חשיבותה של אופטימיזציית שיעור המרות CRO להכנסות אתר המלון

ספטמבר 14, 2021 מיכאלה ליקה בטלר

מהי אופטימיזציה של שיעור המרות (CRO) למלונות?

אופטימיזציית שיעורי המרות (CRO) היא אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, המשפרת את האתר על בסיס התנהגות משתמשים. עבור אתרי מלונות, מטרת ה-CRO היא לספק חווית משתמש טובה יותר שתוביל להגדלת ההזמנות הישירות. אסטרטגיית CRO טובה יכולה להוביל לפעולות נוספות באתר, כמו לחיצה על קישורים מסוימים, רכישת שוברים, הצטרפות לתוכניות נאמנות וכו'.

CRO הוא תהליך ממוקד משתמש שמזהה מה מביא משתמשים לאתר מלון, מה הם מחפשים ומדוע חלקם עוזבים מבלי לבצע הזמנה. המטרה העיקרית של CRO היא להסיר את המכשולים שמרתיעים את מבקרי האתר מביצוע הזמנה או כל פעולה אחרת באתר שתועיל לנתוני המכירות של המלון. בסופו של יום, המרה שווה למכירה.

כיצד לחשב את שיעור ההמרות באתר?

הנוסחה לחישוב שיעור ההמרות לאתר מלון היא פשוטה: חלקו את מספר ההזמנות הישירות במספר מבקרי האתר בפועל, ולאחר מכן הכפילו את התוצאה ב -100 כדי לקבל אחוז.

אם יש לכם מטרות המרה אחרות מלבד הזמנות (כמו מכירת שוברים, חבילות ספא וכו') - השתמשו באותה הנוסחה לזיהוי שיעורי ה-CRO הספציפיים עבור מטרות אלה.

ההנחה היא ששיעורי ה-CRO של אתרי מלונות עשויים להשתנות בהתאם למספר גורמים: מספר המבקרים, איכות התוכן, המסר, התמחור, אטרקטיביות המבצעים, יעדי ההמרה ובסופו של דבר - העדפות הקהל, צרכיו והתנהגויותיו.

ההיגיון העומד מאחורי חישוב שיעורי ההמרות לאתרי מלונות הוא אמנם בסיסי, אך השגת מטרות ה- CRO שלכם יכולה להיות אתגר מורכב.

כיצד מגיעים ליעדי ה-CRO?

על מנת להגיע למטרות ה-CRO שלכם, עליכם להבין מה מושך מבקרים לאתר, מה מונע מהם לבצע הזמנה, ולחילופין - מה כן גורם להם להזמין.

מבקרי האתר עשויים להגיע לאתר מלון לאחר חיפוש מלונות ביעד ספציפי במנועי חיפוש, אתרי OTA, TripAdvisor או מדיה חברתית.

גורמים כמו תמחור גבוה, מיעוט או היעדר שירותים נלווים, דירוגים לא טובים, היעדר מבצעים מיוחדים או טופס הזמנה מורכב מדי - כל אלו עשויים להרחיק את המבקרים ולמנוע מהם לבצע הזמנה באתר.

כדי לשכנע אותם להשלים את תהליך ההזמנה, מומלץ לכלול לחצני קריאה לפעולה בולטים וצבעוניים בשטח הגלילה של המסך. מבצעים מיוחדים, CTA של הרגע האחרון והנחות הם כלי שכנוע רב עוצמה באתרי מלונות. בנוסף, פישוט טופס ההזמנה על ידי הסרת שדות מיותרים, יכול להוביל להזמנות נוספות. לבסוף, הצגת חוות דעת על המלון באתר, עשויה לעורר השראה בקרב אורחים פוטנציאליים להזמין גם כן.

כך תשפרו את ה-CRO באתר עם RateParity למלונות

פלטפורמת ה-CRO של RateParity למלונות, מציעה את סט כלים שיווקיים מתוחכמים ובעלי יעילות מוכחת, שיסייעו לכם להגיע למטרות ה-CRO שלכם. מדובר בפלטפורמה מתקדמת עם מספר כלים כגון צ'אטבוט מבוסס AI, פלטפורמת מסרים, כלי השוואת מחירים עם מנוע הזמנות משולב, ווידג'ט חוות דעת ועוד.

כלי השוואת מחירים של RateParity

כלי השוואת המחירים של RateParity הוא כלי יעיל ביותר להגדלת ההזמנות הישירות באתר המלון. הווידג'ט מציג את המחירים הטובים באתר המלון אל מול המחירים באתרי ה- OTA וכן הטבות נוספות הזמינות רק בהזמנה ישירה באתר המלון. כך משתמשי האתר יכולים להשוות מחירים מבלי לצאת מאתר המלון וליהנות מכל שאר ההטבות המוצעות אך ורק בעת הזמנה ישירה.

אבל מעבר לכך, הכלי עושה יותר מהשוואת מחירים: מאחורי הקלעים הוא מספק למלונאים התראות על פערי תמחור בזמן אמת. בדרך זו, כאשר אתרי ה-OTA מורידים את המחירים, המלונאים מתעדכנים על כך בזמן אמת ויכולים להתאים את התעריפים שלהם, כדי לספק לאורחים הפוטנציאליים את ההבטחה למחיר הטוב ביותר ישירות באתר המלון.

ווידג'ט השוואת המחירים של RateParity ניתן להתאמה אישית לשילוב עם עיצוב אתר המלון. בנוסף, לכלי יש דשבורד לניטור המרות והתראות על פערי תמחור וכן סטטיסטיקות המודדות את ביצועי הכלי, ומאפשרות למלונאים להתאים את אסטרטגיות השיווק ולשפר את ה-CRO.

כלי השוואת מחירים של RateParity

צ'אטבוט מבוסס AI

הצ'אטבוט המתוחכם של RateParity מציג למבקרים את המחירים הטובים ביותר על פי תאריכי החיפוש, מספר האורחים ומספר החדרים. הבוט יכול להציג מחירים וזמינות חדרים לשישה חודשים קדימה. מנוע ההזמנות המשולב מאפשר לבצע הזמנה ישירות דרך הצ'אט ובכך להגדיל את ההמרות. בנוסף, אפשר להשתמש בבוט להגדלת מכירות נלוות, על ידי הצגת מבצעים, הנחות ושוברים ישירות בתוך הצ'אט.

אפשרות השוואת המחירים מוסיפה פונקציונאליות לצ'אטבוט וכמו כן ניתן לתכנת מראש הצגת תשובות לשאלות נפוצות ולאסוף נתוני משתמשים כמו שמות וכתובות דוא"ל.

צ'אטבוט מבוסס AI של RateParity

כלי נטישת עגלה

כלי נטישת העגלה של RateParity הוא בעל ערך רב לשיפור ה- CRO, ומורכב ממספר פיצ'רים מתקדמים הנועדו לייצר אינטראקציה מחודשת עם מבקרים שנטשו באמצע תהליך הזמנה.

  • ניתן להשתמש בחלונות קופצים בעת זיהוי כוונת יציאה מהאתר, על מנת לגרום למשתמשים לבצע הזמנה, זאת באמצעות הנחה / מבצע או הצעה לשמירת פרטי ההזמנה וסיומה במועד אחר.
  • שליחת מייל תזכורת למשתמש לאחר היציאה מהאתר. הדוא"ל יכיל את פרטי החיפוש האחרון של המשתמש באתר עם כל הנתונים (סוג החדר, תאריכי הגעה ועזיבה, מספר אורחים, מחיר) והטבות בביצוע הזמנה ישירה.

כלי נטישת העגלה מגדיל את היקף ההזמנות הישירות באתר, מה שמוביל להגדלת ההמרות באתר המלון.

כלי נטישת עגלה של RateParity

ווידג'ט חוות דעת

ווידג'ט המשמש להצגת את דירוגי המלון וחוות דעת מכל רחבי הרשת ישירות באתר. המשתמשים יוכלו לראות מה אורחי המלון חושבים על המתקנים, החדרים, והמלון עצמו. חוות דעת חיוביות בהחלט יכולות לסייע לגרום לאורחים פוטנציאליים לבצע הזמנה ישירה, ובכך לשפר את ה-CRO של אתר המלון. 

ווידג'ט חוות דעת של RateParity

פלטפורמת Messaging

עם פלטפורמת ה-Messaging והפיצ'רים השונים שלה, ניתן לשפר עוד יותר את שיעור ה-CRO.

  • Smart Notes - מסרים מותאמים אישית על בסיס פעילות המשתמשים באתר המלון, קצב ההזמנה, המיקום ונתוני נתונים אחרים, בדומה למה שאנחנו רואים באתרי OTA - כמה אנשים הזמינו חדר מסויים עד כה, כמה חדרים נותרו וכו'. השימוש ב- Smart Notes הוא חלק מאסטרטגיית שיווק FOMO (פחד מלפספס- Fear of Missing OUt).
  • מבצעים מיוחדים - כלי קלאסי לשיווק FOMO - הודעות ממוקדות ומותאמות אישית על סמך כוונת המשתמש, המיקום, היסטוריית הגלישה ונתוני מטה אחרים.
  • חלונות קופצים מכוונים למשתמשים לפי מיקום, מכשיר, שעה ביום, יום בשבוע ומטא-נתונים אחרים, על מנת לשכנע אותם לבצע הזמנה באמצעות הטבות, מבצעי הרגע האחרון ואחרים.

בשימוש נכון, פלטפורמת ה- Messaging יכולה להוביל להגדלת ההזמנות הישירות.

פלטפורמת Messaging של RateParity

יתרונות מרכזיים בשיפור ה-CRO

שיפור ה-CRO באתר תורם הן למלונאים והן למשתמשים.

אתר מלון, כמנוע הזמנות אונליין, צריך להיות מותאם למבקריו. מספר אלמנטים מרכזיים חייבים להישאר עקביים בכל האתר: זהות מותג המלון, העיצוב, המסר והשימושיות שלו. חווית הגלישה חייבת להיות אינטואיטיבית וידידותית למשתמש, עם CTA ברורים וללא אלמנטים שעלולים לבלבל או להסיח את דעתם של המשתמשים מהמטרה העיקרית, שהיא הזמנות ישירות.

כדי להבין את חווית המשתמש ולהמשיך לשפר אותה, מומלץ להשתמש במגוון כלים מקצועיים, כגון:

  • כלי ניתוח תעבורת אתר - כמו Google Analytics - כדי לעקוב אחר התנועה באתר, משתמשים פעילים, דמוגרפיה, תחומי עניין, מיקום, התנהגות, המרות ועוד.
  • כלי מפת חום לאתרים - כמו Mouseflow.com - כדי לראות כיצד המשתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר (היכן מקליקים יותר, מהן תנועות העכבר, גלילות, טפסים וכן הלאה) ועל פי נתונים אלה לייעל דפים או אזורים באתר בעלי ביצועים לא טובים.
  • בדיקות שימושיות - כמו UsabilityHub - מומלץ להעסיק אנשי מקצוע בתחום בכדי להפסיק לנחש ולעבוד באופן מדויק המבוסס על עובדות ובכך לשפר את חוויית המשתמש בדפים חשובים.
  • A/B טסטינג - כמו של HubSpot ו- kissmetrics - להפעלת A/B טסטינג לתפוצת דוא"ל, דפי נחיתה ו- CTA ולייעל גורמים שונים לשיפור אחוזי ההמרה.

עם שיפור ה-CRO באתר, תוכלו להדגיש בפני המשתמשים את היתרונות בביצוע הזמנה ישירה ולהציג את המבצעים וההנחות המיוחדות שלכם בפורמט ידידותי למשתמש שמוביל ליותר מכירות ולהחזר ROI גבוה יותר.

יתרון נוסף בשיפור חווית המשתמש באתר, הוא שפעמים רבות הוא מביא להגברת תחושת האמון מצד המשתמשים, מה שמאפשר להם להזמין בבטחון מלא.

לסיכום, היתרונות העיקריים של תוכנית CRO יסודית באתר מלון, כוללים החזר טוב יותר על השקעה באמצעות הזמנות ישירות ומכירות נלוות וחווית משתמש טובה יותר.