שיווק פרוגרמטי (אוטומציה שיווקית) היא טכנולוגיה המשתמשת באוטומציה כדי לסייע למשווקים לבצע רכישות מקוונות של מודעות המגיעות לקהל היעד. באמצעות שיווק פרוגרמטי, יכולים משווקים לצמצם את טווח ההגעה על סמך מגוון גורמים, כגון מצב סוציו-אקונומי, גיאוגרפי, נתונים דמוגרפיים ועוד, המאפשרים יכולת מיקוד לפי קהלים בצורה מדויקת יותר, ומייעלים את חוויית המשתמש עם מודעות מותאמות לצרכנים מתעניינים.
פלטפורמות שיווק פרוגרמטיות (PMPs) משתמשות בשרתי שותפים בכדי לקבל החלטות קנייה בזמן אמת על סמך אלגוריתם המשלב תקציבים, יעדים ופרמטרים של מיקוד. השיטות הנפוצות ביותר של שיווק פרוגרמטי דיגיטלי הן: רכישה באמצעות חילופי מודעות, מיקוד מחדש של קמפיינים לאימייל של עגלת קניות, מסעות פרסום של מדיה חברתית, פילוח לקוחות, המלצות על מוצרים וכדומה.