מדיה חברתית – מגמות וחדשנות 2018

אם בעבר מדיה חברתית נחשבה לעוד אתר אינטרנט מיני רבים, הרי שבשנים האחרונות היא מהווה את ערוץ השיווק העיקרי שימשיך לגדול ולהתפתח גם בשנת 2018. רשתות מדיה חברתית פופולאריות, כמו פייסבוק, Instagram, טוויטר, LinkedIn, Snapchat, יוטיוב, WhatsApp ורבות אחרות – מתחדשות באופן עקבי וכל העת מוסיפות פיצ'רים חדשים על מנת להישאר רלוונטיות ואטרקטיביות עבור המשתמשים, שהופכים להיות תובעניים יותר כלפי טכנולוגיות הבינה המלאכותית (AL) ומצפים לקבל כלים שיאפשרו להם לגלוש ולבצע פעולות ברשת בקלות ובמהירות.

במאמר שלפניכם, נסרוק את המגמות החדשות ברשתות המדיה החברתית, את הדרכים בהן ניתן להגביר את נוכחות העסק שלכם בערוצים אלו, ואת האתרים שיגרמו לעסק שלכם לצמוח כלכלית בצורה הטובה ביותר ב-2018

עלייתה של המציאות הרבודה
הטכנולוגיה עדיין לא מוכנה לקלוט את מלוא יכולותיה של המציאות הרבודה AR (Augmented Reality), אבל כל חברות האינטרנט פועלות כיום במרץ במטרה לאמץ את ה-AR כפיצ'ר עיקרי וחיוני שיסייע להם לשפר את חוויית המשתמש. כך, ה-AR של פייסבוק, יאפשר לכם תצוגות בתלת ממד, בעוד שיישומי מציאות רבודה רבים זמינים כיום גם בטלפונים חכמים, ומצדיקים את ההשקעה במגמה עתידנית זו. בהקשר זה מעניין לציין את מכשיר ה-iPhone X החדש, המצויד כיום בצ'יפ A11 Bionic עם מנוע עצבי עוצמתי – שנבנה למטרת לימוד מכונה, יישומי מציאות רבודה ומשחקי תלת ממד מתקדמים.

AR מיועדת כמובן למטרות מגוונות, אבל מתאימה במיוחד עבור עסקים הפועלים בתעשיית האירוח, כמו בתי מלון ומסעדות. באמצעות טכנולוגיית ה-AR עסקים אלו יכולים להציע למשתמשים חוויה תלת ממדית מקיפה לפני תהליך ההזמנה, סיורים וירטואליים במלון או במסעדה, תצוגות תלת-ממדיות של חדרי האירוח, מידע מפורט על המלון, מדריך טיולים ואטרקציות בקרבת מקום, ועוד.

עלייתו של הוידאו
הוידאו היה שחקן מרכזי ברשת האינטרנט כבר בשנת 2017, ויהפוך למשמעותי עוד יותר במהלך 2018. הנתונים הסטטיסטיים על הפופולאריות של הווידאו ידועים היטב, ודי אם נזכיר נתון אחד מרכזי כדי להבין את חשיבותו: משתמשים צופים בסרטונים בשידור חי, פי שלושה יותר ממה שהם צופים בסרטונים שהוקלטו מראש. בהקשר זה מעניין לצטט את קברניטי פייסבוק המציינים ש"אנשים מגיבים פי 10 פעמים יותר על סרטוני Facebook Live מאשר על סרטונים רגילים".

לפייסבוק אפילו יש מפה דינאמית המציגה תוכן העולה בשידור חי, וזהו כלי נהדר המסייע להתעדכן בזמן אמת על אירועים המתרחשים ברחבי העולם. סרטוני ה- Live Videosשל פייסבוק מציעים יתרון על פני מדיות חברתיות אחרות, בכך שהם "מאנישים" את העסק שלכם, לא נראים מבויימים או מלאכותיים ומאפשרים אינטראקציה ישירה ביניכם לבין המשתמשים בזמן אמת.

דרך נוספת לשמור על קשר עם הקהל שלכם היא באמצעות YouTube Live, שתסייע לכם להגביר את החשיפה למותג; וכן באמצעות טוויטר שמעודדת בעלי עסקים להגיע ישירות לעוקבים עם שירות וידאו חי של Periscope. גם LinkedIn תומכת בווידאו, כמו רוב הרשתות החברתיות, וסביר מאוד להניח שעד סוף 2018 הן יתמכו גם בשידורים חיים.

בשל כל אלו, לבעלי אתרים, מומלץ מאוד לחזק את אסטרטגיית השיווק שלהם ב-2018 באמצעות העלאת שידורים חיים בכל ערוצי המדיה החברתית המאפשרים זאת. יחד עם זאת, למרות היתרונות הברורים בשידור חי, בהחלט לא מומלץ להסתפק רק בכך. כל תוכן וידאו, גם אם אינו עולה בזמן אמת וגם אם לא הפך לוויראלי, יסייע לכם לשמור על רלוונטיות ועל הובלה ברשתות החברתיות. אם לא השתכנעתם, אולי הצפי של ענקית הטכנולוגיה סיסקו, יעשו זאת: "באופן גלובלי, ב-2021 תעבורת וידאו IP תהווה 82% מכלל תעבורת האינטרנט של המשתמשים. זוהי עלייה משמעותית מה-73% שנרשמו בשנת 2016 […]. וידאו חי באינטרנט יהווה 13% מתעבורת הוידאו הכוללת באינטרנט בשנת 2021".

עלייתם של משפיעני השיווק
אם אתם זקוקים לעוד הוכחה לכך שהאנשים הם החשובים, הרי שעלייתם של משפיעני השיווק בשנים האחרונות היא בהחלט התשובה. על פי מחקר של Influencer Marketing Hub לשנת 2017, חשיבותם של משפיענים אלו גדלה במהירות הגבוהה ביותר ברשת האינטרנט, ומשפיעה ישירות על תהליכי הרכישה של המשתמשים ושל לקוחות פוטנציאליים. על פי המחקר, הערוץ המעניין והיעיל ביותר הוא Instagram, בעיקר בשל המעורבות הגדולה של המשתמשים בו, ובשל העובדה שהפוסטים שעולים בו נשארים גלויים זמן רב יותר, בוודאי אל מול הציוצים בטוויטר שנעלמים במהירות בתוככי הפיד.

עלייתם של משפיעני השיווקהשפעתו של השיווק – אינפוגרפיקה מתוך אתר: https://influencermarketinghub.com

92% מהמשווקים שהשתמשו במשפיעני שיווק בשנת 2017, מצאו אותם יעילים מאוד, כך עולה מהדוח האחרון שפרסמה חברת Linqia. משווקים שצוטטו בדוח, דירגו את הפרמטרים הבאים שלדעתם אחראים על ההצלחה: מעורבות (90%), הקלקות (59%), והמרות (54%).
בתוך כך, מציג הדו"ח נתונים חשובים אחרים: "92% מהמשווקים מחשיבים את Instagram כרשת המדיה החברתית החשובה ביותר למשפיעני השיווק ב-2018, ואחריה פייסבוק (77%) ובלוגים (71%), וזאת לעומת 48% שנרשמו בשנת 2016. עם זאת, עלייתם של הבלוגים, באה על חשבון Snapchat, אשר דורגה על ידי כמחצית ממשתתפי הסקר – כרשת החברתית הפחות חשובה עבור משפיעני השיווק בשנת 2018".
הנתונים הרלוונטיים הללו נועדו לסייע לכם להגדיר את שיווק המדיה החברתית שלכם לשנת 2018, כשאם המטרה שלכם היא להיעזר במשפיעני שיווק, הרי שיש להתמקד בערוצי מדיה חברתית מתאימים, כמו Instagram, פייסבוק, טוויטר ובלוגים.

רשתות המדיה החברתית החשובות ביותר למשפיעני השיווק ב- 2018אינסטרם מובילה – מתוך http://www.linqia.com

 

עלייתן של המודעות במדיה החברתית
האם שמתם לב שכיום עדכונים עסקיים מגיעים פחות ופחות ממדיה חברתית? הסיבה לכך היא שרשתות מדיה חברתית זקוקות לכסף רב כדי להפעיל את השרתים העצומים שלהן, לתמוך בנתונים ללא הפסקה ולאפשר גישה מהירה. כתוצאה מכך, יותר ויותר חברות המפעילות דפי פייסבוק, למשל, משקיעות במודעות פרסום, גם על רקע העובדה שלמרות שהניסוי Explore Feed של פייסבוק נכשל, זה עדיין לא סייע לעסקים למקסם את הנראות שלהם ברשת החברתית.

למרבה המזל, פרסום במדיה החברתית הוא עדיין זול יחסית, אם כי, הצורך הגדל וגובר בפרסום מודעות מדיה חברתית, יוביל ככל הנראה לעלייה במחירי הפרסום. כדי לשמור על הגחלת ניתן להסתפק במסע פרסום קטן ומתמשך, וכאן תוכלו לגלות את הזמנים הטובים ביותר להעלות פוסט בכל אחת מהרשתות החברתיות כדי למקסם את הפוטנציאל שלהם. מכיוון שאתם מקבלים דוחות פרסום מפורטים עבור כל מסע פרסום שיצרתם, תוכלו לכמת את מידת ההשקעה שלכם, לראות מה עובד ומה לא, ולמקסם את מאמצי השיווק שלכם באופן אופטימלי.

עלייתה של הבינה המלאכותית
רוב רשתות המדיה החברתית מציעות כיום רכיב בינה מלאכותית (AI) המעודדת לשלוח תוכן, לשתף, ואפילו ליצור אותו. משווקים גם צופים כי AI תחולל מהפיכה שיווקית בשנת 2018, כשצ'טבוטים, למשל – אחד הרכיבים החזקים ביותר של AI – צפויים להציע יכולות גבוהות יותר בניהול שיחות טקסטואליות. הצ'טבוטים כבר נפוצים מאוד בפייסבוק ומיושמים בעיקר במסנג'ר, על ידי מותגים כמו מריוט הבינלאומית, בורגר קינג, Kayak, אקספדיה, Skyscanner, MobyTrip, חברת Everyday Low Prices, ועוד חברות רבות המשתמשות בהם כחלק משירות הלקוחות שלהן.

חברת גרטנר, חברת המחקר המובילה בעולם בייעוץ טכנולוגיית מידע, חשפה בדוח שלה, Gartner Top Strategic לשנת 2018 והלאה, כי "עד 2021, יותר מ-50% מהארגונים יקדישו תקציב שנתי רב יותר על פיתוח בוטים וצ'טבוטים מאשר על פיתוח אפליקציות מסורתיות למובייל".

אבל זה לא הכל. AI יכולה להפעיל יישומים רבים אחרים שישפרו את חוויית המדיה החברתית עבור כל המשתמשים. אלגוריתמים מבוססי AI כבר משפיעים ישירות על ה-SEO וה-SEM (מודעות בגוגל אדוורדס) המסורתיים. זיהוי תמונה המופעל על ידי AI נמצא גם הוא כבר בשימוש, ואתרים ואפליקציות המציעים חיפוש חזותי יזכו ליתרון תחרותי משמעותי. בנוסף, AI וכלים נלווים אחרים יעזרו למשווקים לבצע אופטימיזציה טובה יותר של תוכן המשותף בערוצי מדיה חברתית. הטכנולוגיה כבר זמינה לשימוש וביכולתה לבצע אוטומציה של השיווק שלכם במדיה החברתית.

עלייתו של דור ה-Z
אחרי דור המילניום, דור ה-Z, או iGeneration, מהווה כיום את קהל היעד הגדל במהירות הרבה ביותר עבור שיווק עסקי. זה רק הגיוני, שהרי דור ה-Z מחובר לאינטרנט יותר מ-10 שעות ביום, מתמצא בטכנולוגיות חדשות, מחפש דברים מהירים, וקל לו יותר לאמץ מגמות חדשות. בנוסף, בני דור ה-Z פחות מגיבים לשיווק המסורתי הישן, כך שעל בתי עסק להתאים את המודל העסקי שלהם במהירות, או שיישארו מאחור ויותירו את ההובלה רק למי שיאמץ את מגמות השיווק החדשות.

עוד חשוב לזכור שלא להסתפק ברושם הראשוני שלכם מבני דור ה-Z, שעלולים להיראות שטחיים משהו. בפועל העתיד נמצא בידיים שלהם, כך לפחות לפי חברת השיווק הגדולה CMO.com: "הם רוצים לעשות שינוי בעולם ומאוד מודעים לסביבה ולצרכיה. 60% רוצים שהתעסוקה שלהם תשפיע על העולם, 26% מבני ה-16 עד 19 עוסקים בפעילות התנדבותית, ו-76% מהם חוששים מהשפעת האנושות על הפלנטה".

מגמות אלה הופכות את הערוצים החברתיים לרלוונטיים יותר מתמיד. עד פברואר 2018, הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר שהתגאו בכמות המשתמשים הרבה ביותר, הן יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ומספר רשתות נוספות. גוגל+ אומנם נעדרת מהעשירייה הראשונה, אבל לא כדאי להתעלם ממנה, מפני שהיא פלטפורמה היוצרת דפי עסקים באופן אוטומטי, אלא אם אתם מבקשים להסיר את הדף. אנו ממליצים לכם ליצור יתרון תחרותי נוסף ולעדכן את דף המותג בגוגל+ באמצעות Google My Business. הכלי הזה מאפשר לשלוט על פרטי העסק שלכם, לעדכן אותם במפות גוגל, לשתף עדכונים, מבצעים או הצעות, להוסיף שעות פתיחה, ליצור אתר אינטרנט בחינם, ואפילו לגלות איך אנשים תופסים את העסק שלכם ברחבי הרשת.

במילים אחרות, ייתכן שגוגל+ לא תהיה הפלטפורמה המעניינת ביותר, אך עדיין יש לה יתרונות רבים נוספים שלא תמצאו בערוצי מדיה חברתית אחרים. בנוסף, למרות שגוגל לא מודה בכך באופן רשמי, יש סיכוי רב שתזכו לדירוג חיפוש טוב יותר בגוגל, אם תפעילו דף עסקי ב-Google My Business שיעודכן בתוכן חדש ורענן. הדבר נכון במיוחד עבור עסקים בתעשיית האירוח או הקמעונאות, שיגלו שסקירות חוות הדעת של גוגל+ (Google+ reviews) יילקחו בחשבון בצורה משמעותית יותר.

גם פייסבוק מציעה רכיב חוות דעת חזק, שיש ביכולתו לחזק או לפגוע למוניטין שלכם ברשת. TripAdvisor, הרשת החברתית הממוקדת ביותר בתחום המלונאות והאירוח לא מופיעה לרוב בראש רשימת הרשתות החברתיות שמשווקים לוקחים בחשבון, בעיקר משום שהיא התחילה כפורום של אתר נסיעות פשוט". יחד עם זאת, הפלטפורמה המצליחה יכולה לסייע לכם ליישם אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית באופן מוצלח ויעיל, בעיקר כי חוות הדעת שעולות בה נחשבות למשפיעות ביותר כיום עבור עסקים דיגיטליים.

לסיכום, בשנת 2018, ערוצי מדיה חברתית יישארו רלוונטיים יותר מתמיד ויהוו כלי עסקי משתלם מאוד לשיווק. כדי לבחור את הטוב ביותר, חפשו את מנהיגי התעשייה והגדירו את מטרות העסק שלכם. זיכרו שחשוב מאוד שלמותג שלכם יהיו חשבונות פעילים בערוצי המדיה החברתית החשובים ביותר, כדי שתישארו רלוונטיים אל מול המתחרים שלכם ותימנעו ממתקפת סייבר על המותג, וכן, זה לא מופרך. בנוסף, הפעלת חשבונות מעודכנים במדיה החברתית היא חיונית לאור המגמות העכשוויות, שיכולות לפגום במותג שלכם או להצמיחו במהירות, והכנה מראש של מערך השיווק במדיה החברתית תשפיע ביעילות רבה ומהירה יותר, מאשר עסקים שהצטרפו רק ל"אחר מעשה".

דבר אחד בטוח, ב-2018 יצוצו רשתות חברתיות נוספות, אבל השחקנים הראשיים עדיין יובילו את המגמה ולא צפויים להיעלם. רשתות חדשות יצטרכו להוכיח את עצמן במהירות, שהרי אין שום פיצ'ר שפייסבוק או גוגל לא יכולות לקנות או לחקות. כך או כך, למרות שיהיו לא מעט שחקנים חדשים בשוק, האפליקציות עדיין יישארו חיוניות עבור בתי עסק, שיהיו חייבים למקסם את פוטנציאל השיווק שלהם בכל ערוצי המדיה החברתית המובילים ולבחון את יעילותם של החדשים.

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)