהתובנות בפרק זמן קצר יחסית. בכל הקשור בצוותי שיווק, היבטים שונים של AI, כמו אופטימיזציה של מחיר דינאמי או בחירה אוטומטית של נוסח מודעה המבוסס על הדמוגרפיה של המשתמש – כל אלו יהוו כלי משחק מרכזי ומשמעותי שיאלצו את המשווקים לאמץ את טכנולוגיית ה-AI.

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)