אם את בעלי אתרי מכירה בזירת ה- eCommerce בוודאי תשמחו לדעת כי כתיבת תוכן חכמה יכולה לסייע לכם רבות בשיפור המכירות, אולם כתיבה זו חייבת להתבסס על הבנה מעמיקה של המגמות והכללים העכשוויים של כתיבה מדויקת ורלוונטית לאתרי אינטרנט באשר הם.
אסטרטגיות מרכזיות לקידום SEO באמצעות תוכן חכם
העסקת כותב עם ידע מסוים או בסיסי בעולמות ה-SEO אינה מספיקה כיום, ולכן חשוב שכותב התכנים שלכם יכיר ויבין לעומק עקרונות בסיסיים של אופטימיזציה של תוכן.
- ערכו מחקר מילות מפתח: באמצעות מחקר מקדים שכזה תוכלו לדעת ולהבין מה הצרכנים מקלידים בתיבת החיפוש כאשר הם מחפשים מוצר או שירות מסוים
- הטמיעו בתוכן שלכם ביטויים ומילות המפתח רלוונטיים שעלו במחקר המילים, אך הקפידו לנסח אותן בשפה טבעית ובנוסח מניע לפעולה
- הבינו את הצרכים של הקונים ומקדו את התוכן בסוגיות שמעניינות אותם - תוכן שמגיב לשאלותיהם ומתאר את המוצרים בצורה מדויקת
- בצעו אופטימיזציה של כותרות ראשיות וכותרות משניות באמצעות ביטויי מפתח קצרים וארוכים, מילות מפתח קשורות או מילים נרדפות
- כתבו תיאורי מטא קליטים וממוקדים לטובת המשתמש, כאלה הכוללים את מילות המפתח הממוקדות שלכם ולפחות יתרון אחת של המוצר /שירות שלכם עבור הקונה
- הביעו את עיקר המסר השיווקי שלכם כבר בכותרת ובפסקה הראשונה בנוסח מדויק, מתומצת וברור לכל. מכאן, תוכלו להאריך בפירוט על המוצר או השירות בטקסט ארוכים יותר
- השתמשו במונחים פשוטים: קוראים לא יתחברו או יבינו בקלות מונחים טכניים מורכבים או ז'רגון מקצועי נישתי, ולרוב הם אינם נחוצים לצורך תיאור והבנת המוצר שלכם. לדוגמה, לאף אחד לא אכפת מהמפרט הטכני הארוך של מסך טלוויזיה, אבל כלולם חשוב לדעת את הגודל שלו, אם זה HDTV, אם יש לו קישוריות Wi-Fi וכו'
- עצבו טקסטים לקריאה קלה וקולחת, שימוש בכותרות, פסקאות קצרות, רשימות וכו'. אנשים נוטים "לסרוק" בהרף העין את התוכן לפני שהם מחליטים להעמיק פנימה לקריאה ממושכת יותר של התוכן הארוך
היתרונות העיקריים של אופטימיזציית תוכן באתרים
כתיבה חכמה היא תנאי מוקדם לאסטרטגיות אופטימיזציה של תוכן באתר שיש להם השפעה רבה על ארבעת היתרונות העיקריים של SEO עבור קמעונאים וקונים כאחד:
- מיצוב המותג: כתיבת תוכן חכמה יכולה לעזור לכם למצב את המותג שלכם לאורך כל מסע הרכישה - ממנועי החיפוש ועד ביקורות וחוות דעת מקוונות וערוצי מדיה חברתית
- השפעה על התנהגות הקונים: כיום, קמעונאים צריכים להילחם על תשומת הלב והאמון של הלקוחות. ""Micro-moments - הם אותן פעמים בהן אנשים פונים באופן רפלקסיבי למכשיר הנייד שלהם כדי לחקור, לגלות ולקנות, והם אלמנטים מכריעים הן עבור הצרכנים והן עבור המותג. לפי Think with Google - 82% מהלקוחות מתייעצים בטלפון שלהם כשהם עומדים בחנות ומחליטים איזה מוצר לקנות. הם גם מעריכים את האיכות, התזמון והרלוונטיות של המסר של החברה. תוכן חכם חיוני כדי ללכוד את המיקרו-רגעים הלאה, המעצבים תפיסות ומשפיעים על התנהגות והחלטות הקונים
- תמיכת לקוחות בשירות עצמי: יצירת תוכן שעונה על השאלות הנפוצות של קונים היא קריטית, כאשר לפי Think with Google 91%ממשתמשי הסמארטפונים מחפשים מידע במכשירים שלהם. הרחקת משתמשים אלו על ידי כך שלא תספקו להם תוכן עם מידע רלוונטי ו/או פתרונות לבעיות פוטנציאליות - היא טעות שאף אתר מסחר אלקטרוני רציני לא יכול להרשות לעצמו להיסחף אליה בסביבה התחרותית של היום
- עידוד קנייה עצמאית: הקפדה על כתיבת תוכן בנוסח חכם שיוביל את הקונה לבצע תהליך רכישה או השארת פרטים ללא צורך בסיוע אנושי.
הכירו את הקונים שלכם, הבינו את הצרכים שלהם
תוכן חכם פירושו לכתוב על מה שלקוחות רוצים בעת החיפוש וצריכים את מה שאתם מוכרים. כמובן שחובה להקפיד על שימוש במילות מפתח שבהן הלקוחות נוהגים להשתמש, אחרת לא יהיה לאתר שלכם סיכוי להתברג בדירוג החיפוש ולהתגלות ע"י צרכנים פוטנציאליים.
כאשר הם מחפשים, לקונים יש כמה מטרות מרכזיות:
- ביצוע רכישה, בהנחה שהם כבר יודעים מה הם רוצים
- מחקר שוק כאשר הם לא בטוחים מה לקנות או מחפשים רעיונות
- מחקר ורכש כאשר הם יודעים מה לקנות, אך הם מחפשים מידע נוסף על מוצר ספציפי
המוצרים המסופקים על ידכם חייבים תמיד להתאים לטקסט אותו ניסחתם בתיאור המוצר. השתמשו בתמונות וסרטונים במידת האפשר בכדי לתת למשתמשים סקירה טובה יותר של המוצרים שאתם רוצים שיקנו מכם.
ההבנה מה לקוחות לא אוהבים במוצרים וחידוד תיאורי המוצרים בעזרת תוכן חכם, עשויים לעזור לכם כקמעונאיים דיגיטליים להפחית את כמות החזרת המוצרים ולפתח עסק בר-קיימא וידידותי יותר לסביבה.
לפי Think with Google, בשנת 2021, שווי המכירות האבודות שהחזירו לקוחות בחזרה לעסק- עמד על 218 מיליארד דולר. זהו סכום אסטרונומי שמבטא לא רק הפסד כלכלי אלא גם התעסקות מיותרת של כח אדם ושירות לקוחות, ולכן ככל שתכירו טוב יותר את הקונים שלכם, אתם יכולים לשלוט גם בכמות ההחזרות. דוח מצב התעשייה לשנת 2021 של HubSpot (2021 State of the Industry Report, Retail Returns) שחקר את סוגיית החזרות קמעונאיות, קובע כי קמעונאים יכולים למנוע מעל 73% מהסיבות להחזרות. לפי אותו דוח, שיעור ההחזר המשולב של קמעונאי רב-ערוצי יכול להסתכם ב-3% מההכנסה השנתית (או 30 מיליון דולר למיליארד דולר מכירות).
ב- Think with Google מסביר Navjit Bhasin, מנכ"ל Newmine כי "קמעונאים יכולים למצוא את הסיבה הבסיסית לכמות החזרים גבוהים של לקוחות על ידי קבלת מידע מהם עצמם דרך ערוצי המדיה החברתית, תמלול השיחות שהוקלטו במוקד הטלפוני או ביקורות של לקוחות שהעלו לרשת".
חווית המשתמש באתר, הכוללת קריאת התוכן, הניווט, העגלה והוויזואליה, תמקסם את חווית המשתמש ותגרום להחזרות נמוכות יותר של מוצרים שנרכשו:
חווית המשתמש היא גם היבט בסיסי בהבנת הצרכנים שלכם, במסגרתה אתם אמורים לספק להם זירה נוחה לתפעול ולרכישה, וכן לבדוק איך הם משתמשים באתר שלכם, אילו מוצרים הם מחפשים, מה הם מצפים למצוא, מהן הנקודות שמפריעות להם במותג או בשירות שלכם ומדוע נטשו את העגלה לפני תום הרכישה. אחת הסוגיות המרכזיות בשיפור חויית המשתמש היא כמובן תוכן מתאים ורלוונטי, כשלטענת Salsify, 87% מהקונים מדרגים אותו כחשוב מאוד ואף חיוני בעת קבלת החלטה על רכישה.