
מובייל – מחקר מגמות וחדשנות 2016
מאת: מיטל יכין פורסם בתאריך: 06.10.16
שוק המובייל ממשיך להתפתח במהירות ומשנה את הרגלי הצרכנים. לצד הגידול בחדירת המובייל, מתפתחות טכנולוגיות חדשות.
תיאור מצגת למאמר בנושא: מובייל – מגמות וחדשנות 2016
עמוד מספר 1 במצגת
מיטל יכין | ספטמבר 2016
בחלק העליון של העמוד קיים איור של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו של "כרמלון" על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מתחת לכותרת המצגת, המחברת ותאריך המצגת, מופיע מצד ימין למטה לוגו של "כרמלון" (Carmelon Digital Marketing).
עמוד מספר 2 במצגת
הקדמה – על רקע סגול כהה
מטרת דוח זה הינה לזהות מגמות וחדשנות כתוצאה מחדירת טכנולוגית המובייל, כולל דוגמאות לשווקים המגיבים למגמות אלו, בעיקר בהתייחסות להיבטים הבאים:
• אסטרטגיות מובילות
– וידאו
– צ'טים
– גיימיפיקיישן
– הודעות מידיות (Instant Messaging)
– Social
• מסחר במובייל
– מחקר
– ארנק נייד
– שירות עצמי
• טכנולוגיות מובילות
– טכנולוגיה מבוססת מיקום: Beacons, RFID, קודים QR
– מציאות מדומה (virtual) / רבודה (augmented)
– טכנולוגיה לבישה
– תשלומים
עמוד מספר 3 במצגת
המובייל משנה את חיי הצרכנים – על רקע סגול כהה
מתחת לכותרת זו מופיע תרשים תחת הכותרת: Retail Moments That Matter.
התרשים מחולק לשלושה מלבנים על רקע סגול, כשבמרכ כל אחד מהם עיגול עם אייקון מאויר ומתחת לו כיתוב. להלן נתוני התרשים:
מלבן שמאלי: איור של מנורה, כיתוב: I need some ideas moments
מלבן אמצעי: איור של כוכב, כיתוב: which one's best moments
מלבן ימני: איור של כרטיס אשראי, כיתוב: I want to buy it moments
משמאל לתרשים מופיע הכיתוב הבא:
אנו מזהים שלושה מנועים עיקריים המניעים את המגמות בשוק המובייל: נוחות, רציפות (seamless) ומידיות.
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא: "מכשירים ניידים שינו לנצח את האופן שבו אנחנו חיים, וכן את הציפיות שלנו ממותגים. מכשירים ניידים חילקו את המסע הצרכני למאות מיקרו-רגעים המונעים מתוך כוונה. כל רגע כזה מהווה הזדמנות חשובה למותגים לעצב את ההחלטות וההעדפות שלנו" – Google
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב: Source: Google Think
GSMA, “The Mobile Economy”, 2016
עמוד מספר 4 במצגת
מגמות שוק | חדירת המובייל – על רקע סגול כהה
בחלק השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב הבא:
- לפי GSMA, בסוף 2015 היו 4.7 מיליארד מנויי מובייל ייחודיים ברחבי העולם, מספר המהווה 63% מאוכלוסיית העולם.
- עד 2020, צפויים להתווסף כ-1 מיליארד מנויים, לכדי 75% מאוכלוסיית העולם.
מימין לכיתוב זה מופיע תרשים תחת הכותרת: unique subscribers by region (millions)
החלק האופקי של התרשים מורכב מ-11 עמודות, המייצגות כל אחת שנה אחת בטווח השנים – 2010-2020
החלק האנכי של התרשים מורכב מרשימת מדינות – Sub-saharan Africa,Northern America, Middle East and North Africa, Latin America, ,Europe Commonwealth of Independent states, Asia Pacific.
בראש כל עמודה של שנה מופיע הנתון המספרי להלן הנתונים:
2010 – 3,219
2011 – 3,576
2012 – 3,891
2013 – 4,208
2014 – 4,443
2015 – 4,660
2016 – 4,930
2017 – 5,169
2018 – 5,353
2019 – 5,508
2020 – 5,645
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב: GSMA, “The Mobile Economy”, 2016
עמוד מספר 5 במצגת
מגמות שוק | חדירת המובייל – על רקע סגול כהה
• מספר הצרכנים בארצות הברית אשר מסתמכים על מכשירי המובייל שברשותם לצורך גישה דיגיטלית נמצא בצמיחה
• לפי eMarketer, ב-2016, 11.7% ממשתמשי האינטרנט בארצות הברית יגלשו באינטרנט רק באמצעות מכשיר נייד ומספר זה יוסיף לצמוח עד 2020
מימין לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת: Us Mobile Phone Users And Penetration, 2014-2020
Millions
התרשים עצמו כולל שבע עמודות המייצגות את השנים 2014-2020. בין כל העמודות עוברים שני קווים: קו תכלת מייצג: % of Population, קו אדום מייצג: Change %. בראש כל עמודה מופיע נתון מספרי המתייחס ל-Mobile Phone Users
להלן נתוני התרשים:
|
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
% of Population |
79.3% |
80.3% |
80.9% |
81.4% |
82.1% |
82.5% |
82.7%% |
Change % |
2.3% |
%2 |
1.6% |
1.4% |
1.7% |
1.3% |
1% |
Mobile Phone Users |
252.8 |
258 |
262.2 |
265.9 |
270.4 |
273.8 |
276.7 |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: eMarketer, “US Internet Users Rely on Mobile Devices for Digital Access”, Mar 2016
עמוד מספר 6 במצגת
מגמות שוק | חדירת המובייל – על רקע סגול כהה
• לפי סקר של חברת Deloitte, ל-78% מהצרכנים בעולם יש סמארטפון, לקרוב ל-10% יש מכשיר טכנולוגיה לבישה וללמעלה מ-50% מהצרכנים יש טבלט.
• ל-7% מהצרכנים יש מכשירים משלושת הסוגים הללו (מקור:Global mobile consumer trends: 1st Edition).
• לפי Ovum, השוק הגלובלי לטלפונים חכמים צפוי לצמוח לכדי כ-2,053 מיליון יחידות עד שנת 2020 . (Ovum, “The Future of E-commerce: The Road to 2026”, 2016)
מתחת לכיתובים אלו מופיע תרשים מאויר. להלן נתוני התרשים:
DEVELOPED MARKETS
smartphones 76%
8% wearables
54% tablet
6% own all 3
EMREGING MARKETS
smartphones 81%
11% wearables
53% tablet
8% own all 3
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Deloitte, “Global mobile consumer trends: 1st Edition Mobile proves to be indispensable in an always-connected world”, 2016
עמוד מספר 7 במצגת
מגמות שוק | חדירת המובייל בחתך מכשיר – על רקע סגול כהה
העמוד בנוי משלושה תרשים, המורכבים כל אחד מ-5 עמודות המייצגות את השנים 2012-2016. להלן נתוני התרשימים:
|
Percentage of people who use tablet |
Percentage of people who use smartphone |
average number of connected devices per person |
2012 |
13% |
44% |
2.2% |
2013 |
30% |
56% |
2.9% |
2014 |
35% |
58% |
3.1% |
2015 |
39% |
71% |
3.2% |
2016 |
42% |
72% |
3.5% |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Source: The Consumer Barometer , Google. 2016
עמוד מספר 8 במצגת
מגמות שוק | האינטרנט של הדברים – על רקע סגול כהה
• IoT (האינטרנט של הדברים) צפוי להוסיף ולצמוח כאשר צרכנים מדווחים כי הם מתכוונים לרכוש מכשירי IoT בעתיד.
מימין לכיתוב זה מופיעה תמונה של שעון חכם
• Cisco מעריכה שעד 2020, יהיו 601 מיליון מכשירים לבישים בעולם, צמיחה של פי חמישה, מ-97 מיליון ב-2015 באחוז צמיחה שנתי של 44%.
מימין לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת: Global Connected Wearable Devices
הגרף
|
Millions of Connected Wearable Devices |
% with embedded cellular connectivity |
2015 |
97 |
3.3% |
2016 |
167 |
|
2017 |
261 |
|
2018 |
373 |
|
2019 |
489 |
|
2020 |
601 |
6.9% |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Cisco, “Cisco Visual Networking Index: Global Mobile Data Traffic Forecast Update, 2015–2020 White Paper”, Feb 2016
עמוד מספר 9 במצגת
מגמות שוק | טכנולוגיה לבישה – על רקע סגול כהה
בסקר מקוון של PwC לבדיקת התנהגות והעדפות צרכנים בנוגע למכשירים לבישים שנערך בארצות הברית בשנת 2016, נמצא כי ל-45% יש צמיד כושר ול-27% שעון חכם.
מתחת לכיתוב זה מופיע איור תחת הכותרת: fitness runs away with it – % respondent who own type of wearable
האיור מציג שתי דמויות מצוללות – אחת של אישה רצה והשנייה של אדם מטייל עם כלב. לצד הדמויות מופיעים כיתובים באדום ולצידם נתון מספרי ואייקון מתאים. להלן הנתונים:
fitness band 45%
smart video/photo device (e.g. GoPro) 14%
smart glasses 15%
smart clothing 12%
smart watch 27%
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: PwC, “Total Retail Global Report” 2016
עמוד מספר 10 במצגת
מגמות שוק | טכנולוגיה לבישה – על רקע סגול כהה
• באנגליה, ל-55% מהצרכנים יש בבעלותם מכשיר לביש, כאשר הפריט הפופולרי ביותר הוא צמיד כושר (Fitness band) (49% מהצרכנים) ואחריו שעונים חכמים (37%). מקור: PwC, 2016
מתחת לכיתוב זה מופיע תרשים תחת הכותרת Types Of Devices Owned.
להלן הנתונים:
fitness band 49%
smart video/photo device 19%
smart glasses 23%
smart clothing 14%
smart watches 37%
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: PwC, “Total Retail Global Report” 2016
עמוד מספר 11 במצגת
מגמות שוק | טכנולוגיה לבישה – על רקע סגול כהה
• Milo, משקה המאלט של Nestle, השיק מכשיר לביש – הצמיד מודד את מספר הצעדים של הילד, מאפשר לילדים ולהוריהם לעקוב אחר הפעילות הגופנית של הילדים.
מעל כיתוב זה מופיעה תמונה של צמיד Milo
האפליקציה של ה-Royal Bank of Canada’s (RCB) מאפשרת ביצוע תשלומים באמצעות מכשירים לבישים.
כך, לקוחות יכולים להעביר כסף, לבדוק את מצב החשבון שלהם ועוד באמצעות שעונים חכמים.
מתחת כיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך האפליקציה של ה-Royal Bank of
עמוד מספר 12 במצגת
מגמות שוק | מציאות מדומה (VR) / רבודה (AR) – על רקע סגול כהה
עקב זמינות של חומרה חדשה וצמיחה בתוכן, המציאות המדומה חוותה צמיחה גבוהה בשנים האחרונות.
Goldman sachs צופה הכנסות של 6.9 מיליארד דולר במשחקי וידאו של מציאות מדומה ב-2020 ושל 11.6 מיליארד דולר ב-2025 עם 216 מיליון משתמשים (Goldman Sachs, “Global Investment Research” Jan 2016).
מתחת לכיתובים אלו מופיע תרשים תחת הכותרת: Our 2025 Base Case VR/AR Software Assumptions by Usa Case.
התרשדים בנוי מעיגול פאי המפולח לצבעים ולחלקים שונים, כלשצד כל אחד מהם מופיע הפרמרט והנתון המספרי לגביו. להלן הנתונים:
Military – 1.4%bn
Practical Engineer – 4.7%bnc
Video games – 11.6%bn
Health Care – 5.1%bn
Education – 0.7%bn
real estate – 2.6%bn
retail – 1.6%bn
Life Events – 4.1%bn
Video entertainment – 3.2%bn
עמוד מספר 13 במצגת
מגמות שוק | מציאות מדומה (VR) / רבודה (AR) – על רקע סגול כהה
חברת Ford השיקה אפליקציה חדשה של מציאות מדומה. האפליקציה מאפשרת לצרכנים לחוות אירועים שונים מעולם התוכן של המותג
לצפיה בסרטון
מימין לכיתוב זה, המופיע על רקע סגול בהיר, מופיעה תמונה של רכב פורד
קטלוג IKEA – האפליקציה מאפשרת ללקוחות לראות כיצד הריהוט יראה בבתיהם עוד לפני הרכישה, באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה. לצפיה בסרטון
מימין לכיתוב זה, המופיע על רקע סגול בהיר, מופיעה תמונה מתוך אפליקציית איקאה
eBay השיקה את אפליקציית המציאות המדומה "הראשונה בעולם" המציעה לקונים 12,500 פריטים למכירה. ניתן לעיין, לבחור ולהוסיף מוצרים לעגלת הקניות שלהם באמצעות הזזת הראש בלבד.
האפליקציה עובדת באמצעות Headset, בדומה ל-Gear VR של Samsung.
לצפיה בסרטון
משמאל לכיתוב זה, המופיע על רקע סגול בהיר, מופיעה תמונה של קופסאות עם הלוגו של eBay
עמוד מספר 14 במצגת
מגמות צרכנים | אפליקציות הודעות – על רקע סגול כהה
• השימוש בטלפונים חכמים לצורך שיחות טלפון רגילות ירד, כאשר לפי דו"ח של Deloitte 76% מהצרכנים בבריטניה השתמשו בטלפונים החכמים שלהם לצורך שיחות טלפון רגילות ב-2015, בהשוואה ל-96% בשנת 2012.
• במהלך תקופה זו, דרכי תקשורת חלופיות חוו צמיחה, בהן הודעות מידיות, רשתות חברתיות ושליחת דואר אלקטרוני.
מתחת לכיתובים אלו מופיע גרף תחת הכותרת: question. in the last seven days, in which of the following did you use smartphone to communicate with others (standard voice calls)?
הגרף מורכב מ-4 עמודות בצבע ירוק. חלקו האנכי מציג נתונים באחוזים – 0% עד 100% (בכפולות של 10). החלק האופקי מציין את השנים 2012-2015 כולל.
להלן נתוני הגרף:
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
96% |
87% |
79% |
75% |
בתחתית עמוד מופיע הכיתוב הבא: Deloitte, “Deloitte Mobile Consumer 2015: The UK Cut Games of Phones”, 2015
עמוד מספר 15 במצגת
מגמות צרכנים | אפליקציות הודעות – על רקע סגול כהה
• ישנה צמיחה בפופולריות של אפליקציות לשליחת וקבלת הודעות, ו- eMarketer צופה כי עד 2018, מספר המשתמשים באפליקציות אלה ברחבי העולם יעמוד על 2 מיליארד ויהווה 80% מהמשתמשים בטלפונים חכמים.
מימין לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת: Mobile Phone messaging app Users And Penetration worldwide, 2014-2019
Billions
הגרף עצמו כולל שש עמודות המייצגות את השנים 2014-2019. בין כל העמודות עוברים שני קווים: קו תכלת מייצג: % of mobile phone internet users, קו אדום מייצג: Change %.
בראש כל עמודה מופיע נתון מספרי המתייחס ל- Mobile Phone messaging app Users
להלן נתוני הגרף:
|
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
% Of mobile phone internet users |
51.7% |
60.1% |
62.4% |
64.5% |
66.4% |
68.2% |
Change % |
30.5% |
31.6% |
14.8% |
12.5 |
10.5% |
9.6% |
Mobile phone messaging app users |
1.07 |
1.4 |
1.61 |
1.81 |
2 |
2.19 |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: eMarkete, “Mobile Messaging Reach 14 Billion Worldwide in 2015” Nov 2015
עמוד מספר 16 במצגת
מגמות צרכנים | אפליקציות הודעות – על רקע סגול כהה
• לפי Deloitte(2016), הדבר הראשון שרוב הצרכנים בודקים בבוקר הוא הודעות טקסט והודעות מידיות (IM).
מימין לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת: typically, what is the first thing you access on your phone every day?
להלן נתוני הגרף:
|
DEVELOPED MARKETS |
EMREGING MARKETS |
Instant Messaging |
37% |
35% |
E-Mails |
19% |
11% |
Social Media |
10% |
22% |
Weather |
6% |
6% |
Voice Mails |
3% |
2% |
News |
5% |
5% |
Serf The Internet |
2% |
5% |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Deloitte, “Global mobile consumer trends: 1st Edition Mobile proves to be indispensable in an always-connected world”, 2016
עמוד מספר 17 במצגת
מגמות צרכנים | אפליקציות הודעות – על רקע סגול כהה
• מלונות מציעים לאורחיהם את האפשרות לשלוח להם הודעות, בין אם באמצעות אפליקציות ייעודיות שלהם ובין אם באמצעות ערוצים כמו WhatsApp או Facebook Messenger וכן באמצעות שימוש בטכנולוגיות של צד שלישי.
מתחת לכיתוב זה, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
חברת Virgin Hotels מציעה את האפליקציה Lucy המאפשרת למטיילים לשוחח עם אורחים ועם הקונסיירז' (למשל על-מנת לבקש תוספת של כריות, להזמין שירותי ספא, לבקש איסוף כביסה ועוד).
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך האפליקציה Lucy
עמוד מספר 18 במצגת
מגמות צרכנים | אפליקציות הודעות – על רקע סגול כהה
שיתוף פעולה בין Facebook ו-Uber מאפשר לצרכנים לשלם עבור הנסיעה ולעשות כל פעולה שניתן לעשות באפליקציית Uber דרך Facebook Messenger.
איך זה עובד
מתחת לכיתוב זה מופיעים שני צילומים מתוך אפליקציית Uber דרך Facebook Messenger
עמוד מספר 19 במצגת
מגמות צרכנים | וידאו – על רקע סגול כהה
• סקר צרכנים של Deloitte באנגליה מראה שהשימוש במרכזי המרכזי בוידאו בטלפונים חכמים הוא לצפיה בסרטוני וידאו קצרים (37%).
מתחת לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת: figure 15. Video usage on smartphones
question. For which, if any, of the following do you typically use your smartphone for?
מתחת לכותרת מופיע מקרא המיוצג ע"י חץ ירוק:
Short (up to ten minuts)
Length of time
Long (over one hour)
חלקו האנכי של הגרף מכיל נתוני אחוזים מ-0% ל-50% בכפולות של 10. חלקו האופקי של הגרף מכיל פרמטרים שונים כשמכל אחד יוצאות שתי עמודות. עמודה ירוקה מייצגת General Use, עמודה תכולה מייצגת When Out And About
להלן נתוני הגרף:
|
General Use |
When Out And About |
Watch short video |
37% |
13% |
Watch video news stories on news apps |
14% |
5% |
Watch TV programs via catch-up services |
9% |
3% |
Watch live TV |
6% |
2% |
Stream films and/of TV series |
6% |
2% |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Deloitte, “Deloitte Mobile Consumer 2015: The UK Cut Games of Phones”, 2015
עמוד מספר 20 במצגת
מגמות צרכנים | וידאו – על רקע סגול כהה
• הקמעונאית Williams-Sonoma השיקה בערוץ ה-YouTube שלה סרטוני וידאו המדריכים כיצד לבשל, במטרה לייצר מעורבות בקרב הקונים באמצעות וידאו ומובייל.
• התוצאות לפיGoogle Think :
• צמיחה של 70% במכירות מובייל (YOY)
• צמיחה של 51% במכירות e-commerce (YOY)
• צמיחה של 70% בשיעורי ה-click through במותגי Williams-Sonoma
משמאל לכיתוב זה מופיע תמונה מתוך סרטוני Williams-Sonoma
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Source: Google Think
עמוד מספר 21 במצגת
מגמות צרכנים | מסחר במובייל – על רקע סגול כהה
• מחקר של Nuance משנת 2015, מצא ש-9 מתוך 10 משיבים השתמש במערכת טכנולוגיית מובייל משנה את חוויית הקניה. צרכנים עורכים מחקר בטרם הגעתם לנקודת המכירה (אוספים רעיונות, חוקרים אודות מוצרים ולאחר מכן מחפשים מידע מקומי) ובנוסף צרכנים מבצעים רכישות באמצעות מכשירים ניידים.
• לפי Google Think, 61% מהמשתמשים באינטרנט מתחילים בקניה במכשיר אחד אך ממשיכים או משלימים את הקניה באמצעות מכשיר אחר (Google Think, 2016).
משמאל לכיתובים אלו מופיע גרף תחת הכותרת: which of the following have you done using your mobile/smartphone whilst in-store?
להלן נתוני הגרף:
|
|
Compared prices with competitors |
36% |
Researched products |
36% |
Accessed a coupon/promotional code |
31% |
Checked reviews about the product/retailer |
25% |
Accessed confirmation email to pick up product purchased online |
23% |
Accessed loyalty/reward programs |
21% |
Checked funding available before purchasing |
21% |
Stored product information for purchase at a later date |
21% |
Paid for my purchase |
20% |
Checked in” at store via social media |
15% |
Received an offer based on proximity to store |
14% |
Posted an online comment to the retailer/ brand about the product/offer |
11% |
None of the above |
24% |
מתחת לגרף מופיע הכיתוב הבא: 36% מהצרכנים משתמשים בטלפונים החכמים שלהם לצורך מחקר בנוגע למוצרים במהלך הביקור בחנות.
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: PwC, “Total Retail Global Report” 2016
עמוד מספר 22 במצגת
מגמות צרכנים | מסחר במובייל – על רקע סגול כהה
על פני העמוד כולו נפרש תרשים הנושא את הכותרת which method do you most prefer for researching your purchases?
|
Next generation wearables (watch, glasses, pens) |
Online via mobile phone or smartphone |
Online via tablet |
Online via PC |
Catalog magazine
|
TV shopping
|
In-store
|
Do not research/ buy this category |
consumer electronics and computers |
1% |
6% |
7% |
47% |
4% |
2% |
29% |
5% |
Household appliances |
0% |
5% |
7% |
38% |
6% |
3% |
35% |
7% |
Clothing and footwear |
1% |
8% |
7% |
32% |
5% |
3% |
36% |
7% |
books, music, movies and video games |
1% |
9% |
9% |
46% |
4% |
2% |
16% |
%10% |
Furniture and homeware |
1% |
5% |
7% |
27% |
6% |
2% |
42% |
10% |
Sports equipment/ outdoor |
1% |
7% |
6% |
29% |
5% |
2% |
30% |
20% |
Jewellery /watches |
2% |
6% |
6% |
26% |
4% |
2% |
33% |
20% |
Do it yourself / home improvement |
1% |
6% |
6% |
26% |
5% |
2% |
36% |
18% |
Grocery |
1% |
5% |
5% |
16% |
4% |
2% |
55% |
12% |
Toys |
1% |
7% |
7% |
18% |
5% |
2% |
27% |
23% |
Health and beauty |
1% |
7% |
7% |
28% |
6% |
2% |
34% |
15% |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: PwC, “Total Retail Global Report” 2016
עמוד מספר 23 במצגת
מגמות צרכנים | מסחר במובייל – על רקע סגול כהה
· מכשירים ניידים הפכו לאמצעי תשלום והתשלום באמצעותם חווה צמיחה בשנים האחרונות.
· לפי סקר של Deloitte, 47% מהצרכנים בשווקים המתפתחים ו-20% מהצרכנים בשווקים המפותחים דיווחו כי הם משתמשים בטלפונים שלהם לצורך תשלום בנקודות המכירה (Deloitte, Global mobile consumer trends, 2016).
· 54% מהצרכנים דיווחו כי הם מבצעים תשלומים במכשירים ניידים בהשוואה ל-30% בשנת 2012 (PwC global report)
מתחת לכיתובים מופיע הכיתוב הבא: PwC, “Total Retail Global Report” 2016
מימין לכיתובים אלו מופיע גרף שמעליו מופיעים שני עיגולים כחולים ומתחת טקסט:
בעיגול הימני מופיע הנתון 47% ומתחת לו הכיתוב: of the emerging market consumers used mPayments
בעיגול השמאלי מופיע הנתון 20% ומתחת לו הכיתוב: of the developed market consumers used mPayments
מתחת לעיגולים אלו מופיעים שני גרפים הכוללים ארבע עמודות כל אחד. כרף אחד מתייחס ל- DEVELOPED MARKETS והגרף השני ל- EMREGING MARKETS. להלן נתוני הגרף:
|
DEVELOPED MARKETS |
EMREGING MARKETS |
daily |
2% |
8% |
weekly |
6% |
17% |
Less often than once a week |
6% |
12% |
Only ever used it once or twice |
6% |
10% |
מימין לגרפים מופיע הכיתוב הבא:
Deloitte, “Global mobile consumer trends: 1st Edition Mobile proves to be indispensable in an always-connected world”,
עמוד מספר 24 במצגת
מגמות צרכנים | מסחר במובייל – על רקע סגול כהה
• רשת הכלבו Macy’s היא בעלת נוכחות משמעותית במסחר מקוון עם למעלה מ-6 מיליארד דולר במכירות מקוונות, השביעית במכירות מקוונות בארצות הברית.
• "המטרה שלנו הינה לספק לקונים את החוויה הטובה ביותר, בכל אחד מאמצעי ההתקשרות: מובייל, דסקטופ, חנות או כולם יחדיו". (Macy’s)
• האפליקציה של Macy’s מאפשרת לצרכנים לקנות בחנות או אונליין, לסרוק קודים על-מנת למצוא מידע אודות מוצרים, מחירים וביקורות של לקוחות וכן להזמין איסוף של מוצר באותו היום.
מתחת לכיתובים אלו מופיעים צילומי מסך מתוך פלטפורמת Macy’s ולצידם הכיתוב: Macy’s עורכת פיילוט לפלטפורמה למובייל אשר מאפשרת לקונים לשאול שאלות בנוגע למוצרים
עמוד מספר 25 במצגת
מגמות צרכנים | מסחר במובייל – על רקע סגול כהה
• אפליקציה של Starbucks למכשירים ניידים מציגה את הסניף הקרוב ביותר של הרשת, מציעה הזמנה ותשלום באמצעות מכשירים ניידים וכן זמן איסוף משוער להזמנה. לצפיה בסרטון
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציה של Starbucks
עמוד מספר 26 במצגת
מגמות צרכנים | מסחר במובייל – על רקע סגול כהה
• שילוב של אפשרות תשלום באפליקציות מובייל יכול להפוך רכישות פיסיות מסורתיות לרכישות מקוונות ולשלב רכישה ותשלום בלחיצת כפתור.
מתחת לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך אפליקציית Hailo, ולצידם הכיתוב: אפליקציית Hailo מיועדת לצורך איתור והזמנת מוניות. האפליקציה מציעה אפשרות לתשלום אוטומטי באמצעות זיהוי משתמש.
תשלום זה מסייע במתן אינטראקציה רציפה לאורך כל החוויה.
עמוד מספר 27 במצגת
מגמות שיווקיות | גיימיפיקיישן – על רקע סגול כהה
• חברות מציעות פיצ'רים של גיימיפיקיישן באפליקציות שלהן על-מנת להגדיל מעורבות צרכנים.
אפליקציית Places של Le Club Accorhotels.
בתחתית העמוד מימין, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא: החברה מציעה ללקוחות המלונות שלה לבצע צ'ק אין באמצעות Places על מנת לאסוף נקודות. לצפיה בסרטון
מעל כיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית Places
בתחתית העמוד משמאל, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
Novo – אפליקציה של קבוצת AccorHotels
"קפצו על המיטות של Novotel וקחו את הכרית החכמה עד לגג!"
מעל כיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית Novo
עמוד מספר 28 במצגת
מגמות שיווקיות | גיימיפיקיישן – על רקע סגול כהה
בארצות הברית, Porsche משתמשת בטכנולוגיית זיהוי תמונה ו-AR לצורך קידום מכונית חדשה.
קוראים מוזמנים להשתמש באפליקציית Blippar ולהחזיק את הטלפון מעל עמוד המגזין, להשתתף במשחק אינטראקטיבי וללמוד על ביצועי המכונית 718 Boxster.
המשתתף אשר ישיג את מספר הנקודות הגבוה ביותר יזכה בביקור במרכז החווייתי של Porsche ומנהיגה במכונית Boxster מודל 718.
מתחת לכיתוב זה מופיעה תמונה המציגה מסך טלפון חכם המוחזק בידיים של אדם כלשהו
עמוד מספר 29 במצגת
מגמות שיווקיות | מבוסס מיקום – על רקע סגול כהה
• באמצעות טכנולוגית מובייל חברות יכולות לכוון צרכנים וקונים לפי המיקום שלהם, ולאפשר איתור יעדים קרובים באמצעות פונקציית "קרוב אלי".
• לפי Google Trends, בשנת 2015 חלה עליה של פי 2 בחיפוש "קרוב אלי" ו"קרוב".
• מגמה הולכת וגוברת בשיווק מבוסס מיקום בינה טכנולוגיה Beacon, המאפשרת גישה למיקום וחווית קניה רב-ערוצית רצופה.
מתחת לכיתוב זה מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
KLM – מבצעת שימוש בטכנולוגית Beacon וכן מאפשרת אינטרנט אלחוטי חינם בשדה התעופה ובכך יוצרת חוויה רציפה עבור נוסעים בשדה התעופה ההולנדי.
מתחת לכיתוב מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית KLM
עמוד מספר 30 במצגת
מגמות שיווקיות | מבוסס מיקום – על רקע סגול כהה
John Lewis מציעה אפליקציה מבוססת מיקום. האפליקציה מאפשרת שירות של Click and Collect – כאשר לקוח מתקרב לחנות, הוא מקבל הודעת טקסט אשר שואלת האם ברצונו לאסוף את החבילה שלו. כאשר הלקוח מגיע לחנות, המוצר כבר מוכן לאיסוף מבלי להמתין בתור. לצפיה בסרטון
מתחת לכיתוב מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית John Lewis
עמוד מספר 31 במצגת
מגמות שיווקיות | שירות – על רקע סגול כהה
• האפליקציה של California Fresh Market מאפשרת לקונים לסרוק את המוצרים ולשלם עבורם באמצעות הטלפון ללא צורך במעבר דרך הקופה.
מימין לכיתוב מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית California Fresh Market
עמוד מספר 32 במצגת
מגמות שיווקיות | שירות – על רקע סגול כהה
Geek Squad הינה אפליקציה המעניקה שירות ללקוחות של רשת Best Buy. האפליקציה מציעה שירותים שונים בהם קביעת תור לתיקון מוצר, בדיקת סטטוס התיקון, יצירת קשר עם סוכן, איתור חנות ועוד.
משמאל לכיתוב מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית Geek Squad
עמוד מספר 33 במצגת
לסיכום… – על רקע סגול כהה
• אנו מזהים שלושה מנועים עיקריים המניעים את המגמות בשוק המובייל: נוחות, רציפות (seamless) ומידיות.
• שוק המובייל מתפתח במהירות ומציע טכנולוגיות חדשניות לצרכנים.
• בהשוואה לדוח שלנו מ-2014, נראה כי טכנולוגיות של מציאות מדומה / רבודה וטכנולוגיות מבוססות מיקום מתפתחות במהירות באופן בולט.
• תוכן וידאו הפך לפופולרי ביותר והודעות מידיות הינן הדרך הנוחה ביותר לתקשורת.
• אנו ממליצים לשקול מינוף מגמת הוידאו וההודעות המידיות בשיווק על מנת לספק תכנים וערוצים עבור הצרכנים בדרכים.
בתחתית העמוד מימין מופיעה תמונה קטנה של טלפון חכם ושעון חכם
עמוד מספר 34 במצגת
תודה שהקדשת לנו זמן! – על רקע סגול כהה
בחלק העליון של העמוד קיים איור (בדומה לעמוד הראשון) של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון"
סמארטפון הינו המכשיר הפופולרי ביותר ולפי סקר של חברת Deloitte, ל-78% מהצרכנים יש מכשיר סמארטפון בבעלותם, אולם טכנולוגיות נוספות חודרות לשוק בקצב מהיר, ובהן טכנולוגיה לבישה. כך, באנגליה כמחצית מהאוכלוסייה בעלת מכשיר לביש (לפי PwC) וחברת Cisco מעריכה שעד 2020, יהיו 601 מיליון מכשירים לבישים בעולם, צמיחה של פי חמישה מ-2015 מ-97 מיליון (שיעור צמיחה שנתי מורכב של 44%). צמיד כושר הוא המכשיר הלביש הפופולרי (49% מהצרכנים דיווחו על שימוש בו) ולאחריו שעון חכם (37%).
טלפון נייד כבר לא משמש בעיקרו רק לביצוע שיחות טלפון רגילות ולפי דו"ח של Deloitte, רק 76% מהצרכנים בבריטניה השתמשו בטלפונים החכמים שלהם לצורך שיחות טלפון רגילות ב-2015, בהשוואה ל-96% בשנת 2012. שימושים מרכזיים שצרכנים מבצעים בטלפון הנייד כיום הם שימוש באפליקציות הודעות, צפייה בתכני וידאו ומסחר במובייל.
- ישנה צמיחה בפופולריות של אפליקציות לשליחת וקבלת הודעות, ו- eMarketer צופה כי עד 2018, מספר המשתמשים באפליקציות אלה ברחבי העולם יעמוד על 2 מיליארד – 80% מהמשתמשים בטלפונים חכמים. כתוצאה מצמיחה זו ומההעדפה של צרכנים לתקשר באמצעות הודעות, חברות מציעות ללקוחותיהם את האפשרות לשלוח להן הודעות, בין אם באמצעות אפליקציות ייעודיות שלהן ובין אם באמצעות ערוצים כמו WhatsApp או Facebook Messenger וכן באמצעות שימוש בטכנולוגיה של צד שלישי, ובכך מאפשרות לצרכנים לקבל שירות מקצה לקצה באמצעות הודעות בלבד.
- משווקות מזהות את העליה בצריכת תכני וידאו מהמובייל, ומעלות תכני וידאו מותאמים על מנת להגדיל את החשיפה, את מעורבות הצרכן ואת המכירות.
- טכנולוגיית המובייל משנה את חוויית הקניה. כיום, לצרכנים ניתנת אפשרות לבצע מחקר אונליין טרם ובזמן הרכישה בנקודת המכירה, וכן להשלים את הקניה מהמובייל. בנוסף, מכשירים ניידים הפכו לאמצעי תשלום והארנק הדיגיטלי חווה צמיחה בשנים האחרונות.
טכנולוגיות בולטות נוספות אשר חוות צמיחה בשנים האחרונות הנן מציאות מדומה ומציאות רבודה. חברות מפתחות אפליקציות המאפשרות לצרכנים לחוות את עולם התוכן שלהן, לראות את המוצרים שמציעות אונליין באופן שמדמה כיצד נראים במציאות ואף ולהתנסות בשימוש במוצר על מנת להגביר את מידת הביטחון של הצרכנים לפני הרכישה.
טכנולוגיות מבוססת מיקום נפוצות אף הן, ולצרכנים קיימת אפשרות להיעזר בנייד על מנת למצוא חנויות באזור בו נמצאים. לפי Google Trends, בשנת 2015 חלה עליה של פי 2 בחיפוש "קרוב אלי" ו"קרוב". חברות מבצעות שימוש בטכנולוגית Beacon המאפשרת גישה למיקום הנוכחי וכך מספקות ללקוח חווית קניה רב-ערוצית רצופה ובמקביל מגדילות את המכירות כך שצרכן יכול להשתמש במכשיר הנייד לצורך ניווט, קבלת פרסומות רלוונטיות למיקומו ואף לסרוק מוצרים לקבל מידע נוסף באופן מידי.
לסיכום, נראה כי חברות מבינות את יתרונות המובייל הרבים, ומבצעות שימוש בטכנולוגיה החדשה על מנת לתקשר עם הצרכנים בשפה המועדפת עליהם ולספק להם חוויה נוחה, רציפה ומידית ובכך להגביר את שביעות רצונם, ובמקביל להגדיל את המכירות.
מאמרים מקצועיים
- SEO eBook 2019
- המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות בשנת 2020
- איך שימוש בצ'אטבוטים ישפר את אסטרטגיית השיווק שלכם?
- איך למצוא את האיזון המושלם בין SEO ל- ORM?
- מגמות העיצוב החדשות של UX ו- UI
- מציאות רבודה במלונות: עתיד ה-AR כבר כאן
- שירותים פיננסיים דיגיטליים – המגמות החמות של 2019
- אירועי ה-SEO והשיווק הדיגיטלי החשובים ב-2019
- 5 אפליקציות מובילות המשפרות את חוויית האירוח במלון
- סירי, Alexa, אמזון הד וגוגל Home: כיצד החיפוש הקולי מגדיר מחדש את ה-SEO?
- מדוע SEO טכני חשוב כל כך להצלחת אתר?
- פרקטיקות ה- SEO הטובות ביותר לאתרי מלונות
סיפורי הצלחה
אתרי סוכני הביטוח של מגדל MyAgents.co.il
גידול שנתי של 50% בתנועה האורגנית ושל 30% בלידים ובמכירות בשנת 2012 לעומת 2011.
MyAgents.co.il - סיפור הצלחה >רשת מלונות ArenaTurist, קרואטיה
גידול שנתי של 23% בהכנסות מהזמנות און ליין, וגידול של 65% בהכנסות מתנועה אורגנית, בשנת 2012.
ArenaTurist - סיפור הצלחה >
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה