הדור הבא: גוגל אנליטיקס 4 יסייע לכם להכיר טוב יותר את הגולשים שלכם

יולי 26, 2022 מיכאלה ליקה בטלר

גוגל אנליטיקס 4 (Google Analytics 4 - GA4) הוא השירות החדש של גוגל המאפשר למדוד את תנועת המשתמשים ומעורבות הלקוחות באתרים ובאפליקציות שלכם. את הגרסה החדשה שלה עבור פלטפורמת ניתוח הנתונים גוגל הציגה כבר באוקטובר 2020, והיא מחליפה למעשה את Analytics Web+App.

בנוסף, ענקית החיפוש מתכוונת להוציא מכלל שימוש את שירותי Universal Analytics, שיפסיקו לרשום כניסות החל מה-1 ביולי 2023, ואותם יחליף כאמור GA4 שישמש ככלי ניתוח הנתונים העיקרי עבור בעלי עסקים ומנהלי אתרים.

אם עד כה Universal Analytics התמקד במדידת צפיות בדפים, תזמון משתמשים, ביקורים ממדיה חברתית, אירועים, עסקאות וכו', הרי שגוגל אנליטיקס 4 מתעד כל אינטראקציה של המשתמשים עם דף או אפליקציה כאירוע (Event). הבדל משמעותי נוסף הוא שגוגל אנליטיקס 4 מזהה פעילות משתמשים באופן אוטומטי, בעוד ש-Universal Analytics הסתמך על ניטור ידני. על עוד ההבדלים בין שני הכלים הללו והכרת השירות החדש של GA4 - תוכלו לקרוא כאן.

הדור הבא - גוגל אנליטיקס 4

הדור הבא של Google Analytics

GA4 הוא למעשה הדור הבא של Google Analytics, הוא פועל עפ"י מודל נתונים מבוסס אירועים, ובכך מספק מדידה ממוקדת ומדויקת יותר, חוויית ניתוח נתונים ארוכת טווח, וכן התאמה קפדנית למדיניות הפרטיות המחמירה של המשתמשים, להתפתחויות רגולטוריות ולציפיות הצרכנים.

השירות החדש משתמש בלמידת מכונה כדי להציע למנהלי אתרים ואפליקציות תובנות חיוניות על הדרך שבה צרכנים ניגשים למידע בין המכשירים והפלטפורמות השונות. בנוסף, GA4 מאפשר לעקוב ולנטר אירועים שונים ללא צורך בהטמעת קוד או שימוש ב-Google Tag Manager. אם עד היום מעקב אחר פעולות המשתמשים היה כרוך בהטמעת קוד, כעת ניתן לעשות זאת בצורה פשוטה יותר מתוך הממשק של Google Analytics החדש.

אז מה ניתן להפיק באמצעות ה-GA4?

  • להבין כיצד הלקוחות מקיימים אינטראקציה עם האתר והאפליקציות שלכם
  • לבחון אילו דפים או מוצרים הם הפופולאריים ביותר ועונים טוב יותר על צרכי הצרכנים החדשים
  • לנתח פעולות צרכניות עתידיות בנכסים הדיגיטליים שלכם
  • לחשב הסתברות של שיעור הנטישה ולהבין ממנה מדוע צרכנים מסוימים מוציאים יותר מאחרים או דווקא מפסיקים להשתמש בשירותים שלכם

GA4 משתלב גם עם פלטפורמות הפרסום של גוגל, כולל קישורי Google Ads, קישורי Ad Manager, קישורי BigQuery, קישורי Display & Video 360, Merchant Center, קישורי Search Ads 360 וקישורי Search Console. שילוב זה יעזור לכם להגיע לקהלים שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאליים ולהציע להם חוויות פרסום טובות יותר, שימקסמו את המאמצים השיווקיים ואת החזר ה-ROI שלכם.

דוחות עומק בזמן אמת

יתרון נוסף עבור בעלי אתרים עם GA4 הוא מגוון הדוחות שניתן להפיק ממנו, ובעיקר התובנות העמוקות שהם מספקים:

» דוח Realtime: מראה לכם – בכל דקה - את מספר המשתמשים שביקרו באתר ב-30 הדקות האחרונות, ומי המבקרים בו ברגע זה. כך תוכלו לראות מי המשתמשים שלכם, מאיפה הם מגיעים, באיזה תוכן הם גולשים, אילו אירועים הם מפעילים, ואילו המרות הם משלימים. באמצעות דוחות אלה תוכלו לעקוב אחר ההשפעות המיידיות על התנועה המגיעה מפוסט בבלוג או מציוץ, ולבחון לעומק איך תוכן מעודכן ורלוונטי משפיע על התנועה באתר

» דוחות רכישה (GA4 Acquisition reports): דוחות אלה מראים מהיכן מגיעים הרוכשים, בין אם מחיפוש בגוגל, רשתות חברתיות, Google Ads או פלטפורמות אחרות, ומאפשרים לכם לעקוב אחר מדדים רבים נוספים:

  • פעילות המשתמש ב-30 הדקות האחרונות
  • משתמשים חדשים לפי קיבוץ ערוצי ברירת המחדל (channel grouping), כולל כל מקורות התנועה - בתשלום, אורגני, סושיאל, מייל ואחרים
  • ביקורים (Sessions) בקמפיינים של Session Google Ads
  • תרשים ערכים, הממחיש את ההכנסה הממוצעת ממשתמשים חדשים במהלך 120 הימים הראשונים שלהם

» דוחות מעורבות (Engagement reports): עוזרים לכם להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתרים והאפליקציות שלכם באמצעות מדדים המופעלים על ידי אירוע המודד את מעורבות המשתמש - אילו עמודים נצפו באתר ואילו פעולות בוצעו באתר על ידי הגולשים. בנוסף, ניתן גם לקבל מידע על מקור התנועה, סוגי הגולשים, זמני השהייה ואלמנטים נוספים שיסייעו להכיר את התנהגות הגולשים ומידת המעורבות שלהם בפלטפורמות הדיגיטליות שלכם

מדדים אחרים בדוחות אלו כוללים גם:

  • סיכום כמות הפעילויות הממוצעת באתר פר משתמש
  • זמן מעורבות ממוצע לביקור
  • user stickinessהמציג כמה גולשים חוזרים לאתר מדי שבוע ומדי חודש, תוך השוואה בין משתמשים פעילים יומיים, משתמשים פעילים שבועיים ומשתמשים פעילים חודשיים
  • אירועים שנאספו אוטומטית (שפה, מיקום הדף, הפנייה לדף, כותרת הדף, רזולוציית מסך) ואירועי מדידה משופרים שהופעלו על ידי מנהל האתר ב-GA4
  • המרות (conversions), כמו רכישות או רישום ל-appstore (app_store_subscription_convert), שאותם עליכם להגדיר ידנית עם הפרמטרים הנכונים המומלצים על ידי גוגל
  • דפי אתר עם תג כותרת HTML של הדף שבו ביקר המשתמש, וכן מסכים שונים מהאפליקציות שלכם, באמצעות UIViewController מאפליקציית iOS שלכם או פעילות מאפליקציית Android שלכם

» דוחות מונטיזציה (Monetization reports): בדוחות אלו מוצגות ההכנסות שאתם מייצרים מהמוצרים, השירותים, המודעות או המנויים המופיעים באתר או באפליקציה שלכם. הדוח כולל איזור המפרט רכישות E-commerce, רכישות מתוך האפליקציה, מוצרים שנרכשו, מוצרים שנוספו לסל הקניות, וכן איזור מודעות לבעלי אתרים (Publisher ads), שמציג רק את ההכנסה שאתם מייצרים מהמודעות באפליקציה שלכם (שירות שזמין כיום רק למכשירי ניידים ולא לאתרים)

» דוחות שימור (Retention reports): בוחנים את אחוז המבקרים החוזרים בנכסים הדיגיטליים שלכם, ומראים אם הפעולות שאתם עושים מספקות לגולשים ערך מוסף שגורם להם לחזור אליכם. הדוחות מציגים קבוצות משתמשים החולקות מאפיינים משותפים המזוהים על ידי Analytics, כאשר ניתן להבין מהם מה גורם למשתמשים מסוימים לבקר באתר שלכם, מה אחוז המשתמשים שחוזרים בכל יום, מה הסכום שנצבר מאירועי רכישה ב-120 הימים האחרונים וכו'.

» דוחות דמוגרפיים (Demographics reports): דוחות פשוטים ונהירים שבהם תוכלו לראות מי הם המשתמשים שלכם בהתבסס על מיקום, שפה, מין, גיל ותחומי עניין. הנתונים מופעלים על פי פעילויות הגלישה והרכישה המקוונת, ומפולחים גם על פי סוג המכשיר שבו השתמשו המבקרים כדי לגשת לתוכן שלכם - מכשירים ניידים, מחשבים שולחניים, טאבלטים וכו'.

אלו הם הדוחות העיקריים ב-Google Analytics 4 שיציעו לכם היכרות טובה יותר עם הלקוחות שלכם וההתנהגויות שלהם. הנתונים אודותם יעזרו לכם לחדד את אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלכם בטווח הארוך.

חשוב לציין כי עוד Universal Analytics הסתמכה על קובצי Cookie, הרי ש-GA4 לא באמת צריכים אותם מכיוון שהוא משתמש במודל נתונים מבוסס אירועים, ופועל על פני פלטפורמות שונות. לכן, מומלץ מאוד לאמץ את הכלי החדש של גוגל בהקדם האפשרי מכיוון ש-Universal Analytics יפסיק להתעדכן החל מיולי 2023, ואתם עלולים לאבד נתונים היסטוריים חיוניים עבור אסטרטגיות השיווק של הנכסים הדיגיטליים שלכם.

כדי להתחיל את השימוש ב- GA4- בקרו במדריך Analytics גוגל.