מתחמי העבודה המשותפים הגלובלי עשוי להגיע ל 13.03 מיליארד דולר עד 2025. ייתכן והקורונה היתה מה שהניע את הטרנד העולמי, אבל עם אולי המגפה, לחללים ולמרחבים הללו עדיין יש מקום בכלכלה העולמית. להלן כמה סיבות מדוע בתי מלון לא רק צריכים אלא חייבים לאמץ את ההזדמנויות שמגיעות באופן טבעי עם הטרנד:
קרדיט: Research and Markets
פניה למטיילים פרילנסרים:
קונספט העבודה מרחוק או מכל מקום לא נולד בעקבות המגיפה, הוא היה כאן הרבה קודם. עוד לפני הקורונה, ל-63% מהחברות היו עובדים שעבדו מרחוק. עוד ב-2018, נראה היה שעבודה מרחוק נכשלה; עם זאת, כיום, המגמה פורחת, ואתה הצורך בחללי עבודה גמישים לדוגמא, חללי ומשרדי עבודה משותפים.
הצורך בגמישות בתחום הקריירה הוא שמניע את המגמות הללו והקורונה רק שיחקה כמאיץ ולא כטריגר.
בהמשך לכך, מאחר וישנם הרבה חללים בלתי מנוצלים בבתי מלון, זה בלתי נמנע שגם המלונות יתאימו את עצמם על מנת למשוך עובדים עצמאיים או עובדים מרחוק אשר יש להם איזושהי תשוקה לנסיעות וטיולים. כצעד ראשון, יהיה עליהם להפוך חללים שאינם בשימוש - או בשימוש מועט - כמו לובי, חדרי ישיבות, אולמות כנסים ואירועים, טרקלינים ומרכזי עסקים לחללי עבודה משותפים. לאחר מכן, על מנת לשווק את אותם חללים בלתי מנוצלים כחדרי ישיבות מעולים או כחללי עבודה נוח, בעלי נכסים יכולים להיעזר בפלטפורמות כמו Book a Space, המאפשרת להם לשווק ו״למכור״ חללים לפי שעה דרך האתר של Book a Space או דרך הטמעת מנוע הזמנות ייעודי באתר המלון.
למלונות הממוקמים בשכונות ערות יש יתרון בכך הם יכולים להציע חללי עבודה לא רק לאנשים המגיעים מרחוק, אלא גם למשוך עובדים מהסביבה אשר מעוניינים לעבוד בסביבת עבודה מהסוג הזה ולא במשרד ביתי. אפשרות נוספת היא לפנות לחברות הזקוקות לשטחי משרדים לטווח קצר עבור עובדים במשרה חלקית או עובדים זמניים.
פלח נוסף שמלונות יכולים להתמקד בו בהקשר של חללי עבודה לא מסורתיים הוא דור ה Y אשר לרוב יעדיפו סביבת עבודה אלטרנטיבית. סביר להניח שהם יעריכו את האווירה הרגועה בבתי המלון ואת הזדמנויות הרבות לנטוורקינג. הרבה אנשים אשר גדלו בדור הזה יכולים להיחשב כנוודים דיגיטליים עם רצון עז לעבוד באופן עצמאי מבלי ניהול ״הליקופטר״ של הבוס ועל כן זה יכול להיות פתרון מוצלח.
גישה מתקדמת בעולם האירוח והמלונאות
בעולם הדינאמי של היום, ייעוד מחדש של חדרים וחללים שונים בבתי מלון כחללי עבודה משותפים אינו מספיק. על מנת להישאר רלוונטיים לאורך זמן, בתי מלון חייבים לספק גם סוגים שונים של חוויות על מנת למשוך יותר עובדים עצמאיים אשר מתנהלים בסדר יום מעט שונה מהרגיל.
בנוסף, על המלונאים להיות בעלי חשיבה אסטרטגית כדי להישאר תחרותיים. חוויות ואווירה שונה ניתן לייצר בצורות שונות החל מעיצוב בקונספט מסוים ועד הגשת חטיפים שונים. תמריצים אחרים שיש לקחת בחשבון עשויים לכלול גישה למתחמם הספא ולחדר הכושר. במלונות מסוימים, אף ניתן להתאים את החלל כאזור אכילה משותף על מנת לייצר תחושה קהילתית.
השוק היום מלא בחברות בתחום חללי העבודה המשותפים אשר כבר מבוססות ומספקות תמריצים עבור עובדים שונים. כחלק מאסטרטגית השיווק, זה יעזור למלונאים לחבור לחברה כזו אשר כבר מכירה היטב את התחום ואת ציפיות האורחים מחלל עבודה משותף ולאפשר להם לעצב ולנהל את החוויה מא׳ עד ת׳.
ערוץ הכנסה נוסף
אין ספק שההזדמנות החשובה ביותר עבור בתי מלון המאמצים את מגמת חללי העבודה המשותפים היא היכולת לייצר ערוצי הכנסה חדשים, לא רק על ידי השכרת חללים בלתי מנוצלים, אלא גם על ידי מתן הנחות משמעותיות עבור אירוח לטווח ארוך וחבילות מיוחדות כדי לפתות את אורחים פוטנציאליים לשלב עבודה יחד עם שהות במלון.
זרמי ההכנסה החדשים הללו לא בהכרח חייבים להיות יקרים, הם בהחלט יכולים לשמור על רמת אירוח בסיסית הכוללת Wi-Fi, שולחנות עבודה וטכנולוגיה כמו מדפסות וציוד לשיחות ועידה שסביר להניח שכבר קיים במלון לצורך אירועים עסקיים. למעשה, ישנם הרבה מתקנים שונים אשר קיימים ויכולים להפוך למקור הכנסה פוטנציאלי.
מתחמי עבודה במלונות ברחבי העולם
ישנם מלונות רבים ברחבי העולם המציעים חללי עבודה משותפים בנוסף ללינה. להלן שלוש דוגמאות לבתי מלון שפתחו חללי עבודה משותפים לפני הקורונה - כולן הוכחה לכך שמגמת העבודה המשותפת והאירוח הם חיוניים לחוויית לקוח טובה יותר, לשביעות רצון האורחים, בידול מהמתחרים, וכמובן, יותר מקורות הכנסה.
Volkshotel באמסטרדם עיצבו את הקפה המפורסם שלהם, Werkplaats כחלל עבודה משותף בו נוודים דיגיטליים יכולים לשבת, לחלוק רעיונות, לנשנש משהו קל ואפילו להקשיב לדי ג׳יי המתקלט במקום מדי פעם. כשמדברים על חוויה שונה, זו הכוונה. הם גם מציעים חדרים פרטיים לאנשים הזקוקים ליותר פרטיות. בנוסף יש גם את Broedplaats VKG, מרכז שמנוהל על ידי סוכנות מקומית המציע מגוון סדנאות וחוויות יצירתיות באותו המלון.
Ovolo Southside בהונג קונג זו דוגמא נוספת למלון הפונה לנוודים דיגיטליים. יש להם תכנית אשר מוקדשת במיוחד לכך הנקראת Mojo Nomad, שזה בעצם מרכז מגורים הכל-כלול המעניק לאורחים "גישה לארוחת בוקר יומית בחינם, אינטרנט אלחוטי מהיר במיוחד, אינטרנט ברוחב פס גבוה, חדר כושר הפתוח 24 שעות ביממה, שירותי כביסה עצמית, חטיפים כל היום, משקאות וקפה, חללי עבודה משותפים, אירועי נטוורקינג ואווירת מסיבה מתמשכת עם יזמים בעלי דעות דומות".
במלון NYX תל אביב ממוקמים מתחמי העבודה המשותפים של ROOMS, מבית רשת מלונות פתאל, המציע חדרי ישיבות, משרדים וחללי עבודה משותפים, טרקלין עסקים ועוד פינוקים שונים על מנת לעודד עובדים צעירים לבוא ולעבוד במתחם המלון. לדוגמא, יכולים לקבל גישה של 24 שעות ביממה לחדר הכושר, מרפסת גג ובר מצוין בלובי המלון, המגיש קוקטיילים יצירתיים ומשקאות שונים. הבר הוא גם אזור ארוחת הבוקר. לאורחי טרקלין העסקים גישה לקפה חינם, מאפים, אינטרנט אלחוטי ומגזינים.
לסיכום
מלונות רבים יתחילו להמיר חללים בלתי מנוצלים בחללי עבודה משותפים. מאחר והטרנד נמצא בחיתוליו, אלה שיאמצו אותו בשלבים המוקדמים יבדלו את עצמם מהמתחרים ויבססו את עצמם כמובילי דעה וטרנדים בתחום, ימשכו לקוחות נוספים ויגדילו את הכנסותיהם. מאחר שלמלונות רבים יש כבר את האמצעים הטכנולוגיים הדרושים לצורך קיום ישיבות ואירועים עסקיים, העלויות יהיו מינימליות בהשוואה למה שהם יוכלו לקבל בתמורה.