ביטויי זנב ארוך (long tail) הם ביטויים ספציפיים במיוחד של מילות מפתח לנושא החיפוש והם בעלי ערך רב עבור עסקים המעוניינים לקבל דירוג טוב בתוצאות החיפוש האורגניים של גוגל, וכן בעלי ערך רב יותר עבור מפרסמים בתשלום שמפעילים קמפיינים בגוגל. ביטויי מפתח זנב ארוך כוללים לפחות שלוש או חמש מילים בביטוי. הן ספציפיות מאוד, לעיתים מביאות פחות טראפיק (תנועה) לאתר, אבל נוטות לספק כניסות איכותיות יותר.
מילות מפתח קצרות יותר יכולות להיות תחרותיות מדי ועם החזר השקעה נמוך (ROI) אך עם ביטויים נישתיים וספציפיים יותר - ניתן למשוך קהל יעד מדויק יותר - ולהשיג החזר ROI גבוה בהרבה. מילות מפתח זנב ארוך יכול להכיל עד כ-60% מהתנועה לאתר באמצעות חיפוש במנועי החיפוש. דוגמה לביטויי זנב ארוך - "פתרונות ושירותים שיווקיים דיגיטליים". ניתן לקבל סיוע מ- Google Ads על מנת לבדוק תוצאות חיפוש עדכניות של מונחים וביטויים שונים.