חידושים ומגמות בשיווק דיגיטלי B2C 2022

ינואר 13, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

מגיפת הקורונה גרמה לכמה שינויים בשיווק הדיגיטלי של עסקים רבים. חלק מהמגמות של השנה הן תוצאה טבעית של ההתקדמות הטכנולוגית, אבל הקורונה, שעדיין משתקת תעשיות רבות, משפיעה על חלק מהאחרות. הנה כמה מהחידושים והטרנדים החשובים ביותר בשיווק דיגיטלי של השנה.

מציאות מדומה - Virtual Reality

ב-Statista צופים ששוק ה-VR יגדל משוק בשווי של קצת פחות מחמישה מיליארד דולר בשנת 2021, ליותר מ-12 מיליארד דולר עד 2024. עסקים רבים כבר מנצלים את המגמה ההולכת וגוברת ומציעים סיורים וירטואליים בחנויות, כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים לבדוק מוצרים לפני קניה ולספר את סיפור המותג בדרכים מהנות ומרתקות.

מוקדם יותר השנה, Wool & Water השיקה את Extended Retail®, טכנולוגיה קמעונאית שמשנה את חוויית הקמעונאות הרב-ערוצית עם VR/AR.

בגוצ'י, למשל מאפשרים לצרכנים לעצב נעלי ספורט וירטואליות, ב"מוסך הסניקרס של גוצ'י".

מותגים משתמשים גם במשחקי חדרי בריחה וירטואליים. לדוגמה, ל-Amazon Prime Video ו-The Escape Game היה חדר בריחה וירטואלי בשידור חי בשם "מחפשי אמת".

אלו הן רק כמה דוגמאות הממחישות כיצד ניתן להשתמש במציאות מדומה כדי לספק את הדרישה הגוברת של הצרכנים לחוויות חדשות וסוחפות.

קשר אנושי

מותגים המתמקדים בבניית קשר עם הצרכנים שלהם, במקום לפעול מתוך אינטרס כלכלי, צפויים להצליח במהלך ובעולם שלאחר הקורונה. מחקר של Deloitte Global באפריל 2021 מצא שאחד מכל ארבעה אנשים מתרחקים ממותגים הפועלים מתוך אינטרס, ויותר מ-70% מהנשאלים מעריכים חידושים דיגיטליים שמעמיקים את הקשר שלהם עם אחרים במהלך הקורונה.

לסקר ה-CMO היו ממצאים דומים: 79% מהמשיבים הראו תגובה חיובית גדולה יותר לניסיונות של חברות לתרום לזולת ולעשות טוב, ו"חברות B2C חוות זאת בכ-25% יותר מחברות B2B".

עסקים השואפים להגביר את השפעתם על החברה תוך הדגשת ערכים אנושיים בחזית מאמצי השיווק שלהם, ישפרו את תדמית המותג שלהם, ימשכו יותר לקוחות וייצרו יותר מכירות.

עוזרי קול דיגיטליים

Statista העריכה את מספר העוזרים הקוליים הדיגיטליים בשימוש במכשירים ברחבי העולם בשנת 2020 ב-4.2 מיליארד, עם תחזית שמספר זה יגיע ל-8.4 מיליארד עד 2024 (יותר מאוכלוסיית העולם).

עוזרי קול דיגיטליים יכולים לחפש מידע באינטרנט, להגיב לפקודות ולסייע למשתמשים בשליטה בטכנולוגיית "בית חכם" בבית, במשרד ואפילו ברכב. מכיוון שאנשים רבים מבצעים חיפושים קוליים רבים, הגיוני שבכל הקשור לשיווק B2C, ישאפו להתאים אתרים ואפליקציות לחיפושים קוליים.

Adobe Analytics גילתה ש-31% ממשתמשי העוזרים הקוליים משתמשים בקול לפקודות בית חכם, 30% לקניות מקוונות, 17% להזמנות אוכל, ו-16% לתיירות - טיסות וחיפוש מלונות.

כמו כן, לפי Juniper Research, "ערך עסקאות מסחר אלקטרוני באמצעות עוזרי קול יגיע ל-19.4 מיליארד דולר עד 2023, לעומת 4.6 מיליארד דולר בלבד ב-2021."

פרסונליזציה

ניכר מאוד כי לא קיימת כבר גישה אחת המתאימה לכולם בכל הקשור לשיווק דיגיטלי. כיום, הצרכנים מצפים לחוויה מותאמת אישית בזמן חיפוש, בהתכתבות באימייל ובניוזלטר, תוך גישה לצ'אטבוטים, גלישה באתרים, הצעות אישיות משכנעות, מודעות וכו'.

דוח של MoEngage חשף שפרסונליזציה מגדילה את שיעור הקליקים ביותר מ-1.65.

כדי לספק תוכן מותאם אישית להעדפות הצרכנים, צריך לבצע ניתוח נתונים חכם, שהופך ביג דאטה לתובנות מעשיות והקשריות המבוססות על התנהגויות משתמשים, אינטליגנציה קנייה, טרנדים, ניתוחי מכירות ומדדי KPI אחרים. כתוצאה מכך, התאמה אישית יכולה לעזור לחברות לייעל ולהגדיל את המכירות ונאמנות הלקוחות, להביא יותר לידים ולייצר חיבור והזדהות עם המותג.

אסטרטגיות Click-and-collect

כתוצאה מהקורונה, קמעונאים רבים פתחו חנויות מקוונות ואפליקציות כדי להקל על חווית הקנייה עבור הלקוחות. קליק-ואיסוף, או BOPIS (buy online, pick up in-store - קנה אונליין, אסוף בחנות), הוא אחד החידושים שנראה שלקוחות מעריכים מאוד, גם כשאין סגרים.

סקר Raydiant שנערך בקרב 1000 צרכנים אמריקאים חשף מספר נתונים מעניינים:

  • 75.4% מהקונים השתמשו ב-BOPIS לפחות פעם אחת.
  • 56% מהנשאלים השתמשו ב-BOPIS שש פעמים או יותר בשנת 2020, ומתוכם, 8.2% השתמשו יותר מ-20 פעמים.
  • 35.4% מהקונים מציינים את נגיף הקורונה כמוטיבציה העיקרית שלהם ל-Click-and-collect

קליק-ואיסוף - BOPIS

גם לאחר הקורונה, BOPIS צפויה להישאר דרך קניה מועדפת, המשלבת חדשנות דיגיטלית ואינטראקציה אישית. יתרה מכך, מדובר בפתרון קניות גמיש ונוח לאנשים עם זמן מוגבל או לקשישים.

לסיכום, מותגים חייבים להמשיך ולחדש, תוך חידוד שיטות השיווק, כך שיהיו יותר אנושיות וממוקדות בלקוח כדי להישאר רלוונטיים עבור הצרכנים. אימוץ טכנולוגיות חדשות וניצול אלו שהמשתמשים כבר מעדיפים הן אסטרטגיות שימשיכו להניע צמיחה והכנסות.