
מובייל – מחקר מגמות וחדשנות – דצמבר 2014
מאת: חמוטל שיבר פורסם בתאריך: 04.12.14
נראה כי נושא הטרנדים במובייל הוא אחד הנושאים הכי מדוברים בשנתיים האחרונות. הסיבה לכך ברורה: הטלפון הנייד הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, וזאת הן בשל שיעור החדירה העצום של המכשירים הניידים ברחבי העולם, והן בשל המגוון וההיקף של הפעילויות שניתן לבצע כיום באמצעות מכשירים ניידים.
תיאור מצגת למאמר בנושא: מגמות וחדשנות במובייל
עמוד מספר 1 במצגת
Schieber Research | אוקטובר 2014
בחלק העליון של העמוד קיים איור של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו של "כרמלון" על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מתחת לכותרת המצגת, המחברת ותאריך המצגת, מופיע מצד ימין למטה לוגו של "כרמלון" (Carmelon Digital Marketing)
עמוד מספר 2 במצגת
הקדמה – על רקע סגול
• התלות של אנשים בטכנולוגיית מובייל הולכת וגוברת. לא זו בלבד שיותר ויותר אנשים מחזיקים בידם מכשירים ניידים, אלא שהם משתמשים בהם לעתים תכופות יותר ולמספר רב יותר של משימות. לכן, משווקים מחפשים דרכים לניצול הזדמנויות הנובעות מדפוסי השימוש ומשיעורי החדירה יוצאי הדופן של המובייל.
• מכשירים ניידים מאפשרים למשווקים דרכים פשוטות ליצירת ערך מוסף לצרכנים ולקונים, במטרה להקל על חייהם.
• במצגת זו נציג מגמות ומנועי צמיחה במובייל, בהם:
טכנולוגיות ומכשירים בצמיחה |
ערך מוסף לצרכנים |
אסטרטגיות מובילות |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
טבלה זו, המופיעה למעלה, מופיעה במצגת באמצעות 3 קוביות על רקע סגול. הכותרות של כל אחת מהעמודות מופיעה על קרקע סגול כהה יותר
עמוד מספר 3 במצגת
מפת מגמות השוק – על רקע סגול
מתחת לכותרת זו מופיעים ארבעה מלבנים לרוחב העמוד. כל מלבן כולל כותרת, פירוט קצר ותמונה מתאימה. להלן תוכן המלבנים:
כותרת: מגמות שוק
- טלפונים חכמים וטאבלטים
- טכנולוגיה לבישה
- Internet Of Things
- מיזוג ערוצים
לצד מלבן זה, מימין, מופיעות תמונות שונות של מכשירים טלפון חכמים
כותרת: תוכן במובייל
- וידאו
- צמיחת האפליקציות
- גיימינג
- Social
לצד מלבן זה, מימין, מופיעה תמונה של טאבלט
כותרת: מסחר במובייל
- מחקר ו-M-Commerce
- ארנק נייד
- שירות עצמי
לצד מלבן זה, מימין, מופיע צילום מסך של אתר מכירה, ותמונות המציגות מבצעים וקופונים
כותרת: אסטרטגיות ערך מוסף
- מעקב אחר הבריאות
- נוחות ושירותים מבוססי מיקום
- חיסכון בזמן ו/או כסף
- בידור וחינוך
- פרסונליזציה
לצד מלבן זה, מימין, מופיעה תמונה של בחורה המחזיקה בידה מכשיר חכם ומסביבו איורים קטנים המתארים את האפשרויות השונות שתוארו למעלה
עמוד מספר 4 במצגת
מפת מגמות השוק – על רקע סגול
עמוד זה הוא מעין "שער" פתיח לנושא מגמות שוק, שיידון בהמשך במצגת זו.
מתחת לכותרת מופיעים אותם ארבעת המלבנים שהופיעו בעמוד 3 במצגת, כאשר רק המלבן העליון מודגש וברור, ושלושת האחרים מוסתרים במעט ואינו נראים בבירור.
המלבן הבולט כולל כותרת, פירוט קצר ותמונה מתאימה. להלן תוכנו:
מגמות שוק
- טלפונים חכמים וטאבלטים
- טכנולוגיה לבישה
- Internet Of Things
- מיזוג ערוצים
לצד מלבן זה, מימין, מופיעות תמונות שונות של מכשירים טלפון חכמים
עמוד מספר 5 במצגת
חדירת טכנולוגיית המובייל– על רקע סגול
בצידו השמאלי של העמוד, מופיע הכיתוב הבא:
לפי GSMA, תעשיית המובייל צמחה בשיעור ניכר במהלך העשור האחרון. עד לשנת 2020 רוב אוכלוסיית העולם תהיה מנויה על טלפון סלולרי (56% מהאוכלוסייה).
מתחת לכיתוב זה מופיעים שישה איורים של יד האוחזת במכשיר חכם. חמישה איורים מופיעים בצבע שחור, ואחד, השמאלי ביותר, בצבע תכלת. מתחת לשורת האיורים הזו, מופיע הכיתוב הבא:
2003: 1 מיליארד מנויים (1 מתוך 6 אנשים)
מתחת לכיתוב זה מופיעים שוב שישה איורים של יד האוחזת במכשיר חכם. הפעם שלושה מהם צבועים בשחור, ושלושה בצבע תכלת. מתחת לשורת האיורים הזו, מופיע הכיתוב הבא:
2013: 3.4 מיליארד מנויים (47% מהאוכלוסיה)
לצד נתונים אלו, בחלקו הימני של העמוד, מופיע תרשים חתת הכותרתunique mobile subscribers . מעליה מופיע מקור המחקר (Source: GSMA intelligence)
התרשים כולל 13 עמודות, המציינות שנים – 2008-2020. כל עמודה צבועה ב-7 צבעים שונים לאורכה. כל צבע מציין איזור אחר בעולם. להלן מפת הצבעים:
שחור – ASIA PACIFIC
אפור כהה – COMMONWEALTHE OF INDEPENDENT STATES
תכלת בהיר – EUROPE
תכלת בינוני –LATIN AMERICA
אפור בינוני – MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA
אדום כהה – NORTH AMERICA
אדום – SUB-SAHARAN AFRICA
מעל כל אחת מהעמודות, מופיע מספר המשתמשים בטלפונים ניידים (במליונים). להלן הנתונים:
שנת 2008 – 2,344
שנת 2009 – 2,566
שנת 2010 – 2,799
שנת 2011 – 3,029
שנת 2012 – 3,225
שנת 2013 – 3,398
שנת 2014 – 3,583
שנת 2015 – 3,745
שנת 2016 – 3,890
שנת 2017 – 4,023
שנת 2018 – 4,134
שנת 2019 – 4,236
שנת 2020 – 4,334
מתחת לעמודות הללו, מופיע הכיתוב הבא, בצבע אדום:
בצד שמאל מופיע המספר 7.7%. מתחתיו חץ אדום דק הפונה לכיוון ימין. מתחת לחץ מופיע הכיתוב: CAGR 2008-2013
בצד ימין מופיע המספר 3.5%. מתחתיו חץ אדום דק הפונה לכיוון ימין. מתחת לחץ מופיע הכיתוב: CAGR 2013-2020
עמוד מספר 6 במצגת
חדירת טכנולוגיית המובייל – על רקע סגול
• על פי תחזית eMarketer, עד לסוף שנת 2014, 1.76 מיליארד אנשים ישתמשו מדי חודש בטלפונים חכמים (סמארטפונים), עליה של 25% לעומת 2013.
• קצת פחות מרבע מאוכלוסיית העולם ישתמשו בסמארטפון ב-2014, ועד 2017 שליש מאוכלוסיית העולם ישתמש בסמארטפון.
• החברה חוזה כי עד לשנת 2015, למעלה ממחצית האוכלוסיה תחזיק בסמארטפון ב-15 מדינות בעולם.
בצד השמאלי של העמוד, מופיעה טבלה תחת הכותרת smartphone users and penetration worldwide, 2012-2018
להלן נתוני הטבלה:
|
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
smartphone users (billions) |
1.06 |
1.40 |
1.76 |
2.04 |
2.29 |
2.52 |
2.73 |
-% change |
58.7 |
32.3 |
25.1 |
16.3 |
12.2 |
10.2 |
8.1 |
-% of mobile users |
25.8 |
31.9 |
37.8 |
41.8 |
45 |
47.7 |
49.8 |
-% of population |
15.2 |
19.8 |
24.5 |
28.2 |
31.3 |
34.2 |
36.5 |
מתחת לטבלה מופיע הכיתוב הבא: note: CAGR (2012-2018)=17%; individuals of any age who own at least one smartphon and use the smartphone(s) at least once per month.
Source: eMarketer, june 2014
בתחתית הדף, מתחת לכיתוב זה, מופיע לוגו של אתר www.emarketer.com.
עמוד מספר 7 במצגת
חדירת טכנולוגיית המובייל – על רקע סגול
• על פי חברת KPCB, בין 2013 ל-2014 תהיה צמיחה אדירה בשיעור השימוש במובייל מתוך כלל הגלישה באינטרנט.
מתחת לכיתוב זה מופיע תרשים תחת הכותרת: Mobile usage as % of web usage, by Region, 5/14
בתרשים מוצגות עמודות בכחול (המציינות את נתוני חודש מאי 2014), ועמודות בירוק (המציינות את נתוני חודש מאי 2013).
החלק האופקי של התרשים מציין את יבשות העולם, וכן עמודה המוקדשת לנתונים עולמיים. החלק האנכי את אחוז העמודים הנצפים שהגיעו ממכשירים ניידים.
להלן נתוני התרשים:
|
מאי 2013 |
מאי 2014 |
North America |
11% |
19% |
South America |
6% |
17% |
Europe |
8% |
16% |
Asia |
23% |
37% |
Africa |
18% |
38% |
Oceania |
12% |
17% |
Global |
14% |
25% |
מתחת לתרשים מופיע לוגו של חברת KPCB@ ולצידו הכיתוב: Source: StateCounter, 5/14
עמוד מספר 8 במצגת
חדירת המובייל | בחתך מכשיר – על רקע סגול
• על פי Gartner, משלוחי PC, טאבלט, מחשבי כף יד וטלפונים סלולריים, צפויים לעמוד על למעלה מ- 2.4 מיליארד יחידות ב-2014.
• 88% מתוך זה – טלפונים ניידים וטאבלטים.
• מבין הטלפונים הסלולריים, סמארטפונים הופכים להיות המיינסטרים והם צפויים להוות 66% מכלל מכירות הניידים ב-2014, ו-88% מכלל מכירות הניידים ב-2018.
• Gartner צופה כי נקודת השינוי עבור הטאבלטים בהשוואה ל-PC תהיה ב-2015, אז צפויים 321 מיליון מכשירים חדשים, לעומת 317 מיליון יחידות PC.
בחלקו השמאלי של העמוד, מופיע טבלה תחת הכותרת: worldwide device shipments by segment (thousands of units). להלן נתוני הטבלה:
Device Type |
2013 |
2014 |
2015 |
Traditonal PCs (Desk-Based and Notebook) |
296,131 |
276,221 |
261,657 |
Ultramobiles, Premium |
21,517 |
32,251 |
55,032 |
PC Market Total |
317,648 |
308,472 |
316,689 |
Tablets |
206,807 |
256,308 |
320,964 |
Mobile Phones |
1,806,964 |
1,862,766 |
1,946,456 |
Other Ultramobiles (Hybrid and Clamshell) |
2,981 |
5,381 |
7,645 |
Total |
2,334,400 |
2,432,927 |
2,591,753 |
Source: Gartner (June 2014)
עמוד מספר 9 במצגת
חדירת המובייל | בחתך שוק – על רקע סגול
• GSMA: צמיחה בבסיס המנויים הסלולריים בקצב של 7.3% בשנה. צפויה האטה לכדי 3.5% צמיחה עד 2020
• הבדלים בשיעורי החדירה של המנויים באזורים שונים בעולם: שיעורי החדירה הגבוהים ביותר הם באירופה, ולאחר מכן בצפון אמריקה וב-CIS.
בחלקו הימני העליון של העמוד מופיע תרשים על רקע אדום, הנושא את הכותרת Unique subscriber penetration byregion . מעל הכותרת מופיע מקור המחקר Source: GSMA Intelligence.
בתחילת התרשים מופיעים איורים של דמויות נשיות וגבריות, מוקפות בעיגולים לבנים, ומחוברים ביניהם בקווים לבנים. מתחת לאיורים אלו מופיעות עמודות. כל עמודה נחלקת לשניים – אדום בהיר, ואדום כהה יותר. מעל כל אחת מצויינים מספרים באחוזים. מתחת לכל עמודה מצוינת אחת מיבשות העולם.
להלן נתוני התרשים:
|
|
|
Europe |
79.3% |
84% |
CIS |
67% |
78.7% |
N AMERICA |
70% |
70.8% |
LATIN AMERICA |
52.6% |
60% |
MEMA |
49.6% |
54.8% |
ASIA PACIPIC |
41.4% |
52.2% |
SSA |
32.7% |
42.2% |
בחלקו השמאלי התחתון של העמוד מופיע תרשים על רקע אדום, הנושא את הכותרת SMARTPHONES INTALLED BASE 2017.
מתחת לכותרת מופיע באופן בולט המספר 2,890M.
מתחת לזה מופיעות 10 עמודות, המייצגות שנים (2008-2017). בחלק האנכי מופיעות יבשות העולם –NORTH AMERICA, WESTERN EUROPE, ASIA PACIFIC, CCENTRAL& LATIN AMERICA, CENTRAL & EASTERN EUROPE, MIDDLE EAST AFRICA
להלן נתוני התרשים:
שנת 2008 |
237 |
שנת 2009 |
304 |
שנת 2010 |
431 |
שנת 2011 |
687 |
שנת 2012 |
1031 |
שנת 2013 |
1457 |
שנת 2014 |
1850 |
שנת 2015 |
2222 |
שנת 2016 |
2562 |
שנת 2017 |
2890 |
עמוד מספר 10 במצגת
חדירת המובייל | בחתך שוק – על רקע סגול
• eMarketer: צרכנים באזור אסיה-פסיפיק יהוו למעלה ממחצית ממשתמשי הסמארטפונים בעולם השנה, ומספרם יעמוד על 951 מיליון. במערב אירופה צפויים 196.6 מיליון משתמשי סמארטפון השנה.
מתחת לכיתוב זה, מופיעות שתי מפות – השמאלית של אירופה, הימנית של מפת אסיה פסיפיק. מפות אלו מתארות את הגידול הצפוי בקרב משתמשי הסמארטפונים השנה
עמוד מספר 11 במצגת
חדירת המובייל | ארה"ב ובריטניה – על רקע סגול
• eMarketer: 65% ממשתמשי הטלפון הנייד בארה"ב (51.4% מכלל אוכלוסיית ארה"ב) ישתמשו בסמארטפון לפחות אחת לחודש ב-2014, בהשואה לשליש ממשתמשי הטלפון הנייד בבריטניה (53.7% מהאוכלוסיה).
• מחקר חדש של Deloitteמצא כי 66% מהצרכנים בבריטניה מצהירים שהם מסתובבים עם הנייד כל הזמן, ו-34% מצהירים כי הסמארטפון / טאבלט הוא המכשיר הראשון אליו הם פונים כשהם רוצים מידע על מוצר או שירות.
• גילאי 55 ומעלה אמורים לחוות את הצמיחה המהירה ביותר בחדירת הסמארטפונים. הואיל ושיעור ניכר מהאוכלוסיה בעולם תהיה בת למעלה מ-55 ב-2014, מדובר בשוק בעל פוטנציאל גדול.
משמאל לכיתובים אלו מופיע תרשים תחת הכותרת: US SMARTPHONE USERS, 2012-2018. מתחת לכותרת מופיע הכיתוב: millions and % change.
התרשים עצמו כולל 7 עמודות שחורות, המסמלו כל אחת שנה (2012-2018). מעל על עמודה מופיע מספר המשתמשים. בתוך כל עמודה מופע אחוז השינוי בהתאם לשנים. בין כל העמודות נמתח קו אדום המציג את מגמת הירידה במהלך השנים.
להלן נתוני התרשים:
|
מספר משתמשים במכשרים חכמים |
אחוז השינוי |
שנת 2012 |
122 |
31.3% |
שנת 2013 |
144.5 |
18.5% |
שנת 2014 |
163.9 |
13.5% |
שנת 2015 |
182.6 |
11.4% |
שנת 2016 |
196.7 |
7.7% |
שנת 2017 |
209.7 |
6.6% |
שנת 2018 |
220 |
4.9% |
מתחת לתרשים, מופיע מקור הנתונים:eMarketer
עמוד מספר 12 במצגת
חדירת המובייל | טכנולוגיה לבישה – על רקע סגול
• חויית המובייל יוצאת מגדר פורמט הטלפון הנייד.
– לפי מחקר Juniper Research , בשנת 2018 צפויה ההוצאה על טכנולוגיה לבישה לעמוד על 19 $ מיליארד, לעומת 1.4 $ מיליארד השנה.
– מחקר של ABI Research טוען כי מכירות טכנולוגיה לבישה בעולם יעמדו על למעלה מ-485 מיליון משלוחים ב-2018.
– לפי חברת Ericsson, הצמיחה בשוק הטכנולוגיה הלבישה תביא גם לפריצתם של התשלומים הניידים לשוק.
מתחת לסעיפים אלו, על רקע סגול בהיר, מופיעים הסעיפים הבאים:
• Garmin היא אחת השחקניות הדומיננטיות בשוק הטכנולוגיה הלבישה כיום, והיא מספקת שעונים המנטרים מיקום, דופק, מהירות ומדדים נוספים.
• מתחרות דומיננטיות אחרות בסגמנט הן Nike עם Nike+ Fuelband וכן Fitbit.
• Apple נכנסת לשוק עם iWatch.
בתחתית העמוד מופיעות תמונות של מוצרי iWatch של Apple, ושל Fitbit.
עמוד מספר 13 במצגת
חדירת המובייל | האינטרנט של הדברים – על רקע סגול
• "האינטרנט של הדברים" או IoT, הוא "רשת של רשתות של נקודות קצה – "דברים", המתקשרים ללא התערבות אנושית, באמצעות חיבוריות IP" (הגדרת IDC). שוק זה גלגל להערכת IDC 1,928 $ מיליארד ב-2013, וצפוי לעמוד על 7,065$ מיליארד ב-2020.
את הכיתוב העליון מקיפות תמונות לאורך הדף כולו. משמאל מופיעה תמונה עם הכותרת AT& T DIGITAL LIFE, המציגה בית ולצידו מכשיר נייד חכם. מתחת לכותרת מופיע הכיתוב הבא: AT&T Digital Life provides a new level of home security and automation service. Learn more about home technology at AT&T. מתחת לתמונה מופיע המקור שלה: Source: Gridley & Company, Jan. 2014
עמוד מספר 14 במצגת
חדירת המובייל | האינטרנט של הדברים – על רקע סגול
מתחת לכותרת מופיעים הסעיף הבא על רקע סגול בהיר:
• יצרנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה LG חברה לשירות ההודעות האסייתי LINE על מנת לאפשר ללקוחותיה לתקשר עם קו המוצרים החכמים HomeChat
משמאל לסעיף זה, מופיעה תמונה גדולה של מכשיר חכם המציג חלק מקו המוצרים של HomeChat
בחלק התחתון של העמוד מופיע הסעיף הבא, על רקע סגול בהיר:
• Alarm.com: פלטפורמת הבית החכם המקשרת בין מגוון מכשירים נתמכים באמצעות אפליקציית מובייל
מימין לסעיף זה, מופיעה תמונה המציגה את פלטפורמת הבית החכם של Alarm.com
עמוד מספר 15 במצגת
מפת מגמות השוק – על רקע סגול
עמוד זה הוא מעין "שער" פתיח לנושא מגמות שוק, שיידון בהמשך במצגת זו.
מתחת לכותרת מופיעים אותם ארבעת המלבנים שהופיעו בעמוד 3 במצגת, כאשר כעת רק המלבן השני מודגש וברור, ושלושת האחרים מוסתרים במעט ואינו נראים בבירור.
המלבן הבולט כולל כותרת, פירוט קצר ותמונה מתאימה. להלן תוכנו:
כותרת: תוכן במובייל
- וידאו
- צמיחת האפליקציות
- גיימינג
- Social
לצד מלבן זה, מימין, מופיעה תמונה של טאבלט
עמוד מספר 16 במצגת
תוכן סלולרי – על רקע סגול
• דו"ח של KPCB מראה כי סמארטפונים וטאבלטים הופכים להיות האמצעים המובילים לצריכת תוכן.
מתחת לסעיף זה מופיע גרף תחת הכותרת: daily distribution of screen minutes across countries.
בצידו השמאלי של הגרף רשימה של מדינות. כל מדינה מאופיינת בגרף במלבן רוחבי, בעל ארבעה צבעים: ירוק מציין טלוויזיה, כחול – מחשבים ניידים ונייחים , צהוב – סמארטפון, אדום – טאבלט. בתחתית הגרף מופיעים מספרים מ-0 עד 500, במרווחים של 100 (0, 100, 200, 300, 400, 500), המציינות את דקות המסך.
להלן נתוני הגרף:
|
טלויזיה |
מחשבים ניידים ונייחים |
סמארטפון |
טאבלט |
אינדונזיה |
132 |
117 |
181 |
110 |
פיליפינים |
90 |
143 |
174 |
115 |
סין |
89 |
161 |
170 |
59 |
ברזיל |
113 |
146 |
149 |
66 |
ויאטנם |
69 |
160 |
168 |
69 |
USA |
147 |
103 |
151 |
43 |
ניגריה |
131 |
80 |
193 |
39 |
קולומביה |
114 |
123 |
193 |
39 |
תאילנד |
78 |
96 |
167 |
95 |
סעודיה |
102 |
99 |
189 |
43 |
דרום אפריקה |
115 |
126 |
127 |
63 |
צ'כיה |
111 |
122 |
119 |
70 |
רוסיה |
98 |
158 |
98 |
66 |
ארגנטינה |
104 |
114 |
166 |
30 |
הממלכה הבריטית |
148 |
97 |
111 |
55 |
קניה |
132 |
65 |
174 |
33 |
אוסטרליה |
125 |
102 |
132 |
37 |
ספרד |
124 |
97 |
122 |
53 |
טורקיה |
111 |
109 |
132 |
39 |
מקסיקו |
93 |
103 |
163 |
32 |
הודו |
96 |
95 |
162 |
31 |
פולין |
98 |
132 |
90 |
61 |
דרום קוריאה |
127 |
94 |
144 |
14 |
גרמניה |
129 |
77 |
137 |
36 |
קנדה |
104 |
97 |
124 |
51 |
סלובקיה |
95 |
106 |
98 |
52 |
הונגריה |
98 |
112 |
90 |
48 |
יפן |
125 |
68 |
135 |
15 |
צרפת |
134 |
83 |
79 |
30 |
איטליה |
89 |
85 |
109 |
34 |
מתחת לגרף מופיע לוגו של חברת KPCB@ והכיתוב: SOURCE MILLWARD BROWN AD REACTION 2014. מתחת לזה מופיעה ההערה הבאה:
Note: Survey asked respondents “Roughly how long did you spend yesterday… watching television (not online) / using the internet on a laptop or PC / on asmartphone or tablet?” Survey respondents were age 16-44 across 30 countries who owned or had access to a TV and a smartphone and/or tablet. Thepopulation of the 30 countries surveyed in the study collectively represent ~70% of the world population.
עמוד מספר 17 במצגת
תוכן סלולרי | וידאו – על רקע סגול
• על פי סקר של Digitalsmiths , 42% ממשתמשי האינטרנט בצפון אמריקה צפו בתוכן חדשותי בוידאו בסמארטפון שלהם, ו-36% צפו בקדימונים לתכניות או סרטים בסמארטפון.
• 30.9% מהמשיבים אף צפו בסרטים באורך מלא בטלפון הנייד, ו-27% צפו בתכניות טלויזיה.
• eMarketer מעריכה כי בארה"ב לבדה, כבר צפו 72.1 מיליון משתמשי סמארטפון בוידאו במכשיר הנייד, לפחות פעם בחודש ב-2013. החברה צופה כי הנתון יעמוד על 86.8 מיליון משתמשים עד לסוף 2014.
משמאל לנתונים אלו, מופיע תרשים תחת הכותרת: Digital video content watched via smartphone according to internet users in North America Q3 2013
מתחת לכותרת זו מופיע הכיתוב: % of respondents.
התרשים עצמו בנוי מ-7 מלבנים רוחביים, המציינים כל אחד תחום צפייה אחר. להלן נתוני התרשים:
NEWS – 42.3%
TV SHOWS PREVIEWS, MOVIE PREVIEWS – 36.2%
MOVIES – 30.9%
RERUNS OF TV SHOWS – 27.07%
SPORTS CLIPS – 26.3%
SPORTING EVENTS – 10.8%
LIVE TV SHOWS – 10.7%
בחלקו השמאלי התחתון של העמוד, מופיע הכיתוב הבא:
• משתמשי הסמארטפונים משתמשים במכשיר הנייד במקביל לצפיה בטלויזיה (תופעת מולטי-טסקינג).
מימין לכיתוב זה, מופיע גרף תחת הכותרת: What Connected Device Owners are Doing While Watching TV, USA.
מתחת לכותרת מופיעים מלבנים אופקיים. כל מלבן שכזה הוא בעל 2 צבעים – ירוק – מציין סמארטפון, כחול – טאבלט. מתחת לתרשים מופיעים אחוזים מ-0 עד 80 בקפיצות של 20 (0, 20, 40, 60, 80).
להלן נתוני הטבלה:
|
סמארטפון |
טאבלט |
Surfing the Web |
49% |
66% |
Shopping |
24% |
44% |
Checking Sports Scores |
27% |
29% |
Looking Up Info on Actors, Plot, Athletes, etc. |
29% |
41% |
Emailing / Texting Friends About Program |
29% |
23% |
Reading Discussion About TV Program on Social Media Sites |
12% |
18% |
Buying A Product / Service Being Advertised |
7% |
14% |
Voting or Sending Comments to a Live Program |
9% |
12% |
Watching Certain TV Program Because of Something Read on Social Media |
10% |
17% |
מופיע לוגו של חברת KPCB@ ולצידו הכיתוב: Source: Nielsen Connected Devices Report, Q3:13.Note: Data gathered from USA general population sample 13+ years old with 9,448 respondents who own a Tablet, e-Reader, Smartphone, or StreamingCapable Device. Study conducted in 9/13
עמוד מספר 18 במצגת
אפליקציות או דפדפנים? – על רקע סגול
• לפי מחקר Juniper Research, הורדות האפליקציות למובייל צפויות להכפיל עצמן בין 2013 ל-2017.
• ברבעון הרביעי של 2013, Nielsen מצאה כי משתמשי האייפון והאנדרויד הבוגרים בארה"ב בילו 65% יותר זמן באפליקציות מובייל בהשוואה לשנתיים קודם לכן (30 שעות, 15 דקות ב-2013 לעומת 18 שעות, 18 דקות ב-2011). ואולם, מספר האפליקציות צמח רק במעט בתקופה זו, דבר שמצביע על כך שהמשתמשים בילו יותר זמן באפליקציות שכבר הורידו, להבדיל מהורדת אפליקציות חדשות.
מימין לכיתוב זה מופיע תרשים, הנושא את הכותרת: mobile app downloads worldwide, 2013 &2017. מתחתיו מופיעה המילה "billions".
להלן נתוני התרשים:
2013 – 80 מיליארד (ביליון)
2017 – 160 מיליארד (ביליון)
בסוף התרשים מופיע הכיתוב הבא: note: includes mobile phones and tablets
source: junifer research, "future app store:discovery, monetisation & ecosystem analysis 2013-2018* as cited in press release, july 1, 2013
בתחתית הדף, מתחת לכיתוב זה, מופיע לוגו של אתר www.emarketer.com.
עמוד מספר 19 במצגת
אפליקציות או דפדפנים? | מניעי צרכנים – על רקע סגול
• הסיבות המרכזיות לשימוש באפליקציות, על פי נתונים של comScore Mobile Metrix מאפריל 2014, הן:
– גישה נוחה
– אופטימיזציית מובייל
משמאל לכיתוב זה מופיעה טבלה תחת הכותרת: share with time spent with digital media among US internet users, by mobile platform, feb 2013-may 2014.
% of total
להלן נתוני הטבלה:
|
Mobile apps |
Other mobile (browser, etc.) |
Toal mobile |
Feb 2013 |
38% |
7% |
45% |
March 2013 |
40% |
7% |
47% |
April 2013 |
41% |
8% |
49% |
May 2013 |
43% |
7% |
50% |
June 2013 |
42% |
9% |
51% |
July 2013 |
43% |
9% |
52% |
Aug 2013 |
44% |
8% |
52% |
Sep 2013 |
42% |
8% |
50% |
Oct 2013 |
41% |
9% |
50% |
Nov 2013 |
42% |
9% |
51% |
Dec 2013 |
44% |
9% |
53% |
Jan 2014 |
46% |
9% |
55% |
Feb 2014 |
46% |
9% |
55% |
March 2014 |
47% |
9% |
56% |
April 2014 |
48% |
9% |
57% |
May 2014 |
51% |
9% |
60% |
בסוף התרשים מופיע הכיתוב הבא:
note: includes smatphones and tablets, read as 51% of time spent with digital media in may 2014 was via mobile app, while mobile overall accounted of 60% of digital media time.
source: comscore media metrix multi-platform as cited in company blog, june 25, 2014.
בתחתית הדף, מתחת לכיתוב זה, מופיע לוגו של אתר www.emarketer.com.
עמוד מספר 20 במצגת
אפליקציות או דפדפנים? | פעילויות מובילות – על רקע סגול
• נתונים של ספקית ניתוחי האפליקציות Flurry מעלה כי הפעילות הנפוצה ביותר במובייל היא משחק – גיימינג, עם 32% מהזמן שמבלים במובייל, ו-Facebook במקום השני עם 17% מהזמן.
• פייסבוק בשילוב טוויטר ואפליקציות מסרים, מהווים יחדיו 28% מהזמן במובייל ב-2014, לעומת 24% בשנה שעברה. חברת המחקר טוענת כי ישנה מגמה לעיסוק במדיה חברתית באפליקציות פרטיות יותר, להבדיל מפייסבוק.
בצד השמאלי של העמוד מופיע תרשים תחת הכותרת time spent on iOS and android connected devices.
התרשים בנוי מעיגול, המחולק לפלחים בצבעים שונים. כל צבע מייצג את הפעילות הנעשית במובייל. מחוץ לעיגול מופיעים שני שלטים הנמתחים ממנו. שלט אחד, השמאלי, על רקע אפור ונושא את הכיתוב "14% browser". השלט הימני, על רקע כחול, נושא את הכיתוב "86% apps".
gaming – כחול – 32%
facebook – תכלת – 17%
twitter – תכלת – 1.5%
social messaging (other) – תכלת – 9.5%
youtube – כחול – 4%
Entertainment (other) – כחול – 4%
– otherתכלת-אפור – 3%
news – תכלת-אפור – 3%
productivity – תכלת-אפור – 4%
Utilities– תכלת-אפור – 8%
others– אפור – 2%
google browsers – אפור – 5%
מתחת לעיגול מופיע לוגו של חברת Flurry, ולצידו מימין הכיתוב: Source: Flurry Analystics, ComScore, NetMarketShare
עמוד מספר 21 במצגת
אפליקציות או דפדפנים? | הצלחות דפדפנים – על רקע סגול
• בחלק מהמקרים, דוקא הדפדפנים הם שתופסים נתח משמעותי מאוד מהזמן, כמו אתרי Wikimedia Foundation (88% מהזמן – בדפדפן) ואתרי Glam Media (84% מהזמן – בדפדפן).
משמאל לכיתוב זה מופיעה טבלה, הנושאת את הכותרת: share of Time Spent via Smartphone Browser vs. App Among The Leading US Digital Media Properties, April 2014
% of total.
להלן נתוני הטבלה:
|
BROWSER |
APP |
Wikimedia Foundation sites |
88% |
12% |
Glam media |
84% |
16% |
Gannett sites |
54% |
46% |
CBS interactive |
52% |
48% |
AOL |
50% |
50% |
Turner digital |
46% |
54% |
Yahoo sites |
31% |
69% |
Amazon sites |
21% |
79% |
Microsoft sites |
20% |
80% |
ebay |
17% |
83% |
|
15% |
85% |
The weather company |
13% |
87% |
|
12% |
88% |
|
6% |
94% |
Apple |
1% |
99% |
מתחת לנתוני הטבלה מופיעה ההערה הבאה: Note: excludes tablets; *highest number of monthly unique visitors.
source: comScore Mobile Metrix as cited company blog, july 2, 2014
מתחת להערה זו מופיע לוגו של אתר www.emarketer.com.
עמוד מספר 22 במצגת
אפליקציות או דפדפנים? | אסטרטגיות דפדפנים – על רקע סגול
• על פי מחקר של Google Think , אם חויית המשתמש במובייל אינה טובה, הלקוח עלול לנטוש את האתר ואף לעבור לאתר מתחרה.
• ישנם 6 פרמטרים המשפיעים מאוד על החוייה, לפי המחקר הנ"ל:
– מהירות
– שימושיות
– תוכן
– קונסיסטנטיות
– מסע הקניה – Path to Purchase
– מסחר במובייל (M-Commerce)
• האסטרטגיות המובילות להשגת מטרות אלה לפי Google הן: Responsive Web Design (עיצוב אתר מגיב/ רספונסיבי), Dynamic Serving (אתר רספונסיבי עם יכולת הגשה דינמית – נקרא גם Adaptive), ואתר עצמאי.
• גוגל טוענת כי שיטות אלה יביאו לנראות טובה יותר בחיפוש, אפקטיביות גבוהה יותר בקמפיינים וערך מותג גבוה יותר.
עמוד מספר 23 במצגת
אפליקציות או דפדפנים? | אסטרטגיות דפדפנים – על רקע סגול
העמוד כולו מציג טבלה בשפה האנגלית. להלן נתוניה:
Type |
Responsive WebDesign |
Dynamicserving |
Separatesites |
Description |
SameURL, SameHTML: Optimisesexperiences acrossdifferentscreensizeswithoutcreatingmultiplewebsites. Respondsto screensize andorientationto adjustimages, layout andcontentvisibility. Usestouch–screen actse.g. dragging, swiping. Easier forpeople toshare linksthat workwell. |
SameURL, DifferentHTML: Serverdetectsdevice typeandpresentscustompage onsame URL. Pagesdesignedfor anykind ofdevice. Some codemaintenance on a perdevicebasis. |
DifferentURL, DifferentHTML: Mobile siteindependent ofdesktopsite. Browserdetects ifvisitor is ona mobiledevice andredirectsthem to themobile site. Mobilesitestailored toneeds ofmobileuser. |
Pros |
Single URLfor a pieceof content: Easier toshare/linkto contentand buildURL equity (SEO). |
Fullycustomizeddeviceexperience: Contentand layoutcreated fora specificuser |
Fullycustomizedto mobileusers: Contentand overallexperiencecreated fora specificuser segment. |
Cons |
Limitedflexibility: Challengeto developa fullycustomizeddevice–specificexperience, and fullyaddressuser’scontext. |
Contentforking: Severalsets ofcontentwhich canmakemanagement morecomplex (unlessCMS isused). |
MultipleURLs: Sharing aweb pagerequiresflawlessredirectingintegration. |
מתחת לטבלה זו מופיע מקור הנתונים שלה: Google Think Source:
עמוד מספר 24 במצגת
אפליקציות או דפדפנים? | Responsive Web Design– על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• קמעונאית אופנת הספורט Champs Sports עברה ל- Responsive Web Design ומכירותיה במובייל עלו ב-183% תוך חודשיים.
• החברה מתמקדת בתוכן למובייל, והיא חברה למו"ל לייפסטייל כדי לייצר תנועה גדולה יותר לפלטפורמות המסחר שלה.
משמאל ומתחת לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך אפליקציית Champs Sports
עמוד מספר 25 במצגת
אפליקציות או דפדפנים? | Responsive Web Design– על רקע סגול
בחלקו הימני של העמוד, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
• על פי Google Think, Plusnet חוותה עליה בביקורים ממכשירים ניידים לאחר שישמה אסטרטגיה רב-מסכית, עם responsive web design שמותאם לגדלי מסכים שונים.
• האתר החדש הביא לעליה של פי 10 בשנה במכירות אונליין ממכשירים ניידים.
משמאל לכיתוב זה מופיעים 3 צילומי מסך בגדלים שונים של Plusnet
עמוד מספר 26 במצגת
אפליקציות או דפדפנים? | אתר עצמאי – על רקע סגול
בחלקו הימני של העמוד, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
• AutoTrader עברה לאתר מובייל עצמאי, ובעקבות זאת 30% מכלל התנועה נובע ממכשירים ניידים.
משמאל לכיתוב זה מופיעים 3 צילומי מסך בגדלים שונים מתוך אתר המובייל של AutoTrader
עמוד מספר 27 במצגת
גיימינג סלולרי – על רקע סגול
• מחקר של Smashing Ideas מצא כי הסיבה מספר 1 לגיימינג בנייד בארה"ב, היא הפחתת סטרס. בנוסף, 1 מתוך 5 נשים בארה"ב דיווחו כי שיחקו במשחקים בסמארטפון כדרך לתקשר עם חברים ומשפחה, לעומת 14% בלבד מהגברים. הסיבה המרכזית של גברים למשחק עם חברים היא – תחרות.
• למעלה מ-8 מ-10 מגיבים דיווחו כי שיחקו במשחקים בסמארטפון / טאבלט בבית.
• שוק הגיימינג בסלולרי גדל, אך זמן הפעילות מוגבל. רוב האנשים המשחקים בנייד מקדישים עד 30 דקות ביום לפעילות זו.
בתחתית העמוד משמאל, מופיעה טבלה תחת הכותרת:
reasons that US Smartphone games play Smartphone games by gender. oct 2013 . מתחת לכותרת מופיע הכיתוב: % of respondents in each group
להלן נתוני הטבלה:
|
Male |
Female |
Total |
To relieve stress |
48% |
52% |
50% |
To fill time while traveling |
35% |
36% |
35% |
Likes games better than watching TV |
205 |
19% |
20% |
To procrastinate at work |
17% |
17% |
17% |
Games on smartphone better than console games |
14% |
16% |
16% |
To interact with family/friends |
14% |
19% |
16% |
To fill time commuting to work |
13% |
11% |
12% |
I am a competitive gamer and like to outrank my friends |
16% |
8% |
12% |
To spend time with my kids |
11% |
12% |
11% |
I don’t like my job and would rather play games |
4% |
3% |
3% |
other |
13% |
12% |
12% |
מתחת לטבלה מופיע הכיתוב הבא: source: smashing ideas, american smartphone gaming 2013 report*. conducted by yougov, nov 25, 2013
בתחתית הדף, מופיע לוגו של אתר www.emarketer.com.
בחלק התחתון הימני של העמוד מופיעה טבלה, תחת הכותרת: average time spent per dayplaying smarphon/tablet games according to US smarphon/tablet games, by gender, oct 2013
מתחת לכותרת מופיע הכיתוב: of respondents %
להלן נתוני הטבלה:
|
Male |
Female |
Total |
0-30 minutes |
50% |
39% |
44% |
31-45 minutes |
18% |
22% |
20% |
46-60 minutes |
18% |
12% |
15% |
61-90 minutes |
4% |
10% |
7% |
90 minutes – 2 hours |
6% |
9% |
8% |
2+ hours |
4% |
7% |
6% |
מתחת לטבלה מופיע הכיתוב הבא:note: numbers my not add up to 100% due to rounding.
source: smashing ideas, american smartphone gaming 2013 report*. conducted by yougov, nov 25, 2013
בתחתית הדף, מופיע לוגו של אתר www.emarketer.com.
עמוד מספר 28 במצגת
גיימינג סלולרי – על רקע סגול
· משחקים הם מקור חשוב למסחר במובייל. בארה"ב, קניה מתוך האפליקציה (in-app purchase) צפויה להגיע ל-1.5$ מיליארד ב-2014, והורדות משחקים יניבו 1.1$ מיליארד.
משמאל לכיתוב זה, ולכל אורך העמוד, מופיעה טבלה תחת הכותרת: US Mobile Download and in-App Revenues,2013-2015. מתחת לכותרת מופיעה המילה: millions
להלן נתוני הטבלה:
|
2013 |
2014 |
2015 |
Ebook downloads |
3,911.3$ |
4,042.4$ |
4,506.6$ |
Games |
2,029.5$ |
2,603.4$ |
3,132$ |
-Game in app purchases |
1,111.7$ |
1,512.1$ |
1,838$ |
Game downloads – |
912.3$ |
1,091.3$ |
%1,294.6 |
Video downloads |
491$ |
721.2$ |
890.7$ |
Music downloads |
480$ |
571$ |
667.7$ |
Other*** |
731.2$ |
951.1$ |
1,195.2$ |
TOTAL |
7,643$ |
8,889.1$ |
10,393.2$ |
|
|
|
|
מתחת לטבלה מופיע הכיתוב הבא:
Note: includes ereaders, mobile phones and tablets; excludes ad-supported revenue and subscription; numbers may not ass up to total due to rounding, *includes audiobooks; ** includes nongame apps, nongame in-app purchases and other content downloads
Source: eMarketer, july 2014
עמוד מספר 29 במצגת
גיימינג סלולרי | אסטרטגיות – על רקע סגול
• גיימינג בנייד אינו מוגבל כלל לאפליקציות משחק קלאסיות. למעשה, חברות רבות מציעות מאפיינים משחקיים באפליקציות שלהן, על מנת להגביר את מעורבות הלקוחות.
בחלקו הימני התחתון של העמוד מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר: אפליקציית חברת הביטוח Aviva עוקבת אחר הניקוד שצבר הלקוח.
מעל כיתוב זה מופיעים 3 צילומי מסך מתוך אפליקציית חברת הביטוח Aviva
עמוד מספר 30 במצגת
מפת מגמות השוק – על רקע סגול
עמוד זה הוא מעין "שער" פתיח לנושא מגמות שוק, שיידון בהמשך במצגת זו.
מתחת לכותרת מופיעים אותם ארבעת המלבנים שהופיעו בעמוד 3 במצגת, כאשר רק המלבן השלישי מודגש וברור, ושלושת האחרים מוסתרים במעט ואינו נראים בבירור.
המלבן הבולט כולל כותרת, פירוט קצר ותמונה מתאימה. להלן תוכנו:
כותרת: מסחר במובייל
- מחקר ו-M-Commerce
- ארנק נייד
- שירות עצמי
לצד מלבן זה, מימין, מופיע צילום מסך של אתר מכירה, ותמונות המציגות מבצעים וקופונים
עמוד מספר 31 במצגת
מסחר במובייל – על רקע סגול
בחציו השמאלי של העמוד מופיעות שתי פסקאות:
• על פי eMarketer, מכירות המסחר במובייל בטאבלטים בארה"ב צומח, והשפעת הסמארטפון על הקניה אף היא בצמיחה. מכירות המובייל (סמארטפונים וטאבלטים, כולל מכירות של מוצרים דיגיטליים אבל לא כולל מכירות של שירותי טיולים, אירועים וכרטיסים לסרטים) צפויות לצמוח מ-42.13 $ מיליארד ב-2013 (16% מכלל מכירות האונליין – 263.31 $ מיליארד) לכדי 132.69 $ מיליארד ב-2018 (27% ממכירות האונליין שצפויות לעמוד על 491.44 $ מיליארד).
• ב-2014 אמורות המכירות בטאבלט לעמוד על 38 $ מיליארד, לעומת 18.49 $ מיליארד מסמארטפונים. עד 2018, 72.6% מהמכירות במובייל יהיו בטאבלטים, ויעמדו על 96.31 $ מיליארד.
מימין לסעיפים אלו מופיע תרשים, הנושא את הכותרת: US Tablet Commerce Sales, 2013 to 2018.
מתחת לכותרת מופיע הכיתוב: US TABLET SALES (US$ BILLIONS)
במעלה התרשים מופיעים שני ריבועי צבעים, המייצגים את עמודות התרשים:
כחול – travel and food services
תכלת – retail and daily deals
התרשים עצמו מחולק ל-6 עמודות, המייצגות כל אחת שנה (בין 2013 ל-2018). כל עמודה מכילה שני צבעים, לפי המתואר לעיל. על כל עמודה מופיעים נתונים בדולרים עבור כל צבע.
מתחת לעמודות מופיע פס על רקע אפור ומתחתיו נתונים מספריים באחוזים, כשלצידם הכיתוב: % of ecommerce (excluding travel and food services)
להלן נתוני התרשים:
|
travel and food services |
retail and daily deals |
% of ecommerce (excluding travel and food services) |
שנת 2013 |
8$ |
40$ |
15% |
שנת 2014 |
16$ |
61$ |
21% |
שנת 2015 |
23$ |
85$ |
26% |
שנת 2016 |
30$ |
112$ |
32% |
שנת 2017 |
37$ |
143$ |
37% |
שנת 2018 |
43$ |
176$ |
42% |
עמוד מספר 32 במצגת
מסחר במובייל – על רקע סגול
• מכירות במובייל מהוות כיום שיעור קטן ממכירות המסחר האלקטרוני בארה"ב.
• Goldman Sachs מעריכה כי ברחבי העולם, מכירות המובייל יהוו כמחצית ממכירות המסחר האלקטרוני עד 2018, וזאת בין היתר מפני ששיעור ניכר של משתמשי אינטרנט במדינות מתפתחות ניגשים לאינטרנט ממכשירים ניידים.
• יש לציין כי תרומת המכשירים הניידים למכירות אינה מוגבלת למכירות מהניידים עצמם, כי אם גם נובעת משימוש בהם בנקודת המכירה ומהשפעתם אונליין.
משמאל לכיתוב זה, מופיע תרשים תחת הכותרת Share of US Retail Ecommerce Sales by Devise and Category, Q4 2013
מתחת לכותרת מופיעה הכיתוב: % of total.
התרשים עצמו בנוי מ-7 מלבנים רוחביים, המייצגים את תחומי הקניות השונים. כל מלבן כולל 3 צבעים, המייצגים את המכשיר ממנו נעשתה הפעולה.
אדום – desktop
שחור – smartphone
אפור – tablet
על כל חלק של צבע במלבן מופיע מספר באחוזים.
להלן נתוני הטבלה:
|
desktop |
smartphone |
tablet |
Computer hardware |
96% |
3% |
1% |
Consumer electronics |
93% |
4% |
3% |
Apparel & accesories |
90% |
6% |
3% |
Books & magazines |
85% |
11% |
5% |
Digital content& subsciptions |
78% |
15% |
7% |
Events tickets |
71% |
22% |
6% |
Total |
88% |
8% |
4% |
מתחת לטבלה מופיע הכיתוב הבא:
note: numbers may not ass up to 100% due to rounding
source: comScore inc., "consumers" multi-media path to purchase," march 24, 2014
עמוד מספר 33 במצגת
מסחר במובייל | בחתך קבוצת גיל– על רקע סגול
• בקרב צרכנים בבריטניה, קבוצת הגיל הפעילה ביותר בקניות במובייל היא בני 25 עד 34. 50% מהמגיבים לסקר של Deloitte אמרו כי בשבוע האחרון ביקרו באתרי קמעונאים מהמובייל, ו-21% קנו מוצרים באמצעות המובייל.
מתחת לכיתוב זה מופיע תרשים, תחת הכותרת: Question: in the last 7 days, for wich, if any of the following activities did you use your phone?
base: (2381) UK consumers who own a smartphone.
התרשים עצמו מחולק לטווחי גילאים (18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55+). כל טווח גילאים מיוצג בתרשים על ידי שתי עמודות – ירוקה וכחולה. הצבע הכחול מייצג buying goods, הצבע הירוק מציין – browsing retailers websites. פילוחי הגילאי פרוסים לרוחב התרשים. החלק האנכי של התרשים מכיל אחוזים מ-0 עד 60, בקפיצות של 10.
להלן נתוני התרשים:
|
browsing retailers websites |
buying goods |
18-24 |
42% |
17% |
25-34 |
50% |
21% |
35-44 |
43% |
17% |
45-54 |
38% |
12% |
55+ |
21% |
6% |
בסוף התרשים מופיע המקור שלו: Source: Deloitte Research
עמוד מספר 34 במצגת
תשלום בסלולרי – על רקע סגול
• לפי eMarketer, הזינוק הצפוי בהוצאה הכוללת ובהוצאה לאדם בתשלום בנייד, ינבע מאימוץ תשלומים במובייל במגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים במגוון נקודות מחיר.
• בנוסף, מוצרים המאפשרים תשלום במובייל הופכים לנפוצים יותר, וכוללים את האינטגרציה לתשלום מהנייד באייפון 6 של Apple. מגוון טכנולוגיות התשלום מהנייד כולל אתPAYM, NFC, BLE, MPOS, QR Codes, MasterPass, Paywave, Pingit, Zapp ועוד.
לצד סעיפים אלו, משמאל, מופיע תרשים, תחת הכותרת: Global Mobile Payments Projection.
התרשים עצמו מחולק לשנים 2013, 2014, 2015 ו-2016. כל שנה מיוצגת בתרשים על ידי שתי עמודות – כחולה ותכלת. הצבע הכחול מייצג Tap to payהצבע התכלת מציין – other Mobile payment types. פילוחי השנים פרוסים לרוחב התרשים. החלק האנכי של התרשים מכיל מספרים במיליארדי דולרים, מ-0 עד 500, בקפיצות של 50.
להלן נתוני התרשים:
|
Tap to pay |
Mobile payment types |
שנת 2013 |
0$ |
230$ |
שנת 2014 |
10$ |
320$ |
שנת 2015 |
15$ |
430$ |
שנת 2016 |
20$ |
500$ |
מתחת לתרשים מופיע לוגו של חברת Bloonberg. משמאלו מופיע מקור המחקר: source: Gartner
עמוד מספר 35 במצגת
תשלום בסלולרי | ארה"ב – על רקע סגול
• תחזית eMarketer הנה כי עסקאות proximity מהנייד (כלומר, כאשר התשלום נעשה בנקודת המכירה), יעמדו על למעלה מ-1$ מיליארד בארה"ב השנה, ויזנקו לכדי 58 $ מיליארד עד 2017.
• זאת, כתוצאה מעליה ברכישת מוצרים יומיומיים כגון קפה, אבל גם כתוצאה מרכישה של מוצרים יקרים יותר באייפון.
משמאל לסעיפים אלו מופיע תרשים תחת הכותרת US proximity mobile payment transaction value, 2011-2017.. מתחת לכותרת מופיע הכיתוב: billions and % change
התרשים כולל עמודות שחורות המייצגות את השנים עבור proximity mobile payment transaction value. ליד כל עמודה מצוין הסכום במיליארדי דולרים. בין כל העמודות עור קו אדום המציין את אחוז השינוי.
להלן נתוני התרשים:
|
proximity mobile payment transaction value |
% change |
שנת 2011 |
0.17$ |
– |
שנת 2012 |
0.54$ |
225.6% |
שנת 2013 |
1.04$ |
93.4% |
שנת 2014 |
2.595$ |
148.6% |
שנת 2015 |
9.69$ |
273.8% |
שנת 2016 |
26.455$ |
173% |
שנת 2017 |
58.42$ |
120.8% |
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא:
note: point of self transactions made by using a mobile device as a payment method; includes scanning tapping, swiping or checking in with a mobile device at the point of sale to complete transaction; excludes purchases of digital goods on mobile devices, purchases made remotely on mobile devices that are delivered later on, and transactions made in via tablets.
source: eMarketer, july 2013
עמוד מספר 36 במצגת
מפת מגמות השוק – על רקע סגול
עמוד זה הוא מעין "שער" פתיח לנושא מגמות שוק, שיידון בהמשך במצגת זו.
מתחת לכותרת מופיעים אותם ארבעת המלבנים שהופיעו בעמוד 3 במצגת, כאשר רק המלבן התחתון מודגש וברור, ושלושת האחרים מוסתרים במעט ואינו נראים בבירור.
המלבן הבולט כולל כותרת, פירוט קצר ותמונה מתאימה. להלן תוכנו:
כותרת: אסטרטגיות ערך מוסף
- מעקב אחר הבריאות
- נוחות ושירותים מבוססי מיקום
- חיסכון בזמן ו/או כסף
- בידור וחינוך
- פרסונליזציה
לצד מלבן זה, מימין, מופיעה תמונה של בחורה המחזיקה בידה מכשיר חכם ומסביבו איורים קטנים המתארים את האפשרויות השונות שתוארו למעלה
עמוד מספר 37 במצגת
אסטרטגיות | שירות במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
· האפליקציה המובילה בבנקאות בטורקיה היא Akbank Direkt, המאפשרת ביצוע נרחב של פעולות על הדרך בממשק נוח וזוכה פרסים.
משמאל לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מאפליקציית Akbank Direkt
בתחתית העמוד, משמאל, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
• יותר ויותר בתי מלון משתמשים כיום בטכנולוגיית מובייל על מנת לייצר חויית שירות עצמי מותאמת אישית: סמארטפון בתור מפתח, צ'ק-אין עצמי והזמנות 24/7.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך של אפליקציית מלון ריץ קרלטון.
עמוד מספר 38 במצגת
אסטרטגיות | שירות במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• לקוחות חברת הביטוח הגרמנית DKV יכולים לשלוח את החשבוניות שלהם דרך המכשיר הסלולרי באמצעות סריקת ברקודים מהמסמך הרפואי ומשלוח הנתונים הסרוקים לחברה.
מתחת לכיתוב זה, ולרוחב על העמוד, מופיעים צילומי מסך של אפליקציית חברת הביטוח הגרמנית DKV
עמוד מספר 39 במצגת
אסטרטגיות | מסחר במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• אפליקציית המשלוחים JUST EAT אמרה כי הגיעה ל-1.3 מיליון הורדות, עליה של 500% במהלך 2013. האפליקציה מאפשרת לשמור את פרטי כרטיס האשראי, לסנן תוצאות לפי סוג מטבח ודירוג לקוחות, לכתוב ביקורות, ולמצוא משלוחים בסביבה לפי זיהוי המיקום. החברה טוענת כי הצלחתה נובעת מהעצמה של הלקוחות ושל המסעדות כאחד – האפליקציה מאפשרת ללקוחות לקבל החלטות מבוססות מידע, ומאפשרת למסעדות קטנות להגיע ליותר לקוחות.
מתחת לכיתוב זה, ולרוחב על העמוד, מופיעים צילומי מסך של אפליקציית המשלוחים JUST EAT
עמוד מספר 40 במצגת
אסטרטגיות | מסחר במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• ענקית הקמעונאות האמריקאית Target פועלת להשגת פעילות חוצת-ערוצים, ורואה במובייל כגשר בין הערוץ הפיזי לאונליין. ב-2013, החברה נבחרה להיות קמעונאית המובייל של השנה, וזאת משום שהשקיעה בלימוד מסע הקניה של הקונים כפי שהוא משתקף בכלל הערוצים.
מתחת לכיתוב זה, ולרוחב על העמוד, מופיעים צילומי מסך של ענקית הקמעונאות האמריקאית Target
עמוד מספר 41 במצגת
אסטרטגיות | מסחר במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• Starbucks דיווחה על תוצאות מזהירות במובייל, עם 3 מיליון עסקאות תשלום בשבוע בארה"ב נכון ל-2013.
• החברה הודיעה כי השילוב בין התשלומים לתכנית הנאמנות במובייל, הוא שהביא להצלחתה.
• החברה הודיעה לאחרונה כי המובייל ישמש להזמנת מוצרי החברה לכל מקום בו הצרכנים נמצאים.
משמאל לכיתוב מופיעה תמונת אווירה של כוס קפה ומכשיר נייד
עמוד מספר 42 במצגת
אסטרטגיות | מסחר במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• קמעונאית המשקפיים אונליין Glasses.com מציעה כלי מדידה וירטואל במובייל, באמצעות האפליקציה שלה.
מימין לכיתוב זה, מופיעים צילומי מסך של אפליקציית קמעונאית המשקפיים אונליין Glasses.com
עמוד מספר 43 במצגת
אסטרטגיות | מסחר במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
· Asos.com מציעה למכור בגדים בלתי רצויים באמצעות האפליקציה שלה
מימין לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך אפליקציית Asos
בתחתית העמוד, משמאל, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
• eBay RedLaser – סורק ברקודים, מסייע לקניה וקורא QR Code. Reader.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך של eBay RedLaser – סורק ברקודים
עמוד מספר 44 במצגת
אסטרטגיות | מסחר במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• ביוני 2014 השיקה Amazon את הסמארטפון שלה, Fire, שנועד לאפשר קניה קלה יותר במובייל מאמאזון. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לסרוק אייטמים פיזיים ולהזמין אותם מאמאזון.
משמאל לכיתוב זה מופיעה תמונה גדולה של הסמארטפון Fire
עמוד מספר 45 במצגת
אסטרטגיות | עוזר אישי במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• אפליקציית Tripi מאפשרת לארגן ולשמור במקום אחד את כל המידע והמסמכים הקשורים לתכנון הטיול
משמאל לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך של אפליקציית Tripi
בתחתית העמוד, משמאל, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
• אפליקציית Everything.me נועדה להפוך את הטלפון למותאם אישית על בסיס העדפות המשתמש, השעה ביום וכו'
מימין לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך של אפליקציית Everything.me
עמוד מספר 46 במצגת
אסטרטגיות | סושיאל במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• Glympse מאפשר לשתף את המיקום של המשתמש עם חברים ומשפחה.
מתחת לכיתוב זה ולאורך העמוד כולו מופיעות תמונות וצילומי מסך מתוך Glympse
עמוד מספר 47 במצגת
תודה
• בחלק העליון של העמוד קיים איור (בדומה לעמוד הראשון) של של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
לפי נתוני ארגון GSMA, המאגד מפעילים סלולריים וחברות אחרות בתעשיה, עד לשנת 2020 תהיה למעלה ממחצית האוכלוסיה (56%) בעלת מנוי לטלפון נייד; וחברת המחקר eMarketer מעריכה כי עד לשנת 2015, למעלה ממחצית האוכלוסיה תחזיק בטלפון חכם (סמארטפון) ב-15 מדינות בעולם.
השימושים הנפוצים ביותר במכשירים ניידים הנם גיימינג (משחקים) וצריכת תוכן; אך ישנה עליה בפעילויות כגון קניה דרך הנייד וכן תשלומים מהנייד.
מסחר במובייל (mobile commerce) מהווה עדיין שיעור קטן יחסית מכלל שוק המסחר האלקטרוני, אולם נתון זה צפוי להשתנות. כך, נתוני eMarketer מצביעים כי בארה"ב, המכירות הקמעונאיות במכשירים ניידים (כולל מוצרים ושירותים דיגיטליים, אך לא כולל הזמנת נסיעות / אירועים / כרטיסים), צפויות להמריא מ-42.13 $ מיליארד ב-2013 (16% מכלל המכירות אונליין העומדות על 263.31 $ מיליארד), לכדי 132.69 $ מיליארד ב-2018 (27% מכלל המכירות אונליין, הצפויות לעמוד על 491.44 $ מיליארד). מעבר לכך, חלקם של המכשירים הניידים אינו מוגבל לקניה מהמכשירים עצמם: כבר כיום, מכשירים סלולריים משפיעים על כלל מסע הקניה הפיזי או הוירטואלי, ומהווים חלק בלתי נפרד ממהלך הקניה בנקודת המכירה. מעניין לציין כי eMarketer מעריכה כי כבר ב-2014, המסחר בטאבלטים יעמוד על 38 $ מיליארד – למעלה מפי 2 מהמסחר בטלפונים ניידים (18.49 $ מיליארד). ב-2018 צפוי המסחר בטאבלטים להוות 72.6% מכלל המסחר במובייל ולעמוד על סך של 96.31 $ מיליארד.
ישנן מספר סיבות לכך שהמסחר במובייל צפוי לחוות צמיחה בשיעור ניכר: האחת היא עליה בתדירות העסקאות, שכן קונים ישתמשו יותר ויותר במובייל לצורך עסקאות יומיומיות כגון קניית קפה. סיבה אחרת היא היקף העסקאות, שכן המכשירים הניידים ישמשו לקניה של שירותים ומוצרים יקרים יותר, במקביל לעליה בחדירת הטכנולוגיה; דור ה-Y צפוי לבצע יותר ויותר פעולות והעברות כספים באמצעות הניידים במקום באמצעות מזומן; ועוד.
חשוב לציין כי טכנולוגיית המובייל כבר אינה מוגבלת לתחומי המסך: הטרנד המרכזי בתעשיית המובייל הוא, לדעתנו, המיזוג של המובייל לתוך כל תחומי החיים שלנו, עם טכנולוגיה לבישה – wearable technology (ההוצאה על טכנולוגיה לבישה צפויה לעמוד על 19$ מיליארד בשנת 2018 לעומת 1.4$ מיליארד השנה, לפי Juniper Research) ו"האינטרנט של הדברים" – Internet of things (מכשירים מחוברים / חכמים, המתקשרים בד"כ עם אפליקציית נייד), שוק צומח שכבר פועלות בו ענקיות האלקטרוניקה והחשמל בהן Samsung, LG, GE ורבות אחרות, ולאחרונה נכנסו אליו שחקניות ענק מתחומים אחרים כמו גוגל ו-Apple. האינטרנט של הדברים הופך את המכשיר הסלולרי לחלק בלתי נפרד ממגוון של פעילויות יומיומיות, בהן ניטור הבריאות, הפעלה וכיבוי של מכשירים חשמליים, שליטה מרחוק בבית ומעקב אחר מקום הימצאם של בני הבית.
לא פלא אם כך, שמשווקים מחפשים דרך ליהנות מהצמיחה האדירה בשוק המובייל, וזאת קודם כל ע"י ביסוס הנוכחות במכשירים הניידים. אפליקציות הן כרגע הדרך המועדפת על צרכנים לצרוך שירותים ותכנים, עקב הגישה הקלה והאופטימיזציה למובייל, אך ישנן דוגמאות בהן הדפדפנים הם שמובילים בהעדפה. על פי מחקר של Google Think, חשוב לעצב אתר מותאם למובייל, בין אם באמצעות responsive web design, dynamic serving או כאתר נפרד ועצמאי. המחקר מצא כי חוויית המשתמש במובייל תלויה ב-6 פרמטרים: מהירות, שימושיות, תוכן, עקביות, מסע הקניה ומסחר במובייל, וכישלון באחד הפרמטרים עלול להביא לאובדן לקוחות.
אך מלבד האלמנטים הטקטיים הללו, משווקים חייבים לבחון מהו הערך המוסף שהצרכנים מצפים לו מטכנולוגיית המובייל: בראש ובראשונה, חווייה בלתי-מורגשת ונוחה, המאפשרת להם לחסוך זמן ו/או כסף; לקבל יותר שליטה בחייהם; להתחבר עם חברים ומשפחה; להפיג שעמום וסטרס; ללמוד או לזכות בבידור; ובין לבין, ליהנות מחוייה מותאמת אישית.
מאמרים מקצועיים
- SEO eBook 2019
- המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות בשנת 2020
- איך שימוש בצ'אטבוטים ישפר את אסטרטגיית השיווק שלכם?
- איך למצוא את האיזון המושלם בין SEO ל- ORM?
- מגמות העיצוב החדשות של UX ו- UI
- מציאות רבודה במלונות: עתיד ה-AR כבר כאן
- שירותים פיננסיים דיגיטליים – המגמות החמות של 2019
- אירועי ה-SEO והשיווק הדיגיטלי החשובים ב-2019
- 5 אפליקציות מובילות המשפרות את חוויית האירוח במלון
- סירי, Alexa, אמזון הד וגוגל Home: כיצד החיפוש הקולי מגדיר מחדש את ה-SEO?
- מדוע SEO טכני חשוב כל כך להצלחת אתר?
- פרקטיקות ה- SEO הטובות ביותר לאתרי מלונות
סיפורי הצלחה
שטראוס מים
צמיחה דו ספרתית בכל שנה (בשנתיים האחרונות 2013 מול 2012 מול 2011) בהיקפי הפעילות באספקטים המכירתיים, וצמיחה חדה בהיקפי השימוש באתר
שטראוס מים - סיפור הצלחה >מגדל
גידול שנתי של 19% בתנועה האורגנית לאתר בשנת 2012 והוזלת עלויות למכירות ולידים בפרסום בגוגל.
מגדל - סיפור הצלחה >
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה