עמוד זה אינו עומד בדרישות לדרוג נגישות AAA בשל שילוב רכיב החורג מדרישות תקן הנגישות WCAG 2.0.
האתר כולו תוכנן ונבנה לעמוד בדרוג נגישות AAA, וכל התאמות הנגישות שקיימות ביתר עמודי האתר קיימות גם בעמוד זה. עם זאת, בעמוד זה קיימת מצגת המוצגת בחלון שאינו עומד בתקן. רכיב זה מגיע מאתר חיצוני ואינו בשליטתנו.
על מנת לנסות ולתת מענה לאי תאימות חלקית זו של העמוד, הוספנו לעמוד גרסה נגישה של התוכן. כל התוכן המוצג במצגת, מוגש בצורה נגישה גם כתמליל (גרסה כתובה), אליו ניתן לגשת דרך הכפתור "לגרסא נגישה של תוכן המצגת" שנמצא ישירות מעל למצגת.
במידה ונתקלתם בבעיות נוספות בעמוד, נודה לכם אם תצרו עמנו קשר ותעדכנו אותנו בבעיה דרך טופס הפנייה שבקישור זה, על מנת שנוכל לשפר את השרות לגולשינו.
נכון להיום, ישנם 2.8 מיליארד משתמשים במדיה החברתית (עליה של 21% משנה שעברה), שהם 37% מאוכלוסיית העולם. זאת בהשוואה ל-3.8 מיליארד אנשים, או 50% מאוכלוסיית העולם, שיש להם גישה לאינטרנט (מקור: GlobalWebIndex).
תיאור מצגת למאמר בנושא: מדיה חברתית: מגמות וחדשנות ב-2017
עמוד מספר 1 במצגת
הוכן ע"י : חמוטל שיבר
בחלק העליון של העמוד קיים איור של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו של "כרמלון" על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מתחת לכותרת המצגת, המחברת ותאריך המצגת, מופיע מצד ימין למטה לוגו של "כרמלון" (Carmelon Digital Marketing). בצד שמאל למטה מופיע לוגו של SCHIEBER RESEARCH
עמוד מספר 2 במצגת
הקדמה – על רקע סגול כהה
פלטפורמות מדיה חברתית משנות את דרכי האינטראקציה, הנטוורקינג והשיתוף שלנו מזה כמעט עשור. בשנים האחרונות הן החלו לשנות גם את הדרך שבה אנו קונים, צורכים תוכן ומשתפים אותו, ועובדים.
עם העליה בחדירת המובייל, הפלטפורמות החשובות ביותר הן אפליקציות צ'אט. בנוסף, עליית צריכת תכני הוידאו מניעה את מאמצי החברות להשקעה בפיתוח דרכים להכין, להעלות, לשתף ולצרוך תכני וידאו.
כעת, המדיה החברתית יוצאת מהפלטפורמות: הליבה החברתית, של רשת, חוות דעת, שיתוף תוכן, אינטראקציה בין מותגים לצרכנים וכו' – סובבת סביב הצרכן, ולא הפלטפורמה.
עמוד מספר 3 במצגת
התפתחות המדיה החברתית – על רקע סגול כהה
ממיקוד בערוצים למיקוד בצרכנים: טרנדים במדיה חברתית
מתחת לכותרת זו מופיע גרף, הבנוי כמעין מדרגות עולות, המציג את הטרנדים. להלן נתוני הגרף בסדר עולה, כפי שמופיע בגרף:
•Peer to Peer – רשתות חברתיות – אונליין ומובייל
•מותגים – רשתות חברתיות – אונליין ומובייל
•Peer to Peer – אפליקציות צ'אט
•מותגים – אפליקציות צ'אט
•שקיפות והטמעה – "ליבה חברתית" – מדיה חברתית הופכת להיות טכנולוגיה מאפשרת, ולא תשתית; המשתמש במרכז
עמוד מספר 4 במצגת
פיתוח "ליבה חברתית"דרך הבנת המדיה החברתית – על רקע סגול כהה
•חשוב להבין את המאפיינים השונים של פלטפורמות המדיה החברתית, כדי להבין מה הצרכנים מצפים מכל פלטפורמה, ובאותו זמן – חשוב להתבונן מעבר לפלטפורמה על מנת לייצר חוויה פרסונלית, תוך מינוף התועלות היחודיות לכל פלטפורמה.
•במצגת זו נבחן את הפלטפורמות וההתנהגות בעולם המדיה החברתית, ונראה כיצד חברות מובילות מתמודדות עם הטרנדים השונים, בהקשר של השאלות הבאות:
מה – משתמשים ודמוגרפיות היכן – פלטפורמות כיצד – מכשירים וערוצים למה – מה המשתמשים מחפשים מתי – שילוב המדיה החברתית במסע הרכישה מה – תכנים ותקשורת
עמוד מספר 5 במצגת
מדיה חברתית, תמונת מצב 2017 – על רקע סגול כהה
גלובלית, ישנם 2.8 מיליארד משתמשים במדיה החברתית ברחבי העולם (גידול של 21% לעומת השנה הקודמת) – 37% מאוכלוסיית העולם
פוטנציאל: 3.8 מיליארד אנשים, או 50% מאוכלוסיית העולם, מחוברים לאינטרנט.
מתחת לכיתובים אלו מופיעים שני גרפים. הגרף השמאלי מכיל 31 עמודות המייצגות מדינות שונות בעולם, ועליהן מופיע הנתון המספרי באחוזים. להלן נתוני הגרף:
United Arab
99%
Emirates
83%
South Korea
77%
Hong Kong
75%
Malaysia
71%
Argentina
70%
Thailand
67%
United State
66%
Australia
66%
Hmmclh United
64%
Canada
63%
Turkey
60%
Mexico
59%
Saudi Arabia
58%
Philippines
58%
Brazil
57%
China
56%
France
54%
Spain
52%
Italy
51%
Vietnam
48%
Germany
41%
Indonesia
40%
Russia
39%
Poland
39%
The global average
37%
Egypt
37%
South Africa
27%
India
14%
Nigeria
10%
הגרף הימני מכיל 12 עמודות המייצגות יבשות שונות בעולם, ועליהן מופיע הנתון המספרי. להלן נתוני הגרף:
east Asia
919
South-east Asia
306
South Asia
264
South America
250
North America
237
West Europe
226
East Europe
187
Africa
170
Central America
112
Middle East
93
OCEANIA
21
Central Asia
5
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Source: WeAreSocial, Hootsuite, Jan. 2017
עמוד מספר 6 במצגת
רשתות חברתיות מובילות– על רקע סגול כהה
כפי שהגרף לפניכם מראה, הרשתות שהציגו את הצמיחה המהירה ביותר בין נובמבר 2015 לינואר 2017 הנן פייסבוק ואינסטגרם*.
מתחת לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת: Monthly Active Users (Million)
הגרף מחולק לשתי עמודות המציינות שנים: – נובמבר 2015 בכחול, ינואר 2017 באדום. מתחת לעמודות מופיע קו ירוק המייצג את שיעור הצמיחה השנתי. להלן נתוני הגרף: להלן נתוני הגרף:
Whatsapp Feb. 2017 stats according to Facebook: 1.2 billion MAU
עמוד מספר 7 במצגת
רשתות חברתיות מובילות | אפליקציות צ'אט – על רקע סגול כהה
אפליקציות הצ'אט חוות צמיחה מהירה ובסיס משתמשים משמעותי. מתוכן, האפליקציות שהשיגו את הצמיחה המהירה ביותר בין נובמבר 2015 לינואר/פברואר 2017 הנן Snapchat, Messenger, WhatsApp ו-WeChat.
מספר משתמשים פעילים חודשי באפליקציות צ'אט, נובמבר 2015 לעומת ינואר/פברואר 2017, במיליונים
מתחת לכותרת זו מופיע גרף, המחולק לשתי עמודות המציינות שנים: נובמבר 2015 בסגול בהיר, וינואר 2017 בסגול כהה יותר. בתוך כל עמודה מופיע הנתון המספרי במיליונים. מעל חלק מהעמודות מופיע שיעור הגידול באחוזים וכן מופיעים הלוגואים של האתרים השונים. להלן נתוני הגרף:
2015
2017
שיעור הגידול
WhatsApp
900
1200
33%
Facebook Messenger
700
1000
43%
QQ mobile
860
877
WECHAT
650
846
30%
Skype
300
399
Snapchat
200
399
100%
line
249
249
Wiber
211
217
עמוד מספר 8 במצגת
מאפייני המשתמשים – על רקע סגול כהה
•קבוצת הגיל הפעילה ביותר במדיה החברתית היא בני 18 עד 29. ההשתתפות יורדת ככל שהגיל עולה.
•בגילאי 12 עד 24, סנאפצ'ט היא האפליקציה המובילה כיום – עם שיעור אימוץ של 72% בקרב גילאים אלה.
•פייסבוק עושה מאמצים לפנות לקהל צעיר יותר, ויש לה כלים טובים לעשות כן מחוץ לפלטפורמה של Facebook.com: באינסטגרם (שהנה בבעלות פייסבוק), 35% מהמשתמשים הנם בגילאי 16 – 24, והאפליקציה כבר מציעה תכונות המתחרות בסנאפצ'ט.
משמאל לכיתובים אלו זה מופיע גרף תחת הכותרת: רשתות חברתיות בחתך גיל, מקור: Pew Research Center. להלן נתוני הגרף:
18-29
80%
30-49
80%
50-64
65%
65+
45%
בחלקו התחתון של העמוד מופיע גרף תחת הכותרת: % of engagers/contributors who are 16 – 24 years old, source: GlobalWebIndex Q3 2016
הגרף עצמו מורכב מ-8 עמודות כשבתוך כל אחת מהן מופיע נתון מספרי באחוזים ומתחת לכל אחת שם האתר. להלן נתוני הגרף:
Snapchat
38%
Instagram
35%
Twitter
30%
Facebook Messenger
30%
YouTube
29%
LinkedIn
29%
WhatsApp
29%
Facebook
25%
עמוד מספר 9 במצגת
טרנדים בולטים – על רקע סגול כהה
מובייל
•ב-2016, 27% מהאוכלוסיה נכנסו למדיה חברתית ממכשירים ניידים – 1.97 מיליארד אנשים
•ב-2017, 34% מאוכלוסיית העולם נכנסו למדיה חברתית ממכשירים ניידים – 2.55 מיליארד אנשים
•שיעור הצמיחה 30%
וידאו
•מחקר של Brightcove שנערך בקרב 5,500 צרכנים בבריטניה, צרפת, גרמניה, ארה"ב ואוסטרליה, מצא כי צרכנים מבלים 6 שעות בשבוע בצפיה בוידאו ברשתות חברתיות
AR / VR
•מציאות מדומה (VR) היא טכנולוגיה צומחת, שמנוע הצמיחה שלה הוא זמינות של מכשירים בעלות סבירה יחסית. עם הצמיחה באפשרויות היצור של וידאו 360 מעלות, מומלץ למשווקים להתחיל לחשוב על VR במסגרת מאמצי השיווק שלהם.
•Facebook כבר מובילה את תחום ה-VR עם Oculus אותה רכשה אך היא רואה בתחום כיוזמה אסטרטגית לטווח הארוך; ואנו מניחים כי תתמקד כעת במציאות מורחבת (AR) עקב קניה של חברה בתחום.
מסחר
•על פי GlobalWebIndex, 30% מהמבוגרים בארה"ב פונים למדיה החברתית על מנת לחקור אודות מוצרים אונליין. 8 מתוך 10 משתמשים בפייסבוק רוכשים מוצרים אונליין מדי חודש, כך שישנה הזדמנות עצומה "לייבא" את הקניות הללו לתוך הרשתות החברתיות.
טכנולוגיה לבישה
•חברת SNAP עונה על מגמת העליה באימוץ טכנולוגיה לבישה ו"האינטרנט של הדברים" עם השקת משקפיים חכמים שכל מטרתם להקליט ולהעלות וידאו לסנאפצ'ט. במקביל, חברות טכנולוגיה לבישה – כמו Nike או Fitbit – מציעות מאפיינים של רשתות חברתיות, אך נכון להיום ללא השקעה מיוחדת בנושא.
קול (Voice)
•בחינה של אסיה, המקדימה את המערב בפיתוח ברשתות חברתיות, מלמדת שהודעות קוליות עשויות להוות טרנד משמעותי. אפליקציה בולטת בתחום היא Bubbly.
עמוד מספר 10 במצגת
טרנדים בולטים |מובייל – על רקע סגול כהה
•אפליקציות מסרים מיידיים הופכות לבעלות ערך עצום, בעקבות חדירת המובייל, בעיקר בקרב צעירים. חברות מערבות צרכנים באפליקציות צ'אט על ידי מתן כלים, כגון אמוג'י.
Dunkin’ Donuts: מקלדת אמוג'י מיוחדת לרגל Valentine’s Day לכל אפליקציות הצ'אט.
משמאל לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך Dunkin’ Donuts
עמוד מספר 11 במצגת
טרנדים בולטים |מובייל– על רקע סגול כהה
•אנו סבורים כי אפליקציות כמו Slack, שהנה מותאמת היטב למובייל, צפויות לעלות עקב השילוב בין היותן פלטפורמות שמאפשרות את כל סוגי התקשורת מחד, ומאידך מאפשרות להתמקד בצרכים ספציפיים ולשנות את השיח לפי הנושא והנמענים.
•Slack נולדה כרשת פנימית לעסקים, אך אנשים מאמצים אותה לצורך שימוש אישי בנוסף לעסקי.
•נכון לאוקטובר, 2016, החברה דיווחה על 4 מיליון משתמשים פעילים יומיים, או 5.8 מיליון משתמשים פעילים שבועיים. אמנם מדובר בשיעור קטן ביותר לעומת מספר המשתמשים של הפלטפורמות המובילות, אך האינטגרציה עם אפליקציות אחרות והעובדה שכ-25% מהמשתמשים משלמים – מביאה אותנו למסקנה שמדובר בכוכב העולה של המדיה החברתית.
בשמאל העמוד מופיע גרף תחת הכותרת in October, we reached 4 million daily active users. הגרף עצמו מציג קו צבעוני המראה גידול בין השנים 2013-2016, כשהשיא היה באוקטובר 2016 עם 5.8 מיליון יוזרים
מתחת לגרף מופיע הכיתוב הבא: That's 5.8 million weekly active user
עמוד מספר 12 במצגת
טרנדים בולטים |וידאו – על רקע סגול כהה
•על פי מחקר Brightcoveשנערך בקרב 5,500 צרכנים בבריטניה, צרפת, גרמניה, ארה"ב ואוסטרליה, צרכנים מבלים בממוצע 6 שעות שבועיות בצפיה בתכני וידאו במדיה חברתית. שני שלישים (67%) אמרו כי מדובר בצמיחה לעומת שנה קודם לכן וכי הם צופים כי צריכת הוידאו במדיה החברתית שלהם עוד תמשיך ותגדל.
•המחקר הצביע על קשר בין צפיה בוידאו במדיה החברתית, וקבלת החלטת קניה: 46% מהצרכנים אמרו כי קיבלו החלטת קניה לאחר צפיה בוידאו ממותג במדיה החברתית, ו-32% נוספים שקלו לעשות כן.
•נתוני GlobalWebIndex מהרבעון השלישי של 2016 מעלים כי כיום, רק 20% מהמשתמשים בפייסבוק מעלים סרטוני וידאו לאתר, לעומת שליש בסנאפצ'ט וכמעט 50% בווטסאפ.
בחלק השמאלי של העמוד מופיעים שני גרפים. השמאלי ביניהם נושא את הכותרת:
The reach of online video % who watched a video clip or visited a video-sharing site in the last month. להלן נתוני הגרף:
TOTAL
93%
16-24
95%
25-34
97%
35-44
93%
45-54
88%
55-64
83%
Asia-Pacific
93%
Europe
89%
Latin America
99%
Middle East and Africa
98%
North America
91%
הגרף הימני נושא את הכותרת: Social Video Engagement
Of visitors / users who watched video on Network in the last month % להלן נתוני הגרף:
Facebook
50%
Snapchat
45%
Instagram
45%
Twitter
35%
מתחת לגרפים אלו מופיע הכיתוב הבא: Source: GlobalWebIndex Q3 2016 | Base: Internet Users aged 16-64
עמוד מספר 13 במצגת
טרנדים בולטים |וידאו – על רקע סגול כהה
•וידאו "לייב" וכן סרטונים ב-360 מעלות הנם הטרנדים הבולטים בעולם הוידאו במדיה החברתית, עם חוויית צריכה בזמן אמת ופרסונליזציה של חויית הצפיה. עם עליית ה-VR, וידאו יאפשר לגשר בין העולם הפיזי לדיגיטלי אף יותר.
•חברת Google מובילה את עולם הוידאו ב- 360 מעלות, בשל אחיזתה בשני נכסים חשובים: Youtube המאפשר להציג סרטונים ב-360 מעלות ו-Cardboard המאפשר לצפות בהם באופן מערב. החברה מפתחת את התחום באמצעות חומרה (מצלמות ל 360 מעלות).
•ואולם ב-2016, נראה כי וידאו "חי" (Live) מהווה מגמה חשובה יותר מוידאו ב-360 מעלות, עם היענות של קהל הצרכנים בסגמנט. השחקנית המובילה את הוידאו החי היא פייסבוק.
מימין לכיתובים אלו מופיע תרשים תחת הכותרת: Video on Facebook
% of Facebookers who say they did following on Facebook last month. התרשים בנוי משלושה עיגולים עליהם מצוין הנתון המספרי באחוזים. להלן נתוני התרשים:
watched video
50%
watched something on Facebook Live
25%
upload and shared my videos
25%
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Source: GlobalWebIndex Q3 2016 | Base: Internet Users aged 16-64
עמוד מספר 14 במצגת
טרנדים בולטים |וידאו | פייסבוק – על רקע סגול כהה
•פייסבוק הודיעה כי היא רואה בוידאו חלק חשוב וצומח בפלטפורמה, והיא הכניסה כפתור לאפליקציה על מנת לעודד צפיה בסרטונים שההמלצות לגביהם הן פרסונליות.
•החברה ממשיכה להתנסות בסרטוני 360 מעלות "לייב", בסרטונים עם אודיו בלבד שמיועדים לאנשים המתגוררים באזורים עם חיבור איטי לאינטרנט, וב"מסיכות", פילטרים ואפקטים מיוחדים שיותאמו באופן חי בוידאו.
•בשיחת הועידה של החברה ברבעון 4 2016 אמרה החברה כי היא מחפשת דרכים להצמחת האקו-סיסטם של תכני הוידאו בפייסבוק, על מנת להפוך את הפלטפורמה למרכז לצריכת תוכן מיוצרים מקצועיים ולא רק מחברים.
מימין לכיתובים אלו מופיע צילום מסך מתוך פייסבוק
עמוד מספר 15 במצגת
טרנדים בולטים |וידאו | פייסבוק – על רקע סגול כהה
•פייסבוק משתמשת בפלטפורמות השונות שלה – אינסטגרם, מסנג'ר ו-WhatsApp–כדי להגיב לטרנדים של וידיאו ומובייל, ולהקדים בכך את Snapchat.
•לכן, החברה שילבה פילטרים, זמן מוגבל ו"סיפורים", דרךInstagram Storiesשכבר זכתה ל-150 מיליון משתמשים חודשיים רק 5 חודשים לאחר ההשקה, ודרך day in a life במסנג'ר, המאפשר למשתמשים להעלות תמונות וסרטונים ולהגדיר למי יחשפו ולכמה זמן.
•החברה רכשה חברות AR ב-2015, דבר שמצביע על רצונה של החברה להשקיע בתחום זה לצד ה-VR שהנו תחום אסטרטגי, אבל יבוא לידי ביטוי "מיינסטרים" רק בעוד מספר שנים.
מימין לכיתובים אלו מופיע צילומי מסך מתוך פייסבוק
עמוד מספר 16 במצגת
מוניטיזציה – על רקע סגול כהה
•הרשתות החברתיות מחפשות כל הזמן דרכים לצמיחה כספית תוך מינוף בסיס הלקוחות הענף שלהן, תוך שימוש בפרסום, כלי שיווק, שירות, ובעתיד – מסחר.
•פייסבוק דיווחה ב-2016 על מחזור מכירות של 8.8 $ מיליארד, רובו ככולו נובע מהכנסות מפרסום, כאשר הכנסות מסוגים אחרים מצויות בירידה מתמדת.
•מחזור המכירות צמח בשיעור של 51% לעומת 2015, ומחזור המכירות מפרסום צמח ב-53% לכדי 8.6 $מיליארד.
עמוד מספר 17 במצגת
מוניטיזציה | שיווק – על רקע סגול כהה
•פלטפורמות המדיה החברתית מאפשרות למשווקים ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות, החל מייצור כלים עבור הפלטפורמה, דרך פרסום בפלטפורמה, ועד שימוש בדאטה שהפלטפורמה צוברת.
•חשוב כי משווקים יתאימו את הפעילות שלהם למאפייני השימוש והמוטיבציות בפלטפורמות השונות, על מנת לא להפריע לצרכנים אלא לשפר את החוייה שלהם.
•חברת Starbucks, המובילה בפרמטרים של מעורבות במדיה דיגיטלית וחברתית, מתאימה את התקשורת השיווקית שלה לפלטפורמות השונות. זוהי דוגמא מצוינת, לכן, לסוגי המעורבות שהפלטפורמות מאפשרות.
מתחת לכיתובים אלו מופיעים 4 ריבועים עם תמונות נלוות וכיתובים. להלן הנתונים:
Instagram
שימוש ב"אינסטגרם Stories"לחשיפת מוצרים חדשים
Messaging Apps
השקה של מקלדת אמוג'י
SnapChat
שימוש בפורמט ה"פילטרים הממומנים" לקידום יוזמות
WeChat
שותפות אסטרטגית עם WeChat, ביצירה משותפת של מתנות בין חברים/ תשלום בנקודת המכירה
עמוד מספר 18 במצגת
מוניטיזציה | שיווק | פייסבוק– על רקע סגול כהה
•פייסבוק דיווחה כי מותג האופנה העילית Michael Kors שיתף פעולה עם האתר על מנת לייצר סוגים שונים של פרסומות, ובנוסף, השתמש בכלי מדידת conversion על מנת להבין איזה אפקט היה למודעות על התנועה לאתר.
•תוצאות – 33% עליה בהחזר על ההשקעה בפרסום; 31% עליה בעסקאות הנובעות מהפרסום; ו-25% עליה במחזור המיוחס לקמפיין.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Facebook
עמוד מספר 19 במצגת
מוניטיזציה | שיווק | Snapchat– על רקע סגול כהה
•Snapchat הנה אפליקציה של חברת Snap, שהונפקה לאחרונה והנה בעלת מחזור מכירות של 404.5 $ מיליון נכון ל-2016 (והפסדים של 514.6 $ מיליון), בהשוואה ל-58.7 $מיליון ב-2015 (והפסדים של 372.9 $ מיליון).
•מודל ההכנסות שלה מבוסס קודם כל על פרסום (98%) וכן על תוכן שמיוצר על ידי צדדים שלישיים.
החברה השיקה מוצר מבוסס חומרה – Snapchat Specs – שהנו משקפיים מחוברים הנמכרים אונליין (עד לאחרונה, נמכרו במכונות ונדינג בלבד), ואפשרויות תשלום בשם Snapcash. לחברה 158 מיליון משתמשים פעילים ביום נכון לסוף 2016, ובממוצע, נוצרים 2.5 מיליארד "סנאפס"ביום.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Snapchat Specs
לרגל Valentine’s Day, חברת L’Oreal הציעה למשתמשים "להתאפר"באפליקציה
מעל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית L’Oreal
עמוד מספר 20 במצגת
מוניטיזציה | שיווק | Snapchat– על רקע סגול כהה במאי, לרגל Cinco de Mayo, רשת המסעדות Taco Bell השיקה את העדשה (פילטר ) הנצפית ביותר בהיסטוריה של סנאפצ'ט שאפשרה למשתמשים להפוך את הפנים שלהם לטאקו. התוצאה – 224 מיליון צפיות.
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Taco Bell
מותג משקאות הספורט Gatorade דיווח על הצלחה בפילטר הממומן שהציג את סרינה וויליאמס ואפשר למשתמשים לחוות "שטיפה" באמצעות המשקה בתחילת 2016. מותג גייטורייד זכה ל-165 מיליון צפיות ולעליה של 8 נקודות בכוונת רכישה מצד המשתמשים עמם נוצרה מעורבות.
באוגוסט 2016 הציע המותג משחק "טניס"בסנאפצ'ט כאשר המשתמשים לובשים את דמותה (המפוקסלת) של השחקנית. מעל לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך מותג משקאות הספורט Gatorade
עמוד מספר 21 במצגת
מוניטיזציה | שירות – על רקע סגול כהה
אפליקציות צ'אט בוחנות אפשרות מוניטיזציה דרך כלי שירות עצמי, בראשם בוטים – אינטליגנציה מלאכותית, ה"משוחחים" עם משתמשים.
רובוט של יצרנית המכוניות Daimler במסנג'ר של פייסבוק, Moovel Chatbot , מאפשר לקבל מידע על תחבורה ציבורית, לבחון זמינות של שירות Car2Go של החברה, לשתף מיקום ועוד, מבלי לעזוב את האפליקציה של מסנג'ר.
מעל לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך, Moovel Chatbot במסנג'ר של פייסבוק
Kia השיקה את Niro bot בארה"ב, צ'אט אינטראקטיבי המאפשר לצפות בגלריית תמונות, לקבל מידע טכני, לצפות בסרטים ולהזמין נסיעת מבחן בדגם. ב-2017, לפני שידור הפרסומת של Kia בסופרבול, היו המשתמשים יכולים לבקש הצצה לפני כולם דרך הבוט.
מתחת לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך Kia
עמוד מספר 22 במצגת
מוניטיזציה | מסחר – על רקע סגול כהה
•מחקר GlobalWebIndex מצא כי 30% ממשתמשי פייסבוק בארה"ב פונים למדיה חברתית על מנת לחקור מוצרים אונליין. 8 מתוך 10 משתמשי פייסבוק בארה"ב רוכשים מוצרים אונליין מדי חודש, דבר שמצביע על הזדמנות נהדרת לעודד רכישות במסגרת הפלטפורמות עצמן.
•בו-זמנית, אתרי מסחר אונליין ומובייל משלבים רכיבים של מדיה חברתית, וגם חנויות פיזיות משלבות מדיה חברתית באמצעות אפשרות לשיתוף תמונות של פריטים מחדר המדידה.
מימין לכיתובים אלו מופיע תרשים תחת הכותרת the appeal of social commerce to us facebookers התרשים כולל שתי עמודות. אחת תכולה מציינת % who use Social Networks research products. העמודה הכחולה מציינת % Who say Chance to buy something on social network would motivate them to purchase
להלן נתוני התרשים:
% who use Social Networks research products
the % Who say Chance to buy something on social network would motivate them to purchase
16-24
39%
7%
25-34
45%
13%
35-44
36%
7%
45-54
25%
4%
55-64
15%
3%
עמוד מספר 23 במצגת
חברות מפתחות "ליבה חברתית" – על רקע סגול כהה
אתרי "כלכלת השיתוף" מבוססים בד"כ על רכיבים של רשת חברתית. מעבר לכך, חברות רבות משלבות כיוo רכיבים חברתיים כגון צ'אטים, המלצות ותוכן גולשים.
מתחת לכיתוב זה מופיעות שלוש תמונות שעליהן מופיעים הכיתובים הבאים:
תמונה מתוך Tripadvisor. והכיתוב: אתר Tripadvisor השיק "טיימליין טיולים" לאפליקציית המובייל, שמאפשר למשתמשים להזין ולשתף חויות ומהטיולים ומציג אותם באופן כרונולוגי.
תמונה מתוך Every Day Care. והכיתוב: חברת Whirlpool ממנפת תכנים של מדיה חברתית ומאמצת אותם לאתר שלה. החברה השיקה אתר בשם Every Day Care שמבוסס על 44 אלף פיסות תוכן גולשים, במטרה לעבור ממסרים הקשורים למוצר להיבטים רגשיים יותר. החברה זכתה לצמיחה של 6.6% במכירות, לעומת 4.9% בקטגוריה והמותג זכה לשיפור של פרמטרים רגשיים.
תמונה מתוך Airbnb. והכיתוב: Airbnbנשענת על קהילת אונליין, בהתבסס על רעיונות וטיפים ממארחים ומאורחים ולדיונים סביב יעדים ספציפיים.
עמוד מספר 24 במצגת
חברות מפתחות "ליבה חברתית" – על רקע סגול כהה
הכלים במדיה החברתית הופכים להיות יותר ויותר ספציפיים, תוך זיהוי התנהגות קיימת של גולשים (כמו חיפוש המלצות או עבודה) וכן זיהוי צרכים שאין עליהם מענה (כמו חיפוש מנטורים בעבודה).
מתחת לכיתוב זה מופיעות שתי תמונות שעליהן מופיעים הכיתובים הבאים:
תמונה מתוך Emerj והכיתוב: Emerjהנה אפליקציה און-דמנד המציעה תקשורת בין מנטורים לבין עובדים בארגונים של אותם מנטורים, ומיועדת להשתמש ברשת החברתית במטרה להגביר את מעורבות ושביעות רצון העובדים.
תמונה מתוך פייסבוק
והכיתוב: פייסבוק משנה את עולם ההמלצות עם כלי אוטומטי המבין כי המשתמש מבקש המלצה, ומכניס את ההמלצות המתקבלות למפה עם כתובת העסק. בנוסף, החברה השיקה כלי לשיתוף ואיתור משרות – ובכך היא הופכת את עולם חיפוש העבודה למבוסס רשתות חברתיות.
עמוד מספר 25 במצגת
סיכום והמלצות – על רקע סגול כהה
•המדיה החברתית שינתה את חיי היומיום שלנו. אנו פונים לפלטפורמות המדיה החברתית למידע, לשיתוף תכנים, לקניה ומכירה של מוצרים, ולתקשורת עם מותגים. עקב ההתנהגות בפועל של הצרכנים, לצד הצורך במינוף כספי של קהל המשתמשים, סביר כי בשנים הקרובות נראה פעילות המקרבת את הצרכנים לקניה מתוך הפלטפורמות.
•ישנם מספר עקרונות שיש להקפיד עליהם בשיווק במדיה החברתית:
–רלוונטיות ומיקוד בצרכן – כדי לא להיתפס כ"הטרדה" אלא להעניק ערך
–התאמה לפלטפורמה הספציפית מבחינת מוטיבציות הצרכנים בפלטפורמה והכלים המתאימים לה
–הבנה של ערך המחקר ברשתות החברתיות לפני הקניה – והבניה של מידע ושירות לתוך הפלטפורמות השונות
עמוד מספר 26 במצגת
המחקר נערך על ידי: חמוטל שיבר מחקרי שוק ומודיעין תחרותי | SCHIEBER RESEARCH www.researchci.com | hamutal@researchci.com מחקרים ומאמרים נוספים באתר כרמלון שיווק דיגיטלי: http://www.carmelon.co.il
ב-2016, מדיה חברתית חוותה מספר שינויים שמשווקים צריכים לשים לב אליהם. השינוי המרכזי הראשון נוגע למגוון הרחב מתמיד של פלטפורמות מדיה חברתית, ולעלייתן של אפליקציות המסרים המיידיים. השינוי השני הנו שינויים בשימוש במובייל ובוידאו. השינוי השלישי – המהותי – הוא האינטגרציה של תכונות מדיה חברתית באתרי מסחר אונליין ובאתרי תוכן, או פיתוח ה"ליבה החברתית" באתרים.
העליה בחדירת המובייל ובשימוש בו הביאה לכך שאפליקציות מסרים מיידיים הנן חשובות מתמיד. ב-2016, 27% מהאוכלוסיה השתמשו במדיה החברתית מהמובייל – 1.97 מיליארד אנשים. ב-2017, 34% מאוכלוסיית העולם, או 2.55 מיליארד אנשים, השתמשו במדיה חברתית מהטלפונים הסלולריים שלהם – עלייה של 30% לעומת השנה הקודמת. אפליקציות מסרים מיידיים הנן פופולאריות במיוחד בקרב צעירים; סנאפצ'ט היא המובילה בקרב בני 12 עד 24.
בעקבות אפליקציות טרנדיות כמו סנאפצ'ט, פלטפורמות אחרות מאמצות טקטיקות של "סיפורים" ושל זמינות מוגבלת. פייסבוק היא אחת החברות שהגיבו לסנאפצ'ט באופן הנרחב ביותר, עם Stories של Instagram שבבעלותה, ועם האפשרות לשתף לזמן מוגבל תמונות וסרטונים דרך אפליקציית מסנג'ר שלה.
מהפכת המובייל אינה מוגבלת לטלפונים ולטבלטים: טכנולוגיה לבישה חודרת לתחום המדיה החברתית, משני כיוונים: מחד, פלטפורמות מדיה חברתית משיקות מכשירים מחוברים המיועדים להעלות תוכן לפלטפורמה (למשל, המשקפיים החכמים של Snap); מאידך, חברות טכנולוגיה לבישה כמו Nike, Fitbit משלבות רישות חברתי אך ללא פוקוס מיוחד על הנושא נכון להיום.
מגמת צריכת והעלאת הוידאו בולטת מתמיד. לאחר טרנד ה-360 מעלות, שנשלט על ידי YouTube של גוגל, ישנה צמיחה בטרנד הוידאו ה"לייב", אותו מובילה פייסבוק. החברה מקדמת את הוידאו "לייב" בין היתר באמצעות כפתור בולט באפליקציה שלה לוידאו מסוג זה. מעבר לתוכן, וידאו עשוי להוות את מנוע הצמיחה של המסחר באמצעות מדיה חברתית – שכן צרכנים מדווחים כבר היום על ההשפעה הרבה שיש לוידאו בו צפו במדיה החברתית, על החלטות הקניה שלהם.
בכל הנוגע למסחר במדיה החברתית, מחקר של GlobalWebIndex מצא כי למעלה מ-30% מהמבוגרים המשתמשים בפייסבוק פונים למדיה החברתית כאשר הם עורכים מחקר אונליין לגבי מוצרים. 8 מתוך 10 משתמשים בפייסבוק גם קונים מוצרים אונליין מדי חודש. נתונים אלה מצביעים על הזדמנות עצומה "לייבא" את הרכישות לתוך המדיה החברתית.
ואולם, מסחר הוא רק אסטרטגיה אחת למוניטיזציה של הפלטפורמות החברתיות – ובינתיים, הוא בגדר אסטרטגיה עתידית. פלטפורמות המדיה החברתית מאפשרות למשווקים לייצר כלים לשימוש באפליקציות, לפרסם, ולהשתמש בדאטה שהפלטפורמה צוברת אודות המשתמשים. חשוב כי המשווקים יבינו את המוטיבציות של המשתמשים בכל אחת מהפלטפורמות, כדי להעניק להם ערך ולא להפריע לשימוש.
נכון להיום, רוב מחזור המכירות של פייסבוק, העומד על 8.8 $ מיליארד, נובע מפרסום, בעוד שהכנסות מסוגים אחרים יורדות בהתמדה. חברת סנאפ, שהשלימה לאחרונה הנפקה, דיווחה על מחזור מכירות של 404.50 $ מיליון ב-2016, עם הפסד של 514.6$ מיליון, בהשוואה ל- 58.7 $ מיליון מכירות ו-372.9 $ מיליון הפסד ב-2015. מודל ההכנסות של החברה מבוסס על פרסום (98%) ועל תכני צדדים שלישיים. לחברה 158 מיליון משתמשים פעילים יומיים. החברה מציעה "גאו-פילטרים" – פילטרים בעיצוב עצמי שניתן לקשר למיקומים שונים, שהנם חינמיים למשתמשים פרטיים אך כרוכים בתשלום בשימוש עסקי.
אנו מצפים כי המסחר במדיה החברתית יגבר במהלך השנתיים הקרובות, כתוצאה מהתנהגות הרכישה הנוכחית של הצרכנים מצד, ומן הצורך למנף את בסיס המשתמשים על ידי פלטפורמות המדיה החברתית מאידך.
למשווקים במדיה החברתית מומלץ לעקוב אחר 3 עקרונות:
רלוונטיות ופוקוס על הצרכן – המטרה צריכה להיות לספק ערך, אחרת המשווקים נתפסים כהפרעה בלתי רצויה.
מיקוד בכלים ובסוגי תקשורת המותאמים לפלטפורמה הספציפית, ומבוססים על המאפיינים והמוטיבציות של הצרכנים בפלטפורמה.
הבנת הערך של מחקר טרום רכישה במדיה החברתית, על מנת להציע מידע ולשלב שירות.
גידול שנתי של 130% בטראפיק האורגני (SEO), גידול של מאות אחוזים ביחסי ההמרה ובכמות הלידים בכל הקשור לעולם ההלוואות, מיקומים ראשונים במנועי החיפוש במילות מפתח הקשורות לעולם ההלוואות
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה