כיצד לבצע מחקר מילים אפקטיבי עבור אתרי מלונות?

דצמבר 24, 2020 מיכאלה ליקה באטלר

מחקר מילות מפתח הוא חלק מתהליך ה-SEO שמהווה את הבסיס לא רק לדירוג גבוה, אלא גם לקמפיינים מוצלחים שעשויים לכלול פרסום ובניית קישורים. למעשה, מחקר מילים נכון יכול לעשות הרבה יותר מאשר לעזור להגביר את התנועה לאתר.

מחקר מילות מפתח עבור אתרים בתחום המלונאות, הוא מה שקרוי "מחקר מילות מפתח נישתי". רק מחקר מילות מפתח יכול לסייע בכיוונון התוכן באתר באופן אשר יתאים גם לגולשים וגם למנועי החיפוש.

יתרונות במחקרי מילות מפתח

  • הבנת דמוגרפיות היעד: מה מחפשים המשתמשים במנועי החיפוש כדי למצוא את האתר או היעד שלכם?
  • לגלות כמה אנשים מחפשים את היעד ובתי הארחה / מלון באזורכם;
  • לדעת כיצד המשתמשים במנועי החיפוש ניגשים למידע שהם מחפשים;
  • לבדוק מדוע אנשים מחפשים מידע ביעד שלכם וקביעת מונחי חיפוש פופולריים;
  • הבנת המתחרים: איזה מלון מדורג במונחי חיפוש פופולריים ומדוע?
  • זיהוי מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לתכנון אסטרטגיית SEO לטווח הארוך;
  • מעקב אחר מגמות מילות המפתח (אילו מילות מפתח צוברות או מאבדות פופולריות) לאסטרטגיות SEO לטווח קצר - כמו SEO עונתי, פוסטים בבלוג, קמפיינים לקידום מכירות.

לפני שמתחילים במחקר מילות מפתח

השלב החשוב ביותר בטרם מתחילים לבצע מחקר מילות מפתח, הוא סיעור מוחות. זהו את המונחים העיקריים (מילות המפתח) בהם תרצו להתמקד. לרוב מדובר במונחים כלליים, רחבים ורלוונטיים לעסק וליעד שלכם.

מטבע הדברים, הביטוי "מלון בליון" יתחיל במילות מפתח כמו "מלונות בליון" ו"ליון צרפת".

שני המונחים הללו רחבים מדי וקשים לדירוג, אך אלו מהווים נקודת פתיחה ותוכלו למצוא מונחים ספציפיים יותר ככל שתתקדמו בתהליך מחקר מילות המפתח.

חשבו על נושאי משנה שרלוונטיים יותר לעסק שלכם. כמובן שהמטרה היא למשוך כמה שיותר אורחים, אבל בשלב זה ידוע לנו שרבים מעדיפים להזמין מלון קרוב לשדה התעופה, באזור עסקים, מלון עם בריכה, מלון מרכזי וכו'.

שאלו את השאלות הנכונות:

  • אילו סוגי חדרים אנשים בעלי סבירות גבוהה להפוך לאורחים במלון שלכם, עשויים לחפש?
  • מתי אנשים מחפשים מלונות באזור שלכם? האם ישנו גורם עונתי, בעת אירועים או חגים מסוימים, לאורך כל חודשי השנה וכו'.
  • מה אנשים מחפשים? מבצעים של הרגע האחרון, שהות ארוכה, אירוח משפחתי, מלונות לעבודה, ארוחת בוקר חינם, הטבות הזמנה ישירה והרשימה עוד ארוכה.
  • באילו מילים משתמשים כדי למצוא מלונות ביעד שלכם? האם בצורת שאלה, או שפשוט מקלידים במנועי החיפוש ביטויים של מילות מפתח כלליות?
  • מדוע הם מחפשים מלון? האם זו הזדמנות עונתית, האם הם נוסעים לעסקים, האם יש אירועים באזור שלכם?
  • היכן נמצאים המחפשים? האם הם מקומיים או ממדינה אחרת?
  • באיזו תדירות אנשים מחפשים מילת מפתח או ביטוי מילות מפתח מסוים?

שאלות כגון הנ"ל יעזרו לכם לזהות ביטויי מפתח קצרי טווח וארוכי טווח. לאחר שתסיימו את סיעור המוחות, תוכלו  לעבור לשלב הבא בתהליך: זיהוי הביטויים הטובים ביו לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם. אנו ממליצים להשתמש ביותר מכלי אחד למחקר מילות מפתח. אתם מוזמנים להוריד את אי-בוק ה-SEO שלנו לשנת 2019 בכדי למצוא כמה כלי מחקר מילות מפתח נהדרים או להמשיך לקרוא ולהגיע לרשימה שהכנו בסוף מאמר זה.

כיצד לדייק את תהליך מחקר מילות המפתח?

כדי לדייק עוד יותר את התהליך, ענו על השאלות הבאות:

  • האם מילות המפתח שמצאתם באמת רלוונטיות למלון שלכם?
  • האם ביכולתכם לתת מענה לצרכי הגולשים באמצעות מילות מפתח אלה?
  • האם מילות מפתח אלה תחרותיות?
  • מה המטרה של מילות המפתח?

מילות מפתח שונות מספקות תוצאות שונות: חלקן מיועדות להבאת תנועה לאתר, אחרות מכוונות להגביר לידים ומכירות, וחלקן משמשות למודעות למותג.

מלבד מענה על שאלות אלה, הבינו את כוונת החיפוש כדי לבחור מילות מפתח המספקות תוצאות.

בדרך כלל, כאשר כלי מחקר מילות מפתח אוטומטי מדרג מונחים, נפח החיפוש הוא המדד העיקרי המשמש לקביעת הפופולריות והרלוונטיות. עם זאת, מדד זה לבדו אינו מספיק, שכן נפח חיפוש הוא מדד לפופולריות הביטוי, אך לא אינדיקטור לפוטנציאל התנועה והלידים / מכירות. גלו את כוונת החיפוש שמאחורי ביטוי מילות מפתח כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

כוונת החיפוש מראה מה אנשים צריכים ורוצים למצוא ואילו נפח החיפוש לא תמיד מתורגם בתנועה - מכיוון שגוגל מספקת תשובות בקטעי טקסט, קרוסלות ותכונות עשירות דומות והמחפשים כבר לא צריכים ללחוץ על קישור למידע נוסף. במצבים כאלה, התמקדות בכוונת החיפוש עשויה להביא יותר תועלת.

להלן מספר דרכים פשוטות לזהות כוונת חיפוש:

  • איזה מידע המשתמש מחפש? לאן ללכת עם ילדים, מתי הזמן הטוב ביותר לבקר ביעד מסוים וכו'.
  • מהם הצרכים והרצונות המיידיים של המחפשים? הזמנות ברגע האחרון, מבצעים למלונות, תנאי הזמנה ישירה, הטבות ועוד.
  • שאילתות ממותגות: בדרך כלל לקוחות המכירים את המותג משתמשים במנועי חיפוש כדי לגשת לאתר המלון או לפרופילי מדיה חברתית, כמו גם מידע על המלון במדיה (כתבי עת מקוונים ואתרי חדשות).
  • השוואות: אנשים המשווים דמי לינה בין המלון למלונות מתחרים באותו יעד.

ואלה רק כמה דוגמאות. תוכלו לדייק את כוונת חיפוש בהתבסס על יעד, עונה, אירועים וכן הלאה.

כוונת חיפוש יכולה לעזור לכם לזהות את הנושאים וביטויי הזנב הארוך שדוחפים את האתר שלכם למעלה ב- SERP.

לכן, כדי לחדד את מחקר מילות המפתח שלכם, כדאי בנוסף לבצע גם את הפעולות הבאות:

1.עיינו בנפח החיפוש כדי לקבוע את פופולריות מילות המפתח ופוטנציאל התנועה;

2. זהו את המתחרים העיקריים שלכם ולמדו את הדפים שלהם כדי לראות מדוע הם מדורגים גבוה ולמצוא דרכים אפשריות להתעלות עליהם;

3. כוונות חיפוש חשובות: השתמשו בכלים כמו Google Suggest או autocomplete ולמדו את 10 אתרי הדירוג המובילים כדי להבין את כוונת החיפוש;

4. החליטו כיצד תוכל לספק את כוונת החיפוש;

5. הערכת קושי בדירוג - ישנם כלים, כמו Ubersuggest, המספקים הצצה לטכניקות בהן משתמשים האתרים המובילים ביותר;

ubersuggest - keyword research for hotels

מה הצעד הבא?

לאחר שתדייקו את תהליך מחקר מילות המפתח, צרו תבנית לחקר מילות מפתח - כל כלי גיליון חינמי יכול להתאים, ואתר אלקסה (Alexa) אפילו מציע תבנית בחינם הניתנת להתאמה אישית. התבנית מאפשרת להוסיף מילות מפתח תוך כדי תנועה, מתוך ההבנה כי מדובר בתהליך מתמשך.

לאחר מילוי המסמסך בכל הפרטים הרלוונטיים, ניתן לתכנן את אסטרטגיית התוכן סביבם. בצעו אופטימיזציה של תוכן הדפים. התייחסו לבעיות SEO טכניות, באם קיימות, אשר עלולות לפגוע בדירוג הדף גם כאשר הטקסטים מדויקים.

כלים מובילים לביצוע מחקר מילות מפתח:

להלן מספר כלי עזר נבחרים לביצוע מחקר מילות המפתח מוצלח:

  • Google Trends - כלי מחקר יוצא דופן למציאת מונחי חיפוש עונתיים או מונחים הקשורים לאירועים מיוחדים.
  • Google Correlate - מסייע בזיהוי דפוסי חיפוש המתאימים למגמות בעולם האמיתי. לדוגמה, אילו מונחים פופולריים יותר בחורף או בעונות אחרות. כמו כן, ניתן לסנן את החיפוש לפי מדינה.
  • מתכנן מילות המפתח של גוגל - כלי חינמי המתלווה לחשבון Google Ads. נהדר לקמפיינים של PPC אך גם למחקר תחרותי.
  • Ubersuggest - כלי חינמי השואב נתוני מילות מפתח הן ממתכנן מילות המפתח של גוגל והן מ- Google Suggest. כמו כן, הוא מציג גם מחיר לקליק (CPC) וגם קושי בתשלום (PD). קושי בקידום אתרים הוא מדד נוסף שיעזור לכם לאמוד את סיכויי הדירוג שלכם עבור מילת מפתח מסוימת.
  • כלי מילות המפתח של WordStream - עוד כלי חינמי ושימושי מאוד לחקר מילות מפתח עבור PPC. הוא מציג הצעות למילות מפתח קשורות, כולל וריאציות של מילות מפתח לזנב ארוך, כמו גם את נפח החיפוש שלהן בגוגל.
  • Answer the Public - כלי מצויין לקביעת כוונת החיפוש.
  • כלי מילות המפתח SEMRush PPC - מצוין כאשר אתם מתכננים ליצור קמפיין פרסום במנועי חיפוש.

ישנם גם מגוון כלים בתשלום שתוכלו לנסות, אך הדרך הטובה ביותר להתקרב לתהליך היא להעסיק איש מקצוע מנוסה בקידום אתרים שכבר יודע להשתמש בכלים וכיצד ליישם את הנתונים.