מרקטינג אוטומיישן - כיצד שיווק אוטומטי יכול לעזור לעסק שלכם

פברואר 01, 2023 מיכאלה ליקה בטלר

שיווק אוטומטי (Marketing automation) היא טכנולוגיה אפקטיבית ונפוצה שבה משתמשות מחלקות השיווק בחברות רבות בכדי לתמוך בקמפיינים של שיווק דיגיטלי רב-ערוצי, לבסס נוכחות עקבית של המותג, להשיג לידים איכותיים ולשמר לקוחות.

כפי ששמה מרמז, הטכנולוגיה מנהלת אוטומטית את כל תהליכי השיווק, וחוסכת למשווקים זמן ומאמץ. יתרה מכך, אוטומציה שיווקית מאפשרת תקשורת אסטרטגית עם לקוחות פוטנציאליים כדי ליצור עבורם חוויות לקוח מגובשות שביכולתן להניב הכנסות עקביות ולשפר את תדמית המותג.

האוטומציה השיווקית היא תעשייה צומחת שצוברת תאוצה רבה בשנים האחרונות. עפ"י Statista, עד סוף 2023 שווי השוק העולמי של אוטומציה שיווקית יגיע ל-25.1 מיליארד, כאשר בשנת 2022 עמד על 22.6 מיליארד. פוטנציאל גידול השוק והנתונים הללו מוכיחים את הצורך בתוכנות ובפלטפורמות אוטומציה שיווקית שנכנסות לשוק בהדרגה.

מרקטינג אוטומיישן מציע יתרונות משמעותיים לעסקים, כפי שחשף המחקר של Statista שסקר מאות משווקים ברחבי העולם בפברואר 2022, ממנו עולה כי:

  • 43% חשים כי אוטומציה שיווקית משפרת את חווית הלקוח;
  • 38% סברו כי אוטומציה שיווקית מאפשרת ניצול טוב יותר של עבודת הצוות;
  • 35% אמרו כי אוטומציה שיווקית שיפרה את תהליך ניתוח הנתונים וקבלת ההחלטותהיתרונות של שיווק אוטומטי

Marketing Automation: איך זה עובד?

שיווק אוטומטי משתמש בכל נתוני הלקוחות שאתם אוספים ממיילים, מדיה חברתית, צ'אט וצורות תקשורת אחרות. ריכוז הדאטה הופך את עבודת השיווק לאוטומטית כך שהעברת המסרים מותאמת אישית באמצעות תהליכי פילוח ומיקוד יעילים יותר.

כך למשל, בכל פעם שאתם מקבלים ליד חדש, אתם אוספים נתונים ספציפיים על אותו לקוח, כולל פרטי יצירת קשר, ביקורים באתר או שימוש באפליקציה. נתונים אלו יוצרים פרופיל משתמש ייחודי הכולל התנהגות ותחומי עניין של המשתמש.

האוטומציה השיווקית מאפשרת בסופו של דבר ליצור מסד נתונים מתוך אלפי לידים, וחוסכת את הטרחה המייגעת אם הייתם צריכים לבדוק כל אחד מהפרופילים האלה כדי למצוא את הקהלים המתאימים לקמפיין שיווקי ספציפי. שימוש באוטומציה שיווקית יכול לספק חוויות מותאמות אישית בצורה אפקטיבית במיוחד - באימייל, בנייד, בצ'אט קבוצתי, בהודעות, ב-SMS/MMS, בהודעות דחיפה (push) וכו'.

כיצד מרקטינג אוטומיישן יכולה לסייע לעסק שלכם?

על השאלה הזו לא קשה לענות, כי התשובה היא שמרקטינג אוטומיישן עוזר לכם במגוון רחב היקף של תחומים:

  • חוסכת זמן בכך שהיא מציעה לכם את כל הכלים הדרושים כדי להפוך את תהליך השיווק לאוטומטי: טפסי יצירת לידים, דפי נחיתה מותאמים, תוכניות טיפוח דוא"ל, קמפיינים מרובי-ערוצים וכו'.
  • עושה אוטומציה של איסוף ועידוד לידים על ידי שאיבה של נתוני הלקוחות בכל נקודות המגע והובלת הצרכנים לתוכן רלוונטי בהתבסס על תחומי העניין והפעילות שלהם.
  • מזהה את הקהלים הנכונים ומעבירה את המסרים של המותג לצרכנים שסביר להניח שיקראו אותם.
  • מאפשרת להגדיר מנגנונים אוטומטיים שיספקו ללקוחות תשובות מיידיות לשאלות שלהם ולשאלות נפוצות אחרות
  • מאפשרת יצירת מסרים מותאמים אישית וקמפיינים שיווקיים שיכולים לעזור לכם לבנות קשרי לקוחות חזקים ורציפים
  • מציעה כלי ניתוח ודיווח שיכולים לנטר את מסעות הפרסום שלכם - שיעורי הקלקה, תזמון, ערוצים, המרות וכו'. כך אפשר לראות מה עובד או לא עובד ולשפר את האסטרטגיות כך שיהפכו ליעילות ואפקטיביות יותר
  • עוזרת לכם להגיע ללקוחות עם תוכן רלוונטי ומשכנע בזמן הנכון לאורך המסע שלהם בזמן ובמקום בו הם נמצאים ובצורה שהם רוצים לצורך את התוכן
  • מאפשרת לכם להפגיש את צוותי השיווק, המכירות ושירות הלקוחות שלכם כדי לאחד את המסר השיווקי של המותג בכל המחלקות הארגוניות, ובכך לשמור על עקביות השיווק והמיתוג שלכם כשאתם מתקשר עם הלקוחות

תוכנות Marketing Automation

רוב התוכנות והפלטפורמות לשיווק אוטומטי מציעות מגוון כלים רחב שיסייעו לכם לכל אורך המסע השיווקי:

  • לכידת לידים: איסוף נתוני לקוחות בכל נקודות המגע;
  • מיון וניהול לידים על בסיס נתונים דמוגרפיים, נתונים התנהגותיים וכו' כדי לזהות את הלידים הטובים והאיכותיים ביותר לכל קמפיין;
  • שימור לקוחות קיימים: למשל, שליחת מיילים חד פעמיים או הודעות מותאמות אישית בערוצי תקשורת אחרים כדי לשמור על מעורבות הלקוחות הקיימים;
  • ניהול תוכן: התאמה אישית של כל הנכסים השיווקיים שלכם, מתוכן האתר ועד למיילים, תמונות, פוסטים במדיה חברתית, הודעות פוש וכו', כשהכל מתנהל מתוך פלטפורמת האוטומציה השיווקית;
  • ניהול מסע פרסום: אוטומציה של איסוף ועיבוד כל נתוני הקמפיינים, לידים מאושרים, קידום אתרים, בדיקות A/B, אינטראקציות במדיה החברתית, ועוד;
  • תכונת הניתוח והדיווח נותנת לכם תובנות רבות המסייעות להבין מה עובד לצורך תכנון מסעות פרסום עתידיים ואפקטיביים, וכן התראות בזמן אמת כדי לטפל בבעיות שמפריעות להצלחת מסע הפרסום הנוכחי

פלטפורמות Marketing Automation

לפי Statista, בשנת 2021, ספקי פתרונות האוטומציה השיווקיים המובילים בעולם היו HubSpot, Adobe Experience Cloud, Oracle Marketing Cloud, Active Campaigns ו-Salesforce Pardot, המהווים למעלה מ-63% מנתח השוק. מבין חמשת הראשונים, HubSpot היה הפופולארי ביותר, עם נתח שוק של 29.51%.

PC Mag מזהה את HubSpot Marketing Hub ו-Salesforce Pardot בין תוכנות האוטומציה הטובות ביותר לשנת 2022. וממליץ גם על כמה נוספות:

Infusionsoft של Keap לעסקים קטנים; SendinBlue, עם אוטומציה שיווקית ומערכת CRM מובנית ופונקציונליות המתאימה לעסקים קטנים; Zoho Campaigns המציעה פתרונות שיווק ואוטומציה דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים;  Constant Contact עבור אוטומציה של דוא"ל, מדיה חברתית וקניית מדיה; Campaigner, עם תכונות שיווק בדוא"ל, אוטומציה וניתוח עבור שיווק מתקדם.

עם זאת, אלה אינם השחקנים היחידים בשוק האוטומציה השיווקית, ולכן, כדאי לחקור את השוק ולמצור את הפתרון המתאים ביותר עבור העסק שלכם, הן מבחינת התמחור והן מבחינת התכונות  שהוא מציע.