גוגל טרנדס (Google Trends) הוא כלי שימושי מאוד עבור אנשי שיווק ופרסום המאפשר להם לקבל מידע לגבי פופולאריות של מילות מפתח או נושאים ספציפיים לאורך תקופה מוגדרת ולקבל מידע על מוצרים, אירועים ושירותים חשובים עבור הלקוחות שלהם. תוצאות המגמות של גוגל טרנדס מוצגות באמצעות גרפים, מה שמקל להציג למשתמש את התפלגות השינויים במילות המפתח מאז שנת 2004.
Google Trends מציג מגמות עבור מילות המפתח לפי מגמות אזוריות, מגמות רלוונטיות, מגמות מובילות, מגמות גדלות, מגמות מקומיות ותחומי עניין שונים ומסייע למשתמשים להבין את המתחרים, להבחין בשינויים בתוך התעשייה ולהגיב בהתאם. הנתונים בגוגל טרנדס יכולים לסייע במציאת רעיונות חדשים לתוכן ולהציג טרנדים עונתיים והבדלים מקומיים עבור מילת מפתח ספציפית. בנוסף, מכיוון ש-Google Trends אינו מספק מספרים ממשיים, השימוש בן פועל בצורה הטובה ביותר בשילוב עם מציאת נתונים מ-Google Keyword Planner.