Mobile First – מחקר מגמות וחדשנות במובייל 2017

המכשירים הניידים חשובים מתמיד. נתוני ה-GSMA מאפריל 2017 מעלים כי ב-2016, 65% מאוכלוסיית העולם היתה בעלת מנוי לטלפון נייד (4.8 מיליארד מנויים). עד 2020, כ-860 מיליון מנויים חדשים יצטרפו אליהם, וחדירת המובייל תעמוד על 73%.


 

בנוסף, כלי ה- Consumer Barometer של גוגל מצא כי 35% מהצרכנים בארה"ב גולשים באינטרנט בעיקר דרך הטלפון החכם (הסמארטפון), ולא דרך מחשבים או טבלטים; 33% גולשים באינטרנט דרך סמארטפון במידה שווה לגלישה בטבלט / במחשב; ורק 21% מעדיפים לגלוש מהמחשב או הטבלט על-פני הסמארטפון.

וכך, המכשירים הניידים הפכו בשנים האחרונות לכלי העיקרי במסע הרכישה חוצה הערוצים של הקונה. על פי Think With Google, הצרכנים מחפשים פתרונות מידיים וקרובים יותר מתמיד, דבר שמניע את השימוש במובייל לרכישה. למשל, המכשירים הניידים מסייעים לקונים בקבלת החלטות. כך, אפשר לראות בחיפושים הכוללים את המילה “best” אשר צמחו ב-80% בשנתיים האחרונות.
בנוסף, חוויות נוחות, שקופות ומידיות ממשיכות להיות בראש סדר העדיפויות של הצרכנים.

החדשנות בשימוש במובייל מיועדת לכל שלבי הקניה:

  • יצירת מודעות, מחקר ושקילת מותגים. זאת באמצעות הצעות מבוססות מיקום; שימוש במציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR); חוות דעת; וסרטוני וידאו.
  • פישוט תהליך הרכישה עצמו עם אפליקציות תשלומים וארנק דיגיטלי; שירות במובייל, צ'אטים ובוטים; חיפוש קולי; ועוזרות וירטואליות
  • ולאורך כל התהליך – נאמנות וניהול קשרי לקוחות. ניהול קשרי הלקוחות מתאפשר באמצעות הודעות מידיות, גיימיפיקציה וכן שימוש במועדוני לקוחות וקופונים. ניהול קשרי הלקוחות מספק דאטה אשר תשמש את החברות בהמשך.

בתוך עולם המובייל, פלטפורמות המסרים המיידיים משמשות ככלי שיווקי ומסחרי מרכזי. לפי GSMA, גלובלית, ישנם כ-3.6 מיליארד משתמשים בפלטפורמות מסרים נכון ל-2016. טקסט הפך לשיטת התקשורת המועדפת על הצרכנים – 50% ממשתמשי האינטרנט מעדיפים שיטה זו. לאחר מכן קול (37%). בקרב משתמשים צעירים יותר, שיעור העדפת ההודעות הכתובות גבוה יותר. כיום, אפליקציות המסרים המידיים מאפשרות למשתמשים לתקשר גם דרך הודעות קוליות, שיחות קוליות, ושיחות וידאו – והופכות לפלטפורמת "הכל ב-1" כך שהן מגיעות ליותר משתמשים.

במקביל למעבר לאפליקציות מסרים ככלי תקשורת מועדף, פלטפורמות המסרים מנסות להרחיב את נגיעתן ביותר צרכנים וביותר משווקים, וגם משווקות מנסות להגיב למגמה ולהשיק מודלים מותאמים.

  • Messenger, שהחלה להציע עזרה בתיאום של תכניות משותפות, הודיעה לאחרונה כי תשיק את Messenger Broadcast – כלי המאפשר לחברות לשלוח הודעות שיווקיות, וכן הודיעה על על השקת Messenger Kids בארה"ב – אפליקציה נוספת, המאפשר לילדים "לתקשר באופן בטוח" עם המשפחה והחברים. בכך, החברה מרחיבה את הנגיעה שלה בשוק עם קהל צרכנים חדש.
  • Instagram הרחיבה את חויית הקניות באפליקציה בדגש על ביגוד, תכשיטים ואביזרים, וזאת על בסיס העובדה ש-80% מהמשתמשים ברשת עוקבים אחר פרופיל עסקי אחד לפחות.

המסחר במובייל מתחזק.
לפי eMarketer, קמעונאות במובייל בארה"ב צפויה לעמוד על 156.43 $ מיליארד ב-2017, ותהווה למעלה ממחצית מכירות המסחר האלקטרוני עד 2021, עם 335.84 $ מיליארד. ככלל, הקונים בארה"ב מעדיפים אתרים מותאמים למובייל על פני אפליקציות, אך רובם אדישים לבחירה. מבחינת קונים, הורדת האפליקציה נובעת בראש ובראשונה מתוך רצון להשתמש בקופונים. מבחינת קמעונאיות, אפליקציות מאפשרות תשלום, נאמנות וצבירת דאטה. בנוסף, ישנה צמיחה בשיעור המשתמשים בארנק דיגיטלי, כאשר Apple ו-PayPal שולטות בזירה.

חיפוש קולי הופך למשמעותי יותר.
לצד החיפוש הכתוב, צומחת העדפת החיפוש הקולי בקרב קונים. זאת עם השיפור העצום בזיהוי הקולי של העוזרות הקוליות, כמו סירי ואלקסה. לפי סקר של Fivesight Research, 13% מהמשתמשים ב-iOS משתמשים בסירי כמנוע חיפוש מרכזי; ו-72% מהמשיבים דיווחו שהם השתמשו בעוזרת וירטואלית בטלפון החכם. לפי Think With Google, 20% מהחיפושים באפליקציות של גוגל מתבצעים באמצעות קול.

גם הוידאו משחק תפקיד מרכזי יותר במובייל. ב-2017 נצפתה צמיחה של 35% בצפיה בוידאו במכשירים ניידים, לכדי 28.8 דקות ביום, לעומת 18.6 דקות בלבד במכשירים נייחים ברחבי העולם. (Zenith)

מגמה שיווקית צומחת המתאפשרת הודות למובייל היא של שיווק מבוסס מיקום. לפי ארגון LMBA, שיווק מבוסס מיקום מסייע ליצירת קשרים אישיים עמוקים יותר עם לקוחות. ואכן, סקר של החברה מצא כי 25% מתקציבי השיווק של החברות כיום הולכות לשיווק מבוסס מיקום. ההוצאה על פרסום למובייל מבוסס מיקום אמורה לעמוד על 32 $ מיליארד ב-2021, לעומת 12.4$ מיליארד ב-2016, לדברי BIA/Kelsey Industry watch.

לסיכום:

Mobile First it is.
ההשקעה במובייל מחויבת המציאות. חווית המובייל אינה תרגום של חווית הדיגיטל הכללית שבאה לידי ביטוי בדסקטופ, אלא היא נשענת יותר על מידיות ולוקליזציה. יצירת חווית מובייל דורשת שימוש בפיצ'רים של הטלפון הנייד (כגון מצלמה), ומאפשרת לייצר קרבה, פרסונליזציה ונאמנות.

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)