האם טכנולוגיית מתן שירותים ללא מגע תגרום לאבטלה בתחום המלונאות?

אוגוסט 25, 2021 פטריסיה אלונסו

השימוש בטכנולוגיות מתן שירות ללא מגע בתחום המלונאות נבע מהרצון לשפר את הנוחות וחווית האורחים במלון. בעולם המתאושש ממגפת הקורונה, הן הופכות למשמעותיות וחשובות מתמיד.

אך האם הן הופכות את צוות דלפק הקבלה ועובדי המלון למיותרים? האם עובדי תעשיית המלונאות צריכים לדאוג שמא יאבדו את פרנסתם בגלל הטכנולוגיה? לא ממש.

להלן כמה מהסיבות העיקריות לכך שעובדי ענף המלונאות לא צריכים לדאוג מאבטלה בגלל התקדמות טכנולוגית.

טכנולוגיה ללא מגע דווקא יוצרת הזדמנויות רבות

בזמני שיא, בתי מלון רבים מתקשים לעמוד בקצב בין תהליכי צ'ק-אין המוניים לאורחים חדשים והצורך להמשיך להעניק שירותים שוטפים לאורחים הקיימים. השימוש בטכנולוגיות ללא מגע יכול להוות עזר ולאפשר לצוות המלון להתנהל בצורה חלקה.

מכיוון שטכנולוגיה נטולת מגע מאפשרת אוטומטיזציה של מגוון משימות, נוצרת הזדמנות למלונאים לשפר את צוות העובדים שלהם. אפשר להשקיע בהכשרת העובדים ושכלול המיומנויות שלהם, כך שיוכלו להתמודד עם יותר משימות, וכך להגדיל את היעילות התפעולית הכוללת.

למשל, פקיד בדלפק הקבלה יכול לסייע בספא כאשר אין עומס בעמדת הצ'ק-אין. כשיש עומס כזה, ועובדי דלפק הקבלה עסוקים בעבודה, הברמנים למשל יכולים לקפוץ לברך את האורחים.

צוות העובדים יכול לקבל תחומי אחריות חדשים במקום לשבת באין מעש בתקופות חלשות. אפשר לעבוד יחד כדי לשפר את אופן מתן השירותים ולספק חוויות אורח הרבה יותר טובות.

טכנולוגיות מתן שירותים ללא מגע בתחום המלונאות

 

פינוי תקנים לעובדים נוספים

אוטומציה של משימות שגרתיות באמצעות טכנולוגיה נטולת מגע, יכולה להפוך  את צוות העובדים לפרודוקטיביים יותר. אם יוכלו לבצע יותר משמיות בפות זמן, הם יסייעו למלונאים להוזיל עלויות ולייצר יותר הכנסות.

אך למרות החיסכון בזמן, אין שום סיבה שבתי המלון יקלטו פחות עובדים. למה להסתפק באותן הכנסות, כשאפשר לייצר יותר, על ידי ניצול הזמן שהתפנה? יתרה מכך, אפשר להרוויח יותר על ידי העסקת עובדים רבים יותר, ומלונאים רבים קופצים על העגלה הזו.

פינוי זמן לקשר אישי יותר

טכנולוגיה ללא מגע עוזרת לספק לאורחי המלון חוויה טובה ונעימה, אבל כל זה לא אומר שעובדי המלון האנושיים אינם נחוצים יותר.

נכון, אפשר להזמין שירות חדרים, סיורים מודרכים וכרטיסים לאירועים דרך הנייד, לקבל שדרוגי חדרים ועוד - כל זאת ללא קשר פנים אל פנים עם צוות המלון.

אך אורחי המלון עדיין זקוקים לתקשורת בינאישית שקיוסקים בשירות עצמי, רובוטים ושירותים אחרים ללא מגע אינם יכולים לספק. בכל הזמן שיתפנה להם, עובדי המלון יוכלו לספק את האינטראקציה החברתית הדרושה ולהבטיח לכל אורח חוויה נעימה.

יצירת הזדמנויות חדשות להכנסות 

ישנן יותר ויותר עדויות לכך ששירות ללא מגע בעצם הופך את בתי המלון לרווחיים יותר.

UpStay הוא פתרון דיגיטלי ללא מגע של חברת SaaS, המהווה דוגמה מצוינת לאופן שבו מלונאים יכולים למקסם הכנסות באמצעות שירותים ללא מגע. כל מה שצריך לעשות הוא לחבר אותו למערכת הניהול של המלון ולשלוח הצעות מותאמות אישית לאורחים, כגון שדרוגי חדרים ושירותים נוספים שונים.

UpStay - שירותים ללא מגע לשדרוג בתחום המלונאות

הודות לכל הנתונים ש- UpStay אוספת, ניתן לזהות הזדמנויות להכנסה בזמן אמת, לשווק מלאי שלא נמכר וליצור רווחים גבוהים יותר  בשלב המקדים לצ'ק-אין.

לכן, שירותים ללא מגע כמו UpStay מסייעים למעשה לתחום האירוח. הם תומכים באבולוציה הטכנולוגית ומייצרים הזדמנויות הכנסה חדשות.

יתר על כן, סקר נסיעות עולמי שנערך לאחרונה מצא כי 84% מהנשאלים חושבים כי טכנולוגיה נטולת מגע תגביר את ביטחונם בנסיעות.


לסיכום

טכנולוגיה נטולת מגע עתידה להפוך לסטנדרט בתחום המלונאות, אך היא לא תהווה איום על פרנסתם של עובדי הענף, אלא תאפשר להם לעשות יותר, לשפר את רמת השירות ולספק חוויות אורח מעולות.

הצורך במגע אישי לא ישתנה בקרוב. מלונאים שמכירים בפוטנציאל של אינטראקציות טכנולוגיות וחברתיות כאחד ייהנו מהכנסות מלונות גבוהות ורווחיות רבה יותר.