חידושים וטרנדים טכנולוגיים בתחום האירוח והתיירות 2022

אוגוסט 02, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

בשנת 2022 המגמות הטכנולוגיות שהושפעו מנגיף הקורונה ומאירועים עולמיים אחרים, התקדמו מספיק כדי להפוך למיינסטרים. כלים כמו טכנולוגיה ללא מגע (contactless technology), אבטחת סייבר (cybersecurity), בינה מלאכותית (artificial intelligence) והאינטרנט של הדברים (IoT) - - אומצו באופן נרחב על ידי רוב בתי המלון וחברות הנסיעות ברחבי העולם וכל העת ממשיכים להתפתח. להלן כמה מהדברים ששמרו וקידמו את המומנטום של מגמות האירוח והטיולים של השנה שעברה.

תשלומים ללא מגע

השימוש הנפוץ ביותר בטכנולוגיה ללא מגע (Contactless Payments) שיושם מאז התפרצות נגיף הקורונה היה בכל נושא התשלומים ללא מגע – כלי חדשני ויעיל שהפך לנורמה בתעשיית התיירות, האירוח, הקמעונאות ועסקים אחרים, בעיקר בגלל שתשלומים ללא מגע מציעים יתרונות ייחודיים לחברות וללקוחות כאחד:

  • פחות טיפול בשטרות מזומנים נגועים בחיידקים
  • עיבוד מהיר יותר של התשלום
  • טכנולוגיית הקשה לתשלום שאינה דורשת קוד PIN
  • עסקאות בטוחות יותר עקב הצפנה מובנית והגנת הונאה
  • עסקאות ללא מזומן: טכנולוגיית NFC מאפשרת למשתמשים לשלם במכשירים חכמים (טלפונים ניידים, שעונים חכמים) ולא רק בכרטיסים
  • בנקים מציעים ללקוחות תוכניות נאמנות כדי לעודד אותם להשתמש במסופי tap-to-pay לתשלום
  • מכשירי tap-to-pay devices לתשלום מציעה לעסקים יעילות תפעולית טובה יותר (אין יותר ספירת מזומנים ופחות זמן מושקע בהפעלת מכונות כרטיסים)
  • חווית צ'ק-אאוט מהירה יותר ללקוחות
  • לא נדרשים דמי עיבוד נוספים

טכנולוגיה ללא מגע

לטכנולוגיה ללא מגע (Touchless Technology) יש יתרונות מהותיים עבור עסקים וצרכנים כאחד. לדוגמה, במהלך התפרצות מגיפת הקורונה, התבקשו האנשים להגביל את המגע שהם עם כל סוגי המשטחים - ידיות דלתות, שלט רחוק וכו' - כדי לבלום את התפשטות הנגיף. הצורך הבריאותי הזה הניע את כל המגמה וההתקדמות הטכנולוגית שבאה בעקבותיה. הנה כמה דוגמאות לטכנולוגיה ללא מגע הנמצאת בשימוש בתחום האירוח והתיירות כיום:

  • ברזים ללא מגע: לכיור יש כעת חיישנים המאפשרים לאנשים להפעיל את המים בהינף יד. חיישנים דומים משמשים גם עבורם מכשירי סבון, מכשירי מגבת נייר וכו'.
  • טכנולוגיית הדחה ללא מגע: חיישנים חכמים מאפשרים למשתמשים לשטוף את האסלה ללא מגע; זוהי טכנולוגיה אמינה ללא חיידקים העומדת בתקני היגיינה מצוינים.
  • זיהוי קולי: אינו נמצא עדיין בשימוש נרחב, אבל כמה בתי מלון יוקרתיים כבר הטמיעו אותו במעליות ובחדרים. בנוסף, עם עוזרים דיגיטליים נשלטים קוליים כמו Amazon Alexa או Google Assistant, זיהוי קול כבר נמצא בשימוש נרחב בבתים ברחבי העולם. Statista סוברת שיותר משמונה מיליארד עוזרי קול דיגיטליים יהיו בשימוש עד 2024. המשמעות היא שזיהוי קולי אינו עוד טרנד אלא טכנולוגיה מיינסטרים
  • בקרת גישה ללא מגע: לדלתות אוטומטיות יש כבר בקרים חכמים המאפשרים גישה על בסיס זיהוי תנועה. עם זאת, בקרת גישה ללא מגע התפתחה מאוד בזמן האחרון וכיום כוללת גם אימות ביומטרי. למרות חששות מסוימים לפרטיות, הטכנולוגיה תמשיך לצמוח ולהגיע לשווי שוק של כמעט 8.8 מיליארד דולר אמריקאי עד 2026 (Statista).

טכנולוגיה ללא מגע היא לא רק טרנדית, אלא התפתחות בלתי נמנעת היוצרת גישה ללא חיכוכים והיגיינה לנוחות מיטבית של הצרכן.

צ'ק אין דרך המובייל

בתי מלון משתמשים בטכנולוגיית Mobile Check-in כדי לאפשר לאורחים לבצע צ'ק-אין באמצעות המכשירים הניידים שלהם, צורך שהתעורר בעקבות מגיפת הקורונה. לדוגמה, לפי Statista, כבר באוגוסט 2020, 62% מהמטיילים ברחבי העולם העדיפו לבצע צ'ק-אין וצ'ק-אאוט באמצעות אפליקציית המלון, ו-30% בחרו להשתמש באתר. בנוסף, סקר של Metova הראה כי 86% מהאורחים יבחרו מלון אחד על פני אחר אם אחד מציע צ'ק-אין נייד.

חידושים טכנולוגיים בתחום האירוח 2022

מתוך: Metova

ההעדפות והציפיות החדשות של האורחים הניעו את התקדמות טכנולוגית צ'ק-אין בנייד שהיא כעת נפוצה מאוד ולגמרי נחשבת מיינסטרים, ויש לה לא מעט יתרונות משמעותיים עבור מלונאים ואורחים:

  • צ'ק-אין מכל מקום לפני ההגעה למלון
  • צ'ק-אין בטוח ומאובטח, עם טכנולוגיית הגנת נתונים המציעה לאורחים שקט נפשי
  • מסייעת בהפחתת עומס העבודה על צוות הקבלה, שיכול כעת להתמקד במשימות המגבירות את שביעות רצון האורחים
  • אפליקציות המשמשות לצ'ק-אין במלון יכולות גם להניע הגדלה בהמרות ובהכנסות על ידי קידום שירותי מלון אחרים, כמו טיפולי ספא, כניסה לטרקליני פרימיום, הזמנות למסעדות ולסיורים, מבצעים מיוחדים, שדרוגי חדרים וכו'

בשל כל אלו, אין ספק שבדומה לזיהוי קולי וטכנולוגיות ללא מגע, גם צ'ק-אין בנייד הוא אירוע מיינסטרים שעומד להתפתח ולהתקדם בשנים הבאות.

סיורים וירטואליים, VR ו-AR

מלונות יוקרה רבים, ספינות קרוז ומקומות אירוח אחרים משתמשים בסיורים וירטואליים כדי לשפר את חווית האורחים, ומציעים להם חוויה סוחפת ומרגשת עוד לפני ההזמנה. עם סיורים וירטואליים, האורחים יכולים לחקור את המלון מבפנים ולקבל תחושה ברורה למה לצפות במהלך שהותם.

יש אינספור דוגמאות למלונות המציעים סיורים וירטואליים, מאתרי נופש יוקרתיים ועד מלונות זולים יותר. סיורים וירטואליים - ואל תבלבלו עם סיורי מציאות מדומהVR - משתמשים בטכנולוגיות Google Tour Creator כדי ליצור תמונות פנורמה בזווית של 360 מעלות, המציגות כל היבט של הנכס.

גוגל מציעה גם טכנולוגיות מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) במחירים נוחים באמצעות שירותי ה-Google AR & VR שלה.

לטכנולוגיות אלו יש יישומים לא רק עבור בתי מלון אלא גם לטיסות, אירועי תרבות ואטרקציות תיירותיות. קחו למשל את החוויות הסוחפות האחרונות של גוגל, כולל מסע לפרמידות "Step into the Meroë pyramids with Google, או "מציאות רבודה המביאה לחיים אמנות יפה ליום המוזיאונים הבינלאומי (Augmented reality brings fine art to life for International Museum Day).

מטיילים יכולים להשתמש בדפדפן כדי לחקור את הסיורים האלה או להיעזר באוזניות VR לסיורי מציאות מדומה. בנוסף, מציאות רבודה נגישה יותר בעידן הנוכחי, ודורשת רק מכשיר חכם עם חיבור לאינטרנט. בניגוד ל-VR הסוחף - AR (מציאות רבודה) מכסה אלמנטים מסוימים על פני תמונות בעולם האמיתי למטרות בידור.

עליית הרובוטיקה

רובוטים אינם חדשים בתחום האירוח והתיירות, וכיום ניתן למצוא אותם בבתי מלון כמו Henn-na Hotel Tokyo Ginza המאויש ברובוטים וצוות אנושי, ובטרמינלים של נמלי תעופה. רובוטים אלה מקיימים אינטראקציה פנים אל פנים עם האורחים, פועלים כשוערים או מספקים מידע. רובוטים אלה הוסיפו טאצ' של מגניבות ובידוריות לחוויית הלקוח, והם עדיין מופעלים בהצלחה במלונות רבים ברחבי העולם.

התחום הרובוטי נרתם גם בעקבות מגיפת הקורונה לכל הקשור לניקוי, והכוונה כאן היא לא לשואבי אבק רובוטיים... כך למשל, מלון ווסטין יוסטון היה הראשון שהשתמש ברובוטים לחיטוי חיידקים בחדרי האירוח, למיגור תופעת הקורונה בשטחי המלון. דוגמה נוספת היא של חברת LG, המפתחת כעת את Cloi UV-C Robot, הכולל מערכת אור UVC שמטרתו להשמיד 99.9% מהמיקרואורגניזמים כדי לנקות אוטומטית אזורים בעלי תנועה גבוהה ומגע רב בחללים שונים. עוד דוגמה מצוינת לשימוש ברובוטים היא של מלון יוטל בוסטון המשתמש ברובוט אוטונומי Vi-YO-Let עם אורות UV המחטאים את האוויר ומשטחים שונים.

דוגמאות אלו מראות שלרובוטים לניקוי עצמי יש תפקיד ברור בעתיד תעשיית האירוח, המסייעים בנוסף בהפחתת עומס העבודה על צוות הניקיון ומוסיפים שקט נפשי לאורחים ולעובדי המלון כאחד.

לסיכום

הבאנו כאן רק כמה דוגמאות לטכנולוגיה שממשיכה להתקדם כל העת במטרה לשפר את חווית הלקוח בתחום האירוח והתיירות. תחומים אחרים כמו אבטחת סייבר, ביג דאטה ובינה מלאכותית ממשיכים להתפתח עם יישומים בלתי מוגבלים. לדוגמה, AI מבוסס רובוטים, צ'טבוטים, VR, פלטפורמות לניתוח נתונים, מנועי חיפוש ועוד הרבה יותר. בינה מלאכותית גם עושה הגיון בביג דאטה ומציעה מנגנוני הגנה אסטרטגיים לאבטחת סייבר, הערכת נקודות תורפה ואיומי סייבר שונים. לבסוף, בינה מלאכותית תניע חידושים רבים בתחום האירוח והתיירות בעתיד, כש-2023 תהיה כנראה ה-שנה של AI ברוב התעשיות.