חדש מגוגל - הכירו את Google MUM

ינואר 05, 2022 אייל ארדיטי

אנו משתמשים בבינה מלאכותית ללא הרף ולרוב אנו לא מודעים לכך, בין אם זה באמצעות שימוש באחד העוזרות הוירטואליות: סירי של אפל, Google Now או אלקסה של אמזון. דוגמא נוספת? בזמן שרכשתם מוצר דרך אחד מאתרי הקניות הגדולים או אפילו בשעות הערב כאשר מדליקים את הטלוויזיה, פותחים את נטפליקס ומתלבטים במה לצפות.

המכנה המשותף לכל הדוגמאות הללו? שימוש נרחב בבינה מלאכותית ש"מדברת" אלינו בחזרה, מציגה לנו מוצרים מומלצים או עוזרת לנו לבחור את הסרט המושלם לסיום יום עבודה עמוס במיוחד.

גם גוגל לא זרה לשימוש בבינה מלאכותית ולמעשה השימוש בה הוא נרחב על מנת להביא לנו את תוצאות החיפוש המדוייקות ביותר, לעזור לנו להימנע מחדשות מזויפות בנוגע לעולם שסביבנו. ועם העדכון האחרון שגוגל מציגים, אנו נהיה בשורה הראשונה כשנצפה בכוח המדהים של בינה מלאכותית.

MUM, נעים להכיר

Multitask Unified Model או MUM בקיצור הוא העדכון האחרון מבית גוגל והוא מבטיח לנו לשנות שוב את הדרך שבה אנו גולשים באינטרנט ואת הדרך שבה אנו מקבלים תשובות לשאלות שלנו באמצעות הצגת תוצאות ממקורות שונים כגון טקסטים, תמונות, סרטונים ואפילו פודקאסטים. כל האמצעים הללו יחדיו יעזרו לגוגל להציג בפנינו את התוכן המדויק בהתאם לחיפוש שלנו.

על פי גוגל, MUM עוצמתי פי 1,000 מ BERT. עם כמות כזו של כוח חישוב, גוגל יוכל להציג לנו תוצאות בהתאם לשאלות שלנו בצורה מדויקת הרבה יותר על ידי תרגום מיידי של דפים בשפות זרות ויצירת דפים מיוחדים. כל זה כמובן משתנה בין חיפוש לחיפוש על מנת להביא לנו את המידע העדכני והטוב ביותר.

עדכון Google MUM

איך העתיד של החיפוש יראה?

אתם מתכוננים לחופשה הקרובה שלכם, בתור יעד בחרתם בארגנטינה, מדינה בעלת אזורי אקלים מגוונים ושונים. החלטתם שחלק מהביקור שלכם יוקדש לקרחון "פריטו מורנו"
מאחר ומדובר בקרחון, אתם יכולים להסיק בעצמכם שמדובר במזג אוויר קר ולכן יש להוסיף בגדים חמים למזוודה ואתם מתחילים לתכנן את משך השהייה שלכם שם בהתאם.

התחלתם לאסוף מידע בנוגע לאזור ולכן היסטוריית החיפושים שלכם יכולה לכלול את החיפושים הבאים:

  • מזג אוויר בפריטו מורנו
  • עונה מומלצת לטיול בפריטו מורנו
  • פריטו מורנו ביגוד מומלץ
  • פריטו מורנו עלות כניסה

כל השאלות הללו הן שאלות לגיטימיות לחלוטין, אבל אם תשאלו מדריך מקומי או סוכן נסיעות הוא יתחיל בתורו לשאול אתכם שאלות שלא העלתם בדעתכם לשאול, כגון:

  • האם אתם רוצים לטייל על הקרחון עצמו?
  • האם תרצו לעשות שיט ליד הקרחון?
  • האם תרצו לשהות באזור בזמן קריסת גשר הקרחון?
  • אתם רוצים לבקר בעוד אטרקציות באזור?

מרגישים שהכל התחיל להסתבך? דמיינו לעצמכם שבמקום לשאול את כל השאלות הללו, בסך הכל תרשמו בגוגל "חופשה בפריטו מורנו". התוצאות שהתקבלו לא יכללו רק מידע על הקרחון אלא יכללו גם את מזג האוויר, יאמרו לכם מה העונה המומלצת לתכנון הטיול, יזכירו לכם שיש אפשרות לשייט על ספינה באזור, יגידו לכם אם גשר הקרח כבר קרס או גדל מחדש, אתם תראו תמונות וסרטונים רלוונטים ואף תוכלו לשמוע פודקאסט המדבר על הקרחון והאזור הסובב אותו.

זה יכול להיות נהדר, נכון? אז החדשות הטובות הן שהתוכן שכרגע ראיתם נאסף בצורה מיידית מרחבי מקורות ברשת, חלקם היו בספרדית או בשפות זרות נוספות ותורגמו מיידית לעברית או לשפה אחרת שבחרתם.

זהו העתיד של MUM.

אל תשכחו לחייך

נמשיך עם תרחיש תכנון החופשה שלנו, החלטתם שאתם רוצים לטייל על הקרחון עצמו ולכן עולה הצורך בזוג מגפיים טוב שיכול להתמודד עם הטמפרטורה ולספק את האחיזה הנדרשת בקרח. לא מדובר בפעם הראשונה שבה אתם מטיילים במזג אוויר קיצוני, אך אתם לא יכולים להיות בטוחים אם המגפיים שיש לכם כרגע יוכלו להתמודד עם הקור השורר באזור.

לא צריך לדאוג, בעתיד פשוט תצלמו את המגפיים עם אפליקציית Google Lens ותשאלו "האם אפשר להשתמש במגפיים האלו בפריטו מורנו?".
MUM תנתח את התמונה של המגפיים, תבדוק במהירות מיהו היצרן ומה הדגם שלהם ובצורה פשוטה תוכל להגיד לכם האם המגפיים מתאימות או שהגיע הזמן לקנות זוג חדש.

Understanding information across types

מקור: הבלוג של גוגל

זה הולך ומשתפר

אין דבר מתסכל יותר ממכשיר או כלי מקולקל, במיוחד אחד שאנו משתמשים בו בצורה יומיומית, זה יכול להיות דבר פשוט להחלפה כגון נורה אחורית ברכב או כלי מורכב יותר כמו שואב אבק רובוטי.

לא כולנו רוצים לגשת למוסך או לחנות בשביל לתקן את התקלה ולא מן הנמנע שנרצה לחסוך כסף עם פתרונות "עשה זאת בעצמך". למרבה המזל גם פה MUM בא לידי ביטוי.

צילום פשוט של החלק השבור יגלה לא רק את שם החלק אלא יאפשר לנו לשאול "איך מתקנים את זה" ותוך מספר שניות נקבל תוצאות משולבות אשר כוללות סרטונים, תוצאות בפורומים שונים ומאמרים רלוונטיים.

גוגל בעצמם הראו לנו איך זה עובד עם דוגמא פשוטה מחיי היום יום, מעביר הילוכים באופניים המצולמים לא תקין, צילום קצר שלו ושאלה "איך מתקנים" מביא מגוון של אפשרויות שונות.

הבינה המלאכותית של MUMקרדיט: 9-5 Google


איך להתכונן לMUM?

האינטליגנציה המלאכותית של MUM מסוגלת "לחשוב" ולהבין מה הייתה הכוונה של הגולש כשהוא שאל את השאלה, לכן אנו נצטרך לחשוב עוד יותר מחוץ לקופסא ולהציע לגולשים באתרים שלנו תשובות לשאלות מעבר למה שהם כתבו בשורת החיפוש.

לכן, האתגר שלנו בתור בעלי אתרים גדל עוד יותר מאחר ועד היום רוב האתרים נהגו לתת לגולשים תשובות מדויקות בהתאם לשאלות שלהם בלי לחשוב על השאלה הבאה של הגולש. או לחלופין הרחיבו את התוכן שלהם באמצעות תכנים נוספים באמצעות "סיפורים" רחבי יריעה עם תשובה החבויה בתוכן.

תנו לקהל שלכם את מה שהוא רוצה ומעבר

רוב האתרים מסתמכים על תגי המטא שלהם (כותרת ותיאור) בתור האיתות הראשי לגוגל בנוגע לתוכן העמוד. כבודם של התגים האלו במקומם והם ימשיכו להיות חשובים בעתיד, אך נהיה חייבים לקחת יוזמה ולהציע מבט מעמיק יותר עם התוכן שלנו:

  • רושמים תוכן מצויין? אל תפסיקו - התוכן שלכם מעולה ואתם יודעים את זה? הגולשים באים וקוראים אותו? אז תמשיכו לייצר אותו. אבל קחו בחשבון שהגיע הזמן לגוון.
  • תגוונו, תחשבו מחוץ לקופסא - התוכן שלכם צריך לענות לא רק על השאלה המדויקת של הגולש אלא לתת לו את המידע הנוסף שאתם כבעלי מקצוע מכירים. תגוונו ותשתדלו שהמידע יהיה רלוונטי ככל האפשר. תעזרו לגולשים ולגוגל להבין את הערך של התוכן שלכם.
  • תגיד שלום לשכנים החדשים מחו"ל - לMUM יש את היכולת לתרגם תכנים בצורה מיידית, לכן בעתיד תמצאו את עצמם מתמודדים עם תוכן שיוצא מגבולות הארץ. תוודאו שאתם מוכנים ותכינו אסטרטגיית SEO רב לשונית.

בלי העתק הדבק

כולנו משתמשים באתרי תמונות סטוק מפעם לפעם, הם יכולים לחסוך לנו זמן יקר ולהעביר את המסר הרצוי בצורה ברורה. יחד עם זאת גם פה ההשפעה של MUM באה לידי ביטוי. שימוש בתמונות סטוק הנפוצות עלולות לגרום לכך ש MUM תבחר לא להציג את התמונה שלנו בתוצאות החיפוש המותאמות אישית כי תמונה זו כבר הופיעה בצורה כזו או אחרת ברשת בווריאציות שונות.

גם כאן נצטרך להיות ייחודים. אתם בעלי סוכנות נסיעות? תפסיקו להשתמש באותן תמונות סטוק בדיוק כמו המתחרים שלכם. זה הזמן לשלוח צלם מקצועי ליום צילומים על מנת ליצור מאגר של תמונות ייחודיות השייכות רק לכם.

אך מה נעשה אם האפשרות של צלם מקצועי היא מחוץ להישג ידינו? מדובר בהוצאה גבוהה שלא תמיד מוצדקת. במקרה הזה שוב נצטרך להיות ייחודים.
במקרה הזה אתרי תמונות הסטוק עדין יכולים להועיל לנו. היכנסו לאתרים של המתחרים שלכם ותראו איזה תמונות הם מציגים, האם מדובר באותן תמונות סטוק שאתם מכירים כל כך טוב? תבחרו תמונות סטוק אחרות, כאלו שלא נמצאות בשימוש תדיר, גם השינוי הקטן הזה יכול לתת לכם את היתרון שתזדקקו לו.

כמה מילים לסיכום

אין ספק ש MUM הולכת לבצע מהפכה בדרך שבה אנו והגולשים שלנו מחפשים מידע אונליין. אנו נצטרך לוודא שהתוכן שלנו בין אם מדובר בטקסט, תמונה, וידאו או אודיו הוא רמה אחת מעל כולם.
תוכן "מספיק טוב" זו מילה שחייבים להוציא מהלקסיקון, התוכן שלנו חייב להיות מעולה, הוא חייב להיות כמה צעדים לפני המתחרים שלנו.

השינוי של MUM מביא איתו המון הזדמנויות חדשות, הזדמנויות שאנו נצטרך ללמוד איך להשתמש בהן בצורה טובה ביותר. העתיד שייך לבינה המלאכותית והיא כאן כדי לעשות את החיים של כולנו קלים יותר.