לכל מלון אפשרויות לינה שונות, תנאי אירוח אחרים, מתקנים, שירותים ותוספות שונים שמשחקות תפקיד בתהליך ההזמנה. בשל כך, חיוני שלכל מלון יהיה מנוע הזמנות מדויק ואופטימלי, שיהיה מסוגל לקלוט הזמנות ישירות בקלות ובנוחות ולספק חווית לקוח קולחת ומשופרת באתר האינטרנט שלו.
מנוע ההזמנות המתאים חייב להשתלב באתר המלון הקיים תוך חיבור למערכת ה-PMS של המלון או לערוץ הניהול המשתף את מלאי החדרים בערוצי הפצה בלתי מוגבלים, כמו סוכנויות נסיעות מקוונות ומנועי חיפוש מלונות מטעם צד שלישי.
מנוע הזמנות טוען בחובו יתרונות משמעותיים ביותר עבור מלונאים, מנהלי מכירות וצוות דלפק הקבלה ומספק מגוון שירותים המייעלים באופן מיטבי את תהליכי ההזמנה:
- הפחתת כמות הודעות מייל הנשלחות בין המלון לאורחים, מה שחוסך זמן יקר;
- צמצום הזמן המושקע בטיפול בפניות טלפוניות;
- מתן שליטה על זמינות החדרים, התעריפים וזמינות השירותים האחרים;
- יצירת הכנסות מהזמנות ישירות בעלות נמוכה יותר בהשוואה לחלוקת החדרים בסוכנויות הנסיעות המקוונות ובערוצי צד שלישי;
- מתן אפשרות למלונאים להוסיף תמריצים כדי לעודד הזמנות ישירות (שדרוגי חדרים, הנחות, תוספות בחינם וכו');
- שיפור חווית ההזמנה לאורחים פוטנציאליים;
- שמירה על מלאי החדרים בזמן אמת, השוואת תעריפים וטיפול בהזמנות עודפות מאותה פלטפורמה ותוך אפשרות לביטול ידני
איך תבחרו את מנוע ההזמנות המתאים ביותר למלון שלכם?
מנוע ההזמנות הנכון מכיל את כל הכלים שמלונאים צריכים כדי להניב הכנסות ישירות, לנהל מלאי באופן מיטבי, לבצע השוואת מחירים וכו'. מעל כל זה, חיוני מאוד שהמנוע יספק חווית לקוח חיובית ונעימה, ומנוע הזמנה טוב חייב להבטיח זאת באופן מקסימלי באמצעות ממשק אינטואיטיבי שמבצע את ההזמנה בתהליך קל, מהיר ויעיל.
הנה כמה קריטריונים חשובים שיש לקחת בחשבון בבחירת מנוע הזמנות למלון:
- חווית משתמש חלקה: חוויה כזו כוללת חיפוש חדרים זמינים עפ"י מנגנוני בחירה של תאריכי הגעה ועזיבה, תמחור, סוגי החדרים, מספר אורחים וכו', מה שיקל האורחים בתהליך ויגרום להם לבצע הזמנה
- תשלומים מאובטחים: לקוחות ייתנו אמון אך ורק במנוע הזמנות המציע פתרונות תשלום מאובטחים. מנוע ההזמנה המתאים צריך להיות בעל אישור PCI DSS, המבוסס על תקן אבטחת הנתונים של כרטיסי התשלום שהוקם על ידי מותגי כרטיסי האשראי הגדולים: ויזה, מאסטרקארד, אמריקן אקספרס ועוד, ומנוהל על ידי PCI SSC.
- עיבוד תשלומים: מנוע הזמנות טוב צריך לטפל בתשלומים 24/7 במטבעות שונים, ולאפשר לכם לקבל תשלום מקוון באופן מיידי ובצורה מאובטחת וכן לווסת את תזרימי המזומנים שלכם.
- שילוב אתרים: אורחים פוטנציאליים יבטחו במנוע הזמנות שמשתלב ישירות באתר האינטרנט של המלון שלכם. התאימו אישית את מנוע ההזמנות שלכם עם הלוגו, סלוגן המותג, העיצוב וצבעי המותג שלכם כדי ליצור אמון ולהציע חווית משתמש חלקה וממותגת.
- אינטגרציה של ערוצי הניהול וה-PMS: ודאו שמנוע ההזמנות שלכם משתלב עם ערוצי הניהול וה-PMS שלכם, דבר שיאפשר גישה למלאי החדרים הזמינים של המלון וימנעו הזמנות יתר.
- תוספות: מנוע הזמנות טוב יאפשר לכם להוסיף תמריצים כדי לעודד הזמנות ישירות, לדוגמה, שדרוגי חדרים, מתנות קטנות בקבלת הפנים, חבילות ספא, מבצעים מיוחדים, הצעות בלעדיות, מבצעים של הרגע האחרון וכו'. האפשרות שלכם למכור את שירותי ה"אקסטרות" הללו באמצעות מנוע ההזמנות, תשפר את פוטנציאל ההכנסות הישירות שלכם.
- תמורה לכסף: בחרו את מנוע ההזמנות המתאים ביותר למלון שלכם וכזה שיספק תמורה מלאה לכסף שלכם. בכך הימנעו מתשלום יתר על שירות שאינו מספק את הכלים והתמורה להשקעה שלכם. בחרו במנוע המציע עם כל הכלים הדרושים לכם כדי לייעל את תהליך ההזמנות שלכם, וכולל גם מענה במובייל, פתרונות תשלום, אינטגרציה עם PMS וכו'.
מנוע הזמנות חכם ומתקדם למלון שלך
בחירת מנוע הזמנות מתאים תלויה בגודל המלון, בסגנונו, בצרכים ובתקציב.WebHotelier הוא דוגמה טובה למנוע הזמנות שכדאי לבחון לצורך שילוב באתר המלון, ב-PMS ובמערכת ניהול ערוצי מכירה:
WebHotelier: מנוע הזמנות מותאם המרות יחד עם כל הכלים שמלונאים צריכים כדי להוביל להזמנות ישירות, להגביר הכנסות ולהבטיח חווית הזמנה חלקה לאורחים. במנוע ההזמנות של WebHotelier משתמשים למעלה מ-9150 מלונאים - מרשתות גדולות ועד למלונות בוטיק עירוניים. הם נעזרים בפלטפורמה לייצא הזמנות מקוונות ישירות דרך האתרים שלהם, כן נהנים מהכלים הבאים:
- מנוע הזמנות מותאם המרות בעל ביצועים גבוהים;
- כולל כלים מותאמים אישית המסייעים למלונאים לספק מידע ברור ונגיש, וכן אלמנטים עיצוביים המשלבים את מנוע ההזמנה עם ערכת הצבעים של אתר המלון;
- אבטחה אמינה באמצעות תקן PCI, תקשורת מוצפנת, חומות אש וכו';
- בק אופיס חזק עם פונקציונליות מוגברת - לדוגמה, תמחור דינמי שיממש את מלוא פוטנציאל ההכנסות של אתר המלון;
- הגדרה, אינטגרציה ואופטימיזציה קלים לניהול מהיר ופשוט של כל נכס;
- נתונים סטטיסטיים ודוחות מעמיקים המספקים את כל המידע והתובנות הדרושים למלונאי לשם קבלת החלטות מניעות לפעול
- ממשק משתמש רספונסיבי, המותאם לכל הסמארטפונים והמכשירים מבוססי המגע;
- קישוריות PMS לזמינות חדרים ולניהול הזמנות;
- אפליקציית פייסבוק המסייעת להניע את המשתמשים לערוץ המכירות של המלון היישר מהעמוד שלו בפייסבוק
לסיכום, כאשר אתם בוחרים את מנוע ההזמנה לאתר המלון שלכם, קחו בחשבון את כל הגורמים שיעזרו לכם להגביר את היעילות ולשפר את חווית הלקוח, ואז, בהתאם לפונקציונליות שלה, בחרו בפלטפורמה שתספק לכם כלים רבים ככל האפשר, כמו שילוב באתר, שילוב שער תשלום, תוספות, אמינות, תמחור ותמיכת לקוחות.