
Inbound Marketing – שיווק באמצעות תוכן: מגמות ו-Best Practice
מאת: חמוטל שיבר פורסם בתאריך: 03.02.15
ניתן לחלק אסטרטגיות שיווקיות לשני סוגים עיקריים: "push" לעומת "pull".
השיווק המסורתי נשען לרוב על "דחיפה" (push) של תוכן לכיוונם של הלקוחות, באמצעות פרסום, שיווק ישיר ועוד. מטרת דחיפת התוכן היא לספר ללקוח, הפוטנציאלי או הקיים, אודות המותג. ואולם כיום, לצרכנים יש גישה למידע רב כל הזמן, ולכן העניין שלהם במידע שמגיע אליהם הולך ויורד – ובהתאם יורדת גם רמת האפקטיביות של טקטיקות שיווקיות "דוחפות".
תיאור מצגת למאמר בנושא: Inbound Marketing – שיווק באמצעות תוכן: מגמות ו-Best Practice
עמוד מספר 1 במצגת
חמוטל שיבר | ינואר 2015
בחלק העליון של העמוד קיים איור של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו של "כרמלון" על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מתחת לכותרת המצגת, המחברת ותאריך המצגת, מופיע מצד ימין למטה לוגו של "כרמלון" (Carmelon Digital Marketing)
עמוד מספר 2 במצגת
הקדמה – על רקע סגול
- מטרתו של שיווק באמצעות תוכן, או שיווק Inbound, היא לספק ערך לצרכן, במטרה לייצר לידים ולהניע מכירות. שיווק באמצעות תוכן אמור להניע "משיכה" של תוכן על ידי הלקוחות, להבדיל מ"דחיפתו" על ידי המותג ללקוח.
- שלא כמו שיטות שיווק מסורתיות, שיווק באמצעות תוכן נשלט לחלוטין על ידי הלקוח ולא על ידי המותג: המותג אמנם יזום ויציע את התכנים, אולם הלקוחות יהיו אלה שיבחרו מתי והיכן התוכן יהפוך לרלוונטי או למעניין עבורם.
- כדי לפתח אסטרטגיית תוכן inbound אפקטיבית, על המשווקים לזהות למי הם פונים, ולאחר מכן לתת מענה למספר סוגיות:
- איזה תוכן? – סוגים, איכות, נושאים
- מתי להפיץ את התוכן? באיזו תדירות?
- כיצד להפיץ את התוכן?
- היכן יש להפיץ את התוכן?
- מצגת זו שואפת לענות על שאלות אלה, באמצעות בחינת המגמות המרכזיות והפרקטיקות המובילות בשיווק באמצעות תוכן.
עמוד מספר 3 במצגת
מהו “Inbound Marketing”? – על רקע סגול
• על פי HubSpot, שיווק Inbound מבוסס בעיקר על הרכיבים הבאים: בלוגים, כלים אינטראקטיביים, תמונות ואינפוגרפיקה, וידאו ופודקאסטים, ומצגות וספרים אלקטרוניים.
מתחת לכיתוב זה מופיעים 5 אייקונים (איורי סמלים) בצבע כתום כשמתחת לכל אחד מהם כיתוב. להלן פירוט הסמלים, מימין לשמאל:
אייקון של לוח עומד המדמה מצגת, ומתחתיו הכיתוב: Presentations & eBooks
אייקון מצלמת וידאו ומתחתיו הכיתוב: Videos & Podcasts
אייקון מצלמה ומתחתיו הכיתוב: Photos & Infographics
אייקון כלי עבודה ומתחתיו הכיתוב: Interactive Tools
אייקון מסמך כתוב ומתחתיו הכיתוב: Blogs
מתחת לאייקונים אלו מופיע הכיתוב הבא:
• נציין כי בתוך 5 הקטגוריות הללו ישנם אינספור סוגי תוכן: למעשה, מדובר בכל דבר שהארגון מייצר ומפרסם, ובכלל זה מדריכים, וובינרים, קייס סטאדיז, whitepapers, דוחות, סרטוני וידאו, אינפוגרפיקה, בלוגים ועוד.
בתחתית העמוד משמאל, מופיע מקור הנתוניםSource: “What is Inbound Marketing?” HubSpot
עמוד מספר 4 במצגת
מיפוי השוק – על רקע סגול
העמוד מחולק ל-4 מלבנים רוחביים, שכל אחד מהם על רקע סגול, ובצידו הימני תמונה הממחישה את התוכן המופיע במלבנים אלו. להלן הכיתובים המופיעים במלבנים:
מלבן ראשון – שלצידו תמונה של מקשי מחשב עם מקש ירוק בולט שעליו הכיתוב "Learn":
מה: סוג תוכן
- קייס סטאדיז, מצגות, White Papers
- בלוגים, תכני מדיה חברתית, תוכן מובייל, וידאו, תמונות
- פורטל תוכן, בידור, הפצה של תוכן גולשים
מלבן שני – שלצידו איור המדגימה אינפוגריפקות שונות:
כיצד: פורמטים של תוכן
- וובינרים, אינפוגרפיקה, אי-מיילים, פודקאסטים
- אפליקציות מובייל
מלבן שלישי – שלצידו איור עם לוגו פייסבוק המזמין לעשות "לייק":
היכן: פלטפורמות מרכזיות
- חברתי: פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, גוגל+, פינטרסט, יו-טיוב, סליידשר…
- מנועי חיפוש, פרסום, פלטפורמות ייעודיות, אי-מייל
מלבן רביעי – שלצידו איור המתאר שלבי גלישה שונים של גולש:
מתי: תזמון
- השלב בו נמצא הלקוח במסע הרכישה (מחקר / בתוך החנות או אונליין / שירות / שירות לאחר מכירה)
- השלב על פני מחזור חיי הלקוח (רכישה / שימור / המרה)
עמוד מספר 5 במצגת
תועלות שיווק Inbound – על רקע סגול
בצידו השמאלי של העמוד, מופיע הכיתוב הבא:
מדוע כדאי למשווקים לעצב אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן?
• חלק מהעליה בהוצאה על שיווק באמצעות תוכן, נובעת משינויים בהעדפות הצרכנים. בשוק של ימינו, צרכנים יכולים לגשת לתוכן כל הזמן, ושיעור התגובה לטקטיקות שיווק "יוצא" נמצא בירידה מתמדת. לכן, על משווקים שרוצים להגיע לצרכנים באופן אפקטיבי, לבחון טקטיקות אחרות.
• על פי HubSpot, עלות השגת לידים באמצעות inbound הנה 135$ לליד בממוצע, לעומת 346$ בממוצע לליד בשיווק outbound. כמו כן, נטען כי שיווק inbound מניב 54% יותר לידים לעומת שיווק outbound (: “What is Inbound Marketing?”, HubSpot )
• מדדי ההצלחה בשיווק תוכני כוללים טראפיק, שיתופים במדיה חברתית, לידים, דירוג SEO, פידבק לקוחות ומכירות. לפי דו"ח מ-2014 של Content Marketing Institute, משווקים בבריטניה, צפון אמריקה ואוסטרליה משתמשים בעיקר בטראפיק לאתר כמדד להצלחת שיווק התוכן.
מימין לכיתוב זה מופיעים שני תרשימים. במרכז כל תרשים עיגול עם כיתוב ומסביבו קווים אפורים שבקצותיהם מופיעים אייקונים עם כיתוב. 2 איורים אלו מציגים את הקונה של שנות ה-80' (איור עליון) לעומת הקונה של שנת 2012 (איור תחתון).
להלן נתוני התרשימים:
תרשים עליון – בתוך עיגול על רקע סגול כתוב s 1980 Buyer, ממנו יוצאים קווים שבסופם אייקונים מתאימים לכיתוב שמתחתיהם – trade shows, magazines, press, Sales Rep, Direct Mail, Analyst.
תרשים תחתון – בתוך עיגול על רקע סגול כתוב 2012 Buyer, ממנו יוצאים קווים שבסופם אייקונים או לוגואים, מתאימים לכיתוב שמתחתיהם:
לוגו youtube, ומתחתיו הכיתוב online video
אייקון מעטפה, ומתחתיו הכיתוב Email marketing
אייקון עיתון, ומתחתיו הכיתוב Magazines
לוגו טוויטר, ומתחתיו הכיתוב Twitter Microblogging
לוגו פייסבוק ולוגו גוגל +, ומתחתיהם הכיתוב Networks Social
לוגו לינקדאין, ומתחתיו הכיתוב Networks Business
לוגו QUORA, ומתחתיו הכיתוב Online Q@A
אייקון דמויות אנושיות, ומתחתיו הכיתוב Peers
אייקון של בלוגים ומתחתיו הכיתוב Blogs
לוגו של Google, ומתחתיו הכיתוב Search Engines
אייקון של תגית, ומתחתיו הכיתוב Trade Shows
אייקון של טלפון נייד, ומתחתיו הכיתוב Mobile Marketing
אייקון של מחשב נייד, ומתחתיו הכיתוב Virtual Events
אייקון של דמות עם סימן של דולר, ומתחתיו הכיתוב Sales Rep
אייקון של תעודת עיתונאי, ומתחתיו הכיתוב Press
אייקון של מעטפה, ומתחתיו הכיתוב Direct Mail
אייקון של דמות עם כיתוב gartner, ומתחתיו הכיתוב Analyst
מתחת לאיור מופיע הכיתובGraphics: "The CMO Guide to Inbound Marketing”, Marketo Inc
עמוד מספר 6 במצגת
מגמות צרכנים – על רקע סגול
• מחקר של Forrester Research, מראה כי צרכנים בוטחים יותר בתוכן ובמידע שהם בוחרים, מאשר בפרסום או באמצעי שיווק push אחרים.
• מחקר Edelman's Consumer Marketing מעלה כי כ-90% מהצרכנים המקוונים בעולם, מעוניינים כי מותגים ישתפו תוכן אונליין.
בצד השמאלי של העמוד, לכל אורכו, מופיע תרשים על רקע סגול כהה.
כותרת התרשים: consumers trust self-selected content more than push communications. מתחת לכותרת מופיעה שאלה:
to what extent do you trust each of the following types of advertising promotions? (4 or 5 on scale of 1 [do not trust at all] to 5 [trust completely])
התשובות לשאלה מופיעות בצורת מלבנים, כאשר לכל תשובה ישנם שני מלבנים – תכלת עבור נשאלים אמריקאים, ורוד עבור נשאלים אירופאיים.
לצד התשובות מופיע ריבוע, על רקע סגול בהיר עם הכיתוב: Europeans trust all advertising communications less than Americans .
להלן נתוני התרשים
EU |
US |
|
61% |
70% |
Brand or product recommendations from friends or family |
33% |
55% |
Professionally written online reviews (e.g. CENT, consumer reports |
38% |
46% |
Consumer- written online reviews (e.g. Amazon) |
37% |
43% |
Natural search engine results (e.g. Google, Bing) |
23% |
32% |
Information on websites of companies or brands |
24% |
27% |
Sponsored search engine results (e.g. Google, Bing) |
11% |
18% |
Emails from companies or brands |
10% |
15% |
Posts by companies of brands on social networking sites (e.g. Facbook, twitter) |
10% |
12% |
Information on mobile applications from companies or brands |
8% |
10% |
Ads on websites (e.g. banners) |
8% |
9% |
Text massages from companies or brands |
5 הסעיפים הראשונים בתרשים מאוגדים יחדיו בסימן { גדול בצבע לבן, ולצידו הכיתוב – Self selected digital content
3 הסעיפים האחרונים בתרשים מאוגדים יחדיו בסימן { גדול בצבע לבן, ולצידו הכיתוב – digital push content
בסוף התרשים מופיע הכיתוב: source: forrester
עמוד מספר 7 במצגת
מגמות צרכנים – על רקע סגול
- מחקר של Nielsen / Inpowered מצא כי המקורות בהם הצרכנים עושים את השימוש הרב ביותר, הם מדיה חברתית וביקורות.
מתחת לכיתוב זה, מופיע תרשים הנושא את הכותרת FIGURE 1. INFORMATION SOURCE USAGE IN THE CONSUMER DECISION PROCESS
התרשים מחולק ל-3 עמודות. עמודת אחוזים על רקע ורוד בהיר המייצגת less, עמודת אחוזים על רקע ורוד כהה המייצגת more
בין שתי העמודות מופיעה רשימה של מקורות המידע. להלן נתוני התרשים:
less |
|
more |
54% |
SOCIAL MEDIA |
10% |
52% |
USER REVIEWS |
11% |
51% |
ONLINE ADVERTISING |
11% |
46% |
EXPERT REVIEWS |
11% |
45% |
WORD OF MOUTH |
10% |
44% |
OFFICIAL BRAND WEBSITES |
13% |
40% |
TV ADVERTISING |
15% |
29% |
RADIO ADVERTISING |
24% |
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא: Source: Nielsen/inPowered MediaLab study, Dec 2013 – Jan 2014
עמוד מספר 8 במצגת
רלוונטיות למחזור חיי הלקוח – על רקע סגול
דו"ח של AdMap (אוקטובר 2013) מציע את סוגי התוכן הבאים המותאמים למחזור חיי הלקוח והקונה:
מתחת לכיתוב זה מופיע תרשים המוצג באמצעות 3 קוביות טקסט על רקע סגול כשחיצים סגלגלים מחברים ביניהן. להלן תוכן הקוביות:
Retention
brands should add value to a purchase through content, via set-up ongoing product support and exclusive 'customer only' content
Acquisition
Brands should use content that will capture attention with entertaining or inspiring storytelling. Or useful content that helps consumers to do something, like 'how tos', or to make decisions, in the form of useful active (which should feel unbiased)
Conversions
What content marketing would audiences while considering buying? Brands should look at clear, explanatory product content, tools and applications that help them select the best product of service for them, and use-generated content from happy fans too reassure them they're making the right decision
משמאל לעמוד, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
• על פי דו"ח של Marketo, Inc ישנם שני כללים מרכזיים הנוגעים לשיווק inbound:
– תוכן בעל ערך – על המשווק לשאול עצמו "האם זה עוזר", במקום "האם זה ימכור"
– תוכן רלוונטי – יש למפות את התוכן לפי המאפיינים ושלב הרכישה של הלקוח
עמוד מספר 9 במצגת
רלוונטיות למחזור חיי הלקוח – על רקע סגול
בחלקו השמאלי העליון של העמוד מופיע הכיתוב הבא:
• המחקר של Nielsen / InPowered, מראה את השפעת הביקורות, התוכן השיווקי ותוכן מומחים, בהתאם לשלבי הקניה השונים.
משמאל לכיתוב זה מופיע תרשים תחת הכותרת: FIGURE 2. IMPACT CONTENT TTYPES ACROSS PURCHASE PROCESS.
מתחת לכותרת זו מופיעה כותרת משנה בצבע תכלת CONTENT EFFECTOVENESS EXPERT
התרשים עצמו מחולק ל-3 עמודות, ומורכב מ-3 מלבנים רוחביים בעלי 3 צבעים: כחול עבור USER REVIEW, כחול בהיר עבור BRANDED CONTENT, ותכלת עבור EXPERT CONTENT.
להלן נתוני התרשים:
|
EXPERT CONTENT |
BRANDED CONTENT |
USER REVIEW |
|
+83% Vs. User Reviews +38% Vs. Branded |
11% |
8% |
6% |
PURCHASE CONSIDERATION |
Content |
|
|
|
|
+20% Vs. User Reviews +50% Vs. Branded Content |
12% |
8% |
10% |
AFFINITY |
+50% Vs. User Reviews +88% Vs. Branded Content |
15% |
8% |
10% |
FAMILIARITY |
בתחתית התרשים על רקע שחור, מופיע הכיתוב הבא: THE ROLE OF CONTENT IN THE CONSUMER DECISION MAKING PROCESS
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא: Source: Nielsen/inPowered MediaLab study, Dec 2013 – Jan 2014
עמוד מספר 10 במצגת
מגמות בטקטיקות שיווק תוכן – על רקע סגול
• בבריטניה ב-2014, שיווק באמצעות תוכן במדיה חברתית הפך לטקטיקה המובילה, ואחריה בלוגים, מאמרים, ניוזלטרים דיגיטליים, קייס סטאדיז וסרטוני וידאו.
• סרטוני וידאו זינקו משמעותית בין 2013 ל-2014: 76% מהחברות בבריטניה דיווחו כי השתמשו בטקטיקה זו ב-2014, לעומת 69% ב-2013. השימוש באינפוגרפיקה צמח מ-45% ב-2013 ל-57% ב-2014.
מתחת לכיתובים אלו מופיעים שני תרשימים.
התרשים השמאלי נושא את הכותרת 2014 (by Tactic) Content Marketing Usage in the UK. החלק השמאלי מחולק למספרים מ-0 עד 100 בכפולות של 20. התרשים עצמו בנוי מעמודות בצבעים שונים, כשבכל אחת מהן כיתוב ומעליה מצוין האחוז.
להלן נתוני התרשים:
|
|
Social Media–Other than Blogs |
87% |
Blogs |
86% |
Articles on Your Website |
85% |
eNewsletters |
82% |
Case Studies |
77% |
Videos |
76% |
Articles on other Websites |
73% |
In persons events |
69% |
Infographics |
57% |
Online presentations |
57% |
White Papers |
55% |
Mobile Content |
48% |
Branded Content Tools |
45% |
Research Reports |
45% |
Webinars/ Webcasts |
45% |
Print Magazines |
43% |
Microsites |
40% |
Books |
38% |
Digital Magazines |
38% |
Annual Reports |
35% |
Mobile Apps |
34% |
Print Newsletters |
32% |
eBooks |
31% |
Virtual Conferences |
26% |
Podcasts |
25% |
Virtual Conferences |
24% |
Games/Gamification |
20% |
התרשים הימני נושא את הכותרת 2013 (by Tactic) Content Marketing Usage in the UK. החלק השמאלי מחולק למספרים מ-0 עד 100 בכפולות של 20. התרשים עצמו בנוי מעמודות בצבעים שונים, כשבכל אחת מהן כיתוב ומעליה מצוין האחוז.
להלן נתוני התרשים:
Articles on Your Website |
90% |
Social Media–Other than Blogs |
90% |
eNewsletters |
85% |
Case Studies |
83% |
Blogs |
78% |
In persons events |
74% |
Articles on other Websites |
74% |
Videos |
69% |
Research Reports |
54% |
White Papers |
52% |
Microsites |
47% |
Branded Content Tools |
45% |
Infographics |
45% |
Print Magazines |
44% |
Mobile Content |
41% |
Webinars/ Webcasts |
40% |
Mobile Apps |
35% |
Annual Reports |
33% |
Digital Magazines |
33% |
Books |
31% |
eBooks |
29% |
Print Newsletters |
25% |
Licensed/Syndicated Content
|
25% |
Virtual Conferences |
22% |
Podcasts |
21% |
Games/Gamification |
15% |
מתחת לתרשימים אלו בתחתית העמוד, מופיע הכיתוב הבא: source: “Content Marketing in the UK: 2013 / 2014 Trends”, Content Marketing Institute
עמוד מספר 11 במצגת
מגמות בטקטיקות שיווק תוכן – על רקע סגול
בתחילת העמוד מופיעה תמונה הורכבת מתמונות קטנות של ערים בעולם. מתחת לתמונה זו מופיע הכיתוב הבא:
אתר Airbnb עושה שימוש באסטרטגיית תוכן דומיננטית, ומהווה יועץ שיווקי לאנשים שמעוניינים למשוך יותר אורחים. כמו כן מציע האתר מדריכי ערים, סיורים מודרכים, סרטונים, סיפורים ועוד.
משמאל לכיתוב זה מופיע הכיתוב: ROI בחתך טקטיקה – Captora, 2014, ומתחתיו מופיע תרשים.
עמוד מספר 12 במצגת
טקטיקות | Co-Creation | פרקטיקות מובילות – על רקע סגול
• חברת Marriott Hotels הקימה פלטפורמת יצירה משותפת תחת השם Travel Brilliantly, בשיתוף עם פלטפורמות תוכן כגון Fast Company, Mashable ו-Wired .
• החברה השקיעה בתוכן באיכות גבוהה, שנכתב ע"י כותבים מקצועיים, מבלי להתמקד במותג.
• http://travel-brilliantly.marriott.com/
משמאל לסעיפים אלו מופיע צילום מסך מתוך אתר http://travel-brilliantly.marriott.com/
עמוד מספר 13 במצגת
טקטיקות | מגזינים | פרקטיקות מובילות – על רקע סגול
• חברת GE אימצה גישת "חדר חדשות" המבוססת על מגזין באמצעות פלטפורמת Tumblr תחת השם Txchnologist – http://txchnologist.com
• המגזין מבוסס על מערכת שלמה שאמורה לענות על דרישות של כל סוג תוכן. התכנים במגזין רלוונטיים ובעלי ערך לקהל היעד ומשקפים את ערכי המותג, בהם אנרגיה ירוקה, מדע, תחבורה וכיו"ב.
משמאל לסעיפים אלו מופיע צילום מסך מתוך אתר Txchnologist.
מתחת לצילום המסך מופיע הכיתוב הבא:
הסיפורים המתפרסמים במגזין מופצים גם על ידי מפרסמים רלוונטיים אחרים – כגון Scientific American, Gizmodo, i09 ו-Business Insider.
עמוד מספר 14 במצגת
התאמה אישית – על רקע סגול
בחלקו השמאלי של העמוד מופיעים הסעיפים הבאים:
• בכל הנוגע לקסטומיזציה ולפרסונליזציה, ראשית יש להבחין בין תוכן B2B לבין תוכן B2C.
• על פי Content Marketing Institute, שיווק באמצעות תוכן B2B כולל יותר קייס סטאדיז, white papers, וובינרים ודוחות מחקר; בעוד ששיווק תוכני B2C מבוסס יותר על טקטיקות כגון אפליקציות מובייל, תוכן מובייל ומגזינים / ניוזלטרים דיגיטלים ומודפסים.
• חברות הפועלות בשווקים שונים, מדרגות אפקטיביות של טקטיקות שיווק תוכני באופן שונה. כך, משווקים בבריטניה אומרים כי קייס סטאדיז הם הטקטיקה האפקטיבית ביותר, בעוד שמשווקים בצפון אמריקה ובאוסטרליה טוענים כי אירועים אישיים הם האפקטיביים ביותר.
מימין לסעיפים אלו מופיע תרשים תחת הכותרת Effectiveness Rating of Traffic .
מתחת לכותרת זו מופיע הכיתוב: Percentage of Respondents that Consider the Following Tactics Effective.
התרשים עצמו בנוי ממלבנים אורכיים, כשלכל סעיף בו 3 מלבנים בצבעים שונים. כל צבע מייצג יבשת אחת בעולם: אדום – United Kingdom , כחול –North America , כתום – Australia .
הסעיפים השונים בתרשים מופיעים בחלקו השמאלי האנכי. בחלקו האופקי של התרשים מופיעים המספרים 0-80 בכפולות של 10.
להלן נתוני התרשים:
Australia |
North America |
United Kingdom |
|
67% |
63% |
68% |
Case Studies |
59% |
56% |
66% |
Research Reports |
62% |
59% |
62% |
eNewsletters |
76% |
67% |
61% |
In-person Events |
47% |
60% |
60% |
Webinars/Webcasts |
51% |
42% |
60% |
Mobile Apps |
54% |
60% |
59% |
Videos |
58% |
44% |
58% |
Mobile Content |
55% |
56% |
57% |
White Papers |
46% |
42% |
54% |
Digital Magazines |
44% |
53% |
52% |
Social Media Content (Other than Blogs) |
57% |
49% |
52% |
Microsites |
48% |
49% |
50% |
Articles on Other Websites |
47% |
54% |
50% |
Articles on Your Websit |
עמוד מספר 15 במצגת
התאמה אישית – על רקע סגול
בצידו השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב הבא:
• צרכי הלקוח משתנים מתעשיה לתעשיה, ועל המשווקים להתאים את התכנים לתעשיה הספציפית.
• מטיילים אמריקאים, לדוגמא, סבורים כי תמונות של המלון ושל סביבתו חשובות יותר בתעשיית האירוח, מאשר ביקורות.
מימין לסעיפים אלו מופיע תרשים הנושא את הכותרת: DESIRABILITY OF WEBSITE FEATURES. התרשים עצמו בנוי ממלבניים רוחביים כתומים, כשבכל אחד מהם מופיע כיתוב, ומחוץ להם מופיע מספר באחוזים. החלק התחתון של התרשים מציג מספרים מ-0-100 בכפולות של עשר. מתחת לשורת האחוזים, בין המספרים 40 ל-56 מופיע הכיתוב: VERY DESIRABLE.
להלן נתוני התרשים:
Interactive Maps 62%
Virtual Video Tours of Hotel 58%
Virtual Video Tours of Area 53%
Photos of Hotel/Resort Facilities 78%
Photos of Area 73%
User Generated Reviews 51%
Digital Guide Books 41%
e-Newletter Sign-up 34%
Ability to Share Photos 28%
Social Media Integration 22%
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא: “Content marketing for travel brands” MMGY GLOBAL
עמוד מספר 16 במצגת
התאמה אישית – על רקע סגול
- משווקים שונים בונים את פלטפורמות התוכן שלהם, כך שיתאימו לקבוצות צרכנים שונות. במקרים אלה, דף הנחיתה או דף הבית בנוי בהתאם לתובנות לגבי סוגי הלקוחות שמגיעים לאתר.
- לעתים קרובות מתבקשים המבקרים באתר לענות על שאלון, על מנת להתאים את תכני האתר לצרכיהם הספציפיים.
מתחת ולצד סעיפים אלו מופיעים צילומי מסך מאתרים שונים.
עמוד מספר 17 במצגת
התאמה אישית – על רקע סגול
• דו"ח של IMN מדצמבר 2012, מצא כי 75% מהמשווקים בתחום השירותים הפיננסיים מיישמים אסטרטגיית תוכן ספציפית לכל ערוץ שיווק – השיעור הגבוה ביותר מבין התעשיות שנסקרו. המפתח הוא לספק ערך אמיתי ומערב לקהל הלקוחות.
• חברת ניהול הנכסים BlackRock משקיעה בשיווק באמצעות תוכן, בהתבסס על הרכיבים האסטרטגיים הבאים:
• קהל המטרה – משקיעים מתוחכמים
• מיצוב – כיפי והומוריסטי
• פלטפורמות – Linkedin נמצאה כפלטפורמה הרלוונטית ביותר לקהל היעד
• כתוצאה מן האיפיון, מנהל המדיה החברתית הגלובלי של החברה דיווח על פרסום earned בשווי 17 – 18 $ מיליון.
משמאל לכיתובים אלו מופיע צילום מסך מתוך אתר BlackRock
עמוד מספר 18 במצגת
התאמה אישית | פרקטיקות מובילות – על רקע סגול
• Autodesk , חברת B2B, השיקה מגזין דיגיטלי בשם Line//Shape//Space, שמטרתו להעצים את הלקוחות ולספק להם מקור ידע. הלקוחות מוזמנים גם להירשם לניוזלטר.
מתחת לסעיף זה מופיעים צילומי מסך הממחישים את הכתוב
עמוד מספר 19 במצגת
התאמה אישית | פרקטיקות מובילות – על רקע סגול
- Google Think – www.thinkwithgoogle.com – הנה פלטפורמה מקוונת המכוונת לסגמנט העסקי, החשוב מאוד לחברת גוגל. האתר מכיל מידע רב-ערך, הקשור בד"כ למוצרים ולשירותים שגוגל יכולה להציע ללקוחותיה.
מתחת ולצד כיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך Google Think
עמוד מספר 20 במצגת
תוכן שיווקי – על רקע סגול
• State of Content Marketing, Contently, 2014
Absolut Vodka – תוכן המבוסס על חוויות פיזיות המערבות אמנים ומוזיקאים. בין היתר מוצעים משקאות מיוחדים לערבי החוייה הממותגים http://www.absolut.com/en/Nights/Hub/
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אתר Absolut Vodka
עמוד מספר 21 במצגת
תוכן שיווקי – על רקע סגול
• מותג הבירה Dos Equis בנה תכנית תוכן סביב הסלוגן הפרסומי שלו – "האיש הכי מעניין בעולם". התוכן כולל אירועי חסות המוצגים במיקרו-אתר, תחרויות בלוגרים וכו'. האתר מגוון בכלים ובפלטפורמות, ואף עושה כעת שימוש בכלי הטרנדי – Oculus Rift, על מנת להציע חויית מציאות מדומה.
מתחת לכיתוב זה מופיעה תמונה מתוך אתר מותג הבירה Dos Equis, הממחיש חויית מציאות מדומה.
עמוד מספר 22 במצגת
תוכן שיווקי – על רקע סגול
• LoveThisCity של MasterCard – אוסף חויות מהעולם שניתן לשתף עם חברים במדיה החברתית.
מתחת ולצד כיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך LoveThisCity
עמוד מספר 23 במצגת
הפצת תוכן – על רקע סגול
• הפצת תוכן במדיה החברתית: CMI ו-MarketingProfs מצאו כי השימוש במדיה החברתית זינק החל מ-2012, עם שימוש בכ-6 פלטפורמות מדיה חברתית שונות ע"י המשווקים. הפופולארית ביותר בצפון אמריקה ב-2014, היא Facebook.
• טקטיקה צומחת מאוד היא Native Advertising: שימוש בסיפור של המותג כחלק ממאמר מערכת, ניוזפיד, וכו', בצורה אורגנית.
• פרט לאתר, אימייל ומדיה חברתית, הפצת תוכן מסתמכת במידה רבה על שיתוף. לכן, משווקים פונים למשפיענים על מנת שיפיצו עבורם תוכן (57% מהמשיבים לפי סקר של eMarketer).
• הסיבה המרכזית לשיתוף תוכן ולויראליות בקרב גולשים היא – התוכן מצחיק.
מתחת ולצד כיתובים אלו, מופיעות 3 טבלאות. להלן נתוניהן:
טבלה 1 נושאת את הכותרת Types of content most likely to be shared according to uk internet users, Aug 2013
מתחת לכותרת מופיע הכיתוב % of respondent
הנתונים עצמם מופיעים על גבי מלבנים רוחביים בצבע אפור כהה, כשעל כל אחד מהם מופיעה התשובה. בקצה המלבן מופיע אחוז הנשאלים שבחר בתשובה. להלן נתוני הטבלה:
31% |
Makes you laugh |
26% |
Offers discounts & vouchers |
25% |
Your friends would like |
19% |
Relates to your passions & interests |
17% |
Tells you someting new |
מתחת לנתוני הטבלה מופיע הכיתוב הבא: source: UM, little book of curiosity: content crusades", nov 25, 2013
טבלה 2 נושאת את הכותרת situations in which marketing professionals worldwide collaborate with influencers*, jan 2014.
מתחת לכותרת מופיע הכיתוב % of respondents
הנתונים עצמם מופיעים על גבי מלבנים רוחביים בצבע אפור בהיר, כשעל כל אחד מהם מופיעה התשובה. בקצה המלבן מופיע אחוז הנשאלים שבחר בתשובה. להלן נתוני הטבלה:
76% |
product launching |
57% |
Content distribution |
50% |
Events/webinars |
44% |
Crisis management |
22% |
Corporate communication |
8% |
Benchmarking exercises |
5% |
Other |
מתחת לנתוני הטבלה מופיע הכיתוב הבא:
note: an influencer is defined as someone who is able to mobilize opinions and creates reactions when talking about a specific topic, has a large audience of base of followers and has a high degree of particpation in a conversation on a given subjeect.
source: augure, "the 2014 influencer marketing status report", feb 27 2014
טבלה 3 נושאת את הכותרת social media sites used to distribute content according to B2C content marketers in north america, 2021-2014.
מתחת לכותרת מופיע הכיתוב % of respondents
להלן נתוני הטבלה:
2014 |
2013 |
2012 |
|
94 |
89 |
90 |
|
84 |
80 |
69 |
|
76 |
72 |
65 |
youtube |
71 |
71 |
51 |
|
68 |
55 |
41 |
Google + |
59 |
53 |
35 |
|
49 |
32 |
12 |
|
29 |
18 |
7 |
tumbir |
28 |
16 |
14 |
foursquare |
27 |
16 |
12 |
vimeo |
26 |
18 |
14 |
Flicker |
21 |
13 |
– |
vine |
20 |
19 |
7 |
slidshare |
20 |
13 |
9 |
Stumbleupon |
15 |
– |
– |
snapchat |
– |
– |
3 |
quora |
עמוד מספר 24 במצגת
פלטפורמות | מדיה חברתית – על רקע סגול
• מנועי החיפוש הם אמנם היעד הראשון לחיפוש מידע, אך 55% מהקניינים מחפשים מידע דוקא במדיה החברתית, לפי חברת SAP (2014).
• חברת GE עושה שימוש במגוון רחב של פלטפורמות מדיה חברתית, ומתאימה את התוכן לקהל היעד והמאפיינים המתאימים לפלטפורמה הספציפית.
• כך, החברה השיקה ב-Vine את ה- #6SecondScience fair, בעוד שפלטפורמת Pinterest משמשת עבורה לשיתוף פוסטים מדעיים קלילים הפונים לנשים.
מסביב לכיתובים אלו מופיעים צילומי מסך מתוך פלטפורמות מדיה חברתית של חברת GE.
עמוד מספר 25 במצגת
פלטפורמות | מדיה חברתית | טוויטר – על רקע סגול
• פלטפורמת CMO.com של Adobe מספקת טיפים למשווקים הנוגעים לשיווק דיגיטלי ומוניטיזציה של תוכן, והקשורים למוצרי החברה.
• הפלטפורמה המרכזית מבחינת החברה היא Twitter, ונכון לדצמבר 2014 לחברה 46,800 עוקבים בפלטפורמה זו.
מסביב לכיתובים אלו מופיעים צילומי מסך מתוך פלטפורמת CMO.com של Adobe
עמוד מספר 26 במצגת
פלטפורמות | מדיה חברתית | לינקדאין – על רקע סגול
• Citibank בנתה פלטפורמה הפונה לנשים ומציעה תכנים חינוכיים בנושא ניהול פיננסי, בשם Women & Co.. לאחר 12 שנים של ניהול הפלטפורמה, החליטה החברה לחבר אותה ללינקדאין על מנת להגביר את המעורבות והרלוונטיות.
• לצורך כך, החברה משתפת פעולה עם קבוצת נטוורקינג גדולה של נשים המונה 383 אלף חברות: Connect Professional Women's Network[E1] . העמוד הראשי של הקבוצה בלינקדאין מספק לינקים לנכסים דיגיטליים שונים של החברה.
משמאל לכיתובים אלו מופיעים צילומי מסך מתוך פלטפורמה Women & Co. של Citibank וכן בלינקדאין
עמוד מספר 27 במצגת
פלטפורמות | מדיה חברתית | YouTube – על רקע סגול
- חברת ביטוח הרכב Ensurance מנהלת בהצלחה עמוד יוטיוב, www.youtube.com/user/Esurancem[E2] , שמציע בידור אף שמדובר בתחום שהנו משעמם לכאורה.
משמאל לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך עמוד היוטיוב של חברת ביטוח הרכב Ensurance
עמוד מספר 28 במצגת
פלטפורמות | מובייל | פרקטיקות מובילות – על רקע סגול
- יצרנית הרכב Volkswagen מפרסמת מגזין פופולארי בשם Das Auto, המכיל סיפורים הקשורים או משיקים למותג. המגזין מציע תוכן רספונסיבי – התאמה לכל מסך, מובייל, מחשב וטבלטים. כמו כן מוצע התוכן באפליקציות.
מתחת לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך של מגזין Das Auto של יצרנית הרכב Volkswagen
עמוד מספר 29 במצגת
תוכן כבידור – על רקע סגול
• מותגים רבים פונים לצרכנים צעירים דרך הצעה מבדרת.
אחת מטקטיקות הבידור היא – גיימינג. כך לדוגמא, מותג Toyota הציע משחק בשיתוף מיקרוסופט.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך של משחק של חברת Toyota
מותג רד בול הנו ממותגי הבידור המפורסמים והמצליחים ביותר, והוא משלב בין פעילות אונליין לפעילות פיזית. זאת בין היתר, מפני שהמותג מכוון לייצור ערך עבור החברה באופן עצמאי כתוצאה מפעילויות התוכן.
מעל כיתוב זה מופיע צילום מסך של פעילות מותג רד בול
עמוד מספר 30 במצגת
מוניטיזציה של תוכן – על רקע סגול
העמוד נפתח בכיתוב על רקע סגול בהיר:
• כדי להכניס כסף מתוכן, משווקים משתמשים במגוון רחב של טכניקות, הכוללות לינקים המשולבים בתוכן להובלה לקניה, קידומי מכירות משולבים, ועוד.
מתחת לכיתוב מופיע הכיתוב הבא:
הקמעונאית הבריטית Marks & Spencer כוללת סרטוני וידאו ניתנים לקניה באתריה: במקביל לשידור הסרט ישנם לינקים מסונכרנים, המכילים את הפריטים שרואים באותו זמן בסרט, כך שניתן לרכוש אותם. ניתן לשתף את הסרטון בפייסבוק מבלי לפגוע בפונקציונליות הנ"ל.
לפי דו"ח של Brightcove [E3] – The New Content Marketer, החברה שידרה יותר ממיליון דקות של וידאו תוך שישה חודשים, עם שיעורי הקלקה של 30%. הדבר הביא לעליה של עד 90% במכירות של חלק מהפריטים.
בצידו השמאלי של העמוד מופיע צילום מסך של אתר http://www.marksandspencer.com/s/mands-tv
עמוד מספר 31 במצגת
כמה טיפים לסיכום… – על רקע סגול
• שיווק Inbound עוסק בהצעת תוכן בעל ערך ללקוח, שהנו באיכות גבוהה, והנו מותאם לסגמנט לקוחות ספציפי.
– יש לספק מידע אינפורמטיבי ואשר ניתן לפעול על פיו
– או – להצחיק!
– יש לספק כלים הרלוונטיים לנושא, כמו: נתונים, מחשבונים, קהילות, ביקורות וסיפורים אישיים.
• יש להפיץ את התוכן באמצעות הפלטפורמה המתאימה ביותר – ולתפור את התוכן כך שיתאים לפלטפורמה שנבחרה.
• יש להציע למבקרים לשמור על קשר ולהתעדכן, דרך ניוזלטר
• תנו לקהל שלכם סיבה לשתף את המידע עם החברים – באופן פשוט ומהיר.
עמוד מספר 32 במצגת
תודה – על רקע סגול
• בחלק העליון של העמוד קיים איור (בדומה לעמוד הראשון) של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
[E1]קישור לאתר Connect Professional Women's Network
[E2]קישור לאתר www.youtube.com/user/Esurancem
[E3]קישור לאתר Brightcove
שיווק "pull", לעומת זאת, מבוסס על התובנה שאם אנו, המשווקים, נספק תכנים שהנם רלוונטיים ומערבים עבור הצרכנים – אזי הצרכנים יבואו לשמוע ולקרוא בדיוק בזמן שהם זקוקים למוצרים ולשירותים שלנו.
זה למעשה הסיפור של inbound marketing- שיווק תוכני: אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן, שמטרתה לספק ערך ללקוחות, במטרה לייצר לידים ולהגביר את המכירות.
מכיוון שרלוונטיות היא קריטית למימוש האסטרטגיה הזו, משווקים חייבים להבין למי הם פונים , על מנת לקבוע מהי הטקטיקה הנכונה ביותר לפנות ללקוח/ה מבחינת פורמט, תוכן, צורה, אופן הפצה ותזמון ההפצה. כמשווקים, ראשית עליכם לשאול את עצמכם: מיהו הלקוח? האם מדובר בחברה אחרת – או שמא בצרכן אינדיבידואלי? מדוע הלקוח מחפש את התוכן – איזה סוג החלטה הוא מעוניין לקבל? באיזו תעשיה אנחנו פועלים? האם הלקוח מעוניין באינפורמציה או בבידור בשלב שבו הוא נמצא? היכן הלקוח נמצא על פני שרשרת הרכישה – לפני, במהלך או לאחר הרכישה – והיכן הוא נמצא מבחינת מחזור חיי הלקוח – רכישה, שימור או conversion (המרה)? בהתאם לכך, יש לקבוע מהי הפלטפורמה המתאימה להפצת התוכן ואיזה תוכן מתאים במיוחד לפלטפורמה שנקבעה.
שיווק באמצעות תוכן, מבוסס על מגוון רחב של טקטיקות, הכולל למעשה כל סוג של תוכן שהחברה יכולה להפיק ושיכול להביא ערך ללקוח. למשל:
- ספרים אלקטרוניים, white papers, קייס סטאדיז, אינפוגרפיקה, וובינרים ופודקאסטים
- בלוגים, תכני מדיה חברתית, וידאו, תוכן במובייל, משחקים ובידור
- כלים שימושיים כגון מחשבונים, אפליקציות מובייל, קהילות וחוות דעת
ההגעה למספר רב של לקוחות תלויה לעתים במידת השיתוף של התוכן. שיתוף תוכן הוא דו-כיווני: כיום, משווקים רבים נוהגים "לאצור" תוכן גולשים ולהפיץ אותו. כך למשל, בשנים האחרונות הפכו "סיפורים אישיים" לרכיב בולט בשיווק באמצעות תוכן.
האפקטיביות של שיווק inbound נמדדת באופן שונה ע"י משווקים מאיזורים גיאוגרפים שונים, אולם באופן כללי, מדדי ביצועים כוללים תנועה לאתר, שיתופים במדיה החברתית, לידים, דירוג SEO, פידבק מלקוחות, וכמובן מכירות.
בכל הנוגע להשגת לידים, חברת HubSpot טוענת כי השגת לידים באמצעות שיווק inbound עולה לחברה 135$ לליד בממוצע, לעומת 346$ לליד בממוצע בשיווק outbound. עוד נטען כי שיווק inbound מביא ל-54% יותר לידים.
עליה במכירות היא ככל הנראה הפרמטר החשוב ביותר לחברות, ולכן מוניטיזציה של תוכן, או הפקת מכירות מתוכן, היא "הגביע הקדוש" של שיווק באמצעות תוכן. השגת מכירות מתוכן יכולה לנבוע מהצגת מוצרים ושירותים באופן אורגני ומוטמע בתוכן או לצדו; מלינקים פנימיים למוצרים רלוונטיים; ומשילוב של מגוון כלי שירות עצמי (לקריאה נוספת בנושא, ראו מצגת על מגמות וחדשנות בשירות עצמי).
לסיכום, אנחנו ממליצים למשווקים, כמו תמיד, להתמקד בצרכים של הלקוח – כדי לקבל החלטות פשוטות יותר בנוגע לפרמטרים הבאים:
- תוכן – רלוונטי ומערב, או – מצחיק ומבדר. רלוונטיות = פרסונליזציה וקסטומיזציה.
- פורמטים – מומלץ לנסות לשלב בין פורמטים שונים (הטרנדיים יותר הם וידאו ואינפוגרפיקה) ולבחון את האפקטיביות שלהם.
- פלטפורמות – פרסמו את התוכן במקום שבו קהל היעד שלכם צפוי לחפש אותו ולצפות לו, בהתאם לשלב שבו הלקוח נמצא בתהליך הרכישה.
מאמרים מקצועיים
- SEO eBook 2019
- המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות בשנת 2020
- איך שימוש בצ'אטבוטים ישפר את אסטרטגיית השיווק שלכם?
- איך למצוא את האיזון המושלם בין SEO ל- ORM?
- מגמות העיצוב החדשות של UX ו- UI
- מציאות רבודה במלונות: עתיד ה-AR כבר כאן
- שירותים פיננסיים דיגיטליים – המגמות החמות של 2019
- אירועי ה-SEO והשיווק הדיגיטלי החשובים ב-2019
- 5 אפליקציות מובילות המשפרות את חוויית האירוח במלון
- סירי, Alexa, אמזון הד וגוגל Home: כיצד החיפוש הקולי מגדיר מחדש את ה-SEO?
- מדוע SEO טכני חשוב כל כך להצלחת אתר?
- פרקטיקות ה- SEO הטובות ביותר לאתרי מלונות
סיפורי הצלחה
אנגלו סכסון
גידול של 20% בתנועה האורגנית לאתר וגידול של 77% בכמות הלידים והפניות כתוצאה מפעילות SEO ומתהליך שיפור יחסי המרה באתר בשנת 2012 לעומת 2011.
אנגלו סכסון - סיפור הצלחה >שטראוס מים
צמיחה דו ספרתית בכל שנה (בשנתיים האחרונות 2013 מול 2012 מול 2011) בהיקפי הפעילות באספקטים המכירתיים, וצמיחה חדה בהיקפי השימוש באתר
שטראוס מים - סיפור הצלחה >
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה