מגמות וחדשנות במדיה חברתית 2017

מרץ 27, 2017 חמוטל שיבר

נכון להיום, ישנם 2.8 מיליארד משתמשים במדיה החברתית (עליה של 21% משנה שעברה), שהם 37% מאוכלוסיית העולם. זאת בהשוואה ל-3.8 מיליארד אנשים, או 50% מאוכלוסיית העולם, שיש להם גישה לאינטרנט (מקור: GlobalWebIndex).

ב-2016, מדיה חברתית חוותה מספר שינויים שמשווקים צריכים לשים לב אליהם. השינוי המרכזי הראשון נוגע למגוון הרחב מתמיד של פלטפורמות מדיה חברתית, ולעלייתן של אפליקציות המסרים המידיים. השינוי השני הנו שינויים בשימוש במובייל ובווידאו. השינוי השלישי – המהותי – הוא האינטגרציה של תכונות מדיה חברתית באתרי מסחר אונליין ובאתרי תוכן, או פיתוח ה"ליבה החברתית" באתרים.

העליה בחדירת המובייל ובשימוש בו הביאה לכך שאפליקציות מסרים מידיים הנן חשובות מתמיד. ב-2016, 27% מהאוכלוסייה השתמשו במדיה החברתית מהמובייל – 1.97 מיליארד אנשים. ב-2017, 34% מאוכלוסיית העולם, או 2.55 מיליארד אנשים, השתמשו במדיה חברתית מהטלפונים הסלולריים שלהם – עלייה של 30% לעומת השנה הקודמת. אפליקציות מסרים מידיים הנן פופולאריות במיוחד בקרב צעירים; סנאפצ'ט היא המובילה בקרב בני 12 עד 24.

בעקבות אפליקציות טרנדיות כמו סנאפצ'ט, פלטפורמות אחרות מאמצות טקטיקות של "סיפורים" ושל זמינות מוגבלת. פייסבוק היא אחת החברות שהגיבו לסנאפצ'ט באופן הנרחב ביותר, עם Stories של Instagram שבבעלותה, ועם האפשרות לשתף לזמן מוגבל תמונות וסרטונים דרך אפליקציית מסנג'ר שלה.

מהפכת המובייל אינה מוגבלת לטלפונים ולטבלטים: טכנולוגיה לבישה חודרת לתחום המדיה החברתית, משני כיוונים: מחד, פלטפורמות מדיה חברתית משיקות מכשירים מחוברים המיועדים להעלות תוכן לפלטפורמה (למשל, המשקפיים החכמים של Snap); מאידך, חברות טכנולוגיה לבישה כמו Nike, Fitbit משלבות רישות חברתי אך ללא פוקוס מיוחד על הנושא נכון להיום.

מגמת צריכת והעלאת הווידאו בולטת מתמיד. לאחר טרנד ה-360 מעלות, שנשלט על ידי YouTube של גוגל, ישנה צמיחה בטרנד הווידאו ה"לייב", אותו מובילה פייסבוק. החברה מקדמת את הווידאו "לייב" בין היתר באמצעות כפתור בולט באפליקציה שלה לווידאו מסוג זה. מעבר לתוכן, וידאו עשוי להוות את מנוע הצמיחה של המסחר באמצעות מדיה חברתית – שכן צרכנים מדווחים כבר היום על ההשפעה הרבה שיש לווידאו בו צפו במדיה החברתית, על החלטות הקניה שלהם.

בכל הנוגע למסחר במדיה החברתית, מחקר של GlobalWebIndex מצא כי למעלה מ-30% מהמבוגרים המשתמשים בפייסבוק פונים למדיה החברתית כאשר הם עורכים מחקר אונליין לגבי מוצרים. 8 מתוך 10 משתמשים בפייסבוק גם קונים מוצרים אונליין מדי חודש. נתונים אלה מצביעים על הזדמנות עצומה "לייבא" את הרכישות לתוך המדיה החברתית.

ואולם, מסחר הוא רק אסטרטגיה אחת למוניטיזציה של הפלטפורמות החברתיות – ובינתיים, הוא בגדר אסטרטגיה עתידית. פלטפורמות המדיה החברתית מאפשרות למשווקים לייצר כלים לשימוש באפליקציות, לפרסם, ולהשתמש בדאטה שהפלטפורמה צוברת אודות המשתמשים. חשוב כי המשווקים יבינו את המוטיבציות של המשתמשים בכל אחת מהפלטפורמות, כדי להעניק להם ערך ולא להפריע לשימוש.

נכון להיום, רוב מחזור המכירות של פייסבוק, העומד על 8.8 $ מיליארד, נובע מפרסום, בעוד שהכנסות מסוגים אחרים יורדות בהתמדה. חברת סנאפ, שהשלימה לאחרונה הנפקה, דיווחה על מחזור מכירות של 404.50 $ מיליון ב-2016, עם הפסד של 514.6$ מיליון, בהשוואה ל- 58.7 $ מיליון מכירות ו-372.9 $ מיליון הפסד ב-2015. מודל ההכנסות של החברה מבוסס על פרסום (98%) ועל תכני צדדים שלישיים. לחברה 158 מיליון משתמשים פעילים יומיים. החברה מציעה "גאו-פילטרים" – פילטרים בעיצוב עצמי שניתן לקשר למיקומים שונים, שהנם חינמיים למשתמשים פרטיים אך כרוכים בתשלום בשימוש עסקי.

אנו מצפים כי המסחר במדיה החברתית יגבר במהלך השנתיים הקרובות, כתוצאה מהתנהגות הרכישה הנוכחית של הצרכנים מצד, ומן הצורך למנף את בסיס המשתמשים על ידי פלטפורמות המדיה החברתית מאידך.

למשווקים במדיה החברתית מומלץ לעקוב אחר 3 עקרונות:

  • רלוונטיות ופוקוס על הצרכן – המטרה צריכה להיות לספק ערך, אחרת המשווקים נתפסים כהפרעה בלתי רצויה.
  • מיקוד בכלים ובסוגי תקשורת המותאמים לפלטפורמה הספציפית, ומבוססים על המאפיינים והמוטיבציות של הצרכנים בפלטפורמה.
  • הבנת הערך של מחקר טרום רכישה במדיה החברתית, על מנת להציע מידע ולשלב שירות.

 

השירותים שלנו

Traffic

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

Data & Analytics

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

Conversion Optimization

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

Content

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!