כיצד צ'טבוטים יכולים לתרום לאתרי מלונות

דצמבר 08, 2021 מיכאלה ליקה בטלר

צ'טבוטים אמנם כבר אינם נחשבים לטכנולוגיה חדישה, אבל הם עדיין לא בשימוש מספיק בענף האירוח, ובמיוחד בבתי מלון עצמאיים. עם זאת, בתי מלון גדולים ובינוניים כן עושים שימוש בצ'טבוטים למגוון מטרות. לפני שננתח היתרונות של השימוש בצ'טבוט באתר המלון, הנה כמה דוגמאות למלונות שכבר עושים בו שימוש ובהצלחה רבה:

Leonardo Kolymbia Resort - רודוס

באתר מלון Leonardo Kolymbia Resort רודוס משתמשים בצ'טבוט מבוסס AI של פלטפורמת RateParity לשיפור יחס המרה עבור בתי מלון, המציג תעריפים זמינים וקישור להזמנה על סמך תאריכי ההגעה והעזיבה שהזינו המשתמשים ועוד קריטריונים אחרים, ובנוסף ניתן למצוא בצ'אט דילים ומבצעים, וואוצ'רים וגיפט קארד, וכן תשובות ליותר מ-500 שאלות נפוצות שנועדו להקל על עומס העבודה של צוות המלון.

מלון Leonardo Kolymbia Resort רודוס

דוגמאות אלו מראות כיצד בתי מלון משלבים בהצלחה עבודה עם צ'אטבוט באתרי הבית שלהם - דבר שאינו פופולרי כמו הצ'אטבוט של פייסבוק המופעל על ידי בינה מלאכותית, למשל. ובכל זאת, מדובר בדבר יעיל מכיוון שיש לו כמה יתרונות משמעותיים:

 

GRT Hotels & Resorts

באתר הבית של הרשת ההודית GRT Hotels & Resorts ישנו צ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית והמופעל על ידי חברת Trilyo, המדווחת על עלייה של 40% בשיחות עם לקוחות בתוך חודשיים וחצי בלבד עבור GRT Hotels & Resorts. בנוסף, 84% מהאורחים שהתכתבו עם הבוט, שיתפו במהלך השיחה את כתובות המייל ומספרי הטלפון שלהם, וללמעלה מ-40% הייתה כוונת הזמנה, מה שהוביל להכנסה פוטנציאלית של K240  INRבתוך שבוע בלבד.

רשת המלונות ההודית GRT Hotels & Resorts

 

Bahia Principe Hotels & Resorts

באתר הבית של רשת Bahia Principe Hotels & Resorts הספרדית משתמשים בצ'טבוט המופעל על ידי HiJiffy מאז יוני 2020. הצ'טבוט עוזר למבקרים באתר לבחור יעד ומלון מקומי של הרשת ועונה על שאלות בסיסיות לגבי השירותים והמתקנים של המלון. הצ'טבוט גם מסייע למשתמשים בהזמנת חופשה.

רשת המלונות הספרדית Bahia Principe Hotels & Resorts

 

היתרונות של צ'טבוט באתר של מלון

מענה על שאלות נפוצות 24/7

ניתן להגדיר שאלות נפוצות לגבי המלון, השירותים והיעד שלכם ולתת לצ'אטבוט לענות עליהן באופן שוטף. בדרך זו, צוות המלון כבר לא יצטרך לענות לשאלות מיותרות, ויתפנה זמן להתמקד במשימות קריטיות יותר בשירות האורחים שכבר שוהים במלון. אסטרטגיה זו גם תשפר את שביעות רצון הלקוחות על ידי מתן תגובות בזמן אמת כאשר אין צוות שירות לקוחות זמין.

חווית לקוח מותאמת אישית

צ'אטבוטים יכולים להתאים אישית את חווית הלקוח בתהליך ההזמנה עם המלצות להשכרת רכב או אופניים, הזמנות במסעדות, המלצות על מקומות בילוי, ברים, אטרקציות תרבותיות, סיורים ופעילויות אחרות ביעד שלכם. למעשה, ניתן לחשוב על צ'טבוט כזה המבוסס בינה מלאכותית כקונסיירז' מקוון שמעניק תמיכה ללקוחות 24/7. הצ'טבוט יכול גם להמליץ על פעילויות שונות בתוך המלון או באתר הנופש שלכם.

הגדלת ההזמנות הישירות

צ'טבוט טוב המוגדר נכון ומעניק חוויה מותאמת אישית, יכול לגרום לשתמשים לבצע הזמנה ישירה באתר. הצ'טבוט האידיאלי הוא כזה המשולב עם כלי השוואת מחירים בצ'אט, ומציג את תעריפי המלון ותעריפים מאתרי צד שלישי כמו OTAs. בנוסף, כדי להגדיל את ההזמנות הישירות, הצ'אטבוט צריך לתת למשתמשים באתר המלצות שונות על סמך השאילתות שלהם: תאריכי הגעה ועזיבה, מספר האורחים ומספר החדרים. צ'טבוט כזה למשל, של פלטפורמת RtaeParity העוסקת בשיפור יחס המרה לבתי מלון, מאפשר גמישות רבה למנהלי ההזמנות והאתר וכמובן למשתמשים. למעשה, כל המידע הרלוונטי על המלון, המחירים, השירותים הנלווים ועוד - מוזן אוטומטית לצ'טבוט ולמעשה מאפשר למשתמש לקבל את כל המידע שהוא צריך ולבצע הזמנה מבלי לעזוב את האינטראקציה עם הצ'טבוט.

קידם השירותים והמתקנים השונים

הצ'אטבוט יכול לקדם שירותים שונים של המלון, כמו למשל טיפולי ספא בתשלום, מספרה, טרקלין עסקים ושירותים דומים אחרים. תוכלו גם לתכנת כמה צ'טבוטים כדי לשלב דילים, שוברים ומבצעי הנחה.

העברה לנציג שירות לקוחות אנושי בעת הצורך

אמנם צ'טבוטים הם כלי מאוד חכם שכל הזמן לומד ומשתכלל, אבל לא תמיד הטכנולוגיה מספיקה כדי להחליף לגמרי קשר אנושי. ולכן בעת הצורך - למשל במקרה של תלונות לקוחות - ניתן בלחיצת כפתור לחבר את הלקוח למענה אנושי.

שמירת נתוני משתמשים

צ'אטבוטים מסוימים יכולים לאסוף נתוני משתמשים, כמו שמות, כתובות דוא"ל, מיקום ועוד. נתונים אלה מצויינים לבניית פרסונות אורחים, הבנת סוג האורחים שמתעניינים במלון שלכם ולקידום מכירות בדוא"ל וניוזלטרים.

שיפור תהליך הצ'ק-אין והצ'ק-אאוט

ניתן להשתמש בצ'טבוט כדי לפשט את תהליכי הצ'ק-אין והצ'ק-אאוט על ידי הענקת האפשרות לאורחים לבצע זאת באופן מקוון באתר או באפליקציה ייעודית במקום להמתין בדלפק הקבלה. קחו בחשבון שאפשרות זו עובדת רק אם המלון שלכם מציע כניסה לחדר ללא מפתח.

לא מומלץ להשתמש בצ'אטבוט כדי לכסות את כל ההיבטים של תקשורת עם האורחים. עדיף לבחור באלה שהכי נחוצים לכם, ולהפוך את חווית המשתמש לפשוטה ככל האפשר.

צ'אטבוט מבוסס AI של RateParity

ניתן להשתמש בו כדי להגדיל את ההזמנות הישירות, ההכנסות, שביעות רצון הלקוחות, הגדלת את מסד הנתונים של המשתמשים שלכם ולענות על שאלות נפוצות של האורחים 24/7. הצ'טבוט מבוסס AI עבור מלונות של RateParity משתלב עם מנוע ההזמנות של WebHotelier , ומספק למשתמשים מידע קונקרטי, כמו מחירי חדרים, מיקום המלון, המתקנים, פרטי יצירת קשר, תמונות חדרים ועוד.

Trilyo Hotel Chatbots

Trilyo Hotel Chatbots משתמשים בבינה מלאכותית כדי להניב המרות ולהעניק לידים פוטנציאליים גבוהים באתרי מלונות. הצ'טבוט של Trilyo עונה על 80% משאלות הלקוחות הקשורות לחדר המלון, הזמנות, שירותים, הנחות ומבצעים. בנוסף, בצ'טבוט זה ישנה אפשרות לרב לשוניות כמו תקשורת בשפת אם ולוקליזציה של שפות, תכונות יעילות במיוחד אם אתם רוצים להגיע גם לקהל זר.

Asksuite

הצ'אטבוטים של Asksuite עובדים היטב עם כל ערוצי התקשורת העיקריים: צ'אט באתר (מובייל ודסקטופ), פייסבוק מסנג'ר, ווטסאפ ואימייל וניתן לחברם לממעל מ-100 מנועי הזמנות שונים. כמו כן, החברה מציעה תמיכת לקוחות ביותר מ-25 שפות.

Mindsay

הצ'אטבוטים של Mindsay עובדים עם אתרי בתי מלון, אפליקציות,פייסבוק מסנג'ר, ווטסאפ, סקייפ, WeChat, Amazon Alexa, Google Assistant ועוד. הם מצוינים לייעול תהליך ההזמנה, מתן מידע על תוכנית נאמנות לקוחות, פירוט מתקני המלון ועוד.

 

לסיכום, לא משנה באיזה צ'אטבוט תבחרו, קחו בחשבון את התמחור, הפונקציונליות, אפשרויות רב לשוניות ותכונות אחרות הרלוונטיות לצרכים שלכם. בבסיסם, בוטים צריכים לבצע את תהליך ההזמנה ולענות על שאלות לקוחות מסביב לשעון. אך ניתן לעשות איתם הרבה יותר, כמו להתאים אישית את חווית התקשורת עם הלקוחות, לגרום למשתמשי האתר להזמין ישירות וגם לרכוש מוצרים אחרים כמו חבילות חתונה, שוברי ספא ועוד. בשימוש נכון, הם יכולים לשפר את המכירות ואת החזר ה-ROI שלכם בזמן קצר מאוד.