מכירות MICE – הגדלת הכנסות המלון מחדרי ישיבות, כנסים ואירועים

נובמבר 29, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

אחת משדרות ההכנסה הרווחיות והנפוצות ביותר של מלונות כיום נקראת באנגלית MICE - ראשי תיבות של Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions, דהיינו פגישות, תמריצים, כנסים ותערוכות, כאשר המונח האחרון מתאים יותר לתאר אירועים ופגישות מאשר תערוכות.

עפ"י Statista, בשנת 2022 תעשיית ה-MICE מייצרת בערך 1.2 מיליארד דולר וצפויה להגיע ל-1.8 עד 2030. רק מנתונים אלו לבדם ניתן ללמוד כי MICE כיום היא אחת מאפיקי המכירות הרווחיים ביותר של תעשיית האירוח שמציע פוטנציאל עצום להגברת ההכנסות ולשיפור המוניטין של מלונות.

למרות שמגיפת הקורונה בשנת 2020 השפיעה לרעה על תעשיית ה- MICE העולמית, הרי שהשוק עושה סימני התאוששות בעיקר בנישת הפגישות, שצפוייה להניב 979.6 מיליארד דולר ארה"ב בין 2021 ל-2028, כך לפי נתוני Research Dive.

הצמיחה של תעשיית ה-MICE נובעת מהתייצבותה של תעשיית הנסיעות הארגוניות בשנת 2022 שבה הוסרו בהדרגה מגבלות הקורונה. הנתונים מצביעים על כך שההוצאות על נסיעות ארגוניות יגיעו ברבעון השני של 2022 ל-36% מנתח הנסיעות שהיה אמור להיות ב-2019 ול-55% עד סוף השנה. (Deloitte Insights).מכירות MICE - חדרי ישיבות, אירועים וכנסיםעם זאת, למרות שנראה שהקורונה כבר אינה הבעיה העיקרית בהתאוששות תעשיית הנסיעות הארגוניות, הרי שישנן כמה סיבות אחרות - כמו עליית מחירי הנסיעות – שמונעות ממנה לחזור לנתונים שרשמה טרם מגיפת הקורונה.MICE -הוצאות נסיעות עסקיות 2023-2021

ובכל זאת, למרות הצמיחה בנתונים אל מול תקופת הקורונה, בה ההכנסות מנסיעות עסקיות עולמיות צנחו ביותר מ-50% ויצרו הפסד של 700 מיליארד דולר בשנת 2020 - הנסיעות הארגוניות לא יגיעו ככל הנראה השנה או ב-2023 לרמה של לפני המגפה

הירידה בהוצאות על נסיעות עסקיות אינה מפתיעה בהתחשב בכך שכלכלת העולם כולה התכווצה ביותר מ-3% בשנת 2020, כאשר מדינות שנשענות על תיירות ונסיעות היו בין הנפגעות הקשות ביותר כתוצאה מכך. כך לדוגמה, הוצאות הנסיעות העסקיות העולמיות לאורך שנת 2021 ירדו ב-61%, לפי נתוני המועצה העולמית לנסיעות ותיירות (World Travel & Tourism Council)

היתרונות של MICE עבור תעשיית האירוח

משיכת נוסעים עסקיים וארגוניים חיונית מאוד למילוי תפוסת המלונות ולמכירות נלוות, ולכן, מכירות MICE מגלמות בחובן יתרונות בלתי מבוטלים ופוטנציאל רב לייצור הכנסות נכבדות עבור המלון.

באמצעות מכירות MICE, מלונאים יכולים להגדיל את החזר ה-ROI על ידי:

  • השכרת חללי אירועים
  • הנעה של יותר נוסעים עסקיים להזמין מקום לינה
  • הגברת המכירות במסעדות ובברים של המלון
  • קידום ומכירה של חבילות ספא ובריאות

בנוסף, משיכת נוסעים עסקיים מסייעת גם בשיפור מוניטין המלון ובעידוד הזמנות רבות יותר גם על ידי נוסעי הפנאי, שכן אורחים עסקיים רבים מביאים את בני המשפחה שלהם בימים פנויים יותר או בסופ"שים (טרנד נסיעות ה-בלייז'ר) או מפיצים את חוות דעתם החיובית על היעד בו הם נמצאים.

כך, אם הן נעשות נכון, מכירות MICE יכולות להביא יתרונות עסקיים רבים לטווח ארוך עבור המלונאים ולכן כדאי לנצל את ההזדמנות ולעשות את הפעולות הבאות:

  • בנו קשרים עסקיים חזקים מבוססי עמלות עם מקומות קרובים כמו ברים, מסעדות, מתקני בילוי, ספא, סיורים וטיולים, אולמות כושר וכושר, אטרקציות בתשלום וכו'
  • תפו חבילת חוויות MICE ייחודית, כמו סיורי טעימות, טיולים מודרכים, טיולי אופניים ועוד
  • הציעו למשתתפים באירוע/כנס פעילות בריאותית מפנקת בספא/בריכה של המלון אותה יוכלו לחוות במהלך ההפסקות ובכך לשפר את האיזון בין העבודה לחיים
  • קבעו את המלון שלכם כנכס בעל מודעות לסביבה, בעל מודעות חברתית וכך שדוגל בניהול עסקי אתי והוגן

חשיבה מחוץ לקופסה מציעה למלונות הזדמנות טובה להשיג יחסי ציבור מצוינים ומדיה חברתית פעילה ומשתפת: אורחים תמיד ישמחו לשתף בפרטים הקטנים והנחמדים שמהם התרשמו בעת השהות במלון שלכם.
עם זאת, חשיבה מחוץ לקופסה אינה מספיקה כדי למשוך תיירות של MICE. מכיוון שמשבר הקורונה שינה את רוב התעשיות, גם בתי המלון חייבים להבין את הסביבה העסקית החדשה שלהם ולהסתגל. הנה מספר דוגמאות לצרכים שדורשים מענה בתקופה זו המתרחשים בבתי מלון ברחבי העולם:

  • מלונאים חייבים ליישם אמצעי בריאות ובטיחות שסביר להניח שיעלו את המחירים בכל השירותים שלהם
  • הצורך בטכנולוגיית תקשורת מתקדמת לפגישות מרחוק נמצא בביקוש מתמיד. מלונאים בעלי חשיבה קדימה כדאי שישקיעו בטכנולוגיה כזו כדי להיענות לדרישות הצרכנים החדשות שרוצים ליצור לאירועים היברידיים, המשלבים לא פעם נוכחות אישית ווירטואלית
  • איזון בריא בין עבודה לחיים עצמם הוא סוגיה סופר מרכזית עבור נוסעים עסקיים רבים, ולמלונאים העונים על צורך זה על ידי מתן פעילויות בריאות בחינם או במחיר מופחת - יהיה הרבה מה להרוויח כאן

הסתגלות לדרישות התעשייה החדשות הללו תורמת לא רק לבתי המלון, אלא גם לאורחים עצמם, בין אם הם לקוחות MICE או אורחים קבועים.

יתרונות MICE נוספים

מכירות MICE אינן מועילות רק לתעשיית האירוח, יש להן אפקט של כדור שלג על כלכלות מבוססות יעד, הכוללות שחקנים נוספים מנישות אחרות.

תיירי MICE יזמינו מקומות לינה במלון שלכם, אך מן הסתם יצטרכו גם תחבורה, נסיעות, מפעילי תיירות, בידור, מסעדות וכו'.

כדי לארגן אירועי MICE מוצלחים, תזדקקו לשיתוף פעולה של מומחים רבים אחרים: מהנדסי חשמל, קייטרינג וצוות שירות, ספקי דוכנים, מעצבים, ספקי מתנות לקידום מכירות ידידותיות לסביבה, וכן הלאה.

כדי להמחיש את הטענה הזו, הנה חלק מהגדרת MICE של EHL Insights: "MICE זו תיירות עסקית במיטבה שמטרתה להפגיש בין אנשי מקצוע מובילים מכל מגזר באווירת אירוח משופרת ומותאמת אישית".

אל לנו גם לשכוח שלנוסעי ה-MICE יש יכולת רכישה גבוהה יותר מאשר לנוסעי פנאי טיפוסיים והם צפויים גם להוציא על סחורות שבדרך כלל לא נחוצות לנוסעי פנאי - למשל, ציוד משרדי.

לבסוף, אירועי MICE מאפשרים למשתתפים מבית ומחוץ ליצור קשרים עסקיים משמעותיים ולהחליף מידע.

לא קשה לקנות חללי MICE; עם זאת, רבים מהם יקרים וחסרים את הפונקציונליות שנוסעים עסקיים צריכים. ובכל זאת, אתם תמיד יכולים לעיין בפלטפורמות יעילות וחכמות, כמו Book a Space כדי למצוא חדרי ישיבות ומקומות לאירועים וכנסים. בנוסף, כל החללים המפורטים באתר ניתנים להתאמה אישית גמישה וניתנים לעיצוב למודל סביבת עבודה היברידית המתאימה כיום יותר לרוח עולם העבודה מאשר שגרת העבודה המסורתית.