מגמות וחדשנות במובייל 2022

דצמבר 23, 2021 מיכאלה ליקה בטלר

כדי הבין עד כמה טלפונים חכמים וטלפונים ניידים הם מצרך כה חיוני ומשמעותי בחיינו, נבחן כמה סטטיסטיקות שימוש כלליות:

  • ישנם כיום כ-7.1 מיליארד משתמשים ניידים, והתחזיות צופות כי מספר זה יגדל ל-7.26 מיליארד ב-2022 ול-7.49 מיליארד עד 2025. (מקור: Statista).
  • קצת יותר מ-15 מיליארד מכשירים ניידים פועלים ברחבי העולם, מספר שעתיד לגדול ל-18.22 מיליארד עד 2025. (מקור: Statista).
  • בשנת 2021, ההכנסות העולמיות של אפליקציות מובייל צפויות להסתכם בכ-693 מיליארד דולר, וב-808.7 בשנת 2022. (מקור: Statista).

במילים אחרות, מכשירים ניידים הם כבר מזמן חלק בלתי נפרד מחיינו, והשימוש בהם עתיד להשפיע גם על מגמות אחרות בשוק. הנה מבט על כמה מהמשפיעים ביותר:


השימוש העולמי ב-5
G במגמת עלייה

דוח הניידות של אריקסון ליוני 2021 מעריך שעד סוף 2021 יהיו כ-580 מיליון מנויי 5G, והמספר צפוי להגיע למיליארד ב-2022 ול-3.5 מיליארד עד 2026.

ספקי שירותי ה-5G יציעו למנויים יותר נתונים, אם כי חלקם עשויים להטיל הגבלות קלות למטרות ניטור. היתרון העיקרי בטכנולוגיית 5G הוא מהירויות חיבור גדולות בהשוואה ל-4G והשהייה של פחות מאלפית השנייה.

השימוש העולמי ב- 5G יגיע למיליארד ב-2022

מקור: Statista.com

הדור הבא של האפליקציות ינצל את היתרונות הללו כדי לספק חווית משתמש ופונקציונליות טובות יותר. בעתיד צפויים להיות יישומים רבים בתחומי הרכב והבית, IoT, מציאות מדומה, שירותי בריאות התומכים ב-IoT, ובוודאי, מסחר אלקטרוני. לכן, יש ציפיות רבות מ-5G. רוב הצרכנים מאמינים שהוא טוב יותר מ-4G, מציע יתרונות עסקיים, בעל פוטנציאל גבוה ליישומי AI ו-AR ועוד הרבה יותרהיכולות של טכנולוגיות 5Gמקור: ericsson.com


אפליקציות היברידיות

אפליקציות היברידיות או אפליקציות פרוגרסיביות (PWA) הן בעצם אתרי אינטרנט שנראים כמו אפליקציות ייעודיות (אפליקציות שפותחו במיוחד עבור פלטפורמה אחת, כמו ווטסאפ או פייסבוק).
הן זולות יותר, וניתן להעלות אותן לחנויות האפליקציות של Google Play ו-Apple App Store במהירות ובחלק קטן מהעלות של אפליקציות ייעודיות.

מלבד היותן זולות יותר לבנייה, אפליקציות היברידיות מסוגלות לפעול במצב לא מקוון, מה שמועיל למשתמשים, שיכולים לגשת לאתר או לחנות מקוונת ללא חיבור לאינטרנט או כאשר החיבור שלהם חלש מדי. ומכיוון שהאפליקציות ההיברידיות נטענות מהר מאוד, למשתמשים תהיה חוויית גלישה נקייה מעיכובים כמו זמני המתנה לטעינת דפים.

אפליקציות היברידיות מציעות יתרונות משמעותיים נוספים על פני אפליקציות ייעודיות. להלן מספר סטטיסטיקות רלוונטיות:

  • PWAs מציעות עלייה של 50% בממוצע במעורבות הלקוחות (מקור: SmashingIdeas.com)
  • PWAS תופסות כ-90% פחות אחסון בהשוואה לאפליקציות ייעודיות. לדוגמה, Twitter Lite PWA דורש פחות מ-3% משטח האחסון של המכשיר בהשוואה לטוויטר לאנדרואיד. (טוויטר)
  • PWAs מגדילות את הצפיות בדפים בכ-134% ומפחיתות את שיעורי היציאה מדף הכניסה ב-42.86% (מקור: web.dev)
  • מספר ה-PWAs עלה ב-170% בשנת 2020 (מקור: flirt.dev)

בנוסף, ניתן לבצע אופטימיזציה של PWAs עבור מנועי חיפוש, הן ניתנות לקישור ולשיתוף, ואינן צריכות חנות אפליקציות כדי להתגלות על ידי המשתמשים. הן נגישות גם בדסקטופ, בכל הדפדפנים. לבסוף, יתרון גדול לעסקים הוא שליחת הודעות דחיפה 24/7 למשתמשים, גם כאשר ה-PWA אינו פתוח. PWAs יישארו מגמה בשנת 2021 עקב תוספת תמיכה בדפדפן, הפצה משופרת, ועוד יכולות.


מגמת התשלומים דרך הנייד בעלייה

העלייה המואצת של תשלומים דרך הנייד היא לא רק השפעה של הקורונה. יש לציין גם את ההתקדמות הטכנולוגית, המאפשרת אבטחה ופרטיות טובים יותר. ReportCrux צופה שהשוק יגיע ל-8,724.2 מיליארד דולר עד 2027, ב-CAGR (צמיחה שנתית) של 34.2% במהלך 2020-2027.

תשלומים דרך המובייל

תשלומים דיגיטליים ללא מזומן - על כל סוגיהם - נוחים, מהירים ובדרך כלל מאובטחים. יתרה מכך, הם האופציה ה"בריאה" יותר בזמנים קשים אלה מכיוון שהם אינם דורשים אינטראקציה בינאישית ואין החלפת שטרות או מטבעות בהם אחרים נוגעים. ולראייה, יותר מ-25% מנקודות המכירה היו דרך ארנקים דיגיטליים מתחילת השנה. עם זאת, על פי דו"ח של גרטנר, המגיפה גרמה לסוחרים לשקול דרכים חלופיות לתשלומים כדי לספק את דרישת הלקוחות, ואותו דו"ח צופה כי "עד 2024, מספר המשלמים בנייד ברחבי העולם יוכפל לכמעט 2 מיליארד, לעומת פחות מ-1 מיליארד ב-2019".

השפעות מגיפת הקורונה - תשלום ללא מגע

מסחר במובייל - mCommerce

מסחר במובייל או mCommerce הוא אחד הטרנדים החזקים של השנה. ב-Statista צופים כי מכירות ה-mCommerce יגיעו ל-3.56 טריליון דולר ב-2021, 22.3% יותר מהשנה הקודמת. מומחים רבים רואים במגמה זו "גל עתיד" לקניות - במיוחד עם הסגרים והריחוק החברתי שהקורונה הביאה איתה, ולא נראה שיעזבו אותנו בקרוב.

מסחר במובייל - mCommerce

אבל mCommerce הוא גם מהיר, מאובטח ונוח לקונים. פתרונות כמו "סרוק וסע" עם קודי QR ואחרים קיימים כבר זמן מה. ובכל זאת, הם גדלו בשנתיים האחרונות כאשר המוכרים מצאו דרכים חדשניות להגיע ולספק לצרכנים את מה שהם מחפשים במהלך מגיפת הקורונה. כדי לסבר את האוזן: ב-Statista כבר חזו שבשנת 2021, 72.9% מכלל המסחר המקוון הקמעונאי יגיע מ-mCommerce. עד סוף השנה, מספר זה עשוי לגדול מכיוון שהקורונה אילצה אנשים להימנע מרכישות ישירות ולהשתמש בשיטות קניות חלופיות.

לסיכום, טכנולוגיית מובייל היא העתיד, וכל המגמות הנ"ל אינן אופנות חולפות: הן כאן כדי להישאר ולעצב מחדש את הדרך בה אנו רוכשים. יתרה מכך, חלק מהמגמות הללו עשויות להתפתח עוד למשהו טוב יותר, פשוט יותר ונוח יותר.