קריאה לפעולה (CTA) היא מושג בפרסום ובשיווק שמטרתו לשכנע אדם "לעשות משהו", ולבצע פעולה רצויה (בדרך כלל הצעד הבא שהגולש יכול לבצע לקראת רכישת מוצר או שירות), שצריכה להיות מוגדרת מההתחלה. קריאה לפעולה או הנעה לפעולה, נועדה לשכנע את הגולש לבצע פעולה מסוימת באופן מיידי, "קנה עכשיו!" או "הירשם היום!", למשל. הקריאה לפעולה אמורה לשפר את שיעור התגובה של השוק למודעה, שכן היעדרה עלול לגרום למבקר לעזוב את האתר ללא לידים או רכישה.
אתרי אינטרנט, פרסומות ודפי נחיתה ללא CTA נוטים לסבול משיעורי המרה נמוכים יותר, ונחשבים כבלתי יעילים להמרות. קריאה לפעולה עובדת בצורה הטובה ביותר כאשר היא אינה מסובכת מדי, ועם מטרה ברורה לפעולה. טכניקת קריאה לפעולה שימושית היא לגרום לאנשים לנקוט בפעולה מיידית ולהוסיף תחושת דחיפות באמצעות ביטויים אופייניים לקריאה (בעיקר פעלים) כגון: הירשמו עכשיו, חייגו, שתפו, עקבו, להורדה לחץ כאן ועוד.