מדוע SEO טכני חשוב כל כך להצלחת אתר?

הבעיה: אתר עם תוכן מצויין שלא מדורג גבוה בתוצאות החיפוש. הפתרון: טיפול שוטף ב-SEO הטכני של האתר, שהוא אחד הגורמים החשובים לדירוג האתר שלכם במנועי החיפוש. מה חשוב לדעת על SEO טכני ואיך מטפלים בו בהצלחה? הנה כל ההמלצות

SEO טכני: מה זה בכלל?
בעידן הנוכחי, ידוע לכל שתוכן טוב הוא פקטור חשוב ביותר לדירוג טוב של האתר במנועי חיפוש. יחד עם זאת, התוכן לבדו אינו מספיק ללא בסיס מוצק של האתר, כשלמעשה SEO טכני הוא הבסיס של כל אתר אינטרנט באשר הוא.
כעיקרון, SEO טכני הוא תהליך אופטימיזציה עמוק של תשתית האתר מההתחלה, במטרה לאפשר למנועי החיפוש לסרוק ולאנדקס את האתר כראוי. קידום אתרים טכני אינו מתמודד ישירות עם תוכן האתר, אלא עם הגדרתו ועם אלמנטים שונים, כמו קובצי XML Sitemap, נתונים מובנים (structured data), מהירות טעינת הדף, מבנה ה-URL של האתר, הניווט, robots.txt וכן הלאה. במאמר זה נבחן מגוון אלמנטים של ה-SEO הטכני ונבדוק מדוע הם כל כך חיוניים עבור כל אתר אינטרנט.

כתובת הדומיין: עם www או בלעדיו?
הוספת התחילית www בראש כתובת האתר שלכם – כבר אינה נורמה נפוצה. למעשה, מומחי SEO רבים גורסים שאין צורך יותר בתוספת הזו, אלא רק במקרים בהם ללא ה-"www", המשתמשים לא יזהו את שם הדומיין כשלכם. בנוסף, חשוב להדגיש, כי באיות הדומיין שלכם עם www או בלעדיו אין כל יתרונות או חסרונות בכל הקשור ל-SEO. מכיוון שבחירת דומיין לאתר, כמו www.example.com או example.com היא עניין של העדפה אישית, הדבר היחיד שחשוב לשקול הוא שהבחירה תשפיע על תוחלת החיים של האתר שלכם.

כך או כך, ישנן כמה שיטות עבודה מומלצות, שחשוב לדעת ולאמץ:

  • ידעו את גוגל מהתחלה מהי כתובת האתר הראשית המועדפת שלכם (דומיין קנוניקל), מפני שגוגל לא תדע להבדיל בין השניים לאחר מכן. ראו הצהרתה של גוגל בנושא:
    "לאחר שתספרו לנו מה שם הדומיין המועדף עליכם, אנו נשתמש במידע זה עבור כל הסריקות העתידיות של האתר שלכם וברענון האינדוקס שלו. לדוגמה, אם תציינו את הדומיין המועדף שלכם כ-http://www.example.com, ואנו מוצאים קישור לאתר שלכם שמוגדר כ-http://example.com, אנו נעקוב אחר הקישור הזה כ-http://www.example.com במקום זאת. כמו כן, ניקח בחשבון את ההעדפה שלכם בעת הצגת כתובות האתרים. אם לא תציינו דומיין מועדף, אנו עשויים להתייחס לגרסאות www ולגרסאות נטולות www כאל הפניות נפרדות לדפים נפרדים"
  • אמתו את הבעלות שלכם בדומיין הקנוניקל הן בגרסאות ה-www והן בגרסאות שאינן www
  • השתמשו ברי דיירקט 301 להפניה מחדש של תנועה מהדומיין שאינם רוצים לדומיין הרצוי
  • היו עקביים באסטרטגיית בניית הקישורים שלכם: אם אתם מעדיפים https://example.com – אזי חשוב לוודא שכל הקישורים שלכם פועלים באותו פורמט
  • הגדירו דומיינים קנוניים עבור כל האתר שלכם. זה צריך להיראות כך:
  • <link rel="canonical" href="https://example.com/" />
    כדי לבדוק אם האתר שלכם מכיל כתובת אתר קנונית המוגדרת כהלכה, לחצו באמצעות לחצן העכבר הימני בכל מקום בדף האתר שלכם, ופתחו את "הצג מקור" (View Source). חפשו את המילה "קנוניקל" (canonical). אם אינכם מוצאים אותה, זוהי בעיה טכנית ב-SEO, ואתם צריכים מומחה מיומן כדי לתקן אותה. ההגדרה הנכונה של כתובת האתר הראשית מסייעת במניעת בעיות של תוכן כפול
  • כאשר אתם מעבירים את האתר שלכם מה-http אל https, חשוב לוודא שאתם מיישמים את כל השיטות המומלצות שהוזכרו לעיל. בנוסף, אתם נדרשים לאשר את https://example.com ואת https://www.example.com במסוף החיפוש של גוגל כדי לאפשר למנוע החיפוש לדעת את כתובת האתר המועדפת עליכם.

מבנה כתובת האתר: מרכיב SEO קריטי
אחד האלמנטים הקריטיים ביותר של SEO טכני עבור האתר שלכם הוא מבנה ה-URL שלו. לאחר שתחליטו על כתובת האתר הראשית שלכם, מגיע השלב לתכנן את "עץ האתר" (site tree) – צעד המגדיר את מבנה הכתובות באתר.
אופטימיזציה של מבנה כתובת האתר חשובה מאוד עבור המשתמשים שלכם (שימושיות = usability), ממש כשם שהיא חשובה עבור מנועי החיפוש (findability). עבור המשתמשים, מבנה כתובת האתר פותר בעיות של חוויית משתמש, ומאפשר להם לעקוב אחר הנתיב הלוגי עבור החיפושים והגלישה הרציפה שלהם באתר שלכם.
בכל הקשור ל-SEO, מבנה כתובת האתר הנכון מסייע למנועי החיפוש להבין את האתר. עץ האתר גם מסייע לכם להימנע מכפילויות ותחרות בין דפי התוכן שלכם.

הנה כמה שיטות מומלצות של קידום אתרים טכני החלות על מבנה כתובת האתר:

  • הימנעו מתחרות בין הדפים שלכם, וספרו לגוגל אילו דפים חשובים יותר למנוע החיפוש
  • השתמשו בפורמט URL פשוט כגון https://example.com/category/subcategory/keyword-phrase.html
    (כאשר "html" אינו חובה, ותלוי במערכת ניהול התוכן שלכם -CMS)
  • השתמשו בביטויי המפתח העיקריים שלכם כדי להפוך את כתובת האתר ל"מדוייקת סמנטית". הכללת ביטוי המפתח בכתובת האתר שלכם, למרות שאינה סמן SEO משמעותי, מציינת את הנושא הראשי של הדף למנועי החיפוש. גם המשתמשים קוראים את המילים הללו, ולכן העניין מהווה ביטוי נוסף של UX(חווית משתמש). בנוסף, על פי MOZ: "כתובות אתר שלא מדויקות מבחינה סמנטית, עלולת להיראות חסרות חשיבות, ובמקום להביא הקלקלות הן למעשה מונעות אותם"
  • בכתובות האתרים ניתן להשתמש במילות מפתח רלוונטיות, אבל חשוב לא להתפתות במילוי מוגזם שלהן (keyword stuffing)
  • למרות שכתובות האתרים יכולות לכלול מספרים או קודים שונים, עדיין – רוב מוחלט של המשתמשים מעדיפים ומבינים מילים
  • כתובת קצרה זכירה יותר: נסו להפוך את כתובת האתר שלכם לקצרה ככל האפשר, ולכן הסירו מילים מקשרות, כמו "של/ עבור/אל", וכו'
  • השתמשו במקפים להפרדת מילים בכתובת האתר. גוגל מעדיפה מקפים וממליצה לנסח את כתובת האתר כך: "התשתמשו במקפים (-) במקום בקו תחתון (_) בכתובות האתרים שלכם"
  • אל תשתמשו באותיות גדולות באנגלית ( ALL CAPS), מפני שזה עלול להיתפס ע"י מנועי החיפוש כטכניקה ספאמית. השתמשו תמיד באותיות קטנות
  • בידקו את כתובות האתר הקנוניות שלכם: בדיוק כפי שאתם מוודאים שהדומיין הראשי שלכם מכיל כתובת קנונית, כך הקפידו לעשות זאת בכל דפי האתר. כל דף או פוסט בבלוג חייב לכלול את התג <link rel=” canonical” href=https://example.com/yourpageurl בחלק הראשי של ה-HTML. כתובות אתרים קנוניות מספרות לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים, מהי הגרסה החשובה ביותר של הדפים הכפולים. במילים אחרות, כתובות אתר קנוניות מסייעות לכם לאחד תוכן כפול שאינו נוצר לדואר זבל. כמו כן, עליכם לפרט את הכתובות הקנוניות עבור כל דפי האתר שלכם.

לא פחות חשוב: ניווט באתר
הזמן הטוב ביותר לתכנן את הניווט באתר הוא כאשר אתם מתכננים את המבנה הכולל שלו. ניווט מתייחס למבנה הקישורים הפנימיים של האתר ובדרך כלל מתחיל מדף הבית וממשיך לשאר הדפים הפנימיים במבנה לוגי סדור. הניווט מסייע למשתמשים לנווט קדימה ואחורה, כאשר גם מנועי החיפוש משתמשים בו כדי לגלות דפים חדשים לאינדקוס.
הניווט תלוי בארכיטקטורת הקישורים הפנימיים של האתר שלכם. זהו למעשה "תוכן העניינים" של האתר שלכם, כשארכיטקטורת אתר נכונה היא עמוד השדרה של Sitemaps XML ושל breadcrumbs טובים, כאשר שניהם חשובים מאוד ל-SEO הטכני.

אם נסכם בקצרה, נגלה שניווט באתר חיוני מאוד ל-SEO טכני מכמה סיבות מרכזיות:

  • משתמשים אוהבים למצוא את מה שהם צריכים באופן מהיר, ורצוי מבלי להשתמש ב"תיבת החיפוש" באתר שלכם
  • מנועי החיפוש יכולים לאנדקס את האתר שלכם טוב יותר אם הוא כולל ניווט מדויק ובנוי כהלכה
  • כשאתם עורכים אופטימיזציה של הניווט, אל תסתירו דפי ארכיון ואל תשתמשו בקטגוריה אחת עבור כל הדפים. הדבר עלול ליצור עומס ולבלבל גם את המשתמשים וגם את מנועי החיפוש. כפי שגוגל מציעה, תכננו את הניווט שלכם בהתבסס על דף הבית: "ניווט של אתר אינטרנט חשוב מאוד כדי לסייע למבקרים למצוא במהירות את התוכן שהם רוצים. זה יכול גם לעזור למנועי החיפוש להבין מה התוכן שמנהל האתר מחשיב לחשוב יותר. למרות שתוצאות החיפוש של גוגל מופיעות ברמת הדף, גוגל גם אוהבת לדעת איזה תפקיד משחק הדף בתמונה הכוללת והגדולה יותר של האתר".
  • ניווט Breadcrumb מסייע מאוד בתהליך: משתמשים ינווטו באתר שלכם בקלות רבה יותר, כאשר הם יכולים לעקוב אחר המבנה הלוגי של האתר. בנוסף, מנועי החיפוש ממליצים להשתמש ב-Breadcrumb, ולמלא אחר ההמלצות העיקריות של גוגל בנושא: " Breadcrumb היא שורה של קישורים פנימיים המופיעים בחלק העליון או התחתון של הדף, המאפשרת לאורחים לנווט בחזרה ובמהירות לקטע הקודם או לדף המוצא. כעיקרון, Breadcrumbs כוללים את הדף הכללי ביותר (בדרך כלל דף הבית), המופיע כקישור הראשון והשמאלי ביותר, ואחריו, מימין, דף הקטגוריה הרלוונטי, וקטעים/דפים ספציפיים יותר. אנו ממליצים להשתמש בסימון נתונים מובנים של ה-Breadcrumb בעת הצגתו"

XML Sitemaps: מפת אתר יעילה עבור SEO טכני
קובצי Sitemap XML הם הדרך היעילה ביותר ליצירת מפת אתר, והם מפרטים למעשה את כל העמודים שהאתר רוצה שמנועי החיפוש יסרקו. קובצי ה-Sitemap XML נחשבים בין הכלים הטובים ביותר המסייעים למנועי החיפוש להוסיף את האתר שלכם לאינדקוס, והם נחשבים כ"מפת הדרכים" של האתר.
באמצעות קובצי ה-Sitemap XML אתם מספקים למעשה למנועי החיפוש את מבנה האתר שלכם – החל מהדפים החשובים ביותר עד לדפים החשובים פחות. בנוסף, מאפשרים הקבצים לדעת באיזו תדירות אתם מרעננים את התוכן בדפים ספציפיים. הקבצים עצמם מכילים בדרך כלל כתובות אתרים, תאריכים, שפה ופרמטרים אחרים שמדגישים למנועי החיפוש את הנתונים החשובים. לדוגמה, "כאשר משתנה תאריך ב-Sitemap XML, גוגל יודעת שיש תוכן חדש לסריקה ולאינדקוס".
שיטות העבודה המומלצות בעניין זה כוללות את ההנחיות הבאות:

  • כבדו את ההנחיות הרשמיות של גוגל
  • הגישו את ה-Sitemap XML במסוף החיפוש שלכם (Google Search Console)
  • כללו רק canonical URLs
  • אל תכללו כתובות מסוג "noindex"
    חפשו וטפלו באזהרות ובהודעות שגיאה. לדוגמה, ייתכן שתמצאו במסוף החיפוש של גוגל הודעה כמו "כאשר בדקנו מדגם של כתובות האתר מה-Sitemap שלכם, מצאנו שחלק מהכתובות לא היו נגישות ל-Googlebot עקב שגיאת סטטוס HTTP. כל כתובות האתרים הזמינות עדיין יישלחו", או הודעה כמו "ה-Sitemap מכיל כתובות אתרים שחסומות על ידי robots.txt".
    לפעמים אתם חוסמים את robots.txt בכוונה, אך סביר להניח שאלו שגיאות SEO טכני, ולכן חשוב לתקן אותן במהירות.

בנוסף, שימו לב שה-Sitemap צריך להכיל רק את הקישורים הלוגיים שבנויים היטב לכל דף באתר שלכם שברצונכם להכליל במנועי החיפוש. כמו כן חשוב לזכור כי גם אם לא רשמתם דף כלשהו
ב-XML Sitemap, זה לא מעיד בהכרח שמנועי החיפוש לא יאנדקסו אותו. מפת האתר היא אומנם כלי חשוב מאוד כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלכם, אבל היא לא מתכון סודי לתוצאות ראשונות במנועי החיפוש.

Robots.txt: מה לסרוק, ומה לא
Robots.txt הוא כלי SEO טכני, הידוע גם כפרוטוקול אי הכללה של רובוטים (robots exclusion protocol). זהו אחד הכלים המציגים למנועי חיפוש מה לסרוק: דפים, קטגוריות, ארכיונים, תמונות וכן הלאה. פונקציה חשובה נוספת של קובץ ה-robots.txt היא להראות לרובוטים של מנועי החיפוש מה לא לסרוק. בנוסף, הכלי הזה משחק תפקיד קריטי בתקינות של זחלן הרשת של אתר אינטרנט (crawl health of a website).

בעת שימוש בקובץ robots.txt, זכרו למלא אחר ההמלצות המרכזיות של גוגל:

  • אל תשתמשו ב-robots.txt כדי להסתיר את דפי האינטרנט שלכם מתוצאות החיפוש של גוגל
  • השתמשו בהם כדי "לשלוט על סריקת הטראפיק, משום שבוודאי אינכם רוצים שהסורק של גוגל ישלוט בשרת שלכם, או שתבזבזו את תקציב הסריקה שלכם על דפים כפולים או לא חשובים לאתר שלכם"
  • השתמשו בקובץ robots.txt כדי למנוע מתמונות להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל
  • השתמשו בקובץ robots.txt כדי למנוע מהבוטים לסרוק קבצי משאבים, כמו סקריפטים או קבצי סטיילינג. הקפידו על הגנות סיסמה על כל הקבצים שאתם לא רוצים שיהיו נגישים למנועי החיפוש מכל סוג שהוא

קובץ robots.txt יכול להעצים את האתר שלכם, או להחליש אותו. למרות שישנם לא מעט מקורות שמסבירים כיצד לבנות את קובץ ה-SEO הטכני הזה כראוי, וכן כמה המוצעים על ידי גוגל – עדיין רצוי שתפקידו את המשימה בידי איש מקצוע מיומן. לחלופין, באתרים קטנים יותר, אתם יכולים להשתמש בכלי כמו מחולל קבצי Robots.txt (Robots.txt File Generator) שנבנה ע"י ארון וול.

בנוסף, אתם יכולים להשתמש ברובוטי מטה-הנחיות (Robots Meta Directives) כדי לחדד את הדרך שבה הבוטים של מנועי החיפוש סורקים את האתר שלכם לאינדקוס. הנחיות אלה, הידועות גם בשם "מטה-טאגס" (meta tags), נראות בדרך כלל כך:
<META name="ROBOTS" content="NOINDEX, NOFOLLOW">
והן מיושמות בחלק ה"head" ב-HTML של דף אינטרנט. גוגל מציעה מידע מפורט על יישום רובוטי מטה-הנחיות כאן. לחלופין, כאן תוכלו לקבל מידע נוסף המסופק ע"י World Wide Web Consortium (W3C).

מהירות הדף חשובה מאוד

מהירות טעינת הדף היא מרכיב חיוני נוסף בכל הקשור ל-SEO טכני כדי למקד את הדירוג בתוצאות החיפוש ולשפר אותו באופן משמעותי. גוגל רואה במהירות האתר גורם דירוג חשוב ביותר והחל מחודש יולי 2018 אף מיישמת אלגוריתם שמטרתו לא לדרג דפים שנטענים באיטיות רבה עבור משתמשי המובייל.

מחקרים מצאו כי "53% מהמבקרים באתר מובייל, נוטשים דף שטעינתו נמשכת יותר משלוש שניות". מכיוון שמהירות האתר במובייל חשובה כל-כך, גוגל ממליצה כי: "משווקים חייבים לשמור על מעורבות המבקרים באתר המובייל ולהתמקד בבניית חוויות גלישה המותאמות למגמת ה-"mobile-first".

גוגל כבר מציעה כלי חשוב שיעזור לכם לבדוק ולשפר את מהירות הדף, וכן ניתן להשתמש בכלי test my site למובייל. כאשר אתם בודקים את האתר שלכם באמצעות Google PageSpeed Insights, ייתכן שתבחינו בכל מיני המלצות, כולל אופטימיזציה של תמונות, שיפור זמן התגובה של השרת, הקטנת CSS, JavaScript ו-HTML, הפעלת דחיסה, הסרת חסימות JavaScript, שימוש ברשת למסירת תוכן (CDN) עבור אתרי תוכן עשיר, וכן הלאה. התוצאות משתנות מאתר לאתר, ורבות מהמלצות אלה הן בלתי אפשריות ליישום ללא עזרה של מומחים מיומנים בתחום ה-SEO הטכני.

ההשפעה של מהירות טעינת הדף על אחוז הנטישה

 

אז מדוע מהירות הדף כ"כ חשובה? הנה כמה הסברים מרכזיים:

  • מהירות הטעינה היא גורם דירוג משמעותי במנועי החיפוש של גוגל
  • עפ"י think with Google, "ככל שזמן טעינת דף מתארך משנייה אחת ל-10 שניות, ההסתברות לנטישת המבקרים באתר המובייל גדלה ל-123%. באופן דומה, ככל שמספר האלמנטים בדף – טקסט, כותרות, תמונות – עובר בין 400 ל-6,000 – ההסתברות להמרה יורדת ב-95%"
  • מאז 2009 ועל פי מחקרים של Akamai, כמעט 50% מהמשתמשים מצפים מדף אינטרנט להיטען בתוך שתי שניות או פחות, וכי מעל 40% ינטשו את הדף אם הטעינה תימשך יותר מ-3 שניות
  • עיכוב בשנייה אחת בטעינת הדף, עלול לגרום להפחתה של 7% בהמרות של הלקוח (eConsultancy)

בנוסף לכל אלו, חשוב שתשקלו להפעיל גם דפים מואצים למובייל של גוגל (Accelerated Mobile Pages), לקבלת גמישות ותוצאות טובות יותר.

נתונים מובנים (Schema.org)
בשנת 2011, ארבעת מנועי החיפוש הגדולים בעולם – גוגל, יאהו!, מיקרוסופט ויאנדקס – הסכימו להשתמש בנתונים מובנים (structured data) כדי להקל על מנהלי אתרים ומפתחים לתקשר עם בוטים של מנועי החיפוש. על פי האתר הרשמי: "סימון בדף מסייע למנועי החיפוש להבין את המידע בדפי אינטרנט ולספק תוצאות חיפוש עשירות יותר". ביסודו של דבר, עליכם ליישם סימון נתונים מובנה מכיוון שמנועי החיפוש מסתכלים עליו כאשר הם צריכים לשפר את תוצאות מנוע החיפוש.

ככלל, יש הרבה מה להבין על היבט זה של SEO טכני, וכאן מלונאים יכולים למצוא סימון עבור בתי מלון. יחד עם זאת, חשוב להזכיר כי שיטת "עשו זאת בעצמכם" אינה מומלצת בכל הקשור לנתונים מובנים.

Mobile-first הוא חובה של ממש
אם בשנה שעברה עיצוב ריספונסיבי היה מספיק דיו, הרי ש-2018 מסמנת את תחילתה של מגמת ה-mobile-first כסטנדרט העיקרי של SEO טכני. כפי שהמחקר שלנו הדגים, מגמת mobile-first מחייבת, בין השאר, UX מעולה, מהירות טעינת דף מצויינת ושימוש ב-HTTPS.

מגמת ה-mobile-first - SEO טכני

 

הנה הדברים שעליכם לעשות כדי לבנות אתר mobile-first מצליח:

  • צייתו לשיטות המומלצות של גוגל לאינדקוס אתרי mobile-first (best practices for mobile-first indexing)
  • יישמו תצורות SEO למובייל מגוגל )כאן(
  • בידקו האם אתם עוברים את הבדיקה של גוגל לאתר ידידותי למובייל (mobile-friendly test)
  • בידקו את מסוף החיפוש שלכם (Search Console), שם גוגל תודיע לכם כאשר אימות ה-Mobile-first זמין עבור האתר שלכם, ואז עליכם לאמת את האתר
  • אתר המובייל שלכם חייב להיות בעל יכולת טעינה מהירה, שעל חשיבותה פירטנו מעלה
  • השימוש ב-AMP (דפים מואצים למובייל) אינו מחליף את הצורך במהירות תקינה
  • הימנעו משימוש בחלונות קופצים (pop-up), במודעות פולשניות ובאלמנטים מזיקים אחרים
  • הקפידו מאוד על אבטחת האתר: שדרגו את האתר שלכם ל-HTTPS כבר עכשיו. החל מיולי 2018, עם פרסום 68Chrome , כרום יסמן את כל אתרי ה-HTTP כ"לא מאובטחים"

קידום אתרים טכני הוא לא משימה קלה, אבל הוא חיוני כדי להבטיח שתוכן בעל מבנה קפדני ונכון, ידורג היטב במנועי החיפוש. חשוב גם לזכור שאחד לא יעבוד בלי השני ואין להניח כי תוכן טוב ככל שיהיה יכול לנצח בתחרות בתוצאות החיפוש. בנוסף, הקפידו לשמור על האתר שלכם ללא שגיאות, כגון "404" או "הדף לא נמצא", המתרחשות בדרך כלל כאשר משתמשים עוקבים אחר קישור שבור או רי דיירקט שגוי. מומחי חיפוש רבים מזהירים כי שגיאות כאלה יזיקו מאוד לדירוג שלכם. השתמשו ברי דיירקטים 301 בצורה נכונה, ותקנו בהקדם קישורים שבורים.

לסיכום, יש עוד הרבה מה לחקור בעניין החשיבות של SEO טכני להצלחת האתר, אולם הסוגיות העיקריות שמנינו כאן מבהירות היטב מדוע אי אפשר להפסיק אף פעם את הטיפול ב-SEO באתר שלכם. בין אם אתם אוהבים את זה ובין אם לא, SEO טכני הוא ההיבט החשוב ביותר של אופטימיזציה למנועי חיפוש, כשאחריו יש לטפל ב-SEO של דפים פנימיים, שעוסק בכל סוגי התוכן, וב-SEO של דפים חיצוניים, העוסק באסטרטגיות בניית קישורים.

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)