יתרונות וחסרונות ב-SEO עונתי

דצמבר 28, 2020 מיכאלה ליקה באטלר

טיפים שיעזרו להפוך את ה-SEO העונתי ליתרון שלכם

כל בעל עסק יודע שעונות השנה משפיעות על התנהגויות הקונים. לדוגמא, NRF חשפה בשנה שעברה שהחלה ברכישות לעונת החגים לפני ספטמבר, כאשר נובמבר היה החודש הפופולרי ביותר לקניות, בעיקר בשל הנחות מיוחדות במהלך בלק פריידי או סייבר מאנדיי.

NRF - רכישות לעונת החגים

כמובן שחגי ואירועי החורף אינם מסגרת הזמן היחידה בה ישנה עליית מכירות. כל עונה יכולה להשפיע אחרת על החלטות הרכישה, ועם התנהגויות קניות משתנות ניכר הצורך בתוכניות שיווק מותאמות כדי להתאים לצרכי הקונים. השימוש ב-SEO עונתי, מאפשר להציג בפני הלקוחות הפוטנציאליים מוצרים, שירותים ותוכן רלוונטיים לפי צרכים נקודתיים.

יתרונות SEO עונתי

  • הגדלת המכירות העונתיות על ידי מיקוד ללקוחות שבשלים לבצע רכישה.
  • תוכן אקטואלי, בשילוב עם FOMO (הפחד להחמיץ), יאפשרו לייצר שיעורים טובים של החזר השקעה.
  • מאפשר להציג לצרכנים מוצרים רלוונטיים ועונתיים.
  • מאפשר ליצור תוכן עונתי, שישפר את אסטרטגיית ה-SEO לטווח הארוך, על ידי אופטימיזציה של דפים למוצרים שניתן למכור כל השנה.
  • דירוג ב-SERP למונחי חיפוש עונתיים.
  • העברת לקוחות חדשים מהמתחרים, במיוחד אם הם לא נוקטים באסטרטגיות SEO עונתיות.
  • הגברת את המודעות למותג. כאשר המוצרים העונתיים שלכם מקבלים דירוגים טובים, הלקוחות עשויים לזכור את המותג גם אם לא ביצעו רכישה הפעם.
  • תוכן עונתי הוא רלוונטי לתקופה מסויימת מחד, אך מאידך ניתן להמירו בקלות גם לתוכן ארוך-טווח.
  • תוכן עונתי מביא תנועה רבה בפרקי זמן קצרים.
  • תוכן עונתי טוב יגרום למשתמשים להישאר זמן רב יותר באתר.

כמו כל דבר בחיים, ל-SEO עונתי ישנם גם חסרונות, היות ולסוג זה של תוכן יש מגבלות מסוימות. מכיוון שיש לו תאריך תפוגה, אנשים עלולים לאבד עניין בהדרגתיות או לפחות עד לפעם הבאה שהנושא יהיה רלוונטי. אך כאשר הוא מתוכנן ומבוצע כראוי, ניתן למצוא שיש יותר יתרונות מאשר חסרונות ב-SEO עונתי.

טיפים לתכנון קמפיינים מוצלחים של SEO עונתי

הצרכנים מתנהגים אחרת בכל עונה. בחורף הם עשויים לחפש מתנות הקשורות לחגים או לעונה עצמה. הקיץ לעומת זאת מאופיין ביותר חופשות או טיולים. האביב והסתיו עשויים להיות מושפעים ממגמות אופנה חדשות. לפיכך, מומלץ לעקוב אחר שינויים אלה כדי לזהות התנהגויות שונות של לקוחות. ניתן תמיד להשתמש ב-Google’s shopping insights לראות מה קונים רוצים ומתי.

התחילו בבדיקת נתוני התנועה לאתר והתנהגות הגולשים שנה מול שנה באמצעות Google Analytics. תוכלו לראות את הדפים הממירים ביותר ואת זמני התנועה הגבוהים ביותר בכל שנה. על ידי השוואת הנתונים, ניתן לראות בקלות מה עבד יותר ומה פחות. ניתוח שכזה יעיל ביותר אם בעבר ניהלתם קמפיינים עונתיים לקידום האתר, אך הוא יכול גם להראות אילו עונות או תקופות חלשות יותר ומתאפיינות בפחות מבקרים ועניין באתר. מכאן, אפשר להתחיל ולשכלל את הדפים בעלי הביצועים הפחות טובים, או ליצור תוכן אקטואלי חדש כדי להגדיל את התנועה ואת הדירוג העונתי.

קידום אתרים עונתי מסתמך מאוד על זיהוי כוונות הצרכן - אסטרטגיה חזקה יותר מדמוגרפיה, במיוחד מכיוון שהאלגוריתם של גוגל סומך על כוונת המשתמשים לספק תוצאות חיפוש מתוזמנות, רלוונטיות ושימושיות.

מדוע כוונת הצרכן חזקה יותר מדמוגרפיה

פיתוח לוח אירועים 4-5-4

כדי לתכנן קמפיין SEO עונתי מוצלח, צריך כמובן לדעת מראש מה קורה ומתי. לכן כדאי להכין לוח שנה 4-5-4 (4 שבועות - 5 שבועות - 4 שבועות).

NRF, לדוגמא מציעה 4-5-4 לוחות שנה מצוינים למהדורות מכירות חודשיות, אולם אלה תקפים למכירות בארה"ב. אפשר על בסיסם ליצור לוח שנה 4-5-4 מותאם לחגים ואירועים הרלוונטיים לקונים שלכם.

אפשר לשדרג את לוח השנה באמצעות אירועים אחרים ספציפיים לעסקים, כמו קונצרטים, פסטיבלים, תערוכות, סמינרים עסקיים, חגים אזוריים ועוד.

זכרו - תוכן אקטואלי יכול להיות מבוסס עונות (אביב, קיץ, סתיו, חורף) או אירועים (פסח, חגי תשרי, יום האהבה, יום האם, יום המשפחה, מונדיאל, אולימפיאדה וכו').

לוח שנה קמעונאי

יצירת לוח שנה

כעת, כאשר אתם מכירים את כל התאריכים הרלוונטיים, תוכלו להתחיל בתכנון לוח השנה.

התחילו מוקדם - פרסום תוכן בתאריכי פרסום המכירות או קרוב מדי לתאריכים אלה עשוי להיות מאוחר מדי.

לוח השנה יעזור לכותבי התוכן לתכנן ולבצע את עבודתם כדי לעמוד בדד-ליינים הרצויים. זהו כלי יעיל לא רק בקביעת זהות כותב הטקסטים, אלא גם להחלטה באילו סוגי תוכן לעשות שימוש - וידאו, תמונות, אינפוגרפיקה - כדי לשפר את ה-SEO העונתי.

"לוח שנה צריך להיות משאב לכל הצוות, ולא רק ליוצרי תוכן", אומר Ash Read, מנהל המערכת של Buffer שצוטט על ידי HubSpot "זה צריך להיות משהו שכל אחד יכול לגשת אליו בקלות כדי לראות מה קורה וגם להציע רעיונות לתוכן. לפעמים ההצעות הטובות ביותר לתוכן יגיעו מאנשים מחוץ לצוות השיווק"

עריכת לוח שנה בהתאם למועדי הפרסום

קרדיט: Bob Angus

מחקר מילות מפתח עונתי

מומלץ לבצע את מחקר מילות המפתח על סמך מה שאתם מוכרים. תוכלו להשתמש ב- Google Trends כדי לזהות מגמות תנועה בין שנים או חודשים על בסיס המוצרים שלכם. לדוגמא, אם אתם מתמחים בבגדי ים, תוכלו לראות את חודשי השיא למכירות. אפשר להשוות מונחי חיפוש כדי לראות אילו מונחים מעוררים עניין רב יותר, ותוכלו גם לראות אילו מדינות מניבות את מירב החיפושים.

בדוגמה זו, הגיוני שהעניין לבגדי ים גבוה יותר בחודשי הקיץ:

Google Trends Research

לחלופין, אפשר להקליד את שם האירוע שאליו רוצים למקד ולראות את ביצועיו לאורך זמן. דבר זה יעזור להחליט מתי לפרסם את התוכן העונתי. לדוגמא, אנשים מתחילים לחפש מתנות חג באמצע או לקראת סוף הקיץ או חופשות פסח בתחילת האביב וכן הלאה.

כלי נהדר נוסף הוא Ubersuggest של ניל פאטל. הוא מגיע עם שפע של תכונות שימושיות, כולל פיצ'ר המתאר מגמות לאורך חודשים, חודש אחר חודש, ובנוסף מאפשר לגלות קשיי SEO עבור מונח חיפוש נתון, ומציע הצעות למילות מפתח בעלות זנב ארוך עם סקירה כללית על SERP. כמו כן כלי זה גם מראה את 99 אתרי הדירוג המובילים, ואת הסיכויים שגם אתם מדורגים בין 20 הראשונים.

ישנם כלים רבים בהם ניתן להשתמש כדי לחדד את מחקר מילות המפתח, כולל מתכנן מילות המפתח של Google ו- SEMRush.

הורידו את אי-בוק ה-SEO החינמי שלנו לשנת 2019 למידע נוסף. לאחר שתצרו רשימת מילות מפתח עבור SEO עונתי, תוכלו להתחיל לייצר את התוכן ולתזמן קמפיינים.