Google Hotel Ads איך להגדיל את כמות ההזמנות בעזרת

יוני 28, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

פלטפורמת Google Hotel Ads היא שירות פרסום בתשלום של ענקית החיפוש, המחברת בין מלונות למטיילים המחפשים להזמין חופשה עם לינה, כשבאמצעות השירות הם נהנים ממגוון רחב של בתי מלון, מכל הרשתות, ובכל הגדלים והסגנונות.

גם סוכנויות נסיעות מקוונות ושותפים העוסקים בתחום הנופש זכאים להשתמש בGoogle Hotel Ads-, ועדיין - היתרונות המשמעותיים ביותר של הפלטפורמה מיועדים בעיקר למלונאים ופחות לסוכנויות או שותפים שונים, בעיקר בשל הסיבות הללו:

  • הזמנות ישירות רבות יותר המתבצעות מ-Google Travel, Maps, Search, Google Business Profile וערוצי פרסום אחרים של גוגל
  • נראות טובה יותר של המלון והגברת המודעות למותג;
  • נתוני ביצועים ותובנות שעוזרים למלונות לשפר את חווית הלקוח ופרמטרים שיווקיים נוספים

מודעות הפרסום ב-Google Hotel Ads משמשות להצגת מלאי של החדרים עבור כל סוג של אירוח, כולל מלונות, אתרי נופש, דירות נופש ואתרי קמפינג.

היתרון החשוב ביותר עבור המפרסמים הוא שגוגל תשלח את הלקוחות היישר לדף הנחיתה בו מתבצעת ההזמנה הישירה כאשר המשתמשים לוחצים על מודעה.

מפרסמי המלונות יכולים להשתמש בכל נתוני הביצועים של המודעות ולבצע ניתוח של המידע והעלאת תובנות חשובות שיאפשרו לחדד מסעות פרסום עתידיים. בנוסף, למפרסמים ניתנת שליטה מלאה על הנתונים בכל הנוגע לפרטיות.

Google Hotel Ads

 

קישורי הזמנה בחינם

הפעלת מודעות מלונות תלויה בזמינות החדר ובתמחור ומצריכה שותף קישוריות, דהיינו מערכת ניהול נכסים (Property Management System - PMS), מנהל ערוץ, מנוע הזמנות או סוכנות שיווק. שותף הקישוריות יאפשר למעשה למלונאים להפעיל "קישורי הזמנה בחינם" במודול הזמנת מלונות של גוגל לצד מודעות אחרות. במילים אחרות, במסגרת השירות, גוגל תציג קישורים חינמיים לאתרי ההזמנות, לצד קישורים ממומנים. בניגוד למודעות בתשלום, קישורי ההזמנות החינמיים מספקים טראפיק חינמי וחופשי לאתר המלון, ומלונאים יכולים להפעיל אותם בגוגל גם בלי לבחור לפרסם. עם זאת, אם חלק מהמלונאים אינם משתמשים בקישורי ההזמנה בחינם, הרי שבמקרה כזה הם מפספסים את ההזדמנות להציג זמינות עדכנית של חדרים ותמחור תחרותי בכל ערוצי החיפוש של גוגל במסע הלקוח: חיפוש, מפות וכו' – הן במחשבים נייחים והן בניידים.

שמירה על עמדת יתרון בכל הקשור לקישורי הזמנה חינמיים במנוע החיפוש של גוגל דורשת מאמץ מסוים, מנפי שישנם כמה גורמי דירוג עקרוניים הקובעים אילו קישורים יוצגו ראשונים למשתמשים:

  • העדפת צרכנים;
  • ערך;
  • חווית דף נחיתה;
  • דיוק רציף בתמחור הלינה, בהתאם למדיניות דיוק המחירים של גוגל (Price Accuracy Policy)

גורמים אלו לבדם משפיעים על הדירוגים של קישורי הזמנות בחינם, בין אם אתם משתתפים בתוכנית Google Hotel Ads ובין אם לא. לכן, לשם קבלת דירוג טוב, המלונאים חייבים לייעל את קישורי ההזמנה שלהם, החל מדף הנחיתה: המהירות, קלות הניווט, תצוגת מחיר בולטת, תמונות (או וידאו) ומידע מפורט ורלוונטי

מודעות המלונות, חווית משתמש ומסע הלקוח

המודעות של  המלונות מגיעות לאורחים במהלך מסע הלקוח שלהם. ייתכן שחלקם חוקרים רק יעד מסקרן והם עוד בתחילתו של תכנון החופשה, בעוד אחרים כבר יודעים בדיוק לאן הם רוצים להגיע ואיזה סוג מלון הם רוצים להזמין.

לדוגמה, כאשר המטייל יודע לאיזה יעד הוא מעוניין להגיע, אך לא בטוח לגבי המלון, הוא עשוי להקליד בחיפוש או במפות משהו כמו "מלון בתל אביב". במקרה זה, הדבר הופך לזירה תחרותית ודינאמית, מכיוון שמלונות רבים בתל אביב יציעו הצעות על מילות המפתח "מלון בתל אביב". הצעת המחיר לראש הדף עבור מילות מפתח אלו עומדת כעת על קצת יותר מ-6 ₪, אך היא יכולה לעלות גבוה יותר אם מלונות נוספים יתחרו עליהן. למרבה המזל, עם Hotel Ads לא תצטרכו לדאוג לגבי הצעות מחיר ומחקר מילות מפתח.

לעיתים המטיילים יודעים את שם המלון בו הם מעוניינים, אך לא יודעים בהכרח איך להגיע לאתר האינטרנט שלו. במקרה כזה, שאילתת החיפוש יכולה להיות "מלון ניקס תל אביב" או כל שם של מלון אחר בעיר. אם המלון כולל את שמו בפרסום, אזיי המודעה שלו תופיע בראש העמוד כאשר לא יופיעו לצידה הצעות של סוכנויות נסיעות מקוונות.

למעשה, גוגל תציג מודעות שמשפרות את חווית המשתמש, ולכן, מלונאים חייבים לעצב מודעות שיעזרו לאורחים לקבל החלטות מושכלות ללא מאמץ.

כאשר מטיילים מחפשים מקום לינה, גוגל תספק תוצאות התואמות את קריטריוני החיפוש שלהם. בתוך כך, בתי מלון נהנים משיפור בתנועה, בהזמנות הישירות, בהכנסות מצטברות והחזר על ההשקעה. כל זאת מבלי להיגרר לעלויות גבוהות מדי שהרי למפרסמי המלונות תהיה שליטה מוחלטת בתקציב שלהם והם יכולים להשהות או להתאים את הסכום שהם רוצים להוציא.

א-בל הפעלת Hotel Ads עצמאית עשויה לדרוש עקומת למידה ארוכה וניסיון מוכח בעבודה עם Google Ads. לכן, מציאת שותף מוסמך של Google, כמו WebHotelier, SiteMinder או Saber שיסייע במשימה היא בחירה טובה יותר. סוכנויות כאלה יכולות גם להציע תמיכה בקישורי הזמנה החינמיות.

זכרו, כי שירות Google Hotel Ads אינו זהה ל-Google Ads (לשעבר AdWords), שהרי האחרון  מציע מודעות כלליות עבור כל עסק בכל תחום ותעשייה. כמובן שגם מלונאים יכולים להפעיל את Google Ads, אבל הם זקוקים למחקר מעמיק של מילות מפתח ולקופירייטר מודעות מיומן. בשל כך, שקלו לקחת את שירותי Google Hotel Ads כמנוע חיפוש ראשי עם מודל מודעות פרסום של CPC - עלות לקליק (Cost-Per-Click) או תשלום לקליק -  PPC (Pay-Per-Click).

איך מלונאים יכולים להפיק את המירב משימוש ב-Google Hotel Ads?

  • מנוע הזמנות ידידותי: רצוי שיהיה לכם מנוע הזמנות ידידותי למשתמש עם ניווט חלק וברור, תיאורי חדרים ומתקנים רלוונטיים, ויזואליות איכותית (תמונות ו/או וידאו), וטפסי הזמנה לא עמוסים עם מדיניות פרטיות תואמת GDPR.
  • דפי נחיתה מותאמים לנייד: דפי נחיתה מותאמים לגלישה במכשירים ניידים הם לא בגדר המלצה אלא חובה של ממש, שהרי סביר יותר שמטיילים יבצעו הזמנה מכל מקום, ולא בהכרח באמצעות מחשבים נייחים. לכן, אתר המלון ומנוע ההזמנות חייבים לעבוד היטב בכל המכשירים, החל משולחן העבודה ועד לסמארטפונים וטאבלטים
  • מחירים טובים ותחרותיים: אתגרו את המתחרים עם הצעות אטרקטיביות לאורחים, והבטיחו להם את המחיר הטוב ביותר. אתם בוודאי לא רוצים לגבות יותר מסוכנויות הנסיעות המקוונות מכיוון שמשתמשים רבים המחפשים בגוגל מחפשים את המחירים הטובים ביותר (הנמוכים ביותר) ללינה
  • פרופיל עסקי מעודכן: מלבד נתונים חיוניים, כמו שם המלון, מיקום, שירותים ומחירי חדרים, תחזקו את הפרופיל העסקי שלכם בגוגל גם בכך שתגיבו לביקורות ולחוות הדעת עליכם, וגם על ידי פרסום עדכונים שוטפים (מבצעים מיוחדים, הנחות, חבילות ואפילו פוסטים רלוונטיים בבלוג)

לסיכום, השימוש ב-Google Hotel Ads עוזר למלונאים להגדיל הכנסות, להגדיל את הנראות, למקד מטיילים פעילים ואורחים פוטנציאליים ולשמור על יתרון תחרותי על פני סוכנויות נסיעות מקוונות ובתי מלון אחרים.