ניהול מוניטין מקוון (ORM) הנו תהליך של שליטה במה שמוצג בתוצאות החיפוש על חברה ועל מותג, וכן שיפור התדמית והאמינות שלו. זוהי פעולה יזומה למזעור או ביטול חומר שלילי שנמצא באינטרנט ולהדגשת מידע חיובי לטובת שיפור המוניטין אונליין. אנשים מחפשים מידע באינטרנט ומקבלים החלטות על סמך מידע זה, שנשען על תדמית החברה או המותג, בין אם חיובית או שלילית.
ניהול מוניטין במנועי חיפוש (SERM) הינו תהליך חשוב מאוד ומהווה חלק מהאסטרטגיה השיווקית באינטרנט, כיוון שתוכן שלילי לא ייעלם מעצמו. התהליך יכול להיות מאתגר ובתחילתו יש לבצע מחקר של מוניטין ומילות מפתח כדי לגלות איזה מידע מופיע על העסק עבור מילות מפתח מסויימות. לאחר מכן, יש צורך בתוכנית ניהול מוניטין למנוע החיפוש, כמו יצירת תוכן חדש, בניית לינקים לאתר וכן בדיקה לגבי לינקים של מתחרים, אופטימיזציה של מדיה חברתית, וטקטיקות ORM אחרות, במטרה שכל אלו יוכלו לשפר את המוניטין באינטרנט ולהתאים למטרות השיווק.
ניהול מוניטין מקוון (ORM) ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) יכולים להיות דומים, אך קידום אתרים הוא קידום אתר או דף ספציפי לראש תוצאות החיפוש, בעוד ניהול מוניטין מקוון (ORM) הנו שליטה במידע המופיע בתוצאות החיפוש והטקטיקה יכולה להיות שונה.