CRO, או אופטימיזציה של יחס המרה, היא שיטה המסייעת לבעלי אתרים להפיק ולהרוויח יותר מהתנועה הקיימת לאתר שלהם. ישנם לא מעט אתרים שאומנם נהנים מטראפיק גבוה וכמות נאה של מבקרים שמגיעים אליהם ממנועי חיפוש, מדיה חברתית ומשפכים אחרים, אולם הם זקוקים לפלטפורמת CRO טובה ואפקטיבית בכדי לספק ערך רב יותר למבקרים באתר ולהגדיל את כמות ההמרות וההזמנות.
כדי לחשב את שיעור ההמרה של האתר שלכם ניתן להשתמש במחשבון המרות מקוון או להשתמש בנוסחה הזו: כמות הלידים ÷ התנועה באתר = 100 X אחוז המרות
כך, אם באתר שלכם יש 5000 מבקרים ו-50 הזמנות, שיעור ההמרה שלכם עומד על 1.0%. כמובן, שהשאיפה היא לנצל ככל האפשר את התנועה לאתר שלכם ושיפור מתמיד של יחס ההמרה, והנה כמה אסטרטגיות חשובות שיסייעו לכם במימוש היעד:
אסטרטגיות CRO
ככלל, אסטרטגיית ה CRO-שלכם אמורה לשאוף להפוך כמה שיותר מבקרים באתר ללקוחות ממשיים, דהיינו לאורחי המלון. התחילו בזיהוי האופן שבו הם משתמשים באתר שלכם: השתמשו בכלי מפת חום כמו CrazyEgg, Mouseflow או Hotjar כדי לראות כיצד הם גולשים באתר שלכם: על אילו קישורים הם לוחצים, עד כמה הם גוללים את הדף ומהן תנועות העכבר שלהם בדפי האתר השונים.
בנוסף, בדקו אם ישנן בעיות טכניות שעליכם לטפל בהן לפני השימוש בפלטפורמתCRO , מהירות האתר, עיצובו ובמיוחד חווית המשתמש - ה-UX/UI – שהוא מציע. בנוסף, בדקו איך פועלים כפתורי ההנעה לפעולה שלכם (CTA), ובעיקר כפתור "הזמן עכשיו". זכרו שמנוע ההזמנות שלכם אמור להציע חוויה חלקה ופשוטה, ובשל כך חשוב לתקן את כל הבעיות הטכניות הקיימות, ולאחר מכן לבחור בפלטפורמת CRO שתשפר את הדפים שלכם עם אלמנטים אפקטיביים, כמו =ווידג'טים להשוואת מחירים, ביקורות, זרימת הלידים, הודעות וכו'.
עם פלטפורמת CRO חכמה, עסקים ייהנו מגישה לסט רחב של כלים דיגיטליים שעוזרים להמיר יותר מבקרים באתר ללידים וללקוחות ממשיים. הנה כמה דוגמאות לכלים המוצעים על ידי פלטפורמות CRO המסייעים לייצר החזר ROI ולהגביר את המכירות באתר המלון:
- הוסיפו ווידג'ט להשוואת מחירים: משתמשים יכולים להשוות את מחירי הלינה המוצעים על ידי סוכנויות הנסיעות המקוונות מבלי לעזוב את האתר שלכם. הבטיחו להם את התעריף הטוב ביותר כדי להניע אותם להזמין דרככם ישירות במקום לבחור בסוכני צד שלישי. כמובן, הציעו להם תמריצים נוספים להזמנה ישירה שיהיו זמינים רק באתר המלון, כמו מתנות קטנות בעת ההגעה או שדרוג חדרים ועוד.
- הוסיפו פופ אפים למניעת נטישת העגלה: חלונות קופצים ממקדים שוב את תשומת הלב של המבקרים באתר שכם, ולכן, כדי למנוע נטישת עגלה רגע לפני ביצוע ההזמנה בפועל או אם המבקר באתר מחליט לצאת מהאתר לפני שרכש, העלו באתר פופ אפ רגע לפני שינטוש את אתר, שימשוך את תשומת ליבו של המבקר עם הודעה מיוחדת או הצעה אטרקטיבית.
- הוסיפו צ'אט בוט לאתר: אפשרו למבקרים שלכם לקבל תשובות לשאלות נפוצות בזמן אמת וכן ספקו להם דרכים יעילות ליצירת קשר עם שירות הלקוחות שלכם. ודאו שתיבת הצ'אט החי שלכם מציגה קישור ישיר להזמנה המבוססת על תאריכי ההגעה והעזיבה המועדפים על המבקר באתר, מספר האורחים והחדרים הרצויים.
- הציגו ביקורות באתר: שקיפות לגבי משובי אורחים מגבירה את האמון ומציגה את היתרונות הבולטים של המלון שלכם.
פלטפורמת CRO של RateParity למלונאים
מלונות יכולים להפיק תועלת רבה ומעצימה, ארוכת טווח ובת קיימא המונעת על ידי פלטפורמת CRO: יותר לידים ומכירות וכתוצאה מכך הכנסות גבוהות יותר בעלויות רכישה נמוכות יותר.
RateParity היא אחת מפלטפורמות ה-CRO הטובות ביותר כיום עבור מלונאים, היא מציעה חבילה מקיפה של כלים חכמים, כולל צ'אטבוט בינה מלאכותית והודעות חיות, ווידג'טים של חוות דעת, השוואת מחירים ופופ-אפים למניעת נטישת האתר.
מלבד תכונות אלו, לפלטפורמת RateParity יש כלי ליצירת שוברים וכרטיסי מתנה שיאפשרו למלונאים למכור שירותים נוספים, כמו טיפולי ספא, מסעדות ועוד. באמצעות השוברים הללו, צוותי המכירות של המלונות יכולים להבטיח לעצמם הגדלת אפיקי הכנסה, בעוד שהאורחים יכולים לנצל את היתרונות של "קנו עכשיו – התארחו אחר כך" ובכך לאפשר להם לבצע הזמנה מתי שהם יכולים, לחסוך כסף, ולצאת לחופשה מתי שנוח להם.
בנוסף, כל המכירות דרך הדשבורדים היוצרים שוברים וכרטיסי מתנה, ניתנות למעקב, וכך מלונאים יכולים לבצע מעקב אחר ביצועים, מכירות והכנסות בזמן אמת. לצד אלו, ישנם יתרונות רבים נוספים הנגזרים מהצעת שוברים ומתנות באתר המלון:
- בניית נאמנות לקוחות;
- החזר ROI טוב יותר וגידול בהכנסות באמצעות מכירות נוספות;
- הגברת המכירות עבור שירותים עם ביצועים נמוכים;
- הגדלת הכח השיווקי;
- שיפור בהכרת המותג;
- קבלת תובנות עסקיות באמצעות מעקב וניתוח נתונים;
- יותר מעורבות של מבקרים באתר.
תכונה נוספת שהופכת את RateParity לפלטפורמת CRO רבת עוצמה היא Quotelier, שביכולתה להגביר את המכירות באתר המלון. Quotelier מאפשרת למלונאים לעקוב אחר בקשות להצעות מחיר המבוצעות באמצעות ה-Super Widget של RateParity, שהופך למעשה את דף הנחיתה של אתר המלון למכונת המרה, תוך שילוב כלי השוואת מחירים, ביקורות וחוות דעת, מבצעים מיוחדים, שוברים וכרטיסי מתנה בתוך מסגרת נוחה אחת.
מלונאים יכולים להשתמש בתוכנת ה-Quotelier כדי ליצור הצעות מותאמות אישית למכירת לינה ושירותים אחרים ובנוסף, ליהנות מכלי אוטומציה של מיילים השימושי מאוד לצורך שליחת הודעות מותאמות אישית בהתבסס על פעולות ספציפיות שלקוחות מבצעים בעת ביקור באתר המלון.
לבסוף, תוכנת Quotelier מציעה למלונאים כלי ניתוח אנליטיים רבי עוצמה שניתן להשתמש בהם כדי לעקוב אחר המכירות ולזהות הזדמנויות חדשות להגדלת החזר ה-ROI בהתבסס על התנהגות הצרכנים. באמצעות אינטגרציה עם גוגל אנליטיקס, Quotelier analytics מאפשרת למלונאים להבין טוב יותר את יעילות מאמצי השיווק שלהם ולבצע אופטימיזציה של משפך ההמרות שתניב השפעה מירבית ורווח מקסימלי.
RateParity מתאימה ומשתלמת לבתי מלון, גדולים או קטנים ובנוסף, המערכת תומכת גם ברשתות של מספר מלונות וסוגים שונים של משתמשים שיכולים לגשת לדשבורד האינטואיטיבי של הפלטפורמה ולעקוב אחר כל הנתונים הרלוונטיים: הקלקות באתר, מכירות, הכנסות ועוד.
כמו כן, מומלץ שתאיישו צוות CRO מיומן שיעקוב אחר הנתונים, יציב יעדים, ינטר תוצאות, יקבל משוב אמיתי ממשתמשים ויישם את הכלים הנכונים להמרת מבקרים לאורחים. CRO אינו משחק של ניחושים, אלא מבוסס על ניטור מתמיד, ניתוח מעמיק ובדיקות רציפות.
בשל כל אלו, פלטפורמת CRO טובה יכולה לעזור למלונאים להפחית את התלות בסוכנויות הנסיעות המקוונות תוך הגדלת כמות ההזמנות הישירות והגברת מכירות נוספות של שירותים נלווים אחרים.