Google Business Profile כלי שיווקי עוצמתי המסייע בהגדלת ההזמנות הישירות למלונות

יולי 13, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

הפרופיל העסקי של בית מלון בגוגל (Google Business Profile - לשעבר Google My Business), מספק למלונאים שפע כלים אפקטיביים שיסייעו להם ליצור אינטראקציה עם אורחים חוזרים ופוטנציאליים ישירות מערוצי גוגל השונים – מנוע החיפוש, מפות גוגל ו-Google Travel.

פרופיל עסקי מאומת של מלון מציג כמובן גם מידע חיוני ובסיסי, כמו אתר אינטרנט, מספר טלפון וכתובת, אבל גם מידע רלוונטי וחשוב לא פחות, כמו זמינות החדרים והשוואות מחירים בין תעריפי ההזמנה הישירה של המלון לבין סוכנויות הנסיעות ומידע חשוב נוסף שהוא בל ערך רב עבור על המחפשים והאורחים הפוטנציאליים.

Google Business Profile למלונות - כלי שיווקי רב עוצמה

פרופיל עסקי של Google הוא כלי שיווקי חיוני שאף מלונאי לא יכול להרשות לעצמו להתעלם מהשפעתו ועוצמתו. ניתן להגדיר אותו בחינם, והתחזוק והעדכון שלו לא דורשים כל מאמץ. אז מה למלונאים מהכלי הזה? הנה המרכזיים שבהם:

  • SEO עפ"י מיקום (Location SEO): פרופיל Google Business מגלם בתוכו גם את השירות שבעבר נודע בשמו Google+ Local, ומאפשר למלונות להציג לאורחים מידע חיוני כמו מספר טלפון של המלון, המיקום שלו ואתר האינטרנט שלו
  • קישורי הזמנה בחינם: קישורים אלו לא עולים שקל והיא חינמיים לגמרי, אולם עליכם, כמלונאים, לבצע אופטימיזציה של מלאי החדרים וההצעות שלכם באמצעות שותף קישוריות כמו מערכת ניהול נכסים (PMS), מנהל ערוצים, מנוע הזמנות או סוכנות שיווק
  • ניהול חוות דעת אורחים: חוות דעת אורחים בדומה לאלו המופיעות ב-TripAdvisor, החשובות ביותר למוניטין המקוון שלכם מכיוון שהן מופיעות בתוצאות החיפוש ובמפות של גוגל. שימו לב לתנאים של גוגל ובמיוחד לתוכן שאסור לבקר
  • העלאת תמונות של חדרים ומתקנים: באמצעות הפרופיל העסקי אתם יכולים להציג את הנכס שלכם בצורה הטובה והיפה ביותר, ולהשתמש בדמיון אינסופי כדי לפרסם תמונות שמושכות את המשתמשים, מסקרנות אותם וגורמות להם להיכנס פנימה ולבצע הזמנה
  • הגדלת הזמנות ישירות באמצעות מודעות: אתם יכולים להשתמש בפרופיל העסקי שלכם בגוגל לשם יצירת מודעות חיפוש, קישורים חינמיים להזמנות ומודעות מלונות (Hotel Ads). כדי לעשות זאת ישירות מהפרופיל תצטרכו לפתוח חשבון Hotel Center account
  • Google posts: באמצעות העלאת פוסטים של גוגל, תוכלו לעדכן את האורחים על הצעות בלעדיות, מבצעים, אירועים מעניינים, חדשות החברה, ועוד ועוד, רק הקפידו מאוד לא לשלוח ספאמים ותכנים לא רלוונטיים

חשוב לדעת כי כל המידע אודות המלון מופיע ב"פאנל הידע" במנוע החיפוש, במפות ובגוגלTravel .

 

מאפייני המלון

מאפייני המלון (Hotel Attributes) הוא קטע מיוחד בפרופיל העסקי של גוגל עבור בתי מלון, שבו תוכלו להציג את כל מה שהופך את המלון שלכם לאטרקטיבי להזמנה - השירותים, המתקנים, הפעילויות, המבצעים, ועוד. אל תוותרו על אף פריט מידע רלוונטי למלון שלכם כי גוגל אוהב כמה שיותר מידע. כך למשל, אם המלון שלכם אקולוגי, ציינו זאת, כי הוא יבלוט יותר ממלונות אחרים במפות ובחיפוש, שכן ערך הקיימות היא היבט חשוב שמשכנע נוסעים, ושגם גוגל אימצה בחום...

הקטע של מאפייני המלון כולל מספר קטגוריות רלוונטיות, כמו מדיניות המלון בקשר לנגיף הקורונה, אינטרנט, פעילויות, שירותים, מזון ומשקאות, בידור, בריכות, חניה, טיפולי בריאות, נגישות, חיות מחמד, אירועים ועוד. חשוב שתמלאו את המידע בצורה מדויקת, שהרי לא פעם משתמשים מחפשים למשל "מלון ידידותי לחיות מחמד". אם זה מה שאתם מציעים, חשוב תציינו זאת כי כך תוכלו לעקוף את המתחרים הישירים שלכם שלא ציינו זאת. כמו כן, חשוב מאוד שלא להטעות אורחים עם מידע חלקי, שגוי או לא ברור עד הסוף.

שימו לב גם שבפרופיל קיים תיאור עסק תחת "פרטי מלון" (Hotel Details), שבו אינכם יכולים לשלוט, וזאת מכיוון שגוגל שואבת את המידע מהאתר שלכם. לכן, עליכם לבצע אופטימיזציה של האתר כך שישקף את המותג והערכים של המלון.

שאלות ותשובות

חלק השאלות והתשובות בפרופיל העסקי של גוגל אינו מנוצל במלואו על ידי רוב בעלי העסקים, ובכלל זה גם המלונאים. אם לומר את האמת, גם לא הרבה אורחים פוטנציאליים משתמשים בו, וסביר להניח שהם יפנו לפייסבוק ולפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית לשאלות ישירות על המלון. א-בל, אם אין לכם צ'אט בוט במדיה החברתית שאפשר לתקשר איתכם דרכה – כדאי מאוד שתשתפו פעולה עם הכלי של השאלות והתשובות שמספקת לכם גוגל, מפני שיש לו משקל מסוים אל מול המתרים שלכם. הסיבה לכך היא שמכיוון שכל אחד יכול לשאול ולענות על שאלות, כולל המתחרים שלכם, כדאי שתישארו על המגרש, תענו ככל הניתן בשקיפות ואמינות על שאלות של האורחים ובכך תוכלו לשמר ולחזק את המוניטין המקוון שלכם.

חוות דעת בגוגל

אין לנו מספיק מילים לתאר לכם את החשיבו העצומה של חוות דעת בגוגל (Google Reviews) לצורך דירוג המלון שלכם ולמוניטין שלו. הנתונים הסטטיסטיים האלה שנאספו במחקר של BrightLocal מוכיחים את החשיבות המוחצת שלהם:

  • 77% מהצרכנים קוראים חוות דעת באופן קבוע בעת גלישה לעסקים מקומיים (עלייה מ-60% ב-2020)
  • 67% יכתבו חוות דעת על חוויה חיובית בניגוד ל-40% בלבד שמוכנים לעלות חוויה שלילית
  • 89% מהצרכנים מעריכים עסקים המגיבים לחוות דעת מקוונות, בעוד שיותר מ-50% נוטים לזלזל בארגונים שאינם מגיבים לחוות דעת
  • 81% מהצרכנים משתמשים בגוגל כדי להעריך ולבדוק עסקים מקומיים
  • רק 2% מהצרכנים לא קוראים חוות דעת בעת שהם שוקלים איפה לבצע את הזמנות שלהם

חוות דעת על עסקים מקומיים

מתוך: BrightLocal

בחינה של הנתונים הללו לא מותירה לכם ברירה אלא להגיב לכל חוות דעת שנכתבה עליכם - חיובית או שלילית, וכמובן לשמור על נוסח אדיב ומקצועי. הודו למבקרים שלכם על המשוב שטרחו לכתוב, ואפילו עודדו אותם לכתוב חוות דעת עוד כשהם שוהים במלון. הסיכוי לקבל חוות דעת "מזויפת" בגוגל נמוך למדי, שהרי כל חוות הדעת נכתבות על ידי משתמשים מאומתים, ולגוגל גם יש מדיניות תוכן מחמירה לביקורות (strict content policies for reviews).

לסיכום, הפרופיל העסקי של גוגל למלונות הוא כלי שיווקי יעיל עם אפקטיביות אדירה של SEO לוקאלי. בשל כך, חשוב מאוד להשקיע זמן ומאמץ באופטימיזציה שלו ובכך תוכלו להגדיל את פוטנציאל ההזמנות הישירות ושיפור החזר ההשקעה ה-ROI. פקחו עין על המתחרים שלכם, ופעלו לפני שהם עושים זאת. כמו כל דבר אחר באינטרנט, התזמון הוא שם המשחק, והיתרון העיקרי בפרופיל העסקי של גוגל הוא שלאחר הגדרתו, קל ומהיר מאוד לעדכן ולתחזק אותו.