טיפים מנצחים לאופטימיזציית ערוץ ה- YouTube שלכם

יוני 01, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

שימוש ביוטיוב כערוץ שיווק עסקי - ולא רק עבור מודעות וידאו - עשוי להיות רעיון מבריק לכל אסטרטגיה שיווקית של עסקים וחברות. אם ניקח בחשבון ש-68% ממשתמשי יוטיוב צופים בערוץ לפני קבלת החלטת רכישה (Think with Google), הרי שלא משנה מה תחום העיסוק של העסק שלכם – אם אתם מעוניינים להשיג לידים ולקוחות ולא רק להתמקד בסרטונים מבדרים והומוריסטיים  - אתם בהחלט יכוליםיםים להשתמש בערוץ היוטיוב שלכם בצורה יצירתית ולהשפיע על החלטת הרכישה של לקוחות קיימים ופוטנציאליים כאחד.

כמובן, שאי אפשר להסתפק סתם בפתיחת חשבון יוטיוב כדי להגיע לקהלים רלוונטיים, אלא, כמו כל דבר שקורה בזירה הדיגיטלית, גם כאן עליכם להשקיע זמן ומאמץ כדי לרשום הצלחות.

אתרים זקוקים לקידום אתרים כדי להיות מדורגים היטב במנועי החיפוש בגוגל. כמו כן, ערוצים יוטיוב וסרטונים עצמאיים שונים זקוקים גם הם לאופטימיזציה מדויקת כדי להגיע למשתמשי האפליקציה, למחפשי יוטיוב ולמשתמשים שמעדיפים מנועי חיפוש רגילים.

למרות שאנו נוטים לחשוב על יוטיוב כעל פלטפורמת בידור, זהו, למעשה, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. ההבדל היחיד בין חיפוש בגוגל לחיפוש ביוטיוב הוא שהאחרון מתמקד, ובכן... בווידאו. ומכיוון שגוגל היא הבעלים של יוטיוב, אזיי אין כל ספק שתזדקקו ל-יוטיוב SEO ממוקד כדי להפעיל ערוץ מצליח ומניב.

כדי למדוד הצלחה, עליכם לקחת בחשבון את מספר המנויים שלכם, את הפופולריות של הסרטונים שאתם מעלים ואת האינטראקציות שמתרחשות בערוץ - לייקים, דיסלייקים, תגובות ושיתופים,  שנחשבים לגורמי דירוג קריטיים ביותר עבור אסטרטגיית האופטימיזציה שלכם ביוטיוב.

קריטריוני הדירוג של יוטיוב

מכיוון שגוגל היא הבעלים של יוטיוב, אתם יכוליםים לצפות לכמה קווי דמיון בכל הנוגע לקריטריוני הדירוג של מנוע החיפוש של גוגל עם זה של יוטיוב. עם זאת, ליוטיוב יש בנוסף אלגוריתמים של בינה מלאכותית שהם אלו הקובעים את דירוג הערוצים והסרטונים.

"אנו מקבלים החלטות ומבצעים תיקונים ועדכונים לאלגוריתמי ההמלצות והדירוג שלנו כל הזמן, מספר פעמים בחודש, רק כדי שזה יעבוד טוב יותר ויותר עבור המשתמשים שלנו", כך אמר סמנכ"ל המוצר של יוטיוב , Neal Mohan בראיון ל-The Verge. "אבל יש לנו כמה עקרונות ומדדים מהותיים שעל פיהם אנחנו קובעים את זה, והם מונעים על ידי גורמים כמו שביעות רצון הצופים, מעורבות הצופים שלנו, המשוב שאנחנו מקבלים מהם ישירות  בסקרים הקטנים האלה שאנחנו מעלים על בסיס קבוע באפליקציה", הוסיף.

מדבריו מוהאן, ניתן להבין במדויק אילו גורמי דירוג של יוטיוב אתם צריך לקחת בחשבון בעת ​​ביצוע אופטימיזציה של הערוץ שלכם:

  • שביעות רצון הצופים: סקרי משתמשים ומדדי תגובה ישירה כמו שיתופים, לייקים, דיסלייקים, הורדות, שמירות וסימונים שונים
  • מעורבות צופים: כוללת את כל האמור לעיל בתוספת זמן צפייה (או כמה זמן משתמש צופה בסרטון לפני שהוא עובר לסרטון אחר או עוזב את יוטיוב)
  • אורך הסרטון: מבחינת יוטיוב, ככל שהסרטונים שלכם ארוכים יותר, כך ייטב, ולכן כדאי שתכוונו למשהו מעל עשר דקות כדי לזכות בדירוג גבוה יותר. כמובן, תוכן הווידאו שלכם חייב להיות רלוונטי, משעשע ומשכנע
  • מספר המנויים: כמה שיותר, יותר טוב. ערוצי יוטיוב עם מנויים רבים הם "ערוצי אוטוריטה" שהפלטפורמה סומכת עליהם ומתעדפת אותם בדירוג

טיפים לקידום אתרים ביוטיוב (YouTube SEO)

התחילו את אסטרטגיית ה SEO-שלכם ביוטיוב במחקר מילות מפתח באמצעות כלי כמו Ahrefs Keyword Explorer, שיכולים להעריך במדויק את נפחי מילות המפתח עבור יוטיוב. לאחר שתשיג ואת מילות המפתח הרלוונטיים עבורכם, תוכלו ליישם כמה מהטיפים הבאים כדי לבצע אופטימיזציה של הערוץ שלכם לטווח הגעה מקסימלי ככל הניתן:

  • הוסיפו מילת מפתח לשם ערוץ יוטיוב שלכם. שם הערוץ שלכם ישמש כמטא כותרת (meta title) עבור דף היוטיוב שבו הוא מוצג. כמו אופטימיזציה של כותרות לדפי אתרים, נסו גם כאן לקרב את מילת המפתח לתחילת הכותרת. לדוגמה: "שם ערוץ: כותרת"
  • הוסיפו תיאור חברה משכנע לעמוד המידע של הערוץ שלכם. אתם יכולים לכתוב כל דבר שנראה לכם כמייצג את המותג שלכם, כולל ערכי החברה והיתרונות עבור הלקוחות שלכם. שימו לב ש-48 התווים הראשונים של דף "אודות" מופיעים בתוצאות החיפוש של יוטיוב, כך שמן הסתם תרצו שהם יהיו קליטים וקולעים. דבר נוסף שיסייע בדירוג הוא לכלול את ביטוי מילת המפתח העיקרי שלכם בתחילת התיאור
  • נצלו את 'הגדרות מתקדמות' ב- YouTube Studioוהשתמשו ב-100 התווים הזמינים כדי להוסיף מילות מפתח ותגיות של הערוץ
  • צור טריילר ערוץ משכנע, ועשו את זה קצר וממוקד, שהרי מטרתו של הטריילר היא להציע לצופים היכרות עם הערוץ, העסק והשירותים שלכם ולעודד אותם להירשם
  • מלאו את הערוץ שלכם בסרטונים ארוכים. זכרו שאורך הוא גורם דירוג חשוב ולכן פתחו תוכן וידאו ארוך מ-10 דקות. הציגו לצופים שלכם עובדה מעניינת ב-15 השניות הראשונות כדי להשאיר אותם סקרנים ומוכנים לצפות זמן רב יותר
  • צרו רשימות השמעה וסווגו אותן באמצעות מילות מפתח פופולאריות. סביר להניח שפלייליסטים יעזרו לכם להגדיל את זמן הצפייה מכיוון שמשתמשים רבים נהנים מ-"play all" במקום לדאוג מה להפעיל אחר כך
  • יעלו את תוכן האודיו של הסרטון שלכם, וזאת מכיוון שה-AI של יוטיוב מסוגל להבין סאונד - כולל קול ומוזיקה, ולכן אם אתם משתמשים במילות המפתח שלכם בזמן שאתם מדברים הדבר בהחלט ישפר את הדירוג
  • צור כתוביות, כותרות, והערות עשירות במילות מפתח, אך הימנעו ממילוי מילות מפתח מנופח שייחשבו כספאם ויפגעו באסטרטגיית האופטימיזציה שלכם. נכון, הסרטונים שלכם ידרשו יותר השקעה אם תוסיפו כתוביות, אבל הם ייראו מקצועיים יותר מאלה שמאפשרים כתוביות אוטומטיות. בנוסף, הם יהיו נגישים יותר לצופים עם לקויי שמיעה - בונוס חשוב שישפר את חווית הצופים בערוץ שלכם
  • כללו את מילת המפתח שלכם בשם קובץ הווידאו. החליפו את שם הקובץ האקראי שנוצר על ידי התוכנה שבה השתמשתם כדי ליצור את הסרטון בשם ספציפי וממוקד יותר, כך שיכלול את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבור התוכן שלכם
  • כתבו כותרות וידאו מושכות תשומת לב וממוקדות מילות מפתח
  • כתבו תיאורי וידאו מושכים הכוללים את מילות המפתח שלכם או וריאציות של מילות מפתח. נסו להיות יצירתיים ותמציתיים. למרות שיוטיוב מאפשרת תיאורים של עד 5000 תווים, כל מה שמעל 100 תווים לא יופיע בתוצאות החיפוש. מתוך מחשבה על כך, הגדירו את המשפט הראשון בתיאור שלכם כך שיכלול הנעה לפעולה כדי לעודד את המשתמשים ללחוץ ולצפות בסרטון
  • העלו שידורים חיים: סרטונים בשידור חי נוטים לעורר מעורבות רבה מצד הצופים, במיוחד אם לערוץ שלכם יש מספיק מנויים. אתם יכולים אפילו לייצר רווח מהשידורים החיים שלכם ביוטיוב על ידי הפעלת Google Ads. כמובן, כאשר אתם מריצים מודעות פרסום, אתם מסתכנים בהרחקת הצופים שלכם, אז מומלץ להשתמש ברצון שלכם להרוויח כסף בזהירות ורגישות. עם זאת, סרטוני LIVE אינם דורשים השקע והכנה מוקדמת או עריכה יקרה וממושכת של החומרים. אם אתם מרגישים חופשיים וטבעיים מול המצלמה – זה פורמט מצוין וזול יחסית להגיע לקהלים מגוונים

אלו הם רק כמה מהטיפים והנהלים החיוניים לייעול ערוץ היוטיוב שלכם, שכדאי מאוד ליישם באסטרטגיית השיווק שלכם, ורגע לפני שתתחילו במלאכה החשובה הזו, אתם מוזמנים לצפות בערוץ YouTube Creators וללמוד איך עושים את זה כמו שצריך!