WhatsApp Marketing: טיפים לאסטרטגיית שיווק חכמה בוואטסאפ

ספטמבר 07, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

עם 2.44 מיליארד משתמשים פעילים ייחודיים, נכון לאפריל 2022, לא פלא שאפליקציית ההודעות הפופולארית הפכה לנפוצה ביותר בעולם, ונמצאת בראש הדירוג אל מול אפליקציות הודעות פופולאריות אחרות, כמו WeChat ,Kakaotalk, ו-מסנג'ר של פייסבוק מטעם Meta. כדי להבין לעומק את הנתון המדהים הזה, כדאי רק להזכיר כי מדי יום שולחים משתמשי וואטסאפ לא פחות מ-100 מיליארד הודעות!

אפליקציות הודעות המובייל הפופולריות ביותר בעולם

מקור: Statista

בהתחשב בפופולאריות העצומה של וואטסאפ וטווח ההגעה שלה לקהלים נרחבים ביותר, גם לעסקים שיאמצו אסטרטגיה שיווקית באמצעות וואטסאפ יש הרבה מאוד מה להרוויח, אבל נתחיל רגע ברקע קצר...


מה זה בכלל וואטסאפ?

WhatsApp היא אפליקציית הודעות לנייד הניתנת להורדה בחינם וכוללת כלי תקשורת מצוינים, המאפשרים למשתמשים לבצע שיחות קוליות או שיחות וידאו, כמו גם לשלוח הודעות טקסט, תמונות, הקלטות אודיו ו/או סרטוני ווידאו. בנוסף, משתמשי וואטסאפ יכולים גם לשלוח סוגים אחרים של קבצים (doc, pdf וכו') באמצעות האפליקציה.

וואטסאפ היא חלק ממשפחת הכלים והשירותים Meta (לשעבר פייסבוק), כשהמתחרה העיקרית שלה הוא פיצ'ר Facebook Messenger, כלי מבוסס אינטרנט עם פונקציונליות דומה. כך, אתם יכולים להשתמש ב-Messenger בסמארטפונים (אנדרואיד ואייפון) ובשולחן העבודה, כאשר כדי להשתמש בוואטסאפ במחשב שולחני שולחן העבודה, עליכם להוריד את גרסת ה-Windows של וואטסאפ ולסנכרן אותה עם הטלפון שלכם באמצעות קוד QR.

למטרות שיווק תזדקקו מן הסתם לאפליקציית WhatsApp Business, שתאפשר לכם להתחבר לצרכנים, להבליט את המוצרים והשירותים שלכם, ליצור קטלוג מוצרים ולנצל כלים נוספים לאוטומציה ולתגובה להודעות של לקוחות.

לפי Meta, אנשים ועסקים ברחבי העולם מחליפים מעל 20 מיליארד הודעות בכל חודש ב-Facebook Messenger בלבד, כשהמספר בוואטסאפ גבוה יותר. מחקרים מראים גם שמשתמשים מעדיפים להימצא בקשר עם עסקים וחברות באמצעות העברת הודעות בכל שלבי מסע הרכישה שלהם.

למרות שזו דרך שיווקית מצוינת, לוואטסאפ יש כמה מגבלות כשהמשמעותית ביותר היא שאף אחד לא יכול להשתמש בה ללא מספר טלפון תקף. למרות זאת, היא עדיין חיונית ומשמעותית מאוד בכמה אספקטים עיקריים:

  • תמיכת לקוחות בזמן אמת באמצעות צ'אט, טקסט, קול או שיחות וידאו;
  • שיווק מבוסס מיקום באמצעות אינטראקטיביות עם מפות גוגל
  • אפשרות להודעות נעלמות בתוך 24 שעות, 7 ימים או 90 יום (נמחקות אוטומטית במועד האחרון), מצוינות למכירות ומבצעים לטווח קצר
  • מצב צפייה חד פעמית בהודעות, מניעת בעיות ספאם, ויעילה מאוד עבור קודי QR חד פעמיים, שוברים, מבצעים בלעדיים וכו'
  • WhatsApp Payments לשליחת וקבלת כסף (זמינה כיום רק בהודו, ברזיל וארצות הברית (כארנק דיגיטלי של Novi)
  • עיצוב מיוחד ההפוך את הודעות הטקסט לאטרקטיביות יותר באמצעות פונט מודגש, נוטה, גדול יותר, וכן משפר תמונות (גיפים, אימוג'ים) וסרטונים
  • יצירת פרופיל עסקי משכנע ומקצועי בפלטפורמה העסקית של WhatsApp;
  • pay-as-you-grow: 1,000 השיחות הראשונות בכל חודש הן בחינם, ולאחר מכן תשלמו על סמך סוג השיחה (ביוזמת המשתמש או יזומה על ידכם). העלות לשיחה משתנה גם בהתאם למיקום הגיאוגרפי של המשתמשים
  • יצירת קטלוג שיציג את המוצרים והשירותים שלכם, עם מתן כותרת ותיאור אטרקטיביים, כולל מחיר, קוד מוצר וקישור לחנות.

טיפים לאסטרטגיית שיווק מוצלחת בוואטסאפ

כדי להשתמש בוואטסאפ בהצלחה, עליכם לתכנן את האסטרטגיה השיווקית שלכם על ידי הגדרת יעדים, קהלים, מסרים ותוכן.

  • מה הן המטרות שלכם? הגדירו ציפיות ריאליות ויעדים שיווקיים
  • הגדירו את ה-KPI שלכם (מדדי ביצועים): איך אתם מתכננים למדוד את הצלחת השיווק שלכם בוואטסאפ?
  • הכירו את הלקוחות שלכם: צרו פרנסונת לקוח והעבירו מסרים שפותרים את הצרכים והציפיות של הקהל שלכם
  • צרו דמות מותג המדגישה את החזון והערכים הארגוניים שלכם
  • בנו רשימת אנשי קשר להצטרפות (תזדקקו למספרי הטלפון של הלקוחות שלכם): אל תשתמשו בוואטסאפ כדי לשלוח דואר זבל בלתי פוסק לצרכנים שאינם מעוניינים במה שיש לכם להציע
  • התאימו את התקשורת שלכם על סמך אישיות המותג ועניין הלקוחות בו
  • הגבילו את ההודעות היוצאות ל-5 לכל היותר בשבוע. יותר מזה ייתפס כדואר ספאמי שירחיק את הקהל שלכם
  • השתמש בוואטסאפ למטרת מכירות, אבל זכרו שהערך האמיתי והקריטי שלו הוא שירות לקוחות מיטבי
  • השתמשו בהודעות אינטראקטיביות (רשימת הודעות או לחצני תשובה) כדי לעודד תגובות ולספק קריאה ברורה לפעולה
  • קדמו את מספר הווטסאפ שלכם באתר האינטרנט שלכם, במיילים, במדיה החברתית ובחומרים מודפסים

פלטפורמת WhatsApp Business

אם יש לכם עסק בינוני או גדול, אתם יכולים להשתמש בפלטפורמה העסקית של וואטסאפ (WhatsApp Business) כדי לנהל נפח גבוה של שיחות בוואטסאפ. הפלטפורמה משתמשת ב-WhatsApp Business API כדי להשתלב בטכנולוגיות אחרות ולהגיע ללקוחות כמעט בכל מקום באפליקציה. בנוסף, השירות מציע זרימת שיחה עם CTAs אינטראקטיביים, רשימות מוצרים דינמיות, מדיה עשירה וכו'.

אחד היתרונות העיקריים של השימוש בפלטפורמה העסקית של WhatsApp הוא שאתם יכולים להפעיל מודעות מהדף העסקי שלכם בפייסבוק או מחשבון האינסטגרם שלכם, ולכלול כפתור "שלח הודעה" המחבר את המשתמשים עם מספר הוואטסאפ שלכם. עם זאת, הפלטפורמה העסקית של WhatsApp דורשת כישורי פיתוח, אולם אתם יכולים לבחור שותף יצירתי מהמדריך של Meta שיעזור לכם עם שילוב API ושירותים אחרים.

  • הפלטפורמה העסקית של WhatsApp (WhatsApp Business Platform) מציעה לעסקים כלים מצוינים לשיווק, שירות לקוחות ותקשורת:
  • שיתוף הודעות עסקיות חשובות (אישורי הזמנה, עדכוני משלוח, זמינות פגישות, תזכורות וכו') עם הלקוחות
  • התאמה אישית של מבצעים, מעורבות מחדש לאחר נטישת העגלה, ומקסום החזר ההשקעה בשיווק
  • מתן אפשרות ללקוחות למצוא מוצרים ולבצע רכישות ישירות מתוך וואטאסטפ
  • שימוש ב-CTAs האינטראקטיביים של וואטאסטפ, ברשימות המוצרים הדינאמיות ובמדיה העשירה כדי ליצור חוויות לקוח ייחודיות המעודדות מעורבות וגורמות לעניין ולפעולה

אפליקציית WhatsApp Business

עסקים קטנים ימצאו את אפליקציית WhatsApp Business נוחה יותר לתקשורת עם לקוחות. האפליקציה העסקית ניתנת להורדה ולשימוש בחינם, ועדיין מאפשרת ליזמים להגיע למאות לקוחות:

  • צרו פרופיל עסקי הכולל את כל הפרטים שהלקוחות שלכם צריכים: שם העסק, תיאור, נתוני יצירת קשר (אימייל ואתר) וכתובת החנות
  • השתמשו בכלי העברת הודעות כדי להפוך תשובות לשאלות נפוצות לאוטומטיות או להגדיר תגובות כאשר אינכם יכול להשיב
  • השתמשו בתוויות כדי לארגן את ההודעות שלכם
  • צרו הודעת ברוכים הבאים כדי להציג את העסק שלכם בפני הלקוחות

מכל האמור לעיל, נדמה שמיותר לציין כי לוואטסאפ יש פוטנציאל שיווקי אדיר, ולכן כדאי להשקיע זמן ומאמץ כדי להגיע לצרכנים תוך כדי תנועה.