בין אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שמלונאים מוכנים לאמץ כדי למשוך אורחים ולהגיע ליותר צרכנים, שיווק משפיענים עשוי בהחלט להיות אחת משיטות הרכישה המקוונות היעילות והצומחות ביותר.
מתוך: Tomoson
כשזה מגיע להחזר ה - ROI-דוח המדדים של שיווק משפיענים לשנת 2020 (Influencer Marketing Benchmark Report 2020) מצא כי ערך המדיה הממוצע שהוצא על $1 לטובת שיווק משפיענים עמד על $5.78. אותו דו חושף גם נתונים מרתקים נוספים:
- 90% מכלל הקמפיינים בהם נעזרים במשפיענים כוללים את אינסטגרם כחלק מתמהיל השיווק - מה שהופך את אינסטגרם לפלטפורמה הפופולארית ביותר לשיווק משפיענים (בשימוש של 87% מהמשיבים)
- המדד הנפוץ ביותר להצלחת שיווק משפיענים הוא המרות – conversions - מכירות ולידים
- 91% מהמשיבים רואים בשיווק משפיענים אסטרטגיית שיווק יעילה
- תרמית של משפיענים מדאיגה יותר מ-2/3 מהנשאלים
לפי Statista, נכון לשנת 2021, שווי השוק העולמי של שיווק באמצעות משפיענים עמד על כ-13.8 מיליארד דולר, כאשר אינסטגרם היא הערוץ השולט של אסטרטגיית שיווק זו, והיא המועדפת ביותר על ידי 89% מהמשווקים. כדי לסבר את האוזן עם הנתון המדהים הזה, די אם נזכיר כי ב-2020 לבדה עלו כ-6.12 מיליון פוסטים ממומנים של משפיענים באינסטגרם.
אין ספק בכלל כי אינסטגרם הוא ערוץ מדיה חברתית רב עוצמה: בשנת 2021 היו לה 1.21 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים (מעל 28% מכלל משתמשי האינטרנט בעולם), ורק על סמך הנתון הזה ניתן להגיע למסקנה כי עסק שאינו מאמץ את משפיעני האינסטגרם ככלי שיווקי דומיננטי באסטרטגיה השיווקית שלו - מפסיד הזדמנויות אדירות.
חשוב להדגיש, המושג "משפיענים" אינו מכוון בהכרח לכוכבי רוק או סלבריטאים אחרים בתעשיית הבידור. משפיענים הם אנשים רגילים שזוכים לאמון ולהערצה מאנשים רגילים אחרים באמצעות הנוכחות שלהם במדיה החברתית, המתבטאת בהעלאת תמונות והודעות (פוסטים) המסקרנות ויוצרות עניין ורגשות משותפים עם העוקבים הרבים שלהם.
מה מלונאים יכולים להשיג באמצעות שיווק משפיענים?
שיווק משפיענים יכול לעזור למלונות להשיג מספר יעדים חשובים, הנה העיקריים שבהם:
- הגברת המודעות למותג: משפיענים הם דמויות בולטות בעלות נוכחות מתמידה ברשתות המדיה החברתית, ומאחוריהם עומדים מספר גדול של אנשים (עוקבים). הציגו את המותג שלכם מול העוקבים האלה כדי לעודד מודעות ומעורבות שלהם
- הגדלת המרות (מכירות ולידים): העוקבים של המשפיענים מקבלים באמצעותם השראה ללחוץ על קישורים המובילים לאתר המלון שלכם, כדי להזמין או להירשם לניוזלטר
- השלמת התוכן שלכם עם תוכן שנוצר על ידי משתמשים (user-generated content - UGC), המסייע לכם להרחיב את ספריית התוכן שלכם עם תוכן הגולשים עבור שיווק המסרים שלכם עפ"י תוכנית מסודרת
- יצירת טראפיק רב יותר לאתר האינטרנט המלון, תוך משיכת מבקרים חדשים וחוזרים לאתר או לאפליקציה
- שיפור המוניטין המקוון של המלון: המלצות ממשפיעים יכולות לשפר את תדמית המותג, לבנות אמון בקרב צרכנים ולהגדיל את הפופולאריות של המלון בתוך קבוצות מסוימות או ערוצי מדיה חברתית
מעורבות משפיענים מעידה על מחויבות של המלון לשביעות רצון הלקוחות ולשקיפות, בעיקר בשל אופי הפוסטים שפורסמו על ידי משפיענים: גם כאשר מדובר בפרסום פוסטים ממומנים – הם עדיין מעלים חוויות אישיות שנתפסות על ידי העוקבים שלהם כאמינות ומעניינות. ודי אם נצטט מהמחקר של Edelman שמעלה כי 63% מהצרכנים סומכים על משפיענים יותר מאשר על מודעות פרסומות מסורתיות שנוצרו מטעם המותגים
טקטיקות שיווק חיוניות של משפיענים
כדי לזהות ולהיעזר במשפיענים המתאימים ביותר לשיווק המלון, מלונאים צריכים לחפש בנישות ספציפיות: נסיעות, סגנון חיים, הרפתקאות וכו'. לאחר מכן, כדי להפיק את המיטב מקמפיין שיווק המשפיענים, מלונאים חייים לזהות את קהלי היעד ואת אישיות האורחים שלהם בתוך הנישות הללו, ולבחור את המשפיען שהכי סביר שיתאים לו להתארח במלון שלהם. עם זאת, חיוני להדגיש כי מה שיכריע את הצלחת הקמפיין השיווקי של המשפיען היא מידת המעורבות שלו ושל עוקביו במסרים השיווקיים.
רוב המלונאים יבחרו להעסיק משפיענים במודל מבוסס קמפיין, בעוד שאחרים יפתחו אסטרטגיות מתמשכות שיציעו לעוקבי המשפיענים מבצעים מיוחדים, קופונים ושוברים כדי לתמרץ אותם. שיתוף משפיענים יהיה מאתגר אם המותג שלכם לא ידבר באותה שפה של עקרונות, ערכים וקוד מוסרי של המשפיען, ולכן חשוב מאוד לכבד את המשפיען, וכמובן - את העוקבים שלו, שהם בסופו של דבר הלקוחות/אורחים הפוטנציאליים שלכם.
מתן חופש יצירתי למשפיען הוא הכרחי: אתם יכולים להסביר את ערכי המותג והפילוסופיה שלכם ולתאר את יעדי הקמפיין, ועדיין - הטון והסגנון של המשפיענים הם התכונות שהעוקבים שלהם יתחברו אליהם, ולכן שינוי שלהם יגרום לאובדן אמון.
לשמירה על מעורבות המשפיענים יש חשיבות עליונה להצלחת הקמפיין, אך כך גם התמקדות בעוקבים שלהם. סגנון ההתקשרות ישתנה מן הסתם ממלון למלון בהתאם לאופיו - חם ואישי או יותר מנותק וממוקד עסקי. ללא קשר לטון, אותנטיות ושקיפות הן נקודות מכריעות של מידת המעורבות.
פלטפורמות וכלים שימושיים לאיתור משפיענים מתאימים:
זיהוי משפיענים יכולה להיות משימה מרתיעה אם לא תעשו שימוש בפלטפורמות והכלים הנכונים של המשפיענים עצמם. הנה כמה מהם שיעזרו למאמצי השיווק של המשפיענים שלכם:
#שולם (#paid)
#paid מתמקדת ב"שיווק יוצרים", שבו היוצרים הם בעצם משפיענים שיוצרים תוכן מרגש ומרתק שתואם את פילוסופיית המותג וערכי המותג שלכם. עם #paid, אתם יכולים לעקוב גם אחר היוצרים וגם אחר ביצועי התוכן לאורך כל המשפך.
Upfluence
באמצעות Upfluence, אתם יכולים למצוא יוצרי מדיה חברתית ולטפח מערכות יחסים בעלות השפעה. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לכם ליצור זרימות עבודה מותאמות אישית, ליצור קישורי שותפים בודדים, להנפיק קודי קופונים, לנהל זרימת מוצרים וכו'.
Storyclash
אם אתם רוצים לגלות משפיענים ויוצרים על סמך התוכן שלהם ולא על סמך מדדים כמו מספר העוקבים והלייקים שלהם, השתמשו ב-Storyclash - פלטפורמה המיועדת למותגים המתכננים קמפיינים שיווקיים באמצעות משפיענים באינסטגרם וב-TikTok. אתם יכולים לגלות מותגים לפי משפיענים ממוינים לפי קטגוריה ומדינה ולקבל השראה מהאסטרטגיות שלהם כדי לחדד את שלכם.
NeoReach
חברות רבות מתוך רשימת 500 החברות המובילות של כתב העת Fortune משתמשות ב-NeoReach, פלטפורמת שיווק משפיענים הכוללת חיפוש, ניהול נתונים וניתוחים ברמה ארגונית. זוהי פלטפורמה מצוינת לתקשורת בזמן אמת עם משפיענים ועם ניתוח קמפיינים מבוססי דאטה
Julius with HYPR
יוליוס סורק ערוצי מדיה חברתית, כמו אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב, TikTok, Snapchat, Pinterest וטוויטר כדי למצוא את המשפיענים המתאימים ביותר למותג שלכם על סמך השיתופים והתוכן שלהם. בנוסף, הפלטפורמה מספקת כלים לחישוב החזר ROI וניתוח למעקב אחר קמפיינים
לסיכום, אם אתם מתכננים להשקיע בשיווק משפיענים, זכרו שמעורבות חשובה יותר ממספר העוקבים והלייקים שלהם, ולכן רצוי לשפוט את המשפיענים לפי איכות התוכן שלהם (סטוריז, storytelling) והערכים שלהם