שיעור הקליקים (או אחוזי הקלקה, click-through rate -CTR) הוא מדד שיווק דיגיטלי שמודד את האחוז מסך ההופעות לקליקים במדיומים מקוונים שונים, ויכול להצביע על האפקטיביות של תוכן המודעה, מטא תגים, דוא"ל וכו'. מדד זה הנו הממוצע של קליקים לכל מאה הופעות של מודעה, המתבטא באחוזים:
סה"כ קליקים / סה"כ הופעות עבור מודעה מסוימת = שיעור קליקים
CTR משמש לעתים קרובות בשיווק באינטרנט כדי לתאר את אחוז המשתמשים הלוחצים על קישור או פרסומת. שיעור הקליקים משמש כאמצעי לקביעת היעילות של פרסומת או קישור, כך שככל ששיעור הקליקים גבוה יותר, כך המבקרים מקבלים יותר תוכן רלוונטי ומעניין. שיעור הקליקים אינו המדד היחיד להצלחה. ב-Google Ads לכל מודעה ומילת מפתח יש שיעור קליקים ייחודי וניתן למעקב, וחשוב לקבוע את ציון האיכות, המשפיע על מיקום המודעה ועל המחיר לקליק.