איך המדיה החברתית מסייעת למלונות להגדיל הכנסות והמרות?

מאי 25, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

רשתות מדיה חברתית הם ערוצי שיווק מצוינים עבור מלונאים, כל עוד המלונות מאמצים לאסטרטגית השיווק שלהם כמה שיטות עבודה מומלצות שהתבססו היטב בתעשייה על ידי מומחי מדיה חברתית.

בשימוש נכון, שיווק במדיה חברתית יעזור למלונאים להשיג מודעות למותג, להגדיל את כמות ואיכות המרות, לשפר את חווית הלקוח, להשיג יתרון תחרותי על פני בתי מלון אחרים ולהשיג יותר אורחים.

עם זאת, בתי מלון מתמודדים עם אתגרים רבים בעת השיווק בערוצי מדיה חברתית, אתגרים שאיתם מתמודדים גם רוב הענפים המשתמשים בסושיאל מדיה כדי להרחיב את הנוכחות הדיגיטלית שלהם. ככל שערוצי המדיה החברתית משנים את האלגוריתמים שלהם מתוך מטרה לאלץ יזמים להוציא יותר משאבים על פרסום – הרי שמספר האנשים הפוטנציאלי שיראו את התוכן שלכם בהפצה ללא תשלום  (organic reach) פוחת באופן אקספוננציאלי ועקבי. אתגר אחר ולא פחות מורכב הוא שלא תמיד קל להמציא רעיונות תוכן חדשים ומעניינים מדי יום, מפני שכל ערוץ מדיה חברתית שונה ממשנהו, כך שמה שיכול לעבוד בפייסבוק עלול דווקא לרשום ביצועים נמוכים בטוויטר וכו'.

הנה כמה שיטות עבודה מומלצות שיסייעו למלונאים בצליחת האתגרים הללו

 

צרו נוכחות מותג עקבית בכל ערוצי המדיה החברתית

למרות שלערוצי מדיה חברתית יש פריסות ועיצובים מעט שונים עבור פרופילים או דפים עסקיים, לכולן יש דבר אחד במשותף: תמונת פרופיל. לכן, חשוב שתשתמשו באותה תמונה בכל הערוצים - באופן אידיאלי רצוי שזה יהיה הלוגו של המלון שלכם, אך אם לכם לוגו בחרו תמונה שתייצג את הנכס שלכם בצורה הטובה ביותר.

עבור ערוצי מדיה חברתית המאפשרים להעלות תמונת הדר (שנקראת cover בפייסבוק ו- banner בטוויטר), ניתן להשתמש בתמונות שונות, אך להקפיד על המידות המומלצות על ידי הערוצים הרלוונטיים. לדוגמה, תמונת הבאנר בטוויטר צריכה להיות 1500x500 פיקסלים, בעוד שהקאבר של פייסבוק צריכה להיות 851x315 פיקסלים.

כשאתם יוצרים את תמונות הפרופיל הללו  - חשוב להשתמש בכלי עיצוב גרפי טוב כמו Photoshop ו-Adobe Spark, או, אם אין לכם תקציב גבוה - להשתמש ב-Canva שהגרסה החינמית שלו מצוינת), ובחלופות כמו Crello ,Stencil ,Snappa , וכו'

בנו לעצמכם שפה מיתוגית ייחודית

עקביות בכל רשתות המדיה החברתיות צריכה לכלול גם את הקול הייחודי של המותג שלכם. כך למשל, אם יש לכם מלון המיועד למטיילים הרפתקניים, ידידותי למשפחות, מתאים למבוגרים בלבד וכן הלאה – הרי שקול המותג שלכם חייב לשקף את כל הערכים הללו.

איך עושים זאת? באמצעות יצירת תוכן בלתי נשכח, סיפורים מרתקים ופרסונליזציה, הם אלמנטים שיכולים לבטא היטב את תכונות המותג שלכם והצרכנים בהחלט שמים אליהם לב. אלמנטים אלו הם לא בגדר המלצה אלא חובה של ממש, והם חייבים להיכלל באינטראקציות שלכם עם העוקבים שלכם בכדי ליצור דיאלוג שמערב ומשכנע אותם לפעול.

מה הופך את המותג החברתי להיות הטוב ביותר

מתוך: SproutSocial

 

הפיקו תוכן מדיה חברתית יצירתי ומושך, מותאם למותג ורלוונטי לעוקבים ולאורחים הפוטנציאליים שלכם. ספקו מידע ספציפי בנימה ידידותית מבלי לנסות למכור משהו באגרסיביות, והקפידו טקסטים קצרים, קולחים ומהודקים.

לדוגמה, למרות שפייסבוק מאפשרת למעלה מ-63,200 תווים בפוסטים רגילים, 79% מהאנשים נוטים לסרוק ולרפרף על פוסטים במקום לקרוא אותם לעומק, ולכן כדאי שתהיו תמציתיים: 300 תווים (או פחות) אמורים להספיק בהחלט להעביר מסר ממוקד ומדויק.

למרות שחשוב לשמור על קול מותג להיות עקבי וייחודי בכל הערוצים, עדיין עליכם להתאים את הטון שלכם לכל ערוץ באופן ספציפי. ובוודאי שלא לעשות "העתק הדבק" של אותם טקסטים לפייסבוק, לטוויטר וכו'. לדוגמה, משתמשי פייסבוק נהנים מתוכן מקצועי, מבוסס על תועלת ורווח, בעוד משתמשי טוויטר מעדיפים שפה מתוחכמת וקלילה יותר, ולכן כשאתם בוחרים טון שיחה עבור רשת חברתית תמיד בחרו בנוסח המתאים לקוראים באותו הערוץ.

טקסטים אינם סוג התוכן היחיד שדורש קול מותג עקבי וייחודי, וניתן גם לקבוע כי סרטוני וידאו עדיפים לא פעם על פני פוסטים המורכבים מטקסטים ותמונות. הם יכולים לסייע לכתוב תסריט עוד לפני שעליתם לשידור חי עם אירוע מיוחד. כמובן, אין חובה לדבוק בווידאו ב-100%, אבל זה בהחלט יכול לסייע לכם לשמור על מיקוד וזהות המותג.

נסו פורמטים חדשים של מודעות פרסום

פורמטים חדשים של מודעות בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, TikTok וכן הלאה, מאפשרים למלונאים לשחרר את היצירתיות שלהם ולהגיע לקהלים עם תוכן מרתק, גם כאשר הם מקדמים "רק" חדרים או עסקאות של הרגע האחרון. פייסבוק ואינסטגרם נותרו רשתות הפרסום החברתיות היעילות ביותר עבור בתי מלון, בעוד בפייסבוק, מלונאים צריכים לשקול לבחור בין שלושה סוגי מודעות:

  • Trip Consideration כדי לייעל את הצגת מודעות המלון ולהגיע לאנשים שמתכננים נסיעה בקרוב.
  • Travel Ads for Prospecting מראות למשתמשים באופן אוטומטי מוצרים מהקטלוג שלכם שסביר שיהיו רלוונטיים להם, גם אם לא ביקרו באתר או באפליקציה של המלון
  • Travel Ads for Retargeting - מודעות המבצעות מיקוד מחדש (Retargeting) ומסייעות לקדם אוטומטית מלאי מלונות רלוונטי למשתמשים שביקרו באתר או באפליקציית מלון

סגנון המודעות שמלונות יכולים לבחור להפעיל משתנים בהתאם לסוג המודעה. לדוגמה, סרטונים אנכיים של 15 שניות או אוספי תמונות עובדים בצורה הטובה ביותר עבור נסיעות. אבל משווקי בתי מלון יכולים לבחור גם תמונות בודדות או מודעות קרוסלה. כך או כך, מעניין לדעת כי 86% מהעסקים משתמשים בווידאו ככלי שיווקי (Wyzowl), ביודעם כי מודעות וידאו זוכות פי 2 יותר למעורבות של קהלים מאשר המודעות המסורתיות, וחוסכות יותר מ-50% בעלות למעורבות  ולאינטראקציה CPE -
cost-per-engagement - (Twitter)

התנסות בפורמטים חדשים של מודעות עשויה ליצור למלון יותר לידים והחזר ROI טוב יותר. אבל גם עם מודעות מסורתיות, המלונאים חייבים להקפיד ולשמור על עקביות המותג וליצור תוכן, מרתק, מעורר השראה, מניע לפעולה ומשכנע.

השתמשו ב-hashtag# בתדירות מדויקת

למי שלא מכיר – האשטאג (hashtags) היא תגית המרכזת מידע בנושא ספציפי, כך שמי שהמידע רלוונטי לגביו יוכל לקבל הרחבות נוספות אודותיו. כיום, ישנן שיטות עבודה מומלצות לקידום מלונות בפלטפורמות של מדיה חברתית גם כשמדובר ב-hashtags# ובתדירות הפרסום.

לדוגמה, בעוד שאין כללים ברורים עבור בתי מלון המשתמשים באינסטגרם, אזיי שיש קונצנזוס ש-11 הוא מספר המקסימום; עם זאת, 1-3 hashtags הם הכמות הנפוצה והמומלצת ביותר (Hootsuite), כשגם Buffer ממליץ על עד שלושה האשטאגים ככלל אצבע בכל פלטפורמות המדיה החברתית.

לגבי תדירות הפרסום, Hootsuite גילתה שהשיטות המומלצות הן:

  • בין 3-7 פעמים בשבוע באינסטגרם
  • 1 ו-2 פעמים ביום בפייסבוק;
  • עד חמש פעמים ביום בטוויטר

ומתי לפרסם? לפי Sprout Social, השעות הטובות ביותר לפרסם ברשתות חברתיות הן בימי שלישי עד חמישי בשעה 9 או 10 בבוקר, כאשר ימי ראשון הם הימים הגרועים ביותר. כמובן, מלונאים צריכים להתנסות עם הנחיות אלה, ולעשות ניסוי וטעייה לגבי המועד האופטימלי לפרסם האשטאגס, כי ייתכן שלאורחיהם יש התנהגויות שונות מאשר ממשתמשי מדיה חברתית שמחפשים דברים אחרים שקשורים לבידור או קניות.

לדוגמה, Revinate חשף ששיעור האינטראקציה של פוסטים בסוף השבוע גבוה ב-14.5% מפוסטים בימי חול, כך שמלונות עשויים לבחור לפרסם בימי שישי עד ראשון כדי להגיע לקהל שלהם.

כמו כן, ייתכן שעדיף לבתי מלון לפרסם אחרי השעה 19:00 כשאנשים נמצאים בבית עם משפחותיהם ויכולים לבחון יחד הזדמנויות והצעות לחופשה.

לסיכום, כאשר מלונות בוחרים בערוצי מדיה חברתית כערוצי שיווק, עליהם לדבוק בשיטות העבודה המומלצות שהעלינו כאן כדי ליצור אינטראקציה מוצלחת עם לקוחות קיימים ואורחים פוטנציאליים, כך שיוכלו להגביר את המודעות למותג, וחשוב מכך להגדיל את מספר ההזמנות הישירות והחזר ה-ROI.