קנוניקל – Canonical URL
תג קנוניקל נועד לטפל באחת הבעיות השכיחות באתרים- שכפול תוכן. תג Canonical URL אומץ בשנת 2009 בחום על ידי מנועי החיפוש הגדולים, ביניהם גוגל, יאהו ומיקרוסופט. חשוב לדעת כי כפילות תוכן באתר פוגמת בעבודת קידום האתרים ולמעשה התג קובע מהי כתובת ה- URL המועדפת מבין כתובות שונות המכילות תוכן דומה או תוכן משוכפל. כמעט בכל אתר, לרבות באתרים של עסקים, מופיע תוכן משוכפל ודומה ולכן התג מאפשר להציג את המידע הרלוונטי ולהשאיר את הדף זמין לגולש.
מונחים נוספים