מגמות וטרנדים בשיווק דיגיטלי של מלונות 2022

יוני 09, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

משנת 2020 ועד היום, תחום המלונאות והנסיעות אימץ שורה של מגמות שיווק דיגיטלי שימשיכו לצמוח בשנים הבאות. בשל מגיפת הקורונה שפקדה את מרבית העולם, בתי מלון ומפעילי נסיעות אחרים, כמו חברות הטסה, רכבות, מעבורות וכו' - אימצו אמצעי בריאות ובטיחות, טכנולוגיות ללא מגע (touchless technologies) ומגמות שיווקיות חדשות המותאמות למצב, והחלו לחדש ולחולל מהפכה באופן שבו הם משרתים אורחים. הטכנולוגיות והמגמות השיווקיות הללו כאן כדי להישאר וימשיכו להתפתח, הנה העיקריות שבהן:

התמקדו בווידאו על כל צורותיו

מלונות ומפעילי נסיעות הבחינו כי אורחים וצרכנים מעדיפים יותר מכל לצפות בתכני וידאו. לכן, הם התאימו את אסטרטגיות השיווק שלהם כדי לשלב וידאו על כל צורותיו. עפ"י מחקר של Wyzowl (Video Marketing Statistics 2022) - הפרסום בווידאו נסק ושבר שיאים בשנים 2021-2022, והעלה מספר ממצאים מרכזיים:

  • 86% מהעסקים משתמשים בווידאו ככלי שיווקי;
  • 92% מהמשווקים רואים בוידאו כלי שיווקי חיוני;
  • 79% מהמשווקים שאינם נעזרים בתכני וידאו - תכננו להשתמש בו ככלי שיווקי בשנת 2022;
  • מגיפת הקורונה השפיעה על תוכניות שיווק הווידאו עבור 64% מהמשווקים בשנים 2021 ו-2022;
  • 63% מהמשווקים ציפו שהמגיפה תפגע בתקציב שיווק הווידאו שלהם לשנת 2021, לעומת 50% בלבד ב-2022;
  • 55% ממשווקי הווידאו יוצרים סרטונים in-house, לעומת 12% ששוכרים חברות חיצוניות

לגבי השאלה באילו פורמטי וידאו משווקים ישתמשו ב-2022 – מעלה המחקר כי רוב של 42% מעדיפים וידאו חי - כמו livestreaming - בהשוואה לאנימציה (33%) או לכידת מסך (16%).

כאשר בוחנים את הנתונים הסטטיסטיים הללו, זכרו ש- Cisco חזתה כבר ב-2017 שתעבורת הווידאו באינטרנט תעמוד על 82% מכלל תעבורת האינטרנט של הצרכנים עד 2022. למרבה הצער, המספרים הסופיים עדיין לא נאספו ן כדי לאשר את התחזיות, אבל באינפוגרפיקה זו של Animoto, עדיין ניתן לראות כמה משתמשים צרכו תוכן וידאו בשנת 2021 בהשוואה ל-2019.

Animoto - משתמשים שצרכו תוכן וידאו בהשוואה בין 2021 ל-2019

צילום מתוך: Animoto

לכן, כאשר אתם שוקלים באיזה סוג של פורמטי וידאו צריך להשתמש, חשבו על סטרימינג בשידור חי, מצגות וידאו של המלון והמתקנים שלו, סרטונים על הסביבה היפה, ואפילו סרטוני רחפנים שיאפשרו לצופים לראות את שטח המלון ואת האטרקציות הסמוכות לו. לאחר מכן, הציגו לאורחים הפוטנציאליים שלכם כל מה שאתם יכולים כדי לשכנע אותם שהמלון שלכם הוא הבחירה הטובה ביותר להזמנת חופשה הן ב-2022 והן בעתיד.

היבט חיוני נוסף שעליכם לשקול הוא שימוש בווידאו בקמפיינים הפרסומיים שלכם במדיה החברתית. כל פלטפורמות המדיה החברתית תומכות כיום במודעות וידאו, ועליכם לנצל את ההזדמנויות הללו כדי להציג את הנכס שלכם באור הטוב ביותר.

בצעו אופטימיזציה להזמנת חופשה ברגע האחרון

הידעתם שאורחים מעדיפים הזמנות ברגע האחרון או חלונות הזמנה קצרים יותר? הם גם מעדיפים הזמנות ישירות על פני אפשרויות של צד שלישי כמו סוכנויות נסיעות, Expedia או אחרים.

מחקר של "80 Days" שסקר למעלה מ-600 מלונאים בשנת 2022 מצא כי 92% מהם ראו בהזמנות הרגע האחרון או קרובות יותר למועד היציאה - כאחת המגמות העיקריות של 2021.

הצפי הוא שעד סוף 2022 הזמנות ישירות יהוו נתח של 50% בשוק ההזמנות, כך לפי המחקר הסטטיסטי של Phocusright. הסיבה לכך היא שמלונות מציעים ערבויות למחיר הטוב ביותר, חבילות מיוחדות והטבות לאורחים עבור הזמנות ישירות.

בנוסף, האורחים בוחרים בהזמנות ישירות גם מכיוון שהם מעדיפים תנאי החזר וביטול גמישים יותר ואינטראקציה ישירה עם המלון שיטפל טוב יותר בשאלות ובחששות שלהם מאשר על ידי מתווכים, שהרי ברור שהמלונאים הם היחידים שיכולים לטפל בבעיות הללו בזמן אמת, בהכירם את העסק שלהם - החדרים, המתקנים והשירותים - טוב יותר מאשר צדדים שלישיים.

בשל כל אלו, רצוי מאוד שתבצעו אופטימיזציה של ערוצי ההזמנות שלכם, תוך התמקדות בהזמנות ישירות והפיכת חווית ההזמנה למהירה ויעילה יותר, לרבות ביטול שדות טפסים לא חיוניים. בנוסף, חשוב שתצרו תוכן מרתק במדיה החברתית כדי להוביל אורחים לערוצי ההזמנה הישירה שלכם, ולבסוף, שתשפרו את חוויית המשתמש באתר שלכם: זמני טעינה מהירים, ניווט קל, טקסטים משכנעים ותוכן ויזואלי מעורר השראה, בהם, כמובן, גם תכני וידאו.

חזקו את הנוכחות הדיגיטלית שלכם

הכלל הוא ברור – עליכם להיות ערוכים ומוכנים לפגוש מטיילים היכן שהם נמצאים, וכיום, מן הסתם, רובם המכריע, נמצאים במכשירים הניידים, דהיינו – בכל מקום! לכן, כדאי מאוד שתפעילו אתר או אפליקציה מותאמים לנייד כדי לאפשר ללקוחות לגשת לכל המידע שהם צריכים לדעת על המלון או על שירות הנסיעות שלכם. יחד עם זאת, עם כל החשביות של אתרים ואפליקציות לנייד הם אינם מספיקים, ולצד זאת, חשוב שתעדכנו את פרופילי המדיה החברתית שלכם - במיוחד את הערוצים הפופולאריים ביותר - פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ו-TikTok. השתמשו ברשתות חברתיות אלה כדי לפרסם עדכונים ולהעלות את ההצעות והשירותים שלכם. ערבו את הצרכנים בדיאלוג דו-כיווני ולא רק בשידורים חיים. כמו כן, זכרו שבשנתיים האחרונות שיווק בווידאו הפך לערוץ יעיל מאוד הגובה עלויות סבירות בהחלט.

בנוסף, אפשר בהחלט לכלול באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם צ'טבוטים חכמים שישמשו עבורכם כמעין שוער דיגיטלי, ויסייעו להגיב לשאלות משתמשים, להזכיר להם על המבצעים וההצעות המיוחדות שלכם, להפנות אותם לערוץ ההזמנה הישירה, וכו'.

כמו כן, אתם יכולים לייצר חבילת שירותים דיגיטליים, הכוללת תפריט ארוחת בוקר, הזמנת ספא, מדריכי טיולים, צ'ק-אין דיגיטלי וכל דבר אחר שיכול לשפר את חווית האירוח ולהפחית את עומס העבודה של הצוות שלכם.

גורם קריטי נוסף שיש לקחת בחשבון בעת ​​שיפור הנוכחות הדיגיטלית שלכם הוא שמטיילים נוטים יותר ויותר "לראות" לפני שהם מזמינים, ולכן סיורים וירטואליים צוברים יותר ויותר פופולאריות. בדיוק בשל כך, כדאי לייצר סיורים מוסרטים בווידאו או במציאות מדומה. ואגב, מציאות מדומה, מעניין לדעת שהיא תהווה שחקן מרכזי ורב עוצמה בשנים הבאות למרות שהעלות שלה יקרה עבור מלונאים רבים. עם זאת, Statista צופה שגודל שוק ה-VR יגדל מ-5 מיליארד דולר ב-2021 ליותר מ-12 מיליארד דולר עד 2024.

בנוסף לכל אלו, חשוב מאוד גם להיות זמינים באפליקציות צ'אט והודעות כמו וואטסאפ, פייסבוק מסנג'ר, טלגרם,  WeChat, Instagram Direct ועוד, כך שתהיו זמינים גם עבור משתמשים שמעדיפים ליצור אתכם קשר בדרך זו במקום לשלוח מייל או להתקשר.

בזמן תחזוק הנוכחות הדיגיטלית שלכם, חשוב שתזכרו שעד סוף 2022 גוגל תבטל את קובצי ה-Cookie של צד שלישי בדפדפן כרום, ולכן, לא תוכלו עוד לעקוב אחר המבקרים באתר שלכם באמצעות קובצי Cookie. עם זאת, דפדפנים אחרים חסמו קובצי Cookie של צד שלישי כבר לפני עשור, ועדיין משווקים יכולים לעקוב אחר המבקרים שלהם. ולכן, אתם חייבים למצוא חלופות עבור גוגל כרום שהוא הדפדפן הכי נפוץ בעולם.

לכן, במקום להתמקד בקובצי Cookie של צד שלישי, שעוקבים אחר התנהגויות המשתמשים באתרים אחרים, הרגלי הגלישה שלהם ותחומי עניין של רכישה – חשוב שתתמקדו במעקב רק אחר מידע חיוני של משתמשים באתר האינטרנט שלכם ולא תשתפו אותו עם אתרים או עם שותפי פרסום אחרים.

לסיכום, עליכם להסתגל כל הזמן למגמות השיווק הדיגיטלי העכשוויות. למרות שחלקן עשויות להיות מאתגרות יותר וידרשו יותר מאמץ כספי וכוח אדם, אינכם יכולים להרשות לעצמכם להישאר מאחור, אלא לאמץ אותן מהר ככל האפשר כדי להישאר בתחרות. וכמובן - אל תשכחו לשים את הלקוחות שלכם בראש סדרי העדיפויות שלכם, שהוא כלל זהב נצחי בכל הקשור לשיווק בעידן הדיגיטלי, הן באונליין והן באופליין.