החשיבות של שיפור ביצועי האתר

דצמבר 16, 2021 מיכאלה ליקה בטלר

ביצועי האתר מהווים אינדיקציה למהירות בה אתר נטען בדפדפן וכמה מהר התהליכים שלו מגיבים לאינטראקציה של המשתמש. יתרה מכך, ביצועי האתר ישפיעו על דירוגו במנועי החיפוש וישפיעו על חווית המשתמש, ובסופו של דבר על שימור המשתמש ויחס ההמרה באתר.

הסיבות העיקריות לשיפור ביצועי האתר

נְגִישׁוּת

הסיבה העיקרית לשיפור ביצועי האתר היא מתן מענה לצרכי המשתמשים. לשם כך, יש לקחת בחשבון את המכשירים מהם גולשים המשתמשים לאתר. למשל, אתר גדול עשוי להיטען בצורה מהירה וחלקה בדסקטופ, אך רוב האנשים כיום גולשים מטאבלטים או סמארטפונים דרך הרשת הסלולרית. אתרים שנוצרו עבור דסקטופ בדרך כלל נטענים בצורה איטית יותר בטאבלט ובמובייל, וכמובן פוגמים בחוויית המשתמש, מה שעלול להזיק לדירוג האתר בגוגל. מעבר לכך, אנחנו אולי נתקשה להאמין, אבל עדיין ישנם מקומות בהם הגלישה באינטרנט באמצעות טלפונים ניידים עולה לפי מגה-בייט, מה שאומר שמשתמשים במדינות אלו ישלמו פרמיה על גישה לאתר איטי.

גורמי דירוג של גוגל:

זמן טעינת עמוד

זמן טעינת העמוד או מהירות הדף הם גורם דירוג ראשי מבחינת גוגל. לכן, אי שיפור מהירות העמוד והאתר ישפיע לרעה על כל נושא ה-SEO באתר שלכם. זמן טעינת הדף עשוי להשפיע לרעה גם על מהירות האתר הכללית. זהו אחד מההיבטים שיש לקחת בחשבון בעת שיפור ביצועי האתר. גוגל מספקת את הכלי PageSpeed Insights למנהלי אתרים כדי להעריך באיזו מהירות נטענים דפי האינטרנט שלהם במכשירים שונים. הוא מציע גם חבילה של כלי PageSpeed אחרים למנהלי אתרים כדי לייעל את מהירות האתר.

מלבד זמן הטעינה של העמוד, כדי לקבוע את מהירות האתר, גוגל לוקחת בחשבון את מהירות הביצוע עבור אינטראקציות של משתמשים וכמה מהר הדפדפן מנתח את הדף והופך אותו לזמין עבור אינטראקציות משתמש.

מהירות הדף היא גורם דירוג לאתרים בדסקטופ מאז 2010 ולמובייל מאז 2018, כאשר גוגל הכריזה על "עדכון המהירות" הגדול שלה.

חווית גלישה באתר

האופן שבו המשתמשים חווים את האינטראקציה עם דף באתר הוא חלק ממערכת הדירוג של גוגל מיוני 2021. גוגל הודיעה על השקת עדכון "page experience update" בנובמבר 2020, ועד סוף אוגוסט 2021 הוא צפוי להתעדכן עבור כלל המשתמשים ואתרי האינטרנט. כפי שניתן לראות בתמונה למטה, טעינה היא אחד מאותות הליבה לחוויית דף.

אות חווית גלישה באתר

חווית הדף תהיה אחד מגורמי ה-SEO החשובים ביותר מ-2021. הנה כמה מהדברים שגוגל תשקול מעתה ואילך בעת דירוג אתרים:

  • Largest Contentful Paint (LCP) - אות המודד את זמן הרינדור של הדף (רינדוד דומה לטעינה, אלא שזמן רינדוד מתייחס למשך הזמן עד שהעמוד לא רק נטען אלא שניתן לנהל איתו אינטראקציה, כלומר ללחוץ על כפתורים, למלא טפסים וכו'), התמונה או הסרטון הגדולים ביותר הנראים בשדה התצוגה לאחר שהדף התחיל להיטען. מומלץ לכוון ל-LCP של 2.5 שניות או פחות.
  • First Input Delay (FID) - מודד את זמן התגובה של הדף וכיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם דף שאינו מגיב. FID צריך להיות מתחת ל-100 אלפיות השנייה עיכוב כדי לספק חווית משתמש טובה.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) - מדד ממוקד-משתמש, המעריך את היציבות הויזואלית של תוכן האתר.
  • מובייל פרנדלי (תאימות לנייד) - מכיוון שמרבית הכניסות לאתרים כיום מתבצעות ממכשירים ניידים, כל אתר חייב להיות מותאם לנייד.
  • גלישה בטוחה: מומלץ לסרוק את האתר באופן קבוע כדי לראות אם הוא נפרץ או מכיל תוכנות ריגול או תוכנות זדוניות.
  • חיבור HTTPS מאובטח.
  • אפס סובלנות למודעות ביניים פולשניות - כמו מודעות קופצות, באנרים ושכבות-על, שפוגמות בחוויית המשתמש.

שיפור שימור המשתמשים וההמרות

שימור המשתמש הוא אבן היסוד של שיפור ההמרות. בין אם האתר שלכם נבנה כדי למכור מוצרים או שירותים, להשיג קוראים (פוסטים בבלוג, מגזינים מקוונים), או לבנות קהילה, לא תוכלו להשיג את המטרות שלכם בלי מבקרים באתר ומבלי להמיר את המבקרים למשתמשיםייעודיים.

משתמשים ייעודיים הם כל מי שיבצעו פעולה כלשהי באתר שלכם: בין אם לקנות, להזמין, להוריד, להירשם לניוזלטרים, לקרוא את המאמרים או הפוסטים בבלוג שלכם, לצפות בסרטונים וכו'. פעולות אלו הן סוג של המרות. ככל שהמשתמשים מעורבים יותר יותר, כך ההמרות גבוהות יותר.

אתר עם ביצועים נמוכים בדרך כלל מבריח משתמשים. לפי גוגל, ככל שהטעינה של האתר איטית יותר, כך שיעור הנטישה גבוה יותר, מה שמוביל לפחות המרות. לכן, ההסתברות שמבקרים ייכנסו לאתר ויעזבו אותו מדף מסוים (Bounce) עולה באופן הבא:

  • ב-32% כאשר זמן טעינת הדף עובר משנייה אחת ל-3 שניות
  • ב-90% כאשר זמן טעינת הדף עובר משנייה אחת ל-5 שניות
  • ב-123% כאשר זמן טעינת העמוד עובר משנייה אחת ל-10 שניות

נתוני מהירות טעינת דפים במובייל

לפיכך, ביצועי אתר טובים הם קריטיים להמרות.

  • 79% מהקונים באון ליין יימנעו מלהיכנס לאתרים בהם חוו בעיות ביצועים (מקור: Envisage Digital.com)
  • 70% מהצרכנים אומרים שמהירות הדף משפיעה על הנכונות שלהם לבצע רכישה (מקור: Unbounce.com)

 

לסיכום, כדי לשפר את יחס ההמרה באתר ולשמור על המשתמשים, יש לשפר את ביצועי האתר. באופן אידיאלי, מומלץ לכוון לאתר שייטען בתוך פחות משתי שניות, ללא קשר אם התוכן מכוון למשתמשים בדסקטופ או במובייל.